Gå til innhold

Hvorfor kvinner ødelegger nasjoner, sivilisasjoner og andre ukonfertable fakta


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Snuppi skrev:

Jeg vil gjerne se flere menn i omsorgsyrker. Å tørke avføring og andre kroppslige væsker er jo bare helt fantastisk. Er ikke dette en drittjobb?

Kvinner og menn som jobber med barn, unge utdanner og tar vare på fremtiden. Menn og kvinner i omsorgsyrker pleier og tar vare på deg. 

Når jeg blir så gammel at jeg ikke kan ta vare på meg selv så skal jeg ta saken i egne hender og avslutte det. Da trenger jeg ikke å være en byrde for andre :) 

Anonymkode: 41b67...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest PetterPanne
9 minutter siden, Snuppi skrev:

Jeg vil gjerne se flere menn i omsorgsyrker. Å tørke avføring og andre kroppslige væsker er jo bare helt fantastisk. 

Joda. Men poenget jeg prøver å frem er at det er menn som skaper verdiene i samfunnet. Oljen som hentes opp av havet og så selges? Det er menn. Fiskene som hentes opp av havet og så selges? Det er menn. Våpnene som produseres, testes og utvikles? Det er menn. Jeg nevnte noen av de største næringene som Norge tjener mest på. Det er penger som kommer inn i staten og så kommer i omløp.

Hva med kvinner? Kommer det mer penger inn i statskassa av at man har en drøss med papirflyttere i NAV? Kommer det mer penger inn i statskassa når man har en drøss med frisører? Eller lærere? Nei. Kvinner skaper ikke verdi i samfunnet generelt. Nå sier jeg ikke at disse jobbene Ikke er viktige, men når det kommer til verdiskapning er de faktisk ikke det.

Og da kommer jeg til det poenget jeg prøver å komme med gjennom hele tråden: Om menn stopper å skape disse verdiene, hvem skal ta over? Hvis kvinner tar over, hvem skal fylle rollene de allerede har i samfunnet? Og ikke minst, siden vi har et velferdsamfunn, hvem skal ta regningen når menn heller vil nave enn å jobbe? Hvem skal ta regningen når det blir født færre barn?

Når det er sagt ønsker jeg ikke at kvinner skal begrense fin frihet. Men det jeg prøver å få kvinner til å innse er at friheten de ønsker kommer med en pris. En pris samfunnet og de må betale før eller senere. Enten ved økt ulykkelighet (les linken jeg postet over), eller ved at samfunnet ikke har så god økonomi. Jeg vil ikke engang gå inn på hvor vanskelig det vil bli for kvinner i fremtiden å finne seg en mann å slå seg til ro med og få barn med.

Endret av PetterPanne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg blir så gammel at jeg ikke kan ta vare på meg selv så skal jeg ta saken i egne hender og avslutte det. Da trenger jeg ikke å være en byrde for andre :) 

Anonymkode: 41b67...0aa

Synet ditt på kvinner og manglende respekt er allerede en byrde. Du kommer med påstander og diskriminerer over en lav sko. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Punkt som blir tatt opp:

* Kvinner er ikke lojale til en inngruppe, og vil som ofte gå mot mennene som de ser på som sterkest. Eksempel på dette er at Japanske kvinner ble i lag med Amerikanske soldater, Norske kvinner ble i lag med Tyske soldater osv. i og etter andre verdenskrig. Eller en Tysk politiker du kan se i videoen. Et annet eksempel er Mona Salin fra Sverige.

* Den evolusjonelle sammenhengen.

* Omkring 40% av menn som har levd har noen gang fått avkom, mot 80% av kvinner. Det er ingen tvil om at det har hatt en innvirkning på samfunnet. Kvinner flest har ingen insentiver i å ta sjanser, og vil derfor lettere gå med strømmen. Menn derimot har hatt store incentiver for å sørge for at de selv fikk avkom eller bare dø. Hvorfor? Jo, fordi noen menn hadde flere enn ei kone/partner. For at siviliserte samfunn i det hele tatt skulle fungere var det nødvendig at en mann holdt seg til ei kvinne, i alle fall i offentligheten. Da ville menn flest være med på samarbeidet og yte sitt beste. I vesten er det ikke lenger slik.

* Kvinner har alltid vert programert gjennom evolusjonen til å underkaste seg den innvaderende stammen. Rett og slett fordi de da ikke ble myrdet i lag med mennene.

* På grunn av trussler, ønsker kvinner den harde mannen. Er dagens mann demaskulinisert?

* Voldteksfantasier og evolusjon.

* Feminisme har ført til ekstrem ødeleggelse i hele vesten og kanskje umulig kan bli reparert.

Anonymkode: 878d5...cb4

Dette er jo for f bare å skumme overlflaten og servere noen få stikk av "evolusjonfakta". hallo. hvor har du vært henne. hvorfor starter de nissegjøkene alle krigene da? hvorfor skal du sette begge shønn opp mot hverandre det er jo bare tull er jo bare kvinner som har lidd under at mannen er fysisk sterkere. de har jo for f ikke fått utvikle seg det spøtt pga mannen i flere hundre år. og det er fakta. så når det endelig blir et snev av feminisme og kvinnesak så får tilfeldigvis mennene totalt hatpsykose og klikker i vinkel mentalt åndelig og fysisk. tilfeldig neppe. jeg shenner en drittsekk som ikke er redd for å bruke fysiske og psykiske metoder for å få gjennom sin rett på bekostning av andres ve og vel. en chump. nok en. og han sier det sf rett ut. han vill ikke gi opp noen priveliger pga han vil bestemme pga han nyter godt av patriarkatet. patriarkatet tilbyr han gg gutteklubben grei. forbindelser som gjør at han får jobber. kameraderi som gjør at han kan tråkke på andre. og han kan leke bajas på kontoret hele dagene mens alle damene må leke dørmatter til de dauer. tror du beistet vil gi opp tronen sin med alle de fordeler patriakrkatet gir de ? neppe frivillig nei. er jo derfor de har underutviklet hjerne biologisk. de fikk jo ikke gå på skoler og lære matematikk eller noenting som helst. hallo. så som shønn er de holdt nede og underkuet i årtusner så skal de liksom mobbes for at de ble dumme av det nå har det gått millioner av år og så til slutt så fikk en brøkdel kvinner prøve å gå på skoler riktignok ektremt reviddert og sensuret pensum da. så skal de tragiske gjøkeredene få hatpsykoser og det som verre er. DET HAR JO FOR FAEN ALDRI NOENSINNE EVER VÆRT FORSØKT LIKESTILLING. DET ER EN GIGALØGN AT NOE SAMFUNN NOENGANG HAR RESPEKTERT KVINNER. SAMFUNNET ER SÅ GJENNOMSYRET AV MISOGYNISME OG HATPROPGANDA OG VOLDTEKTER OG VOLDT MOT KVINNER AT DET ER ET UNDER OM DE FÅR PUSTE 1 ÅR.

Anonymkode: 6344b...4b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Snuppi skrev:

Synet ditt på kvinner og manglende respekt er allerede en byrde. Du kommer med påstander og diskriminerer over en lav sko. 

Jeg er ikke TS.

Anonymkode: 41b67...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
3 minutter siden, PetterPanne skrev:

Joda. Men poenget jeg prøver å frem er at det er menn som skaper verdiene i samfunnet. Oljen som hentes opp av havet og så selges? Det er menn. Fiskene som hentes opp av havet og så selges? Det er menn. Våpnene som produseres, testes og utvikles? Det er menn. Jeg nevnte noen av de største næringene som Norge tjener mest på. Det er penger som kommer inn i staten og så kommer i omløp.

Hva med kvinner? Kommer det mer penger inn i statskassa av at man har en drøss med papirflyttere i NAV? Kommer det mer penger inn i statskassa når man har en drøss med frisører? Eller lærere? Nei. Kvinner skaper ikke verdi i samfunnet generelt. Nå sier jeg ikke at disse jobbene Ikke er viktige, men når det kommer til verdiskapning er de faktisk ikke det.

Og da kommer jeg til det poenget jeg prøver å komme med gjennom hele tråden: Om menn stopper å skape disse verdiene, hvem skal at over? Hvis kvinner tar over, hvem skal fylle rollene de allerede har i samfunnet? Og ikke minst, siden vi har et velferdsamfunn, hvem skal ta regningen når menn heller vil nave enn å jobbe? Hvem skal ta regningen når det blir født færre barn?

Når det er sagt ønsker jeg ikke at kvinner skal begrense fin frihet. Men det jeg prøver å få kvinner til å innse er at friheten de ønsker kommer med en pris. En pris samfunnet og de må betale før eller senere. Enten ved økt ulykkelighet (les linken jeg postet over), eller ved at samfunnet ikke har så god økonomi. Jeg vil ikke engang gå inn på hvor vanskelig det vil bli for kvinner i fremtiden å finne seg en mann å slå seg til ro med og få barn med.

Alle yrker skaper verdier i samfunnet. Uten lærere, leger, sykepleiere, renholdere, ansatte i renovasjonen ol vil dette landet og menneskene som bor her gå til grunne. Oljen er en sårbar business for tiden. Du er særdeles arrogant og lite opplyst når det gjelder verdiskaping i samfunnet. Menn med slike holdninger er uakseptabelt i dagens samfunn!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Glemte ett punkt:

* Familieenheten svekkes når kvinner får mer makt.

* Kvinner bruker i økende grad staten som husbond.

* Det er en positiv sammengheng mellom et samfunns utvikling og kvinnenes seksuelle tilbaketrukkenhet. Freud mente at seksuell tilbakgrukkenhet var en av årsakene til at sivilisasjonen oppsto og utviklet seg.

* Disse kulturene overtok så de andre.

Anonymkode: 878d5...cb4

Jo ja,for muslimske land er jo så ekstremt siviliserte ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, PetterPanne skrev:

Enten ved økt ulykkelighet (les linken jeg postet over), eller ved at samfunnet ikke har så god økonomi. 

Nå synes jeg du tolket den linken litt galt. Den hevdet ikke i seg selv at kvinner ble ulykkelige av karriere, men at det ble for mye å gjøre for kvinner som både må jobbe fulltid og å gjøre husarbeidet i tillegg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke TS.

Anonymkode: 41b67...0aa

Sikker på det?

Anonymkode: 2ddb1...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, PetterPanne skrev:

Joda. Men poenget jeg prøver å frem er at det er menn som skaper verdiene i samfunnet. Oljen som hentes opp av havet og så selges? Det er menn. Fiskene som hentes opp av havet og så selges? Det er menn. Våpnene som produseres, testes og utvikles? Det er menn. Jeg nevnte noen av de største næringene som Norge tjener mest på. Det er penger som kommer inn i staten og så kommer i omløp.

Hva med kvinner? Kommer det mer penger inn i statskassa av at man har en drøss med papirflyttere i NAV? Kommer det mer penger inn i statskassa når man har en drøss med frisører? Eller lærere? Nei. Kvinner skaper ikke verdi i samfunnet generelt. Nå sier jeg ikke at disse jobbene Ikke er viktige, men når det kommer til verdiskapning er de faktisk ikke det.

Og da kommer jeg til det poenget jeg prøver å komme med gjennom hele tråden: Om menn stopper å skape disse verdiene, hvem skal ta over? Hvis kvinner tar over, hvem skal fylle rollene de allerede har i samfunnet? Og ikke minst, siden vi har et velferdsamfunn, hvem skal ta regningen når menn heller vil nave enn å jobbe? Hvem skal ta regningen når det blir født færre barn?

Når det er sagt ønsker jeg ikke at kvinner skal begrense fin frihet. Men det jeg prøver å få kvinner til å innse er at friheten de ønsker kommer med en pris. En pris samfunnet og de må betale før eller senere. Enten ved økt ulykkelighet (les linken jeg postet over), eller ved at samfunnet ikke har så god økonomi. Jeg vil ikke engang gå inn på hvor vanskelig det vil bli for kvinner i fremtiden å finne seg en mann å slå seg til ro med og få barn med.

Hvem er det som sørger for at kapitalismen fungerer?Hvem kjøper og selger?

Du snakker som om kvinner ikke bidrar en drit,vi har alltid bidratt på en eller annen måte,men får aldri kred for det. Jobbene vi tradisjonelt har hatt er uviktige. 

Du må slutte å snakke ned folk på den måten,vi lever I 2016 og kvinner bidrar massevis I samfunnet..Ja, de jobber med olje,ja de forsker,ja de skaper. Slutt å lev på 1800-tallet (en tid da kvinner btw ikke fikk ta patent på noe de skapte og var fanget hjemme som sexslave)

Det er allerede vanskelig å finne gode menn å inngå forhold med.

Endret av SunnivaOslo
skrivefeil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på det?

Anonymkode: 2ddb1...ec3

Sjekk anonymkoden ...

Anonymkode: 41b67...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
5 minutter siden, Snuppi skrev:

Alle yrker skaper verdier i samfunnet. Uten lærere, leger, sykepleiere, renholdere, ansatte i renovasjonen ol vil dette landet og menneskene som bor her gå til grunne. Oljen er en sårbar business for tiden. Du er særdeles arrogant og lite opplyst når det gjelder verdiskaping i samfunnet. Menn med slike holdninger er uakseptabelt i dagens samfunn!! 

Igjen, du misforstår hva jeg prøver å få frem. Gitt at menn faktisk står for den største delen av verdiskapningen i samfunnet, så lurer jeg på hvem som skal overta om menn slutter å gjøre dette?

Forøvrig så er det du sier riktig, men noe som er viktig for å sikre at dette kan opprettholdes er inntekt til staten. Dette får de gjennom bedrifter som faktisk driver virksomhet i Norge. Vi kan ikke bare ha et samfunn uten industri der alle blir leger, sykepleiere, lærere og papirflyttere. Om alle de store bedriftene flagger ut, så har ikke Norge noe igjen å leve på. 

Hvorfor tror du det satses så mye på innovasjon? Norge er avhengig av at kvinner og menn faktisk skaper verdier. Og så vil jeg ikke en gang gå inn på hvorfor kvinner ikke blir ingeniører og faktisk er med på denne verdiskapningen

Jeg virker kanskje arrogant, men lite opplyst er jeg ikke. Det er bare dessverre slik at disse tingene jeg påpeker setter kvinner i et dårlig lys, og da er jeg den store stygge ulven.

Bare for å påpeke: uten kvinner stopper selvfølgelig samfunnet opp. Men det jeg prøver å si er at det gjør den også uten menn. Det er alt for mange kvinner som tror kvinner kan ta hele byrden alene, noe som jeg bastant mener er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
8 minutter siden, PeeWee skrev:

Nå synes jeg du tolket den linken litt galt. Den hevdet ikke i seg selv at kvinner ble ulykkelige av karriere, men at det ble for mye å gjøre for kvinner som både må jobbe fulltid og å gjøre husarbeidet i tillegg. 

Det er jo nettopp det. Når kvinner rives mellom to valg: enten være god husmor eller karrierekvinne, så skaper det splid. Kone, karrierekvinne, mor. Velg to. Det er umulig å få til alle tre veldig godt. 

Så da har man dilemmaet: Skal jeg ofre karrieren for familien, så taper jeg økonomisk. Skal jeg ofre familielivet for karrieren, så går jeg glipp av barn. Skal jeg priorietere barn og karriere, så mister jeg et godt kjærlighetsliv. Kabalen går faktisk ikke opp. Og man ser jo hvordan kvinner løser dette idag:

Enten så blir hun alenemor, men har god inntekt.
Eller så lever hun i et dårlig ekteskap, men har barn og karriere. Mannen er så som så, men hun oppnår sine mål.
Eller så lever hun i et ekteskap med mann og barn, men velger å jobbe deltid (Som mange kvinner i Norge gjør idag)

Ved at flere kvinner trumfer menn i utdanning og karriere, vil medføre at de ikke vil kunne oppnå alle sine mål. Det er slik at kvinner kan ikke få alt her i verden. Og jeg tror derfor at mange vil bli ulykkelige pga dumme sosiale forventninger ovenfor de.

LØsningen hittil har vært holndingskampanjer og skrik til menn om å ta sin del av byrden for å avlaste kvinnen, slik at han hun klarer dette. Faktisk så gjør menn mer husarbeid enn kvinner i snitt. Men hva når menn kke gidder dett lenger? Hva når menn ser at de kan leve et godt liv, gi avkall på barn, og nyte godene av promiskiøse, frie kvinner?

Som sagt, dette er bare tanker jeg har rundt dette temaet, men det gjenstår så se de faktiske resultatene. Det må gå noen tiår. I mellomtiden får vi fortsette som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, PetterPanne skrev:



Hvorfor tror du det satses så mye på innovasjon? Norge er avhengig av at kvinner og menn faktisk skaper verdier. Og så vil jeg ikke en gang gå inn på hvorfor kvinner ikke blir ingeniører og faktisk er med på denne verdiskapningen
 

Kvinner blir ingeniører.

Til tross for: https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=ingeni%C3%B8rer%20kvinner

Anonymkode: 2ddb1...ec3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner blir ingeniører.

Til tross for: https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=ingeni%C3%B8rer%20kvinner

Anonymkode: 2ddb1...ec3

https://www.nito.no/aktuelt/2016/3/norge-trenger-flere-kvinnelige-problemlosere/

Ca 1/3 av studentene er kvinner. Det betyr at 2/3 av studentene er menn.

1/4 av de sysselsatte er kvinner. Det betyr at 3/4 av de sysselsatte er menn.

Mener du det er bra nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette den tredje tråden om dette tullet på bare noen få dager?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest PetterPanne
27 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Hvem er det som sørger for at kapitalismen fungerer?Hvem kjøper og selger?

Du snakker som om kvinner ikke bidrar en drit,vi har alltid bidratt på en eller annen måte,men får aldri kred for det. Jobbene vi tradisjonelt har hatt er uviktige. 

Du må slutte å snakke ned folk på den måten,vi lever I 2016 og kvinner bidrar massevis I samfunnet..Ja, de jobber med olje,ja de forsker,ja de skaper. Slutt å lev på 1800-tallet (en tid da kvinner btw ikke fikk ta patent på noe de skapte og var fanget hjemme som sexslave)

Det er allerede vanskelig å finne gode menn å inngå forhold med.

Snakker ned på folk? Jeg påpeker bare at menn opp igjennom historien og fortsatt har bygd og driftet dette landet, og om disse slutter med dette, så er det dårlig stilt med samfunnet generelt. 

Ja, kvinner gjør det du nevner, men i forhold til hvor mange dere er så er de overraskende få. 

Hvorfor skal du dra "du er så umoderne ass" fordi jeg påpeker trender og legger ut noen tanker om hvordan ting kan se uti  fremtiden? Jeg har jo ikke en eneste gang sagt at jeg vil tilbake til 1800 tallet. Jeg sier bare at det er problematisk på sikt at kvinner har frihet.

Religioner skjønte dette godt, kulturer skjønte dette godt. Kontrollerer man kvinnene i samfunnet, så har man vekst. Tenk litt på den. Nå har bare kontrollen over dere flyttet fra religion, over til konsumentreligionen og presse dere over som arbeidsslaver for å tjene penger. Og så forbruke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

At de oftere fikk flere resurser og dermed ble mer populære blant kvinner. Det kan være mange andre grunner.

Anonymkode: 878d5...cb4

For eksempel at de ledet kriger, drepte alle mennene og voldtok kvinnene. Det er ikke sikkert de ble så populære blant kvinnene av den grunn, men det var jo en effektiv måte å spre genene sine på. Euripides skrev et politisk skuespill som sneide innom dette i år 415 f.Kr:

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Trojan_Women

Christa Wolfs Kassandra er en nyere behandling av mye av det samme mytestoffet:

https://en.wikipedia.org/wiki/Cassandra_(novel)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, PetterPanne skrev:

Snakker ned på folk? Jeg påpeker bare at menn opp igjennom historien og fortsatt har bygd og driftet dette landet, og om disse slutter med dette, så er det dårlig stilt med samfunnet generelt. 

Ja, kvinner gjør det du nevner, men i forhold til hvor mange dere er så er de overraskende få. 

Hvorfor skal du dra "du er så umoderne ass" fordi jeg påpeker trender og legger ut noen tanker om hvordan ting kan se uti  fremtiden? Jeg har jo ikke en eneste gang sagt at jeg vil tilbake til 1800 tallet. Jeg sier bare at det er problematisk på sikt at kvinner har frihet.

Religioner skjønte dette godt, kulturer skjønte dette godt. Kontrollerer man kvinnene i samfunnet, så har man vekst. Tenk litt på den. Nå har bare kontrollen over dere flyttet fra religion, over til konsumentreligionen og presse dere over som arbeidsslaver for å tjene penger. Og så forbruke. 

  :blink:      Du mener da ikke dette i ramme alvor, gjør du? 

Endret av pantertante
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
4 minutter siden, pantertante skrev:

  :blink:      Du mener da ikke dette på ramme alvor, gjør du? 

Jo faktisk. For å gjenta meg selv:

Først så sikret man en mann en kone gjennom ekteskap. Kvinnen hadde lite hun skulle ha sagt, men det bidro til at mannen hadde et oppdrag og det var å bidra til samfunnet og sin familie. Denne dealen har vært tilstede i mange tusen år. Det er bare i nyere tid at denne dealen har gått vekk, det har blitt mer fokus på at kvinnen også skal jobbe. Og her er kickeren: Denne omstillingen skjedde fordi det var mer lønnsomt å ha flere arbeidstakere til å øke produktiviteten. Befolknignen økte, mer ble bygd, det ble større krav om å vedlikeholde dette. Skoler, sykehus etc. Det var mer lønnsomt for samfunnet å ha kvinner ut i arbeid, enn at de tok vare på barn hjemme. 

Hvor er kontrollen i alt dette? Sånn som før, så er det sosiale forvetninger plassert på kvinner. Idag forventes det at kvinner skal være flinke på skolen, de skal bli noe. Fokuset har flyttet seg fra å være husmor, til å ha en god karriere. Lenkene er bare flyttet, men samfunnet tjente på dette. Men en ting som er problematisk, er når fødselstallene ikke holdes oppe. 

Så kort fortalt: det at kvinner får færre barn er problematisk, og det kan knyttes opp mot at prioriteringene deres har endret seg. Nok en gang, jeg er 110% for personlig frihet, men for samfunnet i sin helhet kan det ta skade over en lengre periode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...