Northelia Skrevet 18. august 2016 Forfatter #301 Del Skrevet 18. august 2016 3 minutter siden, Mrsjsm skrev: Melder meg også inn her. Venter nr 2 med termin 31.01. Gutt fra før, 21.01.13. Gått opp 4kg, og tenker at jeg må passe mer på. Gikk opp 22 med forrige, og vil helst slippe den smellen en gang til. Litt naturlig er det nok, gikk fra 10 treningsøkter i uka og fitness diett, skulle konkurrere nå om 1.5 måned, til å være kjempe trøtt de første 11 ukene... sånn at jeg gikk og la meg igjen etter å ha kjørt guttungen i bhg. Mannen og jeg er uenige om vi vil vite kjønn eller ikke. Jeg vil, han vil ikke. Vi visste ikke på førstemann. Nå er han ute og reiser da, så om jeg får UL og må gå alene så får vi se Ellers så har jeg PCO og fikk beskjed om at vi nok ikke ville få til graviditeter på egenhånd, men dette er andre gang vi motbeviser legen. Hadde tidlig UL for å se hvor langt jeg var på vei for noen uker siden. Siden det ikke gikk og regne fra siste mens. Da så vi liten spire, og cyster som var 4 ganger større. Men som ved forrige svangerskap så regner vi med at de forsvinner av seg selv... 34 år. Mannen er 33. Gratulerer så mye, og velkommen hit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Northelia Skrevet 18. august 2016 Forfatter #302 Del Skrevet 18. august 2016 6 timer siden, Caramelli skrev: Nå har jeg også kjøpt meg bukser for gravide på H&M. Føles rart å la magen henge fritt, når man er vant til å skjule den. Men gud så deilig! Skal kjøpe nye bukser når den blir enda større 😊 For den er fortsatt ganske lik som før. Hvordan er deres mager/vekt i forhold til før? I dag var jeg på bassengtrening for gravide. Et bra konsept, men instruktøren var mer ivrig på å rekke alle øvelsene enn å gjøre dem ordentlig. Jeg ga tilbakemelding på det, men hun mente det var nok med 30 sek. per øvelse. Synd, men jeg får vel bare henge med... 😂 Jeg har ikke vært hos jordmor, men skal bestille time nå! Takk for påminnelsen. Jeg har gått ned masse i vekt pga en annen underliggende sykdom. Er snart i uke 20, og er 13 kg mindre enn jeg var før jeg ble gravid. Har fått medisiner og sånn nå, så håper vekta stabiliserer seg og går oppover. Heldigvis har babyen det fint og vokser som hun skal Har vært hos både JM og lege, og det tror jeg at jeg skal fortsette med. Hvordan går det på navnefronten med dere andre? Vi trodde jo vi skulle få gutt etter UL i uke 10, og guttenavnet var klart fra da. Men så viste OUL jente, og nå vi blir ikke enige om navn, og det er full diskusjon ved middagsbordet. Nå har vi i tillegg ei frøken på ni år som også vil ha sitt å si mtp navn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramelli Skrevet 18. august 2016 #303 Del Skrevet 18. august 2016 2 timer siden, VirreVapp skrev: Jeg skulle vært i bassenget i dag, men hadde ikke mulighet. Kanskje vi bor samme sted😛 Gikk ikke bassenget forrige svangerskap også. Utrolig deilig, ikke minst fordi det er en eneste treningen jeg klarer uten å få vondt. Nå har jeg fått byttet til en litt roligere bassengstime for de med vondter, så håper det hjelper 👯 Hvor bor du (og alle dere andre)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramelli Skrevet 18. august 2016 #304 Del Skrevet 18. august 2016 2 timer siden, Mrsjsm skrev: Melder meg også inn her. Venter nr 2 med termin 31.01. Gutt fra før, 21.01.13. Gått opp 4kg, og tenker at jeg må passe mer på. Gikk opp 22 med forrige, og vil helst slippe den smellen en gang til. Litt naturlig er det nok, gikk fra 10 treningsøkter i uka og fitness diett, skulle konkurrere nå om 1.5 måned, til å være kjempe trøtt de første 11 ukene... sånn at jeg gikk og la meg igjen etter å ha kjørt guttungen i bhg. Mannen og jeg er uenige om vi vil vite kjønn eller ikke. Jeg vil, han vil ikke. Vi visste ikke på førstemann. Nå er han ute og reiser da, så om jeg får UL og må gå alene så får vi se Ellers så har jeg PCO og fikk beskjed om at vi nok ikke ville få til graviditeter på egenhånd, men dette er andre gang vi motbeviser legen. Hadde tidlig UL for å se hvor langt jeg var på vei for noen uker siden. Siden det ikke gikk og regne fra siste mens. Da så vi liten spire, og cyster som var 4 ganger større. Men som ved forrige svangerskap så regner vi med at de forsvinner av seg selv... 34 år. Mannen er 33. Velkommen, så hyggelig at dere ble gravide selv om legen sa noe annet. Når har du OUL? 🚼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramelli Skrevet 18. august 2016 #305 Del Skrevet 18. august 2016 40 minutter siden, Northelia skrev: Jeg har gått ned masse i vekt pga en annen underliggende sykdom. Er snart i uke 20, og er 13 kg mindre enn jeg var før jeg ble gravid. Har fått medisiner og sånn nå, så håper vekta stabiliserer seg og går oppover. Heldigvis har babyen det fint og vokser som hun skal Har vært hos både JM og lege, og det tror jeg at jeg skal fortsette med. Hvordan går det på navnefronten med dere andre? Vi trodde jo vi skulle få gutt etter UL i uke 10, og guttenavnet var klart fra da. Men så viste OUL jente, og nå vi blir ikke enige om navn, og det er full diskusjon ved middagsbordet. Nå har vi i tillegg ei frøken på ni år som også vil ha sitt å si mtp navn Uff, så bra at du har fått medisiner som hjelper! Vi tenkte å vente med navn til vi vet kjønn... og derfra blir det sikkert mye frem og tilbake. Hvilke navn står det mellom for dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrsjsm Skrevet 18. august 2016 #306 Del Skrevet 18. august 2016 2 timer siden, Caramelli skrev: Velkommen, så hyggelig at dere ble gravide selv om legen sa noe annet. Når har du OUL? 🚼 Tusen takk. Ja, vi har vært heldige. Ved 1. Graviditet så sluttet jeg på p-piller 1.januar. Tenkte vi skulle gi kroppen tid til å finne tilbake til "normalen". Fikk aldri mensen, men fikk positiv test 6mnd senere... Ventet på tid for OUL nå, og håper jeg får tid veldig snart! 7 september reiser jeg utenlands og blir til uke 32. Evt ta den privat dit jeg skal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramelli Skrevet 18. august 2016 #307 Del Skrevet 18. august 2016 16 minutter siden, Mrsjsm skrev: Tusen takk. Ja, vi har vært heldige. Ved 1. Graviditet så sluttet jeg på p-piller 1.januar. Tenkte vi skulle gi kroppen tid til å finne tilbake til "normalen". Fikk aldri mensen, men fikk positiv test 6mnd senere... Ventet på tid for OUL nå, og håper jeg får tid veldig snart! 7 september reiser jeg utenlands og blir til uke 32. Evt ta den privat dit jeg skal. Oi, hørtes ut som et lykketreff 💫 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hairdo Skrevet 18. august 2016 #308 Del Skrevet 18. august 2016 Var på OUL i dag og vi venter en liten gutt' 💙 Det var ingen tvil og vi fikk til og med et bilde av "utstyret" til lillegull hehe kan legge det ut senere her om dere vil! Alt så bra ut ellers og vi er mega lykkelige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Northelia Skrevet 18. august 2016 Forfatter #309 Del Skrevet 18. august 2016 49 minutter siden, Caramelli skrev: Uff, så bra at du har fått medisiner som hjelper! Vi tenkte å vente med navn til vi vet kjønn... og derfra blir det sikkert mye frem og tilbake. Hvilke navn står det mellom for dere? Vi liker de samme navnene, men har de ikke i samme rekkefølge. Akkurat nå er det Caroline, Eva og Helena det står i mellom. Liker også Malin litt. Vi liker tradisjonelle navn, så om noen har flere tips, kom gjerne med dem @Hairdo Gratulerer med gutten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramelli Skrevet 18. august 2016 #310 Del Skrevet 18. august 2016 16 minutter siden, Northelia skrev: Vi liker de samme navnene, men har de ikke i samme rekkefølge. Akkurat nå er det Caroline, Eva og Helena det står i mellom. Liker også Malin litt. Vi liker tradisjonelle navn, så om noen har flere tips, kom gjerne med dem @Hairdo Gratulerer med gutten Fine navn! Det er jammen vanskelig å bestemme seg. Vi liker flere navn på topplistene, men det er jo så irriterende at de er så populære 😜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 18. august 2016 #311 Del Skrevet 18. august 2016 Gratulerer mrsjsm Vi er ganske sikker på Nicholas hvis det er en gutt og veeeldig usikker hvis det blir jente! Der har vi mange navn vi liker Jeg er forresten fra Bergen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramelli Skrevet 18. august 2016 #312 Del Skrevet 18. august 2016 2 minutter siden, stine889 skrev: Gratulerer mrsjsm Vi er ganske sikker på Nicholas hvis det er en gutt og veeeldig usikker hvis det blir jente! Der har vi mange navn vi liker Jeg er forresten fra Bergen Når får du vite kjønnet? Jeg bor i Oslo 🏡 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 18. august 2016 #313 Del Skrevet 18. august 2016 8 minutter siden, Caramelli skrev: Når får du vite kjønnet? Jeg bor i Oslo 🏡 Vi skal på OUL neste fredag! Vi teller ned Når skal dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramelli Skrevet 18. august 2016 #314 Del Skrevet 18. august 2016 (endret) @stine889 Jeg er 15 uker i morgen, så det er flere uker til 🗓 Håper du på et kjønn mer enn det andre? Endret 18. august 2016 av Caramelli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 18. august 2016 #315 Del Skrevet 18. august 2016 (endret) Oppdatert terminliste! Navn - Termin - Kjønn (når vi kommer så langt) - Barn 1,2,3 osvmortherese - 06.01 - og - B2ogB3 Northelia - 11.01 - - B2 Hegehege - 15.01 - ? - B1Chloe_ - 18.01 - ? - B1ogB2Hairdo - 21.01 - - B1Beccy87 - 24.01 - ? - B2 VirreVapp- 29.01 - ? - B2 Gulesko 30.01 -? - B1 Mrsjsm - 31.01 - ? - B2 Kli - ? - ? - ? SusanneLorentze - 01.02 - ? - B1 stine889 - 04.02 - ? - B2 rosenkål - 04.02 - ? - B1 frøkenvims- 07.02 - ? - B2 emhanse - 09.02 - ? - B2ogB3 Gull86 - 10.02 - ? - B1Sitronkake - 11.02 - ? - B2 Haley - 27.02 - ? - B3 Velkommen @Mrsjsm Endret 19. august 2016 av Beccy87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 18. august 2016 #316 Del Skrevet 18. august 2016 Forrige gang gikk jeg opp 30kg og hadde fortsatt 5 kg igjen når jeg fikk positiv test nå. Har gått opp 3 kg til nå og er vel egentlig ganske fornøyd med det. Satser på at jeg ikke blir like tjukk denne gangen. Har samme problem her med navn, vi er helt enige om jentenavn men dersom det blir en gutt så har vi stoooore problemer. Har lagt hele diskusjonen på is til etter OUL og vi får vite kjønn. Bor også i Oslo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosenkål Skrevet 19. august 2016 #317 Del Skrevet 19. august 2016 @stine889 vi har ikke mange dagene mellom terminene våre, jeg ble satt til 04.02, er også i Bergen, kanskje vi sees I følge helsekortet har jeg gått opp et par kg, men det var med både klær og sko og etter frokost. Har veid med jevnlig hjemme om morgenen og har så langt ikke gått opp noe. Regner med at det kommer etterhvert nå. Vi venter med å tenke på navn til vi har vært på OUL, tror vi har bestemt oss for å få vite kjønn hvis det er mulig. To uker igjen på dagen :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramelli Skrevet 19. august 2016 #318 Del Skrevet 19. august 2016 @Beccy87 oi, det var mye. Så flink du var som tok av deg 25 kilo da! Vet du hvor mye det er anbefalt å legge på seg og når i svangerskapet kiloene bør komme? @rosenkål Etter først å gå ned flere kilo har jeg nå gått opp et par kilo. Men har ikke fått helsekortet, da det ble sendt elektronisk til sykehuset. Fikk du en utskrift av helsekortet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 19. august 2016 #319 Del Skrevet 19. august 2016 11 timer siden, Caramelli skrev: @stine889 Jeg er 15 uker i morgen, så det er flere uker til 🗓 Håper du på et kjønn mer enn det andre? Det går fort det Nei altså det er jo selvfølgelig akkurat det samme hva det blir. På en måte blir det gøy med gutt siden vi har jente. På en annen måte så har vi mye som kan arves til jente, og siden det blir nesten 4 år mellom de så har jeg fått for meg at kanskje de får et bedre forhold opp i årene der de har mer til felles. Selv om det ikke er noen selvfølge Spennende uansett! Har du noen følelse på hva dere får? 2 timer siden, rosenkål skrev: @stine889 vi har ikke mange dagene mellom terminene våre, jeg ble satt til 04.02, er også i Bergen, kanskje vi sees I følge helsekortet har jeg gått opp et par kg, men det var med både klær og sko og etter frokost. Har veid med jevnlig hjemme om morgenen og har så langt ikke gått opp noe. Regner med at det kommer etterhvert nå. Vi venter med å tenke på navn til vi har vært på OUL, tror vi har bestemt oss for å få vite kjønn hvis det er mulig. To uker igjen på dagen :D Jeg har glemt å si at jeg fikk ny termin på tidlig ultralyd, som også er 04.02 Så godt mulig vi sees da ja. Morsomt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emhanse Skrevet 19. august 2016 #320 Del Skrevet 19. august 2016 9 timer siden, Beccy87 skrev: Forrige gang gikk jeg opp 30kg og hadde fortsatt 5 kg igjen når jeg fikk positiv test nå. Har gått opp 3 kg til nå og er vel egentlig ganske fornøyd med det. Satser på at jeg ikke blir like tjukk denne gangen. Har samme problem her med navn, vi er helt enige om jentenavn men dersom det blir en gutt så har vi stoooore problemer. Har lagt hele diskusjonen på is til etter OUL og vi får vite kjønn. Bor også i Oslo! Æææ, ser dere er flere som har gått opp flere kilo allerede... Jeg venter to, er 17 uker og vingler mellom 0 og 1 kg opp foreløpig! Jeg er superfornøyd, for gikk opp 24 kg med førstemann og kom aldri ned de siste 5 her heller... 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå