Gå til innhold

Ut på tur, jævlig sur, aka selfiespammingsskryt og andre greier


Silfen

Anbefalte innlegg

Drygt å våkne så tidlig, og ikke få til å sovne igjen!

Jeg våknet i 4-tida av at mannen snorket som et trøskverk....idet jeg hardt dyttet til han i magen så kom jeg på at det er jo bare ei uke siden han ble operert. Gikk bra da, han snudde seg på sida og det ble stille. 

Dessuten bøtteregner det, jeg skal sykle til jobb, og jeg aner ikke hvor regnbuksa mi er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fant du den? Jeg har en knallråsa regnbukse og får faktisk blikk av voksne mennesker.  Som om de ikke har sett folk i regntøy. I går på butikken for eksempel,  kjerring kom i støvler og paraply og målte meg opp og ned. Tenker hun var misunnelig jeg, på at hun ikke var så smart selv. :Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa regnbukse høres skikkelig stilig ut! Litt kjekkere når det først regner med ei bukse som muntrer opp :) Så blir man litt gladere!

Næh, fant ikke regnbuksa. Så syklet i vanlig joggebukse. Heldigvis har vi et tørkeskap på jobb, så buksa fikk kose seg der mens jeg hadde på meg sånn hvit arbeidsbukse. Dog like våt igjen da jeg var vel hjemme. Ønsker meg tørkeskap til bursdagen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallråsa må det  være.  I dag har iben og jeg vært på biblioteket, prøver iherdig å få opp leselysten hennes. Hun sliter med lesingen, så pusher litt. 

1470747116482-1408024949.jpg

Goretex og allværsklær må til her i Bergen.  10 grader, vind,  pisseregn og i det hele tatt. Trenger seriøst litt varme!

Neste mandag er det 6 uker siden op, så til helgen dropper jeg kompresjonstightsene. Passende bursdagsgave til meg selv. Har sagt til emma at gaven hennes til meg er barnepass i helgen. Strålende, spør du meg. :Knegg:

Har så lyst å prøve på en oppovertur igjen snart, men det strammer en del ennå,  spesielt siden jeg har droppet tapen. Utålmodig?  Neeeeeida..   😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silfen, jeg måtte bare lure meg inn her og komplimentere deg for ditt aldeles nydelige smil. Imponert av livsstilendringen din og ikke minst det smittende smilet som lyser opp her på kvinneguiden. Hva med å gi det ut på blåresept til alle oss som trenger en oppmuntring i en traurig hverdag :nigo:

Lykke til med oppoverturer, det er da man får utsikten og oversikten og følelsen av å være dronningen på haugen. 

For ikke å snakke om mestringsfølelsen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sykkelregnbukse!!!! *kaster seg inn i debatten* Beklageligvis ikke rååååsa. Men den kan strammes rundt leggene så jeg ikke får buksa i kjedet når jeg sykler til jobb. :nigo:

Derimot har jeg rååååsa regnjakke fra Stormberg som atter en gang har bevist sin ubrukelighet. Var på fjellet i forgårs. Fuktig opplevelse og ble dassblaut inni regnjakken. Dels kondens, dels vann utenfra. 

Vil.Ha.Ny

Har en fantastisk allværsjakke fra Norrøna, kjøpt i 1998. Den holder vann enda, men etter jeg krympet 2-3 klesstørrelser så er den rett og slett ikke god å ha på lenger. Kjekt med romslige klær, men ikke teltish, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Frida. 😊 

Litt lei om dagen. Bursdag i går, ble ikke akkurat som ønsket, kidsa hadde glemt det og, haha. Så ikke så mye som en kjøleskapstegning. Men skitt au. Dro på fest i en båt med fine, gærne folk med en påfølgende bytur og ble nå iallfall forsøkt sjekket opp et par ganger så kanskje jeg ikke er helt avdanket som 41åring. :Knegg:

På vei ut... 

DSC_0539.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin du er Silfen!

Fint bilde, og for en nydelig kjole! Eller er det en topp? Veldig kledelig snitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Det er en bandagekjole. Så fudgings trang at jeg blir svett av å ta den både på og av. Men ikle trang når jeg først har den på av en eller annen grunn. Haha. 

1471111864752.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er 6 + 1 uker siden operasjonen og i dag har jeg forsøkt meg på tur. Iben og jeg gikk via eidsvåg over sandviksfjellet til fløyen og fra fløyen ned til sentrum. Det kjentes godt i lårene på den bratteste stigningen, så tror ikke ulriken er på tapetet helt ennå. Men føltes helt fint når vi var oppe på normal flatmark/lett stigning. Gikk også helt fint ned fra fløyen.

Det er blitt så bra på fløyen nå for kids. Klatregreier i massevis, zipline og, de driver fortsatt på og bygger, skal være ferdigstilt i løpet av september, så nå kommer vi sikkert til å bruke fløyen enda mer.

Men ja, vi gikk, iben klaget og jeg holdt foredrag om ikke klaging, haha. Endte vel opp på rundt 20 000 skritt, så totalt har jeg gått 25 000 skritt i dag. Var godt å få komme seg ut og beveget seg litt mer enn på asfalt. Selv om det var pusetur, så var det rett og slett herlig. Savnet det!

Og bilder, seff. Sammenligning først, fra samme turen, før lår.

flubbyflubby.jpgDSC_0556.JPG

Må vel si at det er en ganske grei forbedring, eller hva? Noe flubby er nå de beina mine ennå, men annet er ikke å forvente. Tror jeg sier meg happy, jeg.

DSC_0571(1).JPG

Sånn gikk jeg på tur i dag og føler meg helt komf med det. Jeg ser arrene dine bakfra, konstaterte Iben og jeg tenkte at jeg gir en god beng, JEG ser de jo ikke, haha. 

 

Og et par av Iben for å runde av. Virkelig bra klatretiltak der oppe, de med småttiser i Bergen bør ta seg en tur når det er ferdig i september. :nigo:

 

DSC_0561.JPG

DSC_0555.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du ble fornøyd, utrolig bra resultat! Snasne bein :)

Skal si det er blitt forandringer på fløyen siden sist jeg var der! Var ikke noe sånn klatretinger eller zip da. 

Jeg skal besøke studentjenta mi idag! Gleder meg! Er nesten ei uke siden hun flyttet nå. Mor sjøl har vært litt trist, men går bedre nå. 

Ooooog: husbonden begynte på jobb igjen denne uka! Han gadd ikke være sykemeldt mere enn 2 uker, så nå er det slutt på ekstraservicen i heimen. Er han frisk nok til å jobbe så er han frisk nok til å støvsuge og bære ting også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooo, flotte ben! =D

Du ser skikkelig godt ut, altså. =)

Endret av Raven Emerald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. :D Eneste som er kjipt med lårene er at de går sammen øverst nå. Det slapp jeg jo før, så rart det er blitt sånn egentlig. Og så har jeg ikke heeeelt normal følelse der ennå, så jeg går jo og tror jeg har noe mellom beina hele tiden. :Knegg:

Så digg med mannen tilbake i jobb da. Man kommer seg jo rimelig raskt om ting er ukompliserte. Og det er iallfall greit at han deltar hjemme da, haha. Hvordan går det med studinen? Fikk hun plass til alle bøkene sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, Silfen skrev:

Takk. :D Eneste som er kjipt med lårene er at de går sammen øverst nå. Det slapp jeg jo før, så rart det er blitt sånn egentlig. Og så har jeg ikke heeeelt normal følelse der ennå, så jeg går jo og tror jeg har noe mellom beina hele tiden. :Knegg:

Så digg med mannen tilbake i jobb da. Man kommer seg jo rimelig raskt om ting er ukompliserte. Og det er iallfall greit at han deltar hjemme da, haha. Hvordan går det med studinen? Fikk hun plass til alle bøkene sine?

Ja, han fikk grei beskjed om at hvis han er frisk nok til å jobbe så er han frisk nok til å gjøre husarbeid og gå på tur med bikkja også (jeeei, jeg slipper den siste kveldsturen!!)

Joa, studinen har det etter forholdene bra :) Var å besøkte henne idag. Dog, som en avskjedsgave fra ho mor så smittet jeg henne med forkjølelse.. Jeg har jo vært helt strøken med forkjølelse og bronkitt (var på jobb med 39 blank i temp før jeg meldte meg syk..) og jeg var ikke frisk da vi kjørte flyttelass. Så, hun var litt pjusk og hadde stemme som Joe Cocker som røyker 40 om dagen. Men hun trives da :) Både med kollektivet og skolen så langt. Er akkurat startet opp, og de første to ukene er det fadderuker. 

Stefar snekret bokhyller oppunder taket idag, så nå fikk hun plass til bøkene sine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææh, bare litt lei. Ting er, kjedelige, om dagen, so to speak.

Men er nå i gjenge igjen. Var på fjellet i går og i forgårs. Vært flink og vært aktiv i typ vennegrupper på FB så jeg driver og sjekker ut turvenner, så har hatt med en amerikaner og en svenske. Jævla utlendinger. :Knegg:

I går så fant jeg en person på gaten som var helt livløs omtrent. Fikk nå kontakt etterhvert men talen var virkelig på tur så jeg var først bekymret for slag. Enden på visen ble at jeg ringte AMK, men det tok nesten en time før de kom. I mellomtiden kviknet personen til og jeg måtte bruke mye overtalelse for å få denne til å vente. Men de kom nå til slutt og fikk et noe bekymret blikk når jeg overleverte historien om inntak av diverse, dette kom frem i etterkant av samtalen med AMK, så det var vel noe mer kritisk enn hva det virket for AMK da jeg ringte i utgangspunktet. Men personen ble nå sendt med dem og jeg håper det gikk bra.

På en mer positiv side, sånn siden jeg fikk den store skjelven etter han ble hentet, så spurte jeg naboen som var med hvordan hun syns jeg håndterte det. Sånn siden det er jo noe jeg skal kunne deale med liksom. Det var en annen fyr der som bidro også, så mens jeg holdt på med personen så hadde han og naboen pratet, han var imponert, haha. Spurte om jeg var lege eller noe annet helsepersonell. :Knegg: Naboen sa hun syns jeg var kjempeflink og hun dealer ikke ut komplimenter utnødvendig. Så jeg var happy med fine tilbakemeldinger 

Men ja, just not feeling things lately. Skulle liksom ønske ting gikk min vei iblant. /sutring over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...