Gå til innhold

Pentu blir tobarnsmor i desember

Pentu

Anbefalte innlegg

På 6.10.2016 den 8.06, A4-livet skrev:

:rodmer:

Tror lille kommer til å bli en kjempeflink storesøster :)

På 6.10.2016 den 9.20, Småkjekset skrev:

Herlig :rodmer:

21 timer siden, Strikkesokken skrev:

Slutt å klage?! Wtf. Vet ikke hva jeg hadde sagt, men jeg hadde tenkt :sinna:

Og søte lille:rodmer: de to får sikkert mye glede av hverandre opp igjennom!

Ja, hun er en fining. Er veldig spent på reaksjonen hennes når lillesøster kommer. 
Teit utsagn fra en mann jeg egentlig liker veldig godt. :angry:

Denne uken har jeg vært på mitt første foreldremøte som mor. Det har alltid vært samme dag som jeg har holdt selv, men nå som jeg er sykemeldt så var det vikaren min som holdt møtet og jeg satt fint på stolen mens jeg hørte på. Litt kjekt å være på den siden av det. 

Vi har vært på vekstkontroll på Haukeland. Alt er fint med lillesøster, men fy flate så viktig kjemi er med legen. Er så glad for at hun har videresendt meg til en annen avdeling fra nå av. For jeg sliter med å snakke med henne og føler meg utilpass hos henne. Hadde nok bedt om bytte hvis ikke hun mente det var grunn til å bytte avdeling. Må jo stole på at hun tar meg på alvor og skjønner hvor jeg kommer fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Auch. Kjennes ut som hun prøver å grave seg ut for tiden. Storesøster la seg tidlig til rette nede i bekkenet, så jeg kjenner jo godt til følelsen, men steike det er ubehagelig. Kjennes ut som at underlivet brenner :P Er ikke rart jeg sover dårlig når hun driver å ligger sånn. Hver gang jeg skal snu meg så er det som en kniv. Mannen spurte om jeg ble sint om han la seg inn på gjesterommet enkelte netter. Jeg svarte helt ærlig at det gjorde meg ingenting. Større plass i sengen og en som er opplagt nok til å ta seg av vår aktive 2åring. 

Ellers er jeg veldig klar for jul kjenner jeg. Har bestilt masse rødt garn og skal strikke diverse til storesøster. Har blitt mye til lillesøster i det siste. Men hinn dagen kom hun gående med et garnnøste "mamma, denne til meg?" Da måtte nesten moren sette i gang med noe til henne og. 1,5 mnd nå, så kan jeg begynne å pynte så smått. Julenerden. :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå juul! Jeg og er veldig klar:biggrin: jeg skal pynte i slutten av november. Da skal pepperkakehuset opp og. Håper jo med alt jeg har at hun kommer før desember starter, og hadde vært så fint å ta baby med hjem til julepyntet hus:rodmer: i tillegg spørs det om det er tid og overskudd til å pynte og styre etter hun er kommet :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Strikkesokken skrev:

Åå juul! Jeg og er veldig klar:biggrin: jeg skal pynte i slutten av november. Da skal pepperkakehuset opp og. Håper jo med alt jeg har at hun kommer før desember starter, og hadde vært så fint å ta baby med hjem til julepyntet hus:rodmer: i tillegg spørs det om det er tid og overskudd til å pynte og styre etter hun er kommet :P 

Jeg har jo termin litt etter deg, men vet jo ikke hva de bestemmer seg for i forhold til igangsettelse osv. Jeg håper bare hun kommer nært nok jul til at jeg kan unngå å feire jul med svigers. Vet at mannen gjerne vil, men sist var jeg tappet for krutt etter fødselen i mange uker og da var det jo bare en baby. Ikke en baby og en toåring. Helst vil jeg feire hjemme eller eventuelt hos mamma og pappa. Jeg tenker at jeg trenger å slappe fullstendig av. Ikke hele tiden føle at jeg sitter feil eller ikke er pyntet nok. Også er det litt prinsipp og. Vi har bodd her i 5 år og har invitert svigers hvert år, men de har alltid hatt en unnskyldning for å ikke feire med oss. Men når svoger og svigerinnen min inviterer så er det ikke spørsmål en gang. Vet at mannen vil, men jeg kjenner tårene presser på bare ved tanken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vil høre om drømmen min i natt? Uansett hva du tenker, så kommer den her. 

Jeg gikk på tur med hunden. Når jeg kom tilbake igjen var bilen min vekke. Jeg fikk panikk, for lille sov og mannen kunne ikke gå noe sted. Når jeg kom inn så står mannen rett innenfor døren. Han ser skikkelig sint ut. Han forteller at de som bygde huset vårt ikke hadde kjøpt trappen vår. De hadde stjålet den. Politiet kom på døren mens jeg var ute for å sjekke serienummeret på trappen. Når det viste seg at vår var en av de som var stjelt så tok de den med seg. Som straff tok de med seg bilen min. Jeg var helt hysterisk i forhold til trappen, bilen not so much. Visste dere at politiet pleier å ta med seg trapper når de kommer på døren? 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Høres ut som en veldig realistisk drøm. Jeg drømte at baby ble født her om dagen, men jeg skjønte ikke helt at hun var vår for jeg fikk ikke med meg at hun ble født. Men plutselig lå jeg med henne på brystet og måtte ringe mannen og si at hun var kommet til verden, eller at de hvertfall påstod at hun var vår. Veldig sannsynlig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, A4-livet skrev:

:ler: Høres ut som en veldig realistisk drøm. Jeg drømte at baby ble født her om dagen, men jeg skjønte ikke helt at hun var vår for jeg fikk ikke med meg at hun ble født. Men plutselig lå jeg med henne på brystet og måtte ringe mannen og si at hun var kommet til verden, eller at de hvertfall påstod at hun var vår. Veldig sannsynlig :fnise:

Det var så frustrerende. Måtte ringe rundt til forskjellige forsikringsselskap, for det var ingen som trodde på oss. Også måtte vi bestille ny trapp, men vi ble ikke enige. så nå vi skulle fra første til andre etasje så måtte vi bruke uteveien. Bilen som koster mye mer enn trappen var det ikke så nøye med. 

Haha. Høres ut som en problemfri fødsel i det minste. Når du ikke får med deg at du føder eller har født. Tror kanskje jeg hadde følte meg litt snytt. Ikke det at jeg vil ha en sånn fødsel som sist, men en mellomting mellom den og din drøm :P Litt vittig da. "Hei mannen. Du, jeg sitter hjemme på sofaen. Tror du skal komme hjem en tur, for jeg har tydeligvis født."
"Hæ? Har du født? Hvorfor har du ikke ringt?"
"Ehm nei altså, jeg er like overrasket som deg. Jeg bare våknet og der lå hun. De sier hun er min altså."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å tilføye at vi måtte bryte oss inn i trappebutikken for å bestille ny trapp. Måtte true oss til den typen vi ville ha. Hvorfor så mange irritasjonsmomenter? 🤔

Lille har vært hos mormor og morfar i dag. Så jeg og mannen har kost oss med pizza, film og sjololadefondue.  Er ikke ofte vi faktisk tar oss tid til å bare være. For det er jo alt mulig som skal gjøres. I tillegg til at han jobber mye seint for tiden. Og når jeg er så dårlig som jeg er, så vil jeg helst bare ligge i sengen uten at noen snakker til meg 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Dette er litt flaut, men jeg må bare innrømme det. Jeg har sett en julefilm i dag. Ikke en god en, bare en sånn tullete på Netflix. Men jeg har begynt 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Strikkesokken skrev:

Haha gud for en drøm! Må jo ha vært superstresset når du våknet:fnise:

Hvilken film har du sett?:nigo:

Ikke bare litt heller, det er så stressende når de drømmene dukker opp. Heldigvis er de ikke sånn hver natt. I natt har jeg hatt en helt normal koselig drøm. Noe som passet fint, for jeg hadde bestevenninnene mine på besøk i går og de gikk ikke før klokken bikket midnatt. Så jeg er trøtt i dag :P 

Tror den het noe sånt som cookiecutter christmas. Den var ikke noe god :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, den hørtes ikke sånn kjempebra ut basert på tittelen :fnise:

Jr er opptatt av drømmer om dagen. Er fordi mannen har spurt ham om hva han har drømt, og om han har drømt om løve, tiger, dinosaur og krokodille (som jo er yndlingsdyrene hans). Så i dag spurte han om jeg hadde drømt noe og så svarte jeg at jeg hadde drømt om han. Fikk til svar at nei, mamma hadde drømt om løve, tiger, krokodille og dinosaur (han var ganske bestemt). Så jeg får visst bare lov å drømme om det om dagen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2016 den 10.53, A4-livet skrev:

Hehe, den hørtes ikke sånn kjempebra ut basert på tittelen :fnise:

Jr er opptatt av drømmer om dagen. Er fordi mannen har spurt ham om hva han har drømt, og om han har drømt om løve, tiger, dinosaur og krokodille (som jo er yndlingsdyrene hans). Så i dag spurte han om jeg hadde drømt noe og så svarte jeg at jeg hadde drømt om han. Fikk til svar at nei, mamma hadde drømt om løve, tiger, krokodille og dinosaur (han var ganske bestemt). Så jeg får visst bare lov å drømme om det om dagen :fnise:

Den var virkelig ikke det, men hadde så lyst å se julefilm. Så da måtte jeg se en dårlig en :P

Her er hun ikke så opptatt av drømmer, men hun støtter junior i  å ha løve og tiger som favoritter. Hun elsker spesielt løver. Vi har en del boende i huset.

--------------------------------

Hvorfor bestemmer kroppen seg for å være kvalm nå? Har vært kvalm den siste uken. Har ikke vært uggen siden uke 9 elns. Har ikke fått i meg skikkelig mat på noen dager. Så i kveld måtte mannen på butikken for å kjøpe pizza. For jeg fikk endelig lyst på noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har vi vært på sykebesøk hos min far som var operert denne uken. Lille så på morfar "morfar ødelagt?" :fnise: 
Ellers har dagen i dag vært en sånn dag som burde skrives ned et eller annet sted. Vi startet dagen med frokost og etterhvert film under teppet på sofaen. Vi jentene satt med hver vår skål med Tom & Jerry kjeks. En av få ting jeg har lyst på/klarer å spise med denne kvalmen. Eneste protesten kom fordi hun måtte pusse tennene  og det var på ingen måte så gale som det kan være. 

Lillesøster driver med aktiv graving. Syns noen burde fortelle henne at hun ikke komme seg ut enda. Jeg "kjeftet" litt på henne i dag og fikk dermed noen blikk fra mannen "hva skjer?" "ugh, hun graver" "det er virkelig rart når man tenker over det. Tenk at det bor en person inni magen din" Det er jo sant, det er kjemperart. 

Nå har jeg begynt på ønskeliste til jul. Jentene sine er mye lettere å fylle enn våre. Mannen ønsker seg jo dyre ting, som tv og snobbeklokke osv. 

Jeg satt i bilen i dag og fortalte mannen om @A4-livet og hvor utrolig sprek hun er. Mannen prøvde å berolige meg ved å si at han ikke forventer noe fra eller til fra meg. Jeg sier at det var ikke poenget, men jeg skulle ønske jeg var like sprek. Ikke for andre sin del, men bare min egen del. Du er rå A4:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: Jeg er bare griseheldig. Til og med jordmor var overrasket :Nikke: Jeg fikk skikkelig halsbrann av den maling da, så mannen måtte ta tredjestrøket.

Høres ut som en koselig dag! Veldig kjedelig å bli så kvalm igjen nå da. Hva er vitsen med det sånn helt på slutten liksom? Håper det går over snart da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, A4-livet skrev:

:hjerte: Jeg er bare griseheldig. Til og med jordmor var overrasket :Nikke: Jeg fikk skikkelig halsbrann av den maling da, så mannen måtte ta tredjestrøket.

Høres ut som en koselig dag! Veldig kjedelig å bli så kvalm igjen nå da. Hva er vitsen med det sånn helt på slutten liksom? Håper det går over snart da.

Jeg må si meg enig. Du er utrolig heldig. Jeg tror helt ærlig at jeg hadde hatt et helt annet svangerskap hvis jeg ikke hadde hatt så lave verdier. Er jo det som er hovedplagen. Halsbrann har jeg faktisk aldri hatt, men har skjønt at det er ganske så plagsomt. nå er dere helt ferdig med rommet eller? Jeg er så glad i mørke soverom. Mamma ville male deres og gav pappa beskjed om at hun ville male det hvitt denne gangen og, bare lysere. Fy mamma :fnise:

Etter luren sin i dag hadde hun til og med tid til å kose med mammaen sin. Da påstår jeg at enhver dag blir perfekt. Turboen min pleier ikke å ha tid til sånt 😜

ja, snakk om dårlig gjort. Nå skal jeg jo bare nyte. Ikke gå rundt med kvalme. Greit en dag, men det bare varer og varer :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, må bare flekke litt på noen lister som ikke er helt hvite lenger..... det skal mannen gjøre så jeg slipper halsbrann igjen :fnise: Jeg kan lage sveler i stedet :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 uker i dag. Plutselig gikk det litt fort og jeg har fått litt panikk med tanke på papirene som skal til Nav. Jeg trodde jeg hadde kontroll på de, men så fikk jeg Mail fra sjefen om at lønnskontoret ville ha det på en annen måte. Jeg syns jo det ble veldig tungvindt,  så jeg skal innom i morgen med mitt forslag. Blir jo mye mindre papirarbeid på min måte. Alt for å gjøre det lett. 

Magetrollet gir godt med liv fra deg på kveldene. Ellers sover hun tydeligvis mye. Når hun ikke hikker da 🙊

Mannen har vært vekke i dag, så jeg hentet lille hjem tidlig i dag (var allerede på farten så jeg gadd ikke kjøre ut igjen). Når vi kom hjem så spør hun meg om vi ikke kan gå på butikken. Jeg spør hva hun trenger på butikken. Svaret var så enkelt som ost! Var ikke godt nok at moren prøvde å forklare at vi hadde 4 forskjellige typer hvitost, to pakker med brunost og en tube med smøreost i kjøleskapet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nav er utrolig raske med å behandle søknad om foreldrepenger da! Står inntil 6 uker på vårt fylke, men tror det tok én her. Kanskje to. Var også litt stresset for de papirene, men fikk det jaggu til til slutt :fnise:

Ost må man ha ;) hun hadde sikkert fått sjokk her hos oss da, vi har bare én type hvitost og en tubeost i kjøleskapet akkurat nå:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Strikkesokken skrev:

Nav er utrolig raske med å behandle søknad om foreldrepenger da! Står inntil 6 uker på vårt fylke, men tror det tok én her. Kanskje to. Var også litt stresset for de papirene, men fikk det jaggu til til slutt :fnise:

Ost må man ha ;) hun hadde sikkert fått sjokk her hos oss da, vi har bare én type hvitost og en tubeost i kjøleskapet akkurat nå:fnise:

Sist så søkte jeg med en gang jeg fikk terminbekreftelsen. Men noen uker før termin fikk jeg brev fra nav om at arbeidsgiver ikke hadde sendt inn papirene sine. Så da måtte jeg sende på nytt. Etter noen dager fikk jeg svar. Så de er bra kjapp her ute. Men teite åpningstider da. Hvilket offentlig kontor holder bare åpent fra 10-14? 🤔

Haha. Tipper hun hadde vært fornøyd med det hun hadde fått. Så lenge hun får velge. Er helt tilfeldig at vi har så mange oster. To av de er Pga cravings og brunostene er Pga tilbud 🙈

--------------------------

jeg hadde noen gode timer i dag. Relativt uten vondt. Helt perfekt at de traff på festen i barnehagen. Alle ungene skulle synge for oss før de fikk finne familien sin. Måtte le litt når jeg så på lille. Hun så helt knust ut når hun så oss. Hun sang ikke, hun bare dobbeltsjekket at vi var der. Det var fiskedam der og jeg tror hun kunne fisket 20 ganger om hun hatt fått lov. Selv om hun syns det var litt feil å fiske uten "vest" (redningsvest). 🙈🙊

nå gleder jeg meg bare til helg. Da skal vi reise vekk i noen dager. Blir så kjekt. Tipper det blir siste turen før lillesøster kommer. Så nå skal det bare nytes. Har bestemt meg for noen strikkeprosjekter som skal være med. Godt med noen alternativer. Lille foretrekker alltid at jeg strikker til henne. Da klapper hun å sier "til lille, ikke til baby". 

Jeg må forresten nevne hva hun gjorde når jeg spurte hva mamma hadde i magen hinn dagen. Jeg satt i en stol i stuen med tskjorten brettet opp på magen. "Lille, hva har mamma i magen sin?" Som svar stikker hun fingeren sin godt inn i navelen min "baby" 😂😂😂😂😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...