Gå til innhold

Hvorfor kvinner ødelegger nasjoner, sivilisasjoner og andre ukonfertable fakta


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det har noe med hvordan gutter blir trykt ned i utdanningssystemet til fordel for å løfte opp jenter? Hvorfor faller gutter ut av skolen? Gutter er i utgangspunktet ikke umotiverte, men den motivasjonen blir sakte men sikkert drept iløpet av skolegangen. Alt på bekostning av at jenter skal opp og fram.

Men samma faen, hvem bryr seg. Hadde vært hyl og grin om det var jenter som var i samme situasjon, men når det er gutter som faller ut er det ingen som bryr seg. Problemet her er ikke menn, men heller unge gutter som blir neglisjert i oppdragelsen.

Umulig å vite hva som vil skje. Personlig bryr jeg meg ikke, jeg har nok med meg selv. Enten finner jeg motivasjonen til å bli uavhengig og jobbe målrettet mot dette, eller ikke. Om jeg når mine mål skal jeg hvertfall ikke gi noe tilbake mer enn det minimum (skatt) ;)

Anonymkode: 41b67...0aa

Og kvinner tjener fortsatt mindre enn menn for samme jobb. Menn besitter fortsatt flest lederposisjoner. Så der jenter vinner på skolen, vinner guttene senere. At skolen burde bli bedre for både jenter og gutter er det ingen tvil om.

Anonymkode: 8e773...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og kvinner tjener fortsatt mindre enn menn for samme jobb. Menn besitter fortsatt flest lederposisjoner. Så der jenter vinner på skolen, vinner guttene senere. At skolen burde bli bedre for både jenter og gutter er det ingen tvil om.

Anonymkode: 8e773...b1a

Hvis kvinner får mindre betalt for samme jobb, hvorfor ansetter bedrifter menn i det hele tatt?

Anonymkode: 94e78...af6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis kvinner får mindre betalt for samme jobb, hvorfor ansetter bedrifter menn i det hele tatt?

Anonymkode: 94e78...af6

Ikke hvis. De gjør.
Fordi menn også er dyktige vel.

Anonymkode: 8e773...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og kvinner tjener fortsatt mindre enn menn for samme jobb. Menn besitter fortsatt flest lederposisjoner. Så der jenter vinner på skolen, vinner guttene senere. At skolen burde bli bedre for både jenter og gutter er det ingen tvil om.

Anonymkode: 8e773...b1a

Nei. Ja. Enig.

Anonymkode: 52e00...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hvis. De gjør.
Fordi menn også er dyktige vel.

Anonymkode: 8e773...b1a

Betyr det at menn er mer dyktige fordi de får mer betalt for samme jobb?

Anonymkode: 94e78...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis kvinner får mindre betalt for samme jobb, hvorfor ansetter bedrifter menn i det hele tatt?

Anonymkode: 94e78...af6

'nuff said. Der er lik lønn for likt arbeid i Norge, på tvers av kjønn. Å påstå noe annet er uærlig eller rett og slett idiotisk. 

http://clemet.blogg.no/1265202494_det_er_likelnn_i_norg.html

Anonymkode: 41b67...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Snuppi skrev:

Tyskland har sikkert velferdsordninger!??? Da sier det seg selv at Tyskland ikke tok i mot flyktninger grunnet lav fødselsrat.. 

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og kvinner tjener fortsatt mindre enn menn for samme jobb. Menn besitter fortsatt flest lederposisjoner. Så der jenter vinner på skolen, vinner guttene senere. At skolen burde bli bedre for både jenter og gutter er det ingen tvil om.

Anonymkode: 8e773...b1a

Dette er feil, men du kan jo prøve å oppdrive en kilde på denne oppsiktsvekkende påstanden. Å basere lønn på kjønn er ulovlig i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
10 timer siden, PetterPanne skrev:

Nei, de er ikke guds gave til samfunnet. Men de er viktige. Det er det jeg prøver å få frem. Og for å dra tilbake til hva tråden egentlig handler om; kvinners "frihet" ødelegger samfunnet. Og da har jeg tidligere i tråden prøvd å komme innpå hvorfor det kan være problematisk. Og problemet er at kvinners "frihet" kan i verste fall føre til at menn faller fra samfunnet og gir opp, og da blir det ille for ikke bare menn, men også kvinner.

Dette er essensen i din diskriminering av kvinner. Du skriver så mye usammenhengende piss og synser så det jommer etter. Påstand etter påstand med argumenter som ikke holder vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
10 timer siden, PetterPanne skrev:

Jeg undertrykker ikke kvinner. Jeg påpeker bare fra et samfunnsøkonomisk perspektiv at menn tjener mer og bidrar mer til statskassa.

Jeg har vært inne på det du nevner. Selvfølgelig er det vanskelig å sette en pris på en god oppdragelse. At sykepleiere er dødsviktige. At vi trenger lærere. Jeg har ikke sagt at de er uviktige. Jeg har bare påpekt at menn også er viktige i og med at de også gjør viktige jobber i samfunnet. 

Det er nå slik at menn og kvinner må jobbe sammen om å få samfunnet til å fungere. Det håper jeg alle er enige i. Eneste grunnen til at jeg har nevnt at menn tjener mer enn kvinner, er for å påpeke at det er dumt for samfunnet om de faller fra, for da blir det mindre penger i statskassa. Kvinner alene kan ikke dra et samfunn. 

Jeg takler da negative tilbakemeldinger greit. Se da jeg ble korrigert angående hva jeg trodde om tyskland. Jeg la meg flat og ba til og med om unnskyldning, og sa meg enig i det de korrigerte meg i. 

Du snakker rundt deg selv. Du hevder at menn er avhengig av kvinner for å kunne fungere i samfunnet. Dersom kvinner ikke duller rundt deg som mann vil alle menn gi opp og trekke seg tilbake og samfunnet vil kollapse. Vet du, dette er så dumt at du umulig tro på det selv. Om du som mann ikke er selvstendig nok, som mange kvinner er vil du ikke kunne bidra med noe som helst. 

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
2 minutter siden, Snuppi skrev:

Dette er essensen i din diskriminering av kvinner. Du skriver så mye usammenhengende piss og synser så det jommer etter. Påstand etter påstand med argumenter som ikke holder vann.

Igjen, jeg har ikke sagt at jeg VET at dette vil skje, men at jeg TROR.

Og så har faktisk noen av påstandene mine holdt vann, for jeg har bevist at bl.a. menn tjener mest. Da er det faktisk logisk å tenke at hvis menn faller fra, så kommer samfunnet til å slite.

Igjen: Jeg har sagt at kvinners frihet kan POTENSIELT være et problem, ikke at det er det. Lær deg å lese.

Og til slutt så lurer jeg på hvordan det er diskriminasjon av kvinner ved å påpeke en potensiell hypotese? Vet du hva diskriminering er? Jeg har ikke en eneste gang diskriminert kvinner. Jeg har ikke en eneste gang oppfordret til diskriminering. For å utheve hva diskriminering er ifølge SNL: Diskriminering, å behandle noen mindre gunstig enn andre

Jeg har ikke oppfordret til at kvinner skal behandles dårligere enn menn. Jeg har ikke en enste gang sagt at vi skal tilbake til hvordan ting var før, eller at rettigheter og frihet skal fjernes. Jeg har faktisk sagt at kvinner burde heves. Det eneste jeg har sagt er at menn ikke burde glemmes, at hvis kvinner dras for mye frem, så kan det potensielt føre til at menn havner akterut, og at det kan være problematisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
Et øyeblikk siden, PetterPanne skrev:

Igjen, jeg har ikke sagt at jeg VET at dette vil skje, men at jeg TROR.

Og så har faktisk noen av påstandene mine holdt vann, for jeg har bevist at bl.a. menn tjener mest. Da er det faktisk logisk å tenke at hvis menn faller fra, så kommer samfunnet til å slite.

Igjen: Jeg har sagt at kvinners frihet kan POTENSIELT være et problem, ikke at det er det. Lær deg å lese.

Og til slutt så lurer jeg på hvordan det er diskriminasjon av kvinner ved å påpeke en potensiell hypotese? Vet du hva diskriminering er? Jeg har ikke en eneste gang diskriminert kvinner. Jeg har ikke en eneste gang oppfordret til diskriminering. For å utheve hva diskriminering er ifølge SNL: Diskriminering, å behandle noen mindre gunstig enn andre

Jeg har ikke oppfordret til at kvinner skal behandles dårligere enn menn. Jeg har ikke en enste gang sagt at vi skal tilbake til hvordan ting var før, eller at rettigheter og frihet skal fjernes. Jeg har faktisk sagt at kvinner burde heves. Det eneste jeg har sagt er at menn ikke burde glemmes, at hvis kvinner dras for mye frem, så kan det potensielt føre til at menn havner akterut, og at det kan være problematisk.

Tro kan du gjøre i kirken. Du skal vite! Å komme flåsete argumenter som ligger til grunn for dine påstander basert på egne antagelser holder ikke vann. Gudekomplekset ditt og en idelogi om menn er mer verdt er absurd. Dette går du til en debatt med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
2 minutter siden, Snuppi skrev:

Du snakker rundt deg selv. Du hevder at menn er avhengig av kvinner for å kunne fungere i samfunnet. Dersom kvinner ikke duller rundt deg som mann vil alle menn gi opp og trekke seg tilbake og samfunnet vil kollapse. Vet du, dette er så dumt at du umulig tro på det selv. Om du som mann ikke er selvstendig nok, som mange kvinner er vil du ikke kunne bidra med noe som helst. 

Nei, jeg mener at det som var gulroten før, nemlig kone og barn ikke er en realitet for mange menn idag. Og det har vært hovedpådriveren for økonomien tidligere. Hvis menn blir selvstendige, men ikke danner familier og gifter seg, så er det ikke bra for økonomien i det store og hele. Familier bruker mer penger enn single mennesker. Færre barn blir født, og det vet alle er dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Snuppi skrev:

Tro kan du gjøre i kirken. Du skal vite! Å komme flåsete argumenter som ligger til grunn for dine påstander basert på egne antagelser holder ikke vann. Gudekomplekset ditt og en idelogi om menn er mer verdt er absurd. Dette går du til en debatt med. 

Om fremtiden kan vi kun komme med antagelser, hypoteser og estimater. Å tro at du kan vite hvordan fremtiden vil se ut, eller alle konsekvensene av en samfunnsutvikling, er åpenbart en gedigen feilslutning. Det burde være åpenbart. 

Ellers ser det ut til å være liten sammenheng mellom det du anklager motparten for å mene, og det vedkommende faktisk skriver. Kanskje legger du litt mye følelser i denne diskusjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
1 minutt siden, Snuppi skrev:

Tro kan du gjøre i kirken. Du skal vite! Å komme flåsete argumenter som ligger til grunn for dine påstander basert på egne antagelser holder ikke vann. Gudekomplekset ditt og en idelogi om menn er mer verdt er absurd. Dette går du til en debatt med. 

Grunnen til at jeg ikke sier at jeg VET at det er sant, er fordi man faktisk ikke kan spå fremtiden. Det er jo i fremtiden man kan se tilbake på hvorfor ting kanskje gikk dårlig, og så finne grunner til det.

Det er ikke en egen antagelse å si at lave fødselstall er dårlig for økonomien. Det er et faktum. Det er ingen antagelse å si at hvis menn ikke gifter seg eller danner familier, så er det dårlig for økonomien.

Jeg vet ikke hvorfor du tror jeg har et Gudekompleks, men da har jeg lært det også. Jeg har ikke sagt at menn er mer verdt enn kvinner, men rent økonomisk er de faktisk det. Det er jo tall på dette. Det er jo bevist. De jobber mer, tjener mer, bidrar mer økonomisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
Et øyeblikk siden, PetterPanne skrev:

Nei, jeg mener at det som var gulroten før, nemlig kone og barn ikke er en realitet for mange menn idag. Og det har vært hovedpådriveren for økonomien tidligere. Hvis menn blir selvstendige, men ikke danner familier og gifter seg, så er det ikke bra for økonomien i det store og hele. Familier bruker mer penger enn single mennesker. Færre barn blir født, og det vet alle er dumt.

Det er ikke mangel på folk her i verden. Det norske samfunnet er et av de mest hurtigvoksende samfunnetene i verden. Mange vet ikke det. Om en ikke klarer å følge med og omstille seg vil en ramle av karrusellen og havne utenfor samfunnet. En blir en såkalt taper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest PetterPanne
1 minutt siden, Snuppi skrev:

Det er ikke mangel på folk her i verden. Det norske samfunnet er et av de mest hurtigvoksende samfunnetene i verden. Mange vet ikke det. Om en ikke klarer å følge med og omstille seg vil en ramle av karrusellen og havne utenfor samfunnet. En blir en såkalt taper.

Dette er et lite gjennomtenkt innlegg. Om vi må øke innvandringen som følge av lave fødselstall, så får vi andre problemer igjen. Men denne diskusjonen vil jeg ikke ta. Det er synd at du kaller mennesker som faller utenfor samfunnet for tapere, Men hva gjør vi hvis det blir stadig flere og flere tapere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...