Gå til innhold

Rare ting man ikke takler.


Gjest Tom/Loki

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan var skolehverdagen din?

Anonymkode: 3febd...95d

Hverdagen gikk greit pga prating og undervisning i rommet. Tentamen og eksamen og sånne stille økter var uutholdelig. Det boblet av sinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grove mannehender som stryker lett på deg. 

Datet en fyr en gang. Plutselig tar helt uforventet tak i hånden min, holder den ene hånden sin med et veldig fast grep rundt håndleddet mitt og med den andre begynner han å stryke inn i håndflaten min. Lett stryking er jo både godt og koselig, men han hadde skikkelig grove hender. Og da snakker vi skikkelig også. I tilegg til at de var ru og grove, hadde han masse dype sår og sprekker på fingertuppene. Og de var helt svarte av olje eller noe som ikke går av i vask. 

Han skulle bare være hyggelig men det var helt helt forjævlig. Spesielt siden håndflaten er en av de mest følsomme områdene på hele kroppen. Så det føles ut som han raspet opp isteden for å kile. 

Vi satt på resturant midt i maten med mye mat igjen så jeg tenkte dette bare var for maks et halvt min, så jeg bare sto i det. Han er jo bare romantisk og tenker vel ikke over disse grove mannehendene sine. Men neida. Han gikk over minuttet og enda mere. Og vi satt der bare, pause i spisingen, hånden flat over bordet og han holdt fortsatt hånden min hardt fast over håndleddet. Det gikk to minutter, tre minutter.. Og han sa heller ingenting, bare konsentrerte seg hardt med å stryke/raspe opp hele hånden min. Gikk enda litt tid.. Og dette er laaaaange minutter når det føles ikke godt i det hele tatt, veldig kleint da han ikke sier NOE, har blikket kun festet ned i hånden min, og halvspist mat ligger å venter. 

Men nå! Nå tenkte jeg. Nå har det jo gått så lang tid nå slutter han vel. Men nei. Kjente etterhvert som minuttene tikket så ble jeg så kvalm inni meg og skikkelig svimmel. Hvert eneste lille stryk/rasp gjorde meg så fryktelig kvalm og når man fokuserer på hvert eneste er det ekstra jævlig. Og han gjorde det så sinnsykt sakte, så det var sakte pining. Endte med at jeg brøt ut i sinne "NEI vet du hva! NÅ er det nok altså!" Og dro til meg armen. Så fikk jeg litt dårlig samvittighet, så jeg la til "Du må jo la oss spise opp maten først" 

 

Lang historie, men har aldri opplevd noe så ekkelt før eller siden :fnise:  Min ex var snekker med mannehender, men dette var ekstremt. E k s t r e m t. Se for dere rivjern kombinert med grovt sandpapir + litt åpne sår og kutt. 

Anonymkode: 3febd...95d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom/Loki

Kom på en ting til, vanskelig å forklare men det er et slags vakum som kommer når noen drikker fra sugerør eller flasker, da får jeg frysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Jeg takler ikke og se på folk som har fingrer i munnen eller foran munnen. Jeg vet ikke hvorfor men jeg synes det er motbydelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som spytter på gaten. 

Anonymkode: 3febd...95d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takler ikke lyden av bor i tennene mine hos tannlegen. Må alltid ha musikk på øra for å komme igjennom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lyden av tannpuss. Tåler ikke lyden av min egen engang. Det hjelper med rennende vann, heldigvis. Samme gjelder om jeg må borre hos tannlegen. Lyden av borret som treffer tennene. Eller kanskje det er det at borret treffer tennene, og ikke lyden av det... Kanskje en kombinasjon. Det er lenge siden jeg har måttet borre, så jeg husker ikke helt.

Å bli strøket/tatt på i nakken og i gropen ved kragebeinet. Jeg får helt syke frysninger. 

Å lligge på brystet, og høre/kjenne hjertet til noen i mer enn få minutter av gangen. Det får meg totalt i ubalanse. Jeg vet knapt om jeg ligger, står eller om jeg faktisk står på hodet. 

Jeg er ikke så glad i høye klinkelyder heller (f.eks noen som slår gaffel hardt mot en tallerken). Da får jeg nærmest krampe i ørene og isninger fra ørene og ned langs ryggraden. Noen ganger med påfølgende migrene.

Etter å ha vært gravid noen ganger med div plager, noe som har resultert i mange blodprøver, er jeg gått fra å synes blodprøver er ok, til å knapt takle å se en nål. Enda alle opplevelsene har vært gode, med dyktige folk. Tror det var det at jeg ble innlagt for hyperemesis for halvannet år siden, hvor jeg fikk intravenøst i laaang tid, som tok knekken på meg der. Sprøyteskrekken blir verre for hver gang nå... 

Jeg tåler ikke å se spytt. Babysikkel er ok, men folk som spytter eller unger som trøkker fingre inn i munnen av ulike grunner, gir meg grøsninger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plystring. Jeg kjenner et raseri inni meg når noen plystrer:fnise:

Sand som sitter fast på hender/føtter. Våt sand er enda verre. Jeg er ikke akkurat noe strandmenneske for å si det sånn :P

Lyden av tørr svamp mot tavle, verdens verste lyd! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duplo på flisegulv og følelsen/lyden av et grytelokk vi har. Hater både å putte det på gryta og putte det på komfyren.

Anonymkode: a3c3b...20d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takler ikke lyden av babyer som ammer. Den suge/surkle/klynke-lyden de lager  :haar: 

Jeg liker heller ikke sånn hes babylatter (tror det er mest fordi jeg ikke skjønner hvorfor de ler) eller f.eks. reklamer med småbarn som er "dubbet" med voksenstemme (Ja, jeg er et grusomt menneske).  

Anonymkode: ce3d9...dc6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappesker i fryseren må være det absolutt verste jeg vet! Når de "gnisser" mot kanten når man tar dem inn eller ut. Grøss!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Jeg makter ikke følelsen av fet hodebunn. Virkelig ikke. Jeg klarer ikke å konsentrere meg om annet, og kjenner på det hele tiden. Jeg kan ikke komme borti noe, greier ikke at noen tar på meg. Langt mindre ha på lue! Da grøsser det inni meg. Jeg har prøvd å holde ut en dag ekstra før hårvask (det ser jo ikke fett ut), for håret blir så tørt hvis jeg vasker det for ofte. Men det går ikke, jeg tenker kun på å få vasket det hersens håret helt til jeg endelig kommer hjem og får gjort det. Merkelige greier... Det hadde vært en effektiv torturmetode å nekte meg hårvask, tror jeg. Kunne fått meg til å tilstå hva som helst.

Noe som får meg til å gyse skikkelig er å slikke på disse tynne trepinnene de har på kaffebarer. Fysj!

Endret av Emera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håndledd og blodårer. Klarer verken å ta på mine egne eller andres, eller se noe bli trykket mot håndledd i det hele tatt. Får fnatt! Jeg ser jo på diverse serier med hekser og vampyrer, hvor de ofte skjærer over håndleddet eller vampyrer som drikker blod fra håndleddet... Ææææ, klarer ikke se på

Tanken på å tygge på en ispinne, som lollipop og friskis. Å ta et bit og tykke på det istedet for å sytte.. Øsj

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt av spiselyder og tygging av tyggis med åpen munn! Tung pusting og pesing under måltider.. Går greit når jeg er på jobb, jobber på sykehjem og pasientene er unskyldt. Men friske oppegående mennesker bør kunne spise pent og lukke munnen! Lyden av snufsing med masse segt snørr. Å se ting med masse små hull. Folk som pirker seg I tennene ved matbordet.. eller snyter seg ved matbordet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrukker på sokken. Eller hvis den vrir seg opp ned. Eller har mønster under fotbladet. Huff! 

Anonymkode: 1423b...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takler ikke å ta på rå kylling eller rått egg.

Folk som hele tiden småkremter, eller neselyder. Takler iallefall ikke smatting og slafsing! 

Snørr

Når noen brekker seg, eller enda verre: oppkast. Verste er slimoppkast, de gangene jeg har vasket opp det så har jeg brekt meg så tårene har trillet. 

Dra en ispinne fort nedover tunga...........GRØSS

Generelt mye støy og lyd går meg helt på nervene, jeg blir virkelig helt sprø! Av og til går mennesker meg på nervene også (bruker å si jeg foretrekker hunder...)

Jeg takler ikke at lyden på tv eller stereo står på f.eks 9, 11, 15.... det MÅ være partall! 

Åja: gule,tykke tånegler! DET er ekkelt det! 

Hud som flasser. Ikke akkurat ekkelt, men jeg blir helt besatt etter å dra av huden og pille... 

(ja...jeg har mine issues.......)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikser ikke å høre metall skrape mot stein. Får merkelig nok metall smak i munnen og det skjærer i øra :forvirret:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smuler/rusk på hendene som man ikke klarer å børste av ved første forsøk. Samt lyden av andre som smører seg med håndkrem, spesielt hvis de har tatt litt for mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Eg greier ikkje at fingrer knekker. Får grøsninger.

Eg greier ikkje etelyder(Ikkje smatting) og pustelyder. Takler ikkje å ligge ein seng som ikkje ligger inntil ein vegg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...