Gå til innhold

Er dette vulgær amming?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 timer siden, Tibbie skrev:

Når jeg skal amme, så skal jeg amme MER ENN NØDVENDIG! BARE fordi det er folk der ute som blir provosert av det.

Blir dere like provosert når kua mater kalven, eller hesten føllet? Det er jo samme greia.

Vi har jo bryster for å amme, ikke av noen annen grunn (sånn egentlig).

Jeg har ikke sett noen kuer eller hester gjøre dette i butikker, på kjøpesenter og restauranter og i gågater jeg...

Anonymkode: 10678...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Maleficenta skrev:

Altså mannepupper er det ingen som finner attraktivt (de fleste menn er ikke perfekte og veltrente så de fleste menn ser ikke bra ut i overkroppen) så om en mann går i bar overkropp så er det ingen som bryr seg. Er det som er forskjellen

Nå viser du bare ekstrem ignoranse med disse dumme påstandene dine. Så klart finnes det mennesker som tenner på mannlige bryst - jeg er jo en av dem? Ser jeg en mann gående på gata med bar overkropp og en veltrent kropp kan jeg fort bli litt distrahert, jeg. Om folk bryr seg eller ikke er rett og slett ikke et godt nok argument. Kom med noe skikkelig heller, ellers gidder jeg ikke å diskutere det engang fordi nå er du bare vrang og useriøs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sett noen kuer eller hester gjøre dette i butikker, på kjøpesenter og restauranter og i gågater jeg...

Anonymkode: 10678...41f

Dette ble for dumt. Mødre i alle arter mater barnet deres når den er sulten. Om en ku står på venstre side av marken eller høyre har ingen betydning for den, er ungen sulten så får den mat. Samme med mennesker. Er barnet sulten og skriker, burde den få spise. Om du synes dette er ubehagelig eller ekkelt, kan du jo bare unngå å stirre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Snigen skrev:

Nå viser du bare ekstrem ignoranse med disse dumme påstandene dine. Så klart finnes det mennesker som tenner på mannlige bryst - jeg er jo en av dem? Ser jeg en mann gående på gata med bar overkropp og en veltrent kropp kan jeg fort bli litt distrahert, jeg. Om folk bryr seg eller ikke er rett og slett ikke et godt nok argument. Kom med noe skikkelig heller, ellers gidder jeg ikke å diskutere det engang fordi nå er du bare vrang og useriøs. 

Nå leste ikke du hva jeg skrev. De aller fleste menn er ikke veltrente Brad Pitts. Tviler på at noen tenner på manboobs. Det å vise kvinnepupper er faktisk det samme som å vise kjønnsorganet

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.5.2016 at 22.33, AnonymBruker skrev:

Det er vel ærlig talt litt forskjell på bæsjing og amming. Det ene er langt mer uhygienisk enn det andre. Baby klarer fint å ha på seg en bæsjebleie, men de bør få mat når de er sultne!

Hva skjer med alle antiamme-innleggene her i dag???

Anonymkode: 766f0...321

Du var nummer 4 som svarte. Av de 3 før deg som svarte var kun 1 pro-antiamme.. så ingenting skjer med "alle" antiamme-innleggene her i dag, i hvert fall ikke på det tidspunket du skrev dette på.

Anonymkode: 4b8df...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snigen skrev:

Dette ble for dumt. Mødre i alle arter mater barnet deres når den er sulten. Om en ku står på venstre side av marken eller høyre har ingen betydning for den, er ungen sulten så får den mat. Samme med mennesker. Er barnet sulten og skriker, burde den få spise. Om du synes dette er ubehagelig eller ekkelt, kan du jo bare unngå å stirre.

Så neste gang 5-åringen min skriker i butikken fordi han er sulten, så skal jeg finne noe i varmrettdisken, og så setter jeg han ned på en 4pk brus så han kan spise middag med det samme i stedet for å vente til vi kommer hjem? Det er jo naturlig å gi ungen mat. Da må folk tåle at han gofler i seg lapskaus midt i butikken!

Anonymkode: a7e2f...951

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sisti
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så neste gang 5-åringen min skriker i butikken fordi han er sulten, så skal jeg finne noe i varmrettdisken, og så setter jeg han ned på en 4pk brus så han kan spise middag med det samme i stedet for å vente til vi kommer hjem? Det er jo naturlig å gi ungen mat. Da må folk tåle at han gofler i seg lapskaus midt i butikken!

Anonymkode: a7e2f...951

Du syns ikke på alvor det er sammenlignbart med å amme en baby...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Sisti skrev:

Du syns ikke på alvor det er sammenlignbart med å amme en baby...? 

men det er sammenlignbart med aa amme en toaaring

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både en baby og en To-åring klarer å vente på mat til moren får løftet han ut av handlevognen og funnet en plass å sitte. Hva om hun kjører bil? Står i en rulletrapp? Sitter på do? Rekker hun å tørke seg før babyen sulter ihjel eller får varige mén og psykiske problemer?

Anonymkode: a7e2f...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Maleficenta skrev:

Det å vise kvinnepupper er faktisk det samme som å vise kjønnsorganet

Sludder og vås! Dette er du ingen autoritet på. Det er hverken historiske eller rasjonelle argumenter for din påstand.

Anonymkode: d81b9...a2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Watchmewhip
Den 10.5.2016 at 23.29, HomelessIcecream skrev:
Den 10.5.2016 at 23.14, AnonymBruker skrev:

Forskjell på bilder og virkelighet. Det finnes kunst med nakne folk. Det betyr ikke at det er greit å gå naken rundt på butikken.

Anonymkode: a7e2f...951

Du understreker jo bare poenget mitt. Pupper blir kun sett på som greit om det vises i ALLE andre sammenhenger enn det det er ment til, nemlig å mate et barn. Det er ingen som går opp til en kvinne med dyp utrigning å sier at det ikke er greit. 

Endret av Watchmewhip
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Watchmewhip skrev:

 

Nei,jeg sier motsatt av det du sier. Problemet er at ingen vil ha en baby som slurper melk fra pupp 2 meter unna deg når du skal spise, men det er ingen som protesterer når det er på tven. Poenget her er : hadde kvinner solgt ting med puppene sine som på bilde I VIRKELIGHETEN så hadde folk garantert kalt det vulgært. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vulgært å amme, men det er vulgært å ha puppen hengende/stikke ut av klærne ute blant folk.

Anonymkode: a7e2f...951

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Sisti skrev:

Du syns ikke på alvor det er sammenlignbart med å amme en baby...? 

Nei, syns faktisk at amming er eklere enn å bare åpne en pakke kjeks midt i butikken

Anonymkode: eabab...f58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Hvis det var menn og ikke kvinner som måtte amme babyer, tror dere mennene ville stått der med en sulten baby og bare "iiik, jeg må gå og finne et sted jeg kan amme babyen ute av syne for omverden" eller bare "hepp, er du sulten da? Kom her!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis menn hadde ammet, tror du han hadde sagt IIIK ungen min må få mat på sekundet!! Og jeg må vise ALT så babyen ikke blir traumatisert!

Anonymkode: a7e2f...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet for oppfordring til vold, personangrep og svar til dette.

Kragebein, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Den 9 May 2016 at 22.33, AnonymBruker skrev:

Det er vel ærlig talt litt forskjell på bæsjing og amming. Det ene er langt mer uhygienisk enn det andre. Baby klarer fint å ha på seg en bæsjebleie, men de bør få mat når de er sultne!

Hva skjer med alle antiamme-innleggene her i dag???

Anonymkode: 766f0...321

Presis! :) mange folk som spiser på gata men ingen som basjæ :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Monday, May 09, 2016 at 0.03, AnonymBruker skrev:

Dette er forresten diskre amming: 

Silje_pinkCoral2_s.jpg

Ser dere hvor stor forskjell det er på å dra toppen opp istedet for ned? 

Anonymkode: a14fd...91b

Dette et en ammetopp. Du ser at under baby er det ikke bar mage... er det bedre å sitte med fleskemagen ute?

Anonymkode: a11bc...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...