Gå til innhold

Hvorfor kvinner ødelegger nasjoner, sivilisasjoner og andre ukonfertable fakta


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

En annen løsning er å avkriminalisere droger. Legalisere cannabis. Menn burde få tilløp til å benytte seg av droger uten å frykte straff for det. Straff skaper bare mer sinne

Anonymkode: 41b67...0aa

 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinners frihet burde ikke innskrenkes. Men frihet til å bruke droger burde åpnes og ikke straffeforfulgt. 

Anonymkode: 41b67...0aa

 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Droger vil gi menn som ikke har noe annet en ny mening i livet. 

Anonymkode: 41b67...0aa

 

Er ikke du i feil tråd? Denne handler om en som synes kvinner er så mindreverdige at de ikke fortjener annen frihet enn å bli misbrukt av en ektemann.

 

Anonymkode: 00ec1...985

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, PeeWee skrev:

Når noen poster en Youtube video som argument, som vet man allerede at man sannsynligvis har å gjøre med noe tull. Hvorfor ikke linke til en skrevet tekst også?

bøyer meg i støvet for deg. har lest gj. mange av dine poster over tid her på KG. Du må være KGs mest reflekterte, kloke og kunnskapsrike mann.

Anonymkode: 1f4a0...680

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, PetterPanne skrev:

Jo faktisk. For å gjenta meg selv:

Først så sikret man en mann en kone gjennom ekteskap. Kvinnen hadde lite hun skulle ha sagt, men det bidro til at mannen hadde et oppdrag og det var å bidra til samfunnet og sin familie. Denne dealen har vært tilstede i mange tusen år. Det er bare i nyere tid at denne dealen har gått vekk, det har blitt mer fokus på at kvinnen også skal jobbe. Og her er kickeren: Denne omstillingen skjedde fordi det var mer lønnsomt å ha flere arbeidstakere til å øke produktiviteten. Befolknignen økte, mer ble bygd, det ble større krav om å vedlikeholde dette. Skoler, sykehus etc. Det var mer lønnsomt for samfunnet å ha kvinner ut i arbeid, enn at de tok vare på barn hjemme. 

Hvor er kontrollen i alt dette? Sånn som før, så er det sosiale forvetninger plassert på kvinner. Idag forventes det at kvinner skal være flinke på skolen, de skal bli noe. Fokuset har flyttet seg fra å være husmor, til å ha en god karriere. Lenkene er bare flyttet, men samfunnet tjente på dette. Men en ting som er problematisk, er når fødselstallene ikke holdes oppe. 

Så kort fortalt: det at kvinner får færre barn er problematisk, og det kan knyttes opp mot at prioriteringene deres har endret seg. Nok en gang, jeg er 110% for personlig frihet, men for samfunnet i sin helhet kan det ta skade over en lengre periode. 

Kloden er overbefolket. Slapp av. Og fødelsraten går ikke bare ned pga kvinners prioriteringer har endret seg, har du prøvd å være ung kvinne på jakt etter en seriøs mann i Norge anno 2016? Det er nok unge menn der ute som skal leke og kose seg til de er langt oppi 30-40 årene før de skal roe seg ned, da har sjansen gått fra mange av de og de kvinnene de har ødelagt på veien har gitt opp menn. Det er en kjennsgjerning at i land hvor velferden går opp, går fødelsraten ned. FOLK prioriterer annerledes. Ikke bare kvinner.
Jeg synes det er så rart at du og dine meningsfeller legger alt ansvar over på kvinnen. Menn skal bare jobbe de, og dere må ha en gulrot i form av sex, kone og barn for å gidde å gjøre det. Får dere ikke det så er det vår feil. Vi får skylden for at samfunnet går til helvete (i følge dere) fordi vi ikke er villig til å gi opp det dere tar for gitt selv. Hvorfor kan ikke menn endre seg? Hvorfor skal kvinner det? Hvorfor skal vi gi opp frihet for at dere skal gidde å jobbe?
Går samfunnet til helvete fordi kvinner kan få velge ektefellen selv, få jobbe og være økonomisk uavhengig mannen så er det MENNS feil. Da er det de som ikke har klart å utvikle seg.

Anonymkode: 8e773...b1a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uhm, en mann som ikke er frempå og tar risiko ovenfor det motsatte kjønn får aldri hatt seg med de heller. Det er de som fra naturens ståsted alltid må ta sjansen og eventuelt risikere å bli avvist. Mens kvinner har alltid menn som er vilige til å ha sex med de, og dermed har de også en mulighet til å få avkom. 

Anonymkode: 94e78...af6

Ser litt av poenget dog villighet trenger ikke være en del av poenget da voldtekter også fører til barn.

Isåfall stiller det seg annerledes i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke rart at menn faller tilbake i samfunnet når de fleste har blitt en gjeng pyser som aldri tør ta sjanser, som er usikre på seg selv fordi en kvinne kan ta høy utdannelse og som stiller krav til dama som er totalt uoppnåelige (referer til samfunnets perfeksjon ideal). Her sitter jeg, fullt fungerende kvinne med et godt hjerte og mulig høy utdannelse i vente, kanskje lavere grad, hvem vet hva jeg finner ut og jeg har allerede problemer med å få meg kjæreste. Sjansen for at jeg vil formere meg er høyst usannsynlig da den biologiske klokken tikker ifra meg og jeg ikke har tenkt å få kjæreste med en mann jeg bare har kjent i noen få år. For ja, jeg mener at skal man ha barn sammen og faktisk leve livet ut sammen så bør man ha kjent hverandre lenger enn 5 år, for å si det slik. Se på alle alenemødrene/alenefedrene som finnes der ute og alle menneskene som er skilt. Vil helst unngå å bidra til at den statistikken øker. 

Slutt å syt og gjør noe med deg selv. Det er ikke kvinner sin feil at du ikke får deg et ligg, det er din egen, som er så frastøtende at du mener at kvinner ødelegger samfunnet. Jeg foreslår at du prøver å skifte fil (men gjør det kun om du faktisk liker menn, om ikke er det jo bare dårlig gjort for mennene som trives i filen sin). Jeg tipper det er lettere enn å fikse på slike forskrudde holdninger når du nekter å ta til deg konstruktiv kritikk og råd om en bedre hverdag som mann i et likestilt samfunn. Jeg er personlig med på at likestillingen har gått litt for langt, som kvinne vil jeg ikke bli tatt for å være mann. Mannen min skal få skifte dekkene på bilen. Mannen min skal få fikse ting i huset og være den som tar i bruk verktøy. Mannen min skal få jobbe han også, og får vi barn sammen, trenger ikke han være like mye hjemme som meg (selv om det virker til at dagens menn faktisk vil det, de fleste er jo late og vil ikke engang jobbe, kun sitte foran PC'en å runke og spille dataspill, men jeg skal ha en mann som da ikke gjør det og som bidrar til felleskassa på lik linje med meg). Jeg skal heller ta meg av mesteparten av klesvasken og husarbeidet, matlagingen skal den som har de beste kokkeferdighetene stå for. En må huske på de ulike kjønnene sine roller oppi det hele tenker jeg, men feministene vil nok skrike til meg og kaste en forbannelse over meg når jeg skriver noe slikt. Men det er mitt synspunkt. Jeg verdsetter menn samtidig som jeg verdsetter kvinner. 

Syns det så absolutt er rett og rimelig at vi skal få velge hvem vi får barn med, herregud vi skal bære ungen i magen i flere måneder og sannsynligvis få kroppen ødelagt for resten av livet og oppdra vesenet, tilstedeværelse fra far er ikke garantert, igjen, se på skilsmissestatistikken og hvor mange alenemødre det er i samfunnet. Jeg går ikke hen å får mann med en tilfeldig stakkar som ikke har vendt nesetippen utfor utgangsdøra fordi han hater kvinner, er du helt fra deg mann? O

Anonymkode: 4c969...cd8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, PetterPanne skrev:

Snakker ned på folk? Jeg påpeker bare at menn opp igjennom historien og fortsatt har bygd og driftet dette landet, og om disse slutter med dette, så er det dårlig stilt med samfunnet generelt. 

Ja, kvinner gjør det du nevner, men i forhold til hvor mange dere er så er de overraskende få. 

Hvorfor skal du dra "du er så umoderne ass" fordi jeg påpeker trender og legger ut noen tanker om hvordan ting kan se uti  fremtiden? Jeg har jo ikke en eneste gang sagt at jeg vil tilbake til 1800 tallet. Jeg sier bare at det er problematisk på sikt at kvinner har frihet.

Religioner skjønte dette godt, kulturer skjønte dette godt. Kontrollerer man kvinnene i samfunnet, så har man vekst. Tenk litt på den. Nå har bare kontrollen over dere flyttet fra religion, over til konsumentreligionen og presse dere over som arbeidsslaver for å tjene penger. Og så forbruke. 

Ift hvor mange dere er så er de overraskende få....og hva tror du det kommer av?se på alle de fattigste landene,det er land der kvinner ikke jobber. Se på landene med regimer,det er land der kvinner ikke jobber.

Jeg tror det er mye bedre for både menn og kvinner å bo i Norge enn i Sudan.

At third wave Feminisme kan være et problem forstår jeg,men ikke kom å si at det er negativt at kvinner deltar i samfunnet PÅ LIK LINJE som menn!

Jeg beklager at verden går framover og at dette skaper positive endringer for andre enn hvite menn..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, PetterPanne skrev:

Jo faktisk. For å gjenta meg selv:

Først så sikret man en mann en kone gjennom ekteskap. Kvinnen hadde lite hun skulle ha sagt, men det bidro til at mannen hadde et oppdrag og det var å bidra til samfunnet og sin familie. Denne dealen har vært tilstede i mange tusen år. Det er bare i nyere tid at denne dealen har gått vekk, det har blitt mer fokus på at kvinnen også skal jobbe. Og her er kickeren: Denne omstillingen skjedde fordi det var mer lønnsomt å ha flere arbeidstakere til å øke produktiviteten. Befolknignen økte, mer ble bygd, det ble større krav om å vedlikeholde dette. Skoler, sykehus etc. Det var mer lønnsomt for samfunnet å ha kvinner ut i arbeid, enn at de tok vare på barn hjemme. 

Hvor er kontrollen i alt dette? Sånn som før, så er det sosiale forvetninger plassert på kvinner. Idag forventes det at kvinner skal være flinke på skolen, de skal bli noe. Fokuset har flyttet seg fra å være husmor, til å ha en god karriere. Lenkene er bare flyttet, men samfunnet tjente på dette. Men en ting som er problematisk, er når fødselstallene ikke holdes oppe. 

Så kort fortalt: det at kvinner får færre barn er problematisk, og det kan knyttes opp mot at prioriteringene deres har endret seg. Nok en gang, jeg er 110% for personlig frihet, men for samfunnet i sin helhet kan det ta skade over en lengre periode. 

Det er igrunn et veldig interessant poeng at mens kvinner i dag blir fortalt at det foregikk en frigjøringskamp der kvinner virkelig måtte kjempe mot mektige og rike menn for å få retten til å delta i arbeidslivet på lik linje med menn, så var det antagelig lite disse samme mennene tjente mer på enn nettopp dette. "Kvinnefrigjøringen" kom i en periode der Vesten trengte mer arbeidskraft og høyere produksjon, bla. i konkurranse mot Sovjet, der bedriftseiere antagelig var glade for den økte tilgangen på arbeidskraft og politikere for de ekstra skattebetalerne. 

Sånn sett kan man spørre seg hvor mye reell motstand det egentlig var mot denne "kampen", og hvorvidt denne foregikk mot "makta". Og som du sier er det sikkert mange svar på hvorvidt de nye forventningene til kvinner faktisk gavner dem selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SunnivaOslo skrev:

Ift hvor mange dere er så er de overraskende få....og hva tror du det kommer av?se på alle de fattigste landene,det er land der kvinner ikke jobber. Se på landene med regimer,det er land der kvinner ikke jobber.

Jeg tror det er mye bedre for både menn og kvinner å bo i Norge enn i Sudan.

Korrelasjon forutsetter ikke kausalitet. Det burde være helt grunnleggende og noe alle lærte i grunnskolen. Argumentet ditt faller dermed sammen.

Sitat

 

At third wave Feminisme kan være et problem forstår jeg,men ikke kom å si at det er negativt at kvinner deltar i samfunnet PÅ LIK LINJE som menn!

Jeg beklager at verden går framover og at dette skaper positive endringer for andre enn hvite menn..

 

Det har nok både positive og negative sider. Det medfører i allefall at en større andel av velgermassene kan mindre om politikk, interesserer seg mindre for politikk, men har like høy valgdeltagelse. Når denne gruppen også virker å være mer følelsestyrt er det fare for at det fører til dårligere beslutninger.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
14 timer siden, PetterPanne skrev:

Igjen, du misforstår hva jeg prøver å få frem. Gitt at menn faktisk står for den største delen av verdiskapningen i samfunnet, så lurer jeg på hvem som skal overta om menn slutter å gjøre dette?

Forøvrig så er det du sier riktig, men noe som er viktig for å sikre at dette kan opprettholdes er inntekt til staten. Dette får de gjennom bedrifter som faktisk driver virksomhet i Norge. Vi kan ikke bare ha et samfunn uten industri der alle blir leger, sykepleiere, lærere og papirflyttere. Om alle de store bedriftene flagger ut, så har ikke Norge noe igjen å leve på. 

Hvorfor tror du det satses så mye på innovasjon? Norge er avhengig av at kvinner og menn faktisk skaper verdier. Og så vil jeg ikke en gang gå inn på hvorfor kvinner ikke blir ingeniører og faktisk er med på denne verdiskapningen

Jeg virker kanskje arrogant, men lite opplyst er jeg ikke. Det er bare dessverre slik at disse tingene jeg påpeker setter kvinner i et dårlig lys, og da er jeg den store stygge ulven.

Bare for å påpeke: uten kvinner stopper selvfølgelig samfunnet opp. Men det jeg prøver å si er at det gjør den også uten menn. Det er alt for mange kvinner som tror kvinner kan ta hele byrden alene, noe som jeg bastant mener er feil.

Jeg ser at du fortsetter å kjøre en arrogant linje og er særdeles opptatt av å fremme eget kjønn. Kvinner jobber i dag i oljen, de jobber med med.forskning ol. Å påstå at menn bidrar mer er bare tull. Du setter kvinner i dårlig lys og viser en manglende respekt for kvinner som mennesker. Slike holdninger og lavpanna atferd er forkastelig og uakseptabelt i dagens samfunn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Snuppi skrev:

Jeg ser at du fortsetter å kjøre en arrogant linje og er særdeles opptatt av å fremme eget kjønn. Kvinner jobber i dag i oljen, de jobber med med.forskning ol. Å påstå at menn bidrar mer er bare tull. Du setter kvinner i dårlig lys og viser en manglende respekt for kvinner som mennesker. Slike holdninger og lavpanna atferd er forkastelig og uakseptabelt i dagens samfunn! 

Det virker som du tar dette veldig personlig, det synes jeg ikke du skal.

Å påstå at menn bidrar mer er, om man ser på økonomi osv. en beviselig korrekt påstand. Menn jobber mer og betaler mer inn til fellesskapet. Menn jobber også i større grad i det private, og står således for mesteparten av den verdiskapningen vi er avhengige av for å kunne ha offentlige ansatte, der kvinner gjerne ønsker å jobbe. Det betyr selvfølgelig ikke at ingen kvinner jobber mye eller tar utdannelser innen "harde" fag, men at tendensen er at de i mye mindre grad gjør det. Å avfeie dette fordi du blir fornærmet gjør det ikke mindre reelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
15 timer siden, PetterPanne skrev:

Det er jo nettopp det. Når kvinner rives mellom to valg: enten være god husmor eller karrierekvinne, så skaper det splid. Kone, karrierekvinne, mor. Velg to. Det er umulig å få til alle tre veldig godt. 

Så da har man dilemmaet: Skal jeg ofre karrieren for familien, så taper jeg økonomisk. Skal jeg ofre familielivet for karrieren, så går jeg glipp av barn. Skal jeg priorietere barn og karriere, så mister jeg et godt kjærlighetsliv. Kabalen går faktisk ikke opp. Og man ser jo hvordan kvinner løser dette idag:

Enten så blir hun alenemor, men har god inntekt.
Eller så lever hun i et dårlig ekteskap, men har barn og karriere. Mannen er så som så, men hun oppnår sine mål.
Eller så lever hun i et ekteskap med mann og barn, men velger å jobbe deltid (Som mange kvinner i Norge gjør idag)

Ved at flere kvinner trumfer menn i utdanning og karriere, vil medføre at de ikke vil kunne oppnå alle sine mål. Det er slik at kvinner kan ikke få alt her i verden. Og jeg tror derfor at mange vil bli ulykkelige pga dumme sosiale forventninger ovenfor de.

LØsningen hittil har vært holndingskampanjer og skrik til menn om å ta sin del av byrden for å avlaste kvinnen, slik at han hun klarer dette. Faktisk så gjør menn mer husarbeid enn kvinner i snitt. Men hva når menn kke gidder dett lenger? Hva når menn ser at de kan leve et godt liv, gi avkall på barn, og nyte godene av promiskiøse, frie kvinner?

Som sagt, dette er bare tanker jeg har rundt dette temaet, men det gjenstår så se de faktiske resultatene. Det må gå noen tiår. I mellomtiden får vi fortsette som før.

Mannfolk må bidra like mye i hjemmet slik at det blir likt fordelt mellom arbeid, hjem og fritid. Late menn som ikke gidder å hjelpe til hjemme, gjør kvinner ulykkelige!  Menn gjør ikke mer husarbeid enn kvinner. Du kommer bare med synsing og tåkeprat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
33 minutter siden, Snuppi skrev:

Jeg ser at du fortsetter å kjøre en arrogant linje og er særdeles opptatt av å fremme eget kjønn. Kvinner jobber i dag i oljen, de jobber med med.forskning ol. Å påstå at menn bidrar mer er bare tull. Du setter kvinner i dårlig lys og viser en manglende respekt for kvinner som mennesker. Slike holdninger og lavpanna atferd er forkastelig og uakseptabelt i dagens samfunn! 

Som han over meg påpekte, så er det jeg sier faktisk sant. Menn står faktisk for mer av verdiskapningen, men det betyr ikke nødvendigvis at kvinner ikke er viktige. Og at kvinner er avhengige av denne verdiskapningen for i det hele tatt ha jobber.

Jeg respekterer kvinner. Jeg respekterer kvinner som jobber og står på i alle mulige yrker. Men det endrer ikke det faktum at menn står for mer verdiskapning enn kvinner. Du kan godt bli provosert, men det hjelper ingenting.
 

7 minutter siden, Snuppi skrev:

Mannfolk må bidra like mye i hjemmet slik at det blir likt fordelt mellom arbeid, hjem og fritid. Late menn som ikke gidder å hjelpe til hjemme, gjør kvinner ulykkelige!  Menn gjør ikke mer husarbeid enn kvinner. Du kommer bare med synsing og tåkeprat.

Du har selvfølgelig rett. Det er min hukommelse som sviktet. Det jeg mente er at menn har mindre fritid enn kvinner. Når jobb, barn, og husarbeid er tatt i betraktning. Tror du meg ikke? 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Gifte-kvinner-har-mer-fritid-enn-sine-menn-6500508.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
3 timer siden, herzeleid skrev:

Det virker som du tar dette veldig personlig, det synes jeg ikke du skal.

Å påstå at menn bidrar mer er, om man ser på økonomi osv. en beviselig korrekt påstand. Menn jobber mer og betaler mer inn til fellesskapet. Menn jobber også i større grad i det private, og står således for mesteparten av den verdiskapningen vi er avhengige av for å kunne ha offentlige ansatte, der kvinner gjerne ønsker å jobbe. Det betyr selvfølgelig ikke at ingen kvinner jobber mye eller tar utdannelser innen "harde" fag, men at tendensen er at de i mye mindre grad gjør det. Å avfeie dette fordi du blir fornærmet gjør det ikke mindre reelt.

Menn som ts og brukeren jeg siterte er ikke opptatt av å komme med faktaopplysninger, de er ute etter å hevde seg selv og sitt eget kjønn. I dagens samfunn jobber menn og kvinner like mye. Det er flere jenter i dag som tar høyere utdanning. Hvordan kan da menn bidra mer?            

Jeg tar det personlig når jeg som kvinne blir diskriminert av en mann som innbiller seg at han er mer verdt enn meg da han er mann! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PetterPanne
4 minutter siden, Snuppi skrev:

Menn som ts og brukeren jeg siterte er ikke opptatt av å komme med faktaopplysninger, de er ute etter å hevde seg selv og sitt eget kjønn. I dagens samfunn jobber menn og kvinner like mye. Det er flere jenter i dag som tar høyere utdanning. Hvordan kan da menn bidra mer?            

Jeg tar det personlig når jeg som kvinne blir diskriminert av en mann som innbiller seg at han er mer verdt enn meg da han er mann! 

Menn tjener mer. De velger yrker som gir mer lønn. De jobber mer også, siden kvinner oftere jobber med deltid. Alt dette resulterer i at menn bidrar mer til samfunnet i form av økonomisk vekst, enn kvinner. Så har man det poenget at menn jobber mer i privat sektor enn det kvinner gjør. Det er gjerne der pengene ligger også.

Det at flere kvinner tar høyere utdannelse er ikke synonymt med at kvinner bidrar like mye økonomisk. Det at flere kvinner blir sykepleiere eller sosiologer gir ikke like stor potensiell økt lønnsomhet, enn om de blir ingeniører eller andre klassiske manneyrker. Det at de jobber i offentlig sektor gir ikke samfunnet like stor verdiskapning som om de hadde jobbet i privat sektor.

Jeg lurer virkelig på hvordan jeg diskriminerer deg. Vet du ha det vil si å diskriminere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
3 timer siden, PetterPanne skrev:

Som han over meg påpekte, så er det jeg sier faktisk sant. Menn står faktisk for mer av verdiskapningen, men det betyr ikke nødvendigvis at kvinner ikke er viktige. Og at kvinner er avhengige av denne verdiskapningen for i det hele tatt ha jobber.

Jeg respekterer kvinner. Jeg respekterer kvinner som jobber og står på i alle mulige yrker. Men det endrer ikke det faktum at menn står for mer verdiskapning enn kvinner. Du kan godt bli provosert, men det hjelper ingenting.
 

Du har selvfølgelig rett. Det er min hukommelse som sviktet. Det jeg mente er at menn har mindre fritid enn kvinner. Når jobb, barn, og husarbeid er tatt i betraktning. Tror du meg ikke? 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Gifte-kvinner-har-mer-fritid-enn-sine-menn-6500508.html

Så til tross for at kvinner har fått mer fritid, bruker de fremdeles mer tid på husarbeid enn menn. 

De har fått mer fritid grunnet bedre økonomi, står det blant annet i artikkelen. Hva er poenget ditt? Kvinner har fått bedre levekår enn de hadde før. Vi er likestilte med dere menn og det er der skoen trykker hos deg. Du takler det ikke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
Et øyeblikk siden, Snuppi skrev:

Så til tross for at kvinner har fått mer fritid, bruker de fremdeles mer tid på husarbeid enn menn. 

De har fått mer fritid grunnet bedre økonomi, står det blant annet i artikkelen. Hva er poenget ditt? Kvinner har fått bedre levekår enn de hadde før. Vi er likestilte med dere menn og det er der skoen trykker hos deg. Du takler det ikke! 

Poenget mitt er at menn drar en stor del av lasset, faktisk mer enn kvinner. Og det jeg prøver å få frem er at det er farlig for samfunnet om menn slutter å dra dette lasset. 

HVis menn melder seg ut av samfunnet, så er det katastrofalt for samfunnet. Menn må ha incentiver for å yte og bidra. Hvis det koster mer enn det smaker (barn, hus, ekteskap), så melder menn seg ut. 

Det at kvinner har bedre levekår er bra, og det unner jeg alle kvinner. Men de har fått det på bekostning av andre menn.

Dere er ikke likestilte med menn i dag. Det er fortsatt lang vei å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, PetterPanne skrev:

Menn tjener mer. De velger yrker som gir mer lønn. De jobber mer også, siden kvinner oftere jobber med deltid. Alt dette resulterer i at menn bidrar mer til samfunnet i form av økonomisk vekst, enn kvinner. Så har man det poenget at menn jobber mer i privat sektor enn det kvinner gjør. Det er gjerne der pengene ligger også.

Det at flere kvinner tar høyere utdannelse er ikke synonymt med at kvinner bidrar like mye økonomisk. Det at flere kvinner blir sykepleiere eller sosiologer gir ikke like stor potensiell økt lønnsomhet, enn om de blir ingeniører eller andre klassiske manneyrker. Det at de jobber i offentlig sektor gir ikke samfunnet like stor verdiskapning som om de hadde jobbet i privat sektor.

Jeg lurer virkelig på hvordan jeg diskriminerer deg. Vet du ha det vil si å diskriminere?

Er det lov å spørre hva du jobber som, PetterPanne?

Anonymkode: 2ddb1...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
9 minutter siden, PetterPanne skrev:

Menn tjener mer. De velger yrker som gir mer lønn. De jobber mer også, siden kvinner oftere jobber med deltid. Alt dette resulterer i at menn bidrar mer til samfunnet i form av økonomisk vekst, enn kvinner. Så har man det poenget at menn jobber mer i privat sektor enn det kvinner gjør. Det er gjerne der pengene ligger også.

Det at flere kvinner tar høyere utdannelse er ikke synonymt med at kvinner bidrar like mye økonomisk. Det at flere kvinner blir sykepleiere eller sosiologer gir ikke like stor potensiell økt lønnsomhet, enn om de blir ingeniører eller andre klassiske manneyrker. Det at de jobber i offentlig sektor gir ikke samfunnet like stor verdiskapning som om de hadde jobbet i privat sektor.

Jeg lurer virkelig på hvordan jeg diskriminerer deg. Vet du ha det vil si å diskriminere?

Kvinner jobber allerede i mannsdominerte yrker og tjener like mye som mannen. Noen må faktisk være sykepleiere også. Du forstår vel at noen er nødt til å ta seg av for eks deg om du blir alvorlig syk? Sykepleiere er undervurdert og underbetalt. All helsepersonell gjør en viktig jobb som du ikke kan sette en prislapp på. Alle kan ikke bli piloter og astronauter. Du diskriminerer kvinner og hever deg selv som mann grunnet valg av noe så absurd som valg av yrker. Det er meget tydelig at du har som agenda å hevde deg selv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, PetterPanne skrev:

Religioner skjønte dette godt, kulturer skjønte dette godt. Kontrollerer man kvinnene i samfunnet, så har man vekst. Tenk litt på den. Nå har bare kontrollen over dere flyttet fra religion, over til konsumentreligionen og presse dere over som arbeidsslaver for å tjene penger. Og så forbruke. 

På hvilket grunnlag hevder du dette? Det kan stemme om man tenker på folkevekst i mindre utviklede samfunn, men det er da ingenting som tyder på at kontroll av kvinner fører til høyere økonomisk vekst! Om noenting, så er de landene som idag har omtrent likestilling noen av de mest innovative økonomiene og samfunnene i verden, mens de mest kvinneundertrykkende samfunn være seg de arabiske land og Afrika sør for Sahara eller typiske "macho land" som landene i Sør Amerika sitter fast i kronisk stagnasjon. 

For dere som tror at dere skal få damer bare dere legger ned velferdsstaten: Bare se på Japan, Sør Korea, Taiwan og Singapore. Er det noen damer som er så kresne at de heller går enslige ut livet enn å ta en "mindreverdig" mann, så er det nettopp kvinner i de landene der! De har forøvrig også betydelig lavere fødselstall enn de sosialdemokratiske landene attpåtil. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
12 minutter siden, PetterPanne skrev:

Poenget mitt er at menn drar en stor del av lasset, faktisk mer enn kvinner. Og det jeg prøver å få frem er at det er farlig for samfunnet om menn slutter å dra dette lasset. 

HVis menn melder seg ut av samfunnet, så er det katastrofalt for samfunnet. Menn må ha incentiver for å yte og bidra. Hvis det koster mer enn det smaker (barn, hus, ekteskap), så melder menn seg ut. 

Det at kvinner har bedre levekår er bra, og det unner jeg alle kvinner. Men de har fått det på bekostning av andre menn.

Dere er ikke likestilte med menn i dag. Det er fortsatt lang vei å gå.

De har jobbet for sine rettigheter med hjelp av menn som mente at kvinner måtte få de samme rettighetene som dem selv. At menn drar mesteparten av lasset vet strengt talt ikke du.

Du må bare melde deg ut av samfunnet da det ikke har noen form for betydning for flertallet. Å snakke for andre menns meninger kan du bare slutte med. Du kan bare snakke for deg selv. Igjen viser du ditt syke behov om å være best i klassen grunnet kjønn. 

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...