Gå til innhold

- Januar og februar 2017-

Northelia

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, rosenkål skrev:

Legge de ned idet de sovner?  Har de som fant på det hatt baby selv?  Jeg våkner hun med en gang hvis jeg beveger meg når hun holder på å sovne.. Jeg har klart å få henne til å sovne to ganger når hun lå i sengen og jeg lå ved siden av og sang(sovnet til slutt selv og da sovner jammen hun også :fnise:)

Haha, det kan du si 😂 Samme her. Vi har tydeligvis fått en baby som klarer seg fint med powernaps. Hun sover gjerne 15 min så er hun strålende fornøyd når hun våkner 😏 Det er ikke mammaen som prøver å sove litt også... Nei vi får bare håpe det går seg til og at det blir litt lettere når det blir mer rutine på ting *krysser fingrene*. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@rosenkål @stine889 I dag fikk vi han til å sove i vognen, men han våknet straks vognen stod i ro. Det positive er jo at vi får trim når babyen skal sove 😂

Jeg har faktisk fått elveblest den siste uken og siden jeg ikke har noen allergier lurer jeg på om det kommer av lite søvn. Har dere hørt om lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Caramelli misunnelig!  Her har jeg prøvd forgjeves å få henne til å sove i vogn og ellers. Vært noen 15 minutters hviler ellers gråting.. 

Ifølge Wonder weeks appen er hun i en solperiode nå, stemmer dårlig her for tiden. Vi skal reise vekk i helgen, første gang vi sover hjemmefra, det blir spennende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Caramelli skrev:

@rosenkål @stine889 I dag fikk vi han til å sove i vognen, men han våknet straks vognen stod i ro. Det positive er jo at vi får trim når babyen skal sove 😂

Jeg har faktisk fått elveblest den siste uken og siden jeg ikke har noen allergier lurer jeg på om det kommer av lite søvn. Har dere hørt om lignende?

Her sover hun også så lenge vognen er i bevegelse ute. Men våkner med en gang den stopper 😏 Det virker som om hun sover ca en halvtime, men hvis vi triller videre og hun sovner igjen så kan hun sove 2-3 timer. Må liksom over den halvtimen så er hun i dyp søvn. 

Hmm, det har jeg ikke hørt om 🤔 Men kan jo kanskje være?

2 timer siden, rosenkål skrev:

@Caramelli misunnelig!  Her har jeg prøvd forgjeves å få henne til å sove i vogn og ellers. Vært noen 15 minutters hviler ellers gråting.. 

Ifølge Wonder weeks appen er hun i en solperiode nå, stemmer dårlig her for tiden. Vi skal reise vekk i helgen, første gang vi sover hjemmefra, det blir spennende. 

Her stemmer appen veldig bra. Hun er kjempe tålmodig og kan ligge lenge for seg selv. Men styrte fælt i natt og jeg har sovet 3 timer 😩 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@rosenkål Vi skal ut å reise om en måneds tid, så del gjerne dine erfaringer fra helgens tur 🙂

@stine889 den gylne halvtime med andre ord 😂 Hvor mange timer sover hun ca. i døgnet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Caramelli skrev:

@stine889 den gylne halvtime med andre ord 😂 Hvor mange timer sover hun ca. i døgnet da?

Hmm 🤔 15-16 vil jeg tro? Varierer jo litt men sover typisk en halvtime morgen, en halvtime formiddag også har hun gjerne en litt lengre lur på 1-2 timer senere. Også en liten dupp på ettermiddagen. Hun sovner mellom 20-21 for natten og er klar for å stå opp i 7-8 tiden, men våkner ofte om natten 😏 Hvor mange timer sover deres ca?

i går satt jeg å vugget henne i over en time i vuggen og da sov hun 2,5 time i strekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, stine889 skrev:

Hmm 🤔 15-16 vil jeg tro? Varierer jo litt men sover typisk en halvtime morgen, en halvtime formiddag også har hun gjerne en litt lengre lur på 1-2 timer senere. Også en liten dupp på ettermiddagen. Hun sovner mellom 20-21 for natten og er klar for å stå opp i 7-8 tiden, men våkner ofte om natten 😏 Hvor mange timer sover deres ca?

i går satt jeg å vugget henne i over en time i vuggen og da sov hun 2,5 time i strekk. 

Her sovner hun for natten rundt 22.00 og sover da i ett strekk til 5-6 tiden. (bortsett fra de to siste nettene, da har hun våknet i 4 tiden for mat, håper det ikke er en ny trend!)  
Da våkner hun, spiser og er våken 1-2 timer før hun sovner igjen i vogna og da sover hun gjerne 2 timer til.
Så sover hun lur nummer 2 fra 11-13-ish og lur nummer 3 på 1 times tid i 15-16tiden. 

Så det er 13 timer totalt... Kanskje hun dupper av en liten halvtime på kvelden så med godvilje kan jeg si hun sover max 14 timer i døgnet... 
Skulle gjerne sett at hun sov litt lengre på natten men hun er lik på broren sin og pappaen der og har tydeligvis ikke så stort behov for søvn... :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, stine889 skrev:

Jeg tok tiden på han det siste døgnet og kom opp i 15timer 😀 Jeg satt urørlig med han i 15-30min. etter han sovnet og han våknet ikke når jeg la han ned! Det var en tålmodighetsprøve å sitte stille, men da slapp jeg å ta han opp igjen og igjen. Så kanskje ditt forslag om "den gylne halvtimen" er løsningen?

Endret av Caramelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2017 den 11.59, Caramelli skrev:

@rosenkål Vi skal ut å reise om en måneds tid, så del gjerne dine erfaringer fra helgens tur 🙂

Vi jukset litt og tok båt i stedet for buss, fly eller bil. Det gikk veldig bra! Fantastisk måte å reise på, vi kunne gå rundt omkring og hadde en form for stellerom tilgjengelig, noe som var veldig greit når vi opplevde den første skikkelige lekkasjen oppetter ryggen :PTuren tok ca 5 timer. 

Vi skal sørover i sommer og da blir det flytur i 4 timer, det kan bli spennende. Vi har kjøpt en bæresele så håper den kan brukes da. Har også kjøpt en vogn som kan legges mer sammen enn den store vognen vi bruker til vanlig. 

16 timer siden, Beccy87 skrev:

Her sovner hun for natten rundt 22.00 og sover da i ett strekk til 5-6 tiden. (bortsett fra de to siste nettene, da har hun våknet i 4 tiden for mat, håper det ikke er en ny trend!)  
Da våkner hun, spiser og er våken 1-2 timer før hun sovner igjen i vogna og da sover hun gjerne 2 timer til.
Så sover hun lur nummer 2 fra 11-13-ish og lur nummer 3 på 1 times tid i 15-16tiden. 

Så det er 13 timer totalt... Kanskje hun dupper av en liten halvtime på kvelden så med godvilje kan jeg si hun sover max 14 timer i døgnet... 
Skulle gjerne sett at hun sov litt lengre på natten men hun er lik på broren sin og pappaen der og har tydeligvis ikke så stort behov for søvn... :dry:

Nesten likt søvnmønster som her, bare at hun våkner 3-4 for en mating normalt og så igjen 6-7 tiden. Hun sov før en 3-4 timers lur på dagen også men nå er det nesten kun korte 15-30 minutters lurer. Det er kjekt at hun er mer våken men det blir litt slitsomt også til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Beccy87 skrev:

Høres veldig greit ut med litt sammenhengende søvn på natten da 😄 Selv om jeg skjønner at det blir tidlige morgener. Her sover hun kanskje 3-4 timer på kvelden og våkner ofte om natten. I natt våknet hun omtrent annenhver time 😩 Det er så slitsomt! Hvis hun ikke får mat så våkner hun helt til så må jo bare stappe i henne puppen 🙈

3 timer siden, Caramelli skrev:

Jeg tok tiden på han det siste døgnet og kom opp i 15timer 😀 Jeg satt urørlig med han i 15-30min. etter han sovnet og han våknet ikke når jeg la han ned! Det var en tålmodighetsprøve å sitte stille, men da slapp jeg å ta han opp igjen og igjen. Så kanskje ditt forslag om "den gylne halvtimen" er løsningen?

Kanskje det?😅 Stiller gladelig stille i 30 min om det får hun til å sove 2 timer 😂 Sitter med hun oppå meg akkurat nå og venter før jeg skal legge hun ned. Ikke bare bare når du er alene hjemme og kjempe sulten 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@stine889 jeg har gjort det samme i dag også og det fungerer fortsatt. Jeg skal fortsette å registrere søvnen og se om jeg finner et mønster. På tide å få tilbake kontrollen, hvis det går! Fikk du spist noe i sted? 😆

Endret av Caramelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Caramelli skrev:

@stine889 jeg har gjort det samme i dag også og det fungerer fortsatt. Jeg skal fortsette å registrere søvnen og se om jeg finner et mønster. På tide å få tilbake kontrollen, hvis det går! Fikk du spist noe i sted? 😆

Ja kanskje det faktisk er noe i det da 😄 Jatakk til å få kontrollen tilbake! Nei jeg satt i 2 timer og var kjempe sulten helt til mannen kom hjem med Mc Donalds 😂👍🏻 Det smakte for å si det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, stine889 skrev:

Ja kanskje det faktisk er noe i det da 😄 Jatakk til å få kontrollen tilbake! Nei jeg satt i 2 timer og var kjempe sulten helt til mannen kom hjem med Mc Donalds 😂👍🏻 Det smakte for å si det sånn. 

Åå det hørtes godt ut. Nå venter jeg på at min mann skal lage middag, mens babyen sover på meg 😔 Er så sulten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun fikk en ny leke rett før helgen som består av figurer i ulike farger som man kan henge opp i f.eks babygymen. Det er så gøy å se utviklingen hennes med å få mer og mer kontrollerte bevegelser av armer og hender. Jeg blir helt rørt når hun får tak i leker ❤

Dere som gir d-vitamin dråper, drypper dere rett fra flasken eller tar dere det på en skje og gir?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, rosenkål skrev:

Dere som gir d-vitamin dråper, drypper dere rett fra flasken eller tar dere det på en skje og gir?  

Rett fra flasken :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2017 den 17.06, Caramelli skrev:

Åå det hørtes godt ut. Nå venter jeg på at min mann skal lage middag, mens babyen sover på meg 😔 Er så sulten!

Bra vi har noen som hjelper til 😄 Selv om det ikke hjelper så mye på dagtid. 

På 24.4.2017 den 18.23, rosenkål skrev:

Hun fikk en ny leke rett før helgen som består av figurer i ulike farger som man kan henge opp i f.eks babygymen. Det er så gøy å se utviklingen hennes med å få mer og mer kontrollerte bevegelser av armer og hender. Jeg blir helt rørt når hun får tak i leker ❤

Vi gir også rett fra flasken 😊 Men bommer jo litt av og til, så kanskje greit å gi fra skje også?🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gir også i flasken. Ikke alltid hun tar hele flasken, så det hadde nok vært bedre å dryppe rett i munnen:)

I morgen skal vi til fysioterapi med henne, siden hun ikke klarer å løfte hodet helt i magestilling. Håper fysio kan hjelpe.. 

Ellers blir hun fire mnd til helgen, så nå er det like før vi begynner med grøt:) Utrolig hvor fort tiden har gått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Northelia oi! Så utrolig fort tiden går ja! Hva slags grøt tenkte dere å begynne med? Kjøper man ferdiggrøt som blandes i vann eller koker man fra "bunn" av? 

Jo eldre hun blir jo dummere føler jeg meg :P akkurat som med studier så føler jeg jeg burde ha lest meg mer opp på utvikling, mat, søvn osv. Jaja, går for sunn fornuft istedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, rosenkål skrev:

@Northelia oi! Så utrolig fort tiden går ja! Hva slags grøt tenkte dere å begynne med? Kjøper man ferdiggrøt som blandes i vann eller koker man fra "bunn" av? 

Jo eldre hun blir jo dummere føler jeg meg :P akkurat som med studier så føler jeg jeg burde ha lest meg mer opp på utvikling, mat, søvn osv. Jaja, går for sunn fornuft istedet :)

Man kommer langt med sunn fornuft♥️ Har tenkt å bruke grøtpulver som jeg blander ut med vann😄 Med størstejenta lagde jeg litt grønnsakspurèer, tenkte å prøve det denne gangen også. Det er bare å koke opp og kjøre i stavmikser (evt blande i litt smør/olje). Fort gjort (etter som jeg husker😜)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Min lille baby har blitt 3måneder og fått sine 3 vaksiner (stakkars au au 🙈). Han sover godt på dagen, men liker å være oppe hele natta med noen små blunder nå og da. Men han sover ikke nok til at jeg kan legge meg, så vi skal forhøre oss med helsestasjonen om hvordan vi kan snu døgnrytmen. Hvordan gikk det hos dere på tremånederskontrollen?

Selv har jeg fått brystbetennelse, med feber og frostanfall. Jeg ammer og pumper, så håper det gir seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...