Gå til innhold

- Januar og februar 2017-


Northelia

Anbefalte innlegg

@Caramelli

Nei da har dere nok bare missforstått hverandre. 
Termin 9. februar betyr at du er 18 uker på vei og at baby er 16 uker slik som man leser om i appene. ;) 
Du kan jo alltids ringe og dobbelt sjekke, men om hun mente baby var 18 uker så ville hun satt deg frem til 20 uker på vei og det er ikke vanlig at man betegner svangerskapet utifra babys alder.
+ Det ville gitt deg termin rundt 26 januar. :)

 

Endret av Beccy87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, SusanneLorentze skrev:

Jeg skal på OUL i morgen, da er jeg 19+3, gleder meg! Har kjent bevegelse der inne i en ukes tid nå. Startet søndag kveld/natt og det var mye aktivitet! Merker det spesielt på kvelden og når jeg ligger i ro, er fortsatt så svakt at jeg ikke kjenner det om jeg står og går osv. 

Lykke til i morgen! 
Vil dere vite kjønn? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Caramelli skrev:

Mensen startet 6 mai, men har hatt varierende sykluslengder.

Jeg spurte jordmor om 18uker betydde at ungen var 16 uker, slik jeg har lest på nett - men hun sa at ungen var 18 uker. Så da regnet jeg 18 uker bakover når jeg kom hjem og havnet på 3.mai.

Men da mener du at UL faktisk sier at jeg ble gravid 16 mai? I såfall trenger jeg jo ikke ringe jordmor i morgen likevel 🙂

Jeg har utgangspunkt i samme datoer som deg, med trolig unnfangelse 16.mai. Men ettersom jeg venter tvillinger har jeg hatt endel ultralyder allerede og har stadig blitt satt frem. Min termin var 09.02 og OUL sa 01.02. For meg er jo ikke overtid noe tema så det har i grunn lite å si, men terminen du får ved ultralyd er den de kommer til å ta hensyn til uansett hva dine beregninger er, så ville bare slappet av og forholdt meg til det:-) Jeg fikk tilbud om en vekstkontroll med førstemann i uke 37, så da får du jo evt kontrollert datoen en gang til om du får samme tilbud:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Beccy87 skrev:

Lykke til i morgen! 
Vil dere vite kjønn? :) 

Ja! Det ønsker vi! Jeg tror det er gutt fordi 2/3 av mannens familie er gutter, men drømte en natt her at det var jente... Så blir spennende å se i morgen! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Caramelli skrev:

Mensen startet 6 mai, men har hatt varierende sykluslengder.

Jeg spurte jordmor om 18uker betydde at ungen var 16 uker, slik jeg har lest på nett - men hun sa at ungen var 18 uker. Så da regnet jeg 18 uker bakover når jeg kom hjem og havnet på 3.mai.

Men da mener du at UL faktisk sier at jeg ble gravid 16 mai? I såfall trenger jeg jo ikke ringe jordmor i morgen likevel 🙂

@Beccy87 har rett :Nikke: Jeg er straks 18 uker på vei, hadde første dag av siste mens 4. mai og unnfangelse rundt 17. mai en gang. Så da stemmer det nok med termin og antall uker på deg :) (Og ungen er jo forsåvidt 16 uker, så gudene vet hvorfor jordmor mente at den var 18? :vetikke:)

Og gratulerer men en liten gutt på vei! :hjerte: 

Og ehe, du hadde jo fått oppklart alt :fnise: La ikke merke til at det var en side til jeg!

Endret av sitronkake
Surrehue strikes again :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, sitronkake skrev:

@Beccy87 har rett :Nikke: Jeg er straks 18 uker på vei, hadde første dag av siste mens 4. mai og unnfangelse rundt 17. mai en gang. Så da stemmer det nok med termin og antall uker på deg :) (Og ungen er jo forsåvidt 16 uker, så gudene vet hvorfor jordmor mente at den var 18? :vetikke:)

Og gratulerer men en liten gutt på vei! :hjerte: 

Og ehe, du hadde jo fått oppklart alt :fnise: La ikke merke til at det var en side til jeg!

Takk 😊  Det er alltids greit med en mening til i samme retning. Når skal du på OUL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Caramelli skrev:

Takk 😊  Det er alltids greit med en mening til i samme retning. Når skal du på OUL?

Om en uke :jepp: Synes dette svangerskapet bare har flydd avgårde (dette er nummer 2), men likevel så er det fremdeles såå lenge igjen til OUL :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, sitronkake skrev:

@Beccy87 har rett :Nikke: Jeg er straks 18 uker på vei, hadde første dag av siste mens 4. mai og unnfangelse rundt 17. mai en gang. Så da stemmer det nok med termin og antall uker på deg :) (Og ungen er jo forsåvidt 16 uker, så gudene vet hvorfor jordmor mente at den var 18? :vetikke:)

Og gratulerer men en liten gutt på vei! :hjerte: 

Og ehe, du hadde jo fått oppklart alt :fnise: La ikke merke til at det var en side til jeg!

Jøss, vi og @Caramelli har ekstrem like datoer. Starten på siste mens 4 mai, og antatt unnfangelse rundt 15/16 mai (busy pinse på oss i år😂😂). Blir spennende å se når vi føder, og om vi følger hverandre da å😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Caramelli skrev:

Jeg kjenner små spark! Var usikker i begynnelsen, men var på ultralyd i dag og fikk bekreftet at det var babyen jeg kjente.

Dette er første graviditeten og jordmor sa jeg var 18uker på vei med termin 9. februar. Ellers var alt normalt med utviklingen 😊

Og kjønnet?

 

image.jpeg

Gratulerer så mye💙 Gleder meg så til torsdag, og håper baby'n er frisk og rask ellers er det samme for meg om det blir gutt eller jente😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Gull86 skrev:

Jøss, vi og @Caramelli har ekstrem like datoer. Starten på siste mens 4 mai, og antatt unnfangelse rundt 15/16 mai (busy pinse på oss i år😂😂). Blir spennende å se når vi føder, og om vi følger hverandre da å😜

Blir spennende å se hvilken termin vi får ja. Du skal på torsdag? :jepp: 
Så lenge jeg føder først, så er det greit :ler: Husker at jeg hadde termin samme dag som flere i den gamle termingruppa mi, og det var SÅ skuffende at en etter en poppet ut ungene sine flere dager før termin, mens jeg følte at jeg aaaldri kom til å føde. Han kom én dag over termindatoen :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde OUL igår og ble flyttet frem to dager. Kommer baby tidlig så risikerer storebror å få baby i bursdagsgave. Vet ikke hvor stas det er... men far ser økonomisk vinning i å bare trenge å feire en bursdag i året, hehe.

Alt så bra ut med lille, og h*n var veldig aktiv. Men jeg har jo kjent spark i over en måned nå... 

Nå blir det noen måneder i Afrika for oss, før vi kommer hjem i uke 32. Satser ikke på å føde der nede!! Også blir det storebrors første jul i Norge, så det blir jo koselig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var OUL overstått! Alt bra! Masse aktivitet og hikking! Blir gutt her som jeg trodde! Og termin ble flyttet til 3. Februar! Har dere begynt å tenke på navn enda? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert terminliste! :hoppendeglad:

Navn - Termin - Kjønn (når vi kommer så langt) - Barn 1,2,3 osv

mortherese -          06.01 - :babyjente: og :babygutt: - B2ogB3 
Northelia -              11.01 - :babyjente: - B2
Hegehege -            19.01 - :babyjente: - B1
Hairdo -                  22.01 - :babygutt: - B1
Imorbør -                22.01 - 
:babyjente: - B? 
Chloe_ -                 23.01 - :babygutt: og :babygutt: - B1ogB2
Beccy87 -               29.01 - :babyjente: - B2
Mrsjsm -                  29.01 - ? - B2
Gulesko                  30.01 -? - B1
emhanse -              01.02 - :babygutt: og :babygutt: - B2ogB3
VirreVapp -             01.02 - 
:babygutt: - B2 
frøkenvims -            02.02 - 
:babygutt: - B2
SusanneLorentze - 03.02 - 
:babygutt: - B1
rosenkål -               03.02 - 
:babyjente: - B1
stine889 -               04.02 - 
:babyjente: - B2
Caramelli -              09.02 - 
:babygutt: - B1
Gull86 -                  10.02 - ? - B1
Sitronkake -            11.02 - ? - B2
Haley -                    27.02 - ? - B3

 

Endret av Beccy87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mrsjsm skrev:

Jeg hadde OUL igår og ble flyttet frem to dager. Kommer baby tidlig så risikerer storebror å få baby i bursdagsgave. Vet ikke hvor stas det er... men far ser økonomisk vinning i å bare trenge å feire en bursdag i året, hehe.

Alt så bra ut med lille, og h*n var veldig aktiv. Men jeg har jo kjent spark i over en måned nå... 

Nå blir det noen måneder i Afrika for oss, før vi kommer hjem i uke 32. Satser ikke på å føde der nede!! Også blir det storebrors første jul i Norge, så det blir jo koselig! 

Oi, da blir det jo ekstra spennende å se når fødselen blir. Men det har jo fort en tendens til å bli spleisebursdager når datoene er nærme uansett.. 
Hvor gammel er storebror? 
Og så spennende med Afrika da! :) 

2 timer siden, SusanneLorentze skrev:

Da var OUL overstått! Alt bra! Masse aktivitet og hikking! Blir gutt her som jeg trodde! Og termin ble flyttet til 3. Februar! Har dere begynt å tenke på navn enda? 

Så gøy når magefølelsen stemmer og gøy med gutt, mange av dere her inne nå! :) 

Vi har allerede bestemt oss for navn, vi har hatt jentenavn klart siden før vi ble gravid egentlig og var sånn sett veldig lettet over at det ikke var gutt denne gangen også for der er vi helt tom :P 
Hva med dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Beccy87 skrev:

Oi, da blir det jo ekstra spennende å se når fødselen blir. Men det har jo fort en tendens til å bli spleisebursdager når datoene er nærme uansett.. 
Hvor gammel er storebror? 
Og så spennende med Afrika da! :) 

Så gøy når magefølelsen stemmer og gøy med gutt, mange av dere her inne nå! :) 

Vi har allerede bestemt oss for navn, vi har hatt jentenavn klart siden før vi ble gravid egentlig og var sånn sett veldig lettet over at det ikke var gutt denne gangen også for der er vi helt tom :P 
Hva med dere? 

Har bestemt navn vi også:-) Vi skal bruke Leander og Jacob:-)

Ett navn som var viktig for samboer og ett navn jeg har ønsket å bruke helt siden jeg fikk førstemann💙💙👶🏼👶🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde opprinnelig tenkt Osvald her, men på ultralyden så det ikke ut som en Osvald. Vi har også tenkt Olav, Edvard og Arnar, men litt usikker. Tror vi får se hvordan han ser ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere her som plages med tetthet/dott i ørene og tungpustethet når man ikke hviler? Jeg blir jo helt andpusten bare av å gå hjem fra bussholdeplassen 😤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Caramelli skrev:

Er det flere her som plages med tetthet/dott i ørene og tungpustethet når man ikke hviler? Jeg blir jo helt andpusten bare av å gå hjem fra bussholdeplassen 😤

Jeg blir fort sliten ja, og er konstant kjempe varm. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...