stine889 Skrevet 1. april 2017 #921 Del Skrevet 1. april 2017 5 timer siden, Caramelli skrev: I natt fikk vi sove! 😀 Har du merket noen endring etter du la om kostholdet? Så bra😄 Har bare vært uten i 2 dager nå så har ikke merket noe ennå annet enn at avføringen er mer gul igjen og bæsjer sjeldnere. Hadde noen døgn der hun bæsjet heele tiden. 4 timer siden, Beccy87 skrev: Kan ikke grønn avføring og magevondt være en reaksjon på vaksinen da? Synes det var veldig drastisk av legen å be deg gjøre det med mindre lille har hatt grønn avføring lenge og veeldig magevondt. De aller fleste babyer har jo vondt i magen fra tid til annen.. Og det tar vel minimum en uke før du merker om forandringene hjelper... Det kan det helt sikkert, men hun fikk vaksinen på torsdag og hadde grønn/slimete avføring før det. Hatt mindre etter den faktisk. Ja det er helt sant. Men er forskjell på bare magevondt og grønn/slimete avføring som er tegn på at tarmen er irritert. Jeg kutter det ut og ser om det blir bedre for magen hennes😊 Jeg klarer meg uten melk i et par uker i første omgang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Northelia Skrevet 1. april 2017 Forfatter #922 Del Skrevet 1. april 2017 Mi lille ble tre måneder i går! Utrolig hvor fort tiden flyr. Hun har begynt å le, og det er jo verdens herligste lyd Hun sover på natta, og det er jeg så takknemlig for! Vi går på babymassasje sammen med barselgruppa. Babymassasje kan virkelig anbefales, har lært noen teknikker som er gode å ha dersom hun har vondt i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramelli Skrevet 2. april 2017 #923 Del Skrevet 2. april 2017 @stine889 Så bra at det hjelper 😀 Får håpe det fortsetter slik. @Northelia gratulerer! Hvordan er det å være i barselgruppe? Jeg har fått invitasjon til det selv, og er spent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosenkål Skrevet 2. april 2017 #924 Del Skrevet 2. april 2017 Er det på helsestasjonen dere går i barselgrupper? Helsesøsteren der spurte om jeg ville gå i gruppe der hvis det var nok som ville være med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Northelia Skrevet 2. april 2017 Forfatter #925 Del Skrevet 2. april 2017 Det var helsestasjonen som la til rette for første møte. Vi var syv stk som møttes da, dette var i forbindelse med 2- mnd- kontroll der vi snakket litt generelt om hvordan det gikk. Så var det opp til oss om vi ville fortsette å møtes. Helsestasjonen hos oss har et babymassasje- kurs som går over fem uker. Det har blitt naturlig for oss å møtes der først, også trille/ gå på kafé/ whatever etter det. Veldig koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosenkål Skrevet 3. april 2017 #926 Del Skrevet 3. april 2017 9 timer siden, Northelia skrev: Det var helsestasjonen som la til rette for første møte. Vi var syv stk som møttes da, dette var i forbindelse med 2- mnd- kontroll der vi snakket litt generelt om hvordan det gikk. Så var det opp til oss om vi ville fortsette å møtes. Helsestasjonen hos oss har et babymassasje- kurs som går over fem uker. Det har blitt naturlig for oss å møtes der først, også trille/ gå på kafé/ whatever etter det. Veldig koselig Det høres koselig ut! Håper min helsestasjon har lignende tilbud Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 3. april 2017 #927 Del Skrevet 3. april 2017 Vi går også i barselgruppe på helsestasjonen. Her er første kontroll gruppe, uten at vi får spørsmål om man vil. Jeg syntes det er veldig kjekt da og håper vi kommer til å finne på litt sammen fremover 😊 Skal ha ny gruppe nå i april også tror jeg ikke det er før til høsten igjen. Babymassasjekurs høres veldig kjekt ut da 😄 Det hadde jeg hatt veldig lyst til om det var et tilbud her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramelli Skrevet 10. april 2017 #928 Del Skrevet 10. april 2017 @Northelia jeg kom meg ikke på første barselgruppe, fordi minsten var våken hele natta og jeg trengte mer enn to timers søvn... veldig synd, men håper jeg kommer meg på neste treff! Et veldig bra tilbud fra helsestasjonen og kanskje man møter noen å trille tur med 🙂 @rosenkål fant du ut om helsestasjonen din hadde barselgruppe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosenkål Skrevet 10. april 2017 #929 Del Skrevet 10. april 2017 @Caramelli Jeg har ikke hørt noe fra de enda. Helsesøsteren skulle ringe meg opp igjen når hun fant ut når neste kontroll skal være. Regner med det blir i mai en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosenkål Skrevet 10. april 2017 #930 Del Skrevet 10. april 2017 Gir dere tran eller d-vitamin dråper forresten? Hvordan går det? Vi gir tran. Etter litt innkjøringsproblemer så går det greit nå. Noe blir gulpet opp igjen men sånn vil det sikkert nesten alltid være med disse små Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 11. april 2017 #931 Del Skrevet 11. april 2017 Vi gir d-vitamin dråper (de dagene jeg husker det i alle fall...) orket ikke styre med tran i det hele tatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramelli Skrevet 11. april 2017 #932 Del Skrevet 11. april 2017 @rosenkål Ok, håper du også får en barselgruppe 😊 Vi ga tran for første gang i dag og det gikk helt fint. Tok bare en liten smaksprøve på en skje. Må prøve å huske det i morgen også... hvor mye tran gir dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosenkål Skrevet 12. april 2017 #933 Del Skrevet 12. april 2017 Vi gir 2 ml med easy tran sprøyte, det er anbefalt å gi 2,5ml fra de er 4 uker og øke gradvis til 5 ml til de er 6 mnd mener jeg. Vi er ikke kommet helt opp på 2,5 ml visstnok. Jeg trodde sprøytene var på 2,5 men sjekketfor et par dager siden og så de kun er på 2 ml, så vi har tydeligvis bare gitt 2 ml ikke alt som går nedover hos henne enda heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramelli Skrevet 13. april 2017 #934 Del Skrevet 13. april 2017 På 12.4.2017 den 19.37, rosenkål skrev: Vi gir 2 ml med easy tran sprøyte, det er anbefalt å gi 2,5ml fra de er 4 uker og øke gradvis til 5 ml til de er 6 mnd mener jeg. Vi er ikke kommet helt opp på 2,5 ml visstnok. Jeg trodde sprøytene var på 2,5 men sjekketfor et par dager siden og så de kun er på 2 ml, så vi har tydeligvis bare gitt 2 ml ikke alt som går nedover hos henne enda heller. Så smart, sånn sprøyte må vi ha 👍🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Northelia Skrevet 14. april 2017 Forfatter #935 Del Skrevet 14. april 2017 Vi gir d- vitamin- dråper. Var på tremnds- kontroll og fikk vaksine forrige uke. Hun reagerte litt på vaksinene, men det gikk heldigvis over. Er deres babyer sterke? Eva klarer ikke å løfte hodet ordentlig når hun ligger på magen, så hun må begynne å gå hos fysioterapeut. Det gjorde forsåvidt storesøster også da hun var baby, og da rettet det seg ganske fort opp. Håper dere alle har en fin påske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosenkål Skrevet 15. april 2017 #936 Del Skrevet 15. april 2017 @Northelia jeg vurderer å gå over til d-vitamin dråper. Får jo ikke vekk tranflekker fra klærne igjen Hun her har nektet oss å holde henne i andre stillinger enn på skulderen lenge, først for et par uker siden fikk vi ta henne ned fra skulderen. Hun er ganske nysgjerrig og har forsøkt å holde hodet oppe da, så det i tillegg til å ligge litt på magen tror jeg har gjort at hun klarer å holde hodet greit selv. Ikke full kontroll enda såklart. Hvor ofte går dere til fysio og hva gjør dere der? Hvis dere får noen tips til å gjøre ligging på magen mer gøy så gjerne del, det er veldig upopulært her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramelli Skrevet 17. april 2017 #937 Del Skrevet 17. april 2017 (endret) Nå har lillegutt blitt 2 måneder og sjarmerer oss i senk med smilene sine 😊 Dagene går til mating, bleieskift, smil og soving... det siste er litt utfordrende, for vi bruker mye tid på å vugge han i søvn. Problemet er at han ofte våkner 5min etter at vi legger han ned. I tillegg blir han tyngre å bære for hver uke som går. Hvordan gjør dere det? Endret 17. april 2017 av Caramelli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosenkål Skrevet 17. april 2017 #938 Del Skrevet 17. april 2017 På kveldstid går vi rundt med henne i bæresjal til hun sover skikkelig tungt, da kan vi legge henne ned, skifte bleie og til med ta på pysjamas om vi ikke har fått gjort det. Hun sover som en stein når hun først sovner på kvelden. På dagen er hun som hos dere @Caramelli, våkner 10-15 min etter vi har lagt henne ned. Bæresjal hjelper ikke på dagtid. Håper noen har noen gode tips å komme med her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 17. april 2017 #939 Del Skrevet 17. april 2017 1 time siden, Caramelli skrev: Nå har lillegutt blitt 2 måneder og sjarmerer oss i senk med smilene sine 😊 Dagene går til mating, bleieskift, smil og soving... det siste er litt utfordrende, for vi bruker mye tid på å vugge han i søvn. Problemet er at han ofte våkner 5min etter at vi legger han ned. I tillegg blir han tyngre å bære for hver uke som går. Hvordan gjør dere det? 1 time siden, rosenkål skrev: På kveldstid går vi rundt med henne i bæresjal til hun sover skikkelig tungt, da kan vi legge henne ned, skifte bleie og til med ta på pysjamas om vi ikke har fått gjort det. Hun sover som en stein når hun først sovner på kvelden. På dagen er hun som hos dere @Caramelli, våkner 10-15 min etter vi har lagt henne ned. Bæresjal hjelper ikke på dagtid. Håper noen har noen gode tips å komme med her Høres veldig kjent ut 😅 Her vugger vi også i søvn både på dagen og kvelden. Vet at det er en veldig dum uvane, men hva skal man gjøre. Hun blir veldig grinete når hun er trøtt og det er kun det som funker. Hun vil fortsatt ikke ha smokken utenom i vogn/bilstol når hun hyler, da tar hun den greit men aldri ellers. Leste at man rundt 3 måneders alder kan begynne å trene på at de skal finne søvnen selv, ved å legge de ned idet de holder på å sovne. Ser ikke helt at det går bra her 😂 Og når man er trøtt og sliten selv så er det siste man vil å vekke babyen😏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosenkål Skrevet 17. april 2017 #940 Del Skrevet 17. april 2017 Legge de ned idet de sovner? Har de som fant på det hatt baby selv? Jeg våkner hun med en gang hvis jeg beveger meg når hun holder på å sovne.. Jeg har klart å få henne til å sovne to ganger når hun lå i sengen og jeg lå ved siden av og sang(sovnet til slutt selv og da sovner jammen hun også ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå