Gå til innhold

Pentu blir tobarnsmor i desember


Pentu

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Strikkesokken skrev:

Guilty as charged. Hadde sett for meg nøyaktig hvor jeg skulle parkere. Idiotisk å sette de bommene foran innkjørselen når jeg skal inn:fnise:
Nei huff, nattåpent hadde jeg ikke giddet idag altså:daane: har jobbet litt på det senteret og fått med meg tilstandene under nattåpent der:sprettoy: skulle tro folk aldri skulle få handle igjen:fnise: og så kommer black friday i slutten av måneden, herregud den dagen er texas altså:daane: kjekt når man jobber, ikke fullt så gøy som kunde - spør du meg :P neste fredag vurderer jeg å dra på nattåpent på det senteret litt nærmere byen da. Jobbet der og en periode, og "min" butikk har akkurat bygget om og er nyåpnet så jeg må inn og hilse på de fine tidligere kollegaene mine:rodmer: dessuten er det litt roligere der siden det er ganske mye mindre. Også har de Pastasentralen:spise:

Du altså. Hva hadde du gjort hvis selve plassen inni garasjen hadde vært opptatt? Brukt ventemusklene eller gått løs med slegge? :fnise:

Jeg var det i 45 min (inkludert tiden hos legen min) og det var mer enn nok. Så at de hadde noe jeg trengte på Nille, men det får jeg ta i neste uke. Jeg var FERDIG. 

Jeg tenkte meg og på det senteret neste fredag. Mamma har sett seg ut noe de ønsker seg til jul på en av butikkene der. Dårlig gjort av henne 😜  Jeg og mannen var på pastasentralen for noen uker siden. Jeg elsker pasta, men var helt tappet for energi, så klarte ikke helt å nyte maten. Men :hjerte:pasta:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde plassen vært opptatt har jeg jo velfungerende blinklys, og senteret er åpent til midnatt. Har all verdens tid jeg:fnise:

45 min er ikke dårlig altså! Da må du ha flydd fra butikk til butikk:nigo:
Det beste med pastasentralen er at man kan bestille halve porsjoner da. Det er genialt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Strikkesokken skrev:

Hadde plassen vært opptatt har jeg jo velfungerende blinklys, og senteret er åpent til midnatt. Har all verdens tid jeg:fnise:

45 min er ikke dårlig altså! Da må du ha flydd fra butikk til butikk:nigo:
Det beste med pastasentralen er at man kan bestille halve porsjoner da. Det er genialt!

Blir stresset bare ved å lese om det. :fnise: 

Ja, jeg er ganske effektiv når jeg går alene. Er verre når mannen er med. Han er en sånn som skal se på alt mulig. Jeg vet hva jeg skal ha og går rett til det og så ut igjen. Fikk masse blikk i dag da. Der gikk folk med boblejakker og skjerf, mens jeg gikk i tøysko og singlet. Det er jo så varmt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Strikkesokken skrev:

Varmt?!:sjokkbla: din tur å få KG-forkjølelsen om den ikke allerede har vært innom hos deg:fnise:

Tro meg. Den har vært her 😒  Jeg er ganske varm i utgangspunktet så når jeg er gravid så holder jeg på å dø. Var en dame som snakket til meg på senteret i forrige uke. Er ikke lillesøster så varm hos deg? 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en kjip natt. Seint i går kveld lå jeg i sengen mens jeg hang her inne. Mens jeg holdt på å skrive i @sitronkake sin dagbok så begynte ordene å forsvinne. Såpass plaget som jeg var i forrige svangerskap så skjønte jeg hva som var på ferde. Hipp hurra for svangerskapsmigrene. Så i natt har jeg ikke sovet stort. Hver gang jeg har snudd med så har hjernen smelt rundt inni topplokket med knivene på plass. Er relativt redusert i dag for å si det mildt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, A4-livet skrev:

:klem:Får håpe det var en engangshendelse og at siste innspurten av svangerskapet blir fin!

Krysser fingrene for det. Var veldig plaget på slutten med Lille. Jordmor mente i ettertid at ddt var kroppens måte å informere meg om at ting ikke var helt som de skulle, men hvem vet. 

-------

i kveld kjørte jeg mannen inn til sentrum på julebord. Er så glad for at jeg bestemte meg for å holde meg hjemme. Tror jo at jeg hadde kost meg, men jeg blir så utrolig fort tappet for energi og fant ut at mannen skulle få kose seg alene. Han skal på julebord om 3 uker igjen og da får han ikke lov til å drikke :fnise: Mamma prøvde å si at hvis det plutselig skulle skje noe så kunne jo de kjøre inn til byn for å hente han, men det er jo ikke bare utfordringen med kjøring. Alkohol stinker. Nei til å føde med alkoånde i nærheten :kvalm::fnise:

kvelden har jeg brukt på sofaen, under dynen med diverse filmer. Det er utrolig stille i huset (hunden ble med Lille til barnevakten). Eneste selskapet jeg har er en våken lillesøster som pirker meg i blæren :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, migrene er helt forferdelig. Får håpe det ikke blir like ille som forrige gang :klem: Jeg fikk ganske mange anfall da jeg gikk gravid med Mini, men det var heldigvis bare svangerskapsrelatert og har ikke kommet igjen etter fødselen. 

Så deilig med alenekveld, bare slappe av og lade batteriene uten noen andre i huset :jepp: Kjenner at jeg blir skikkelig sliten av "sosiale sammenkomster" jeg også, iallefall når det er alkohol involvert og lydnivået har en tendens til å stige i takt med inntaket. Hos de andre, altså :fnise: 
Og føding med alkoholånde, ugh. Her må mannen sove på gjesterommet når han har vært ute, orker ikke å sove i et rom som lukter gammel fyll. Tror han synes det er like greit, så slipper han å bli vekket grytidlig av Mini som mener at det er på tide å "tå opp!" ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, sitronkake skrev:

Uff, migrene er helt forferdelig. Får håpe det ikke blir like ille som forrige gang :klem: Jeg fikk ganske mange anfall da jeg gikk gravid med Mini, men det var heldigvis bare svangerskapsrelatert og har ikke kommet igjen etter fødselen. 

Så deilig med alenekveld, bare slappe av og lade batteriene uten noen andre i huset :jepp: Kjenner at jeg blir skikkelig sliten av "sosiale sammenkomster" jeg også, iallefall når det er alkohol involvert og lydnivået har en tendens til å stige i takt med inntaket. Hos de andre, altså :fnise: 
Og føding med alkoholånde, ugh. Her må mannen sove på gjesterommet når han har vært ute, orker ikke å sove i et rom som lukter gammel fyll. Tror han synes det er like greit, så slipper han å bli vekket grytidlig av Mini som mener at det er på tide å "tå opp!" ;) 

Jeg hadde mye migrene når jeg gikk på ungdomsskolen, men det var nok en blanding mellom at jeg ikke hadde det så bra og at jeg trengte linser. Så eksploderte det på slutten med Lille. Denne gangen har jeg planlagt at det bare var med den ene gangen. 

fulle mennesker når man selv er edru er veldig så slitsomt. I fjor var jeg med han på julebordet og ble sittende med en kamerat hele kvelden. Det var utrolig koselig. I og med at han satt der med meg så ble jo ikke han idiotfull, men jeg hørte jo hva som skjedde rundt meg. Tror jeg var borte hos mannen 2-3 ganger "husk at vi må hente Lille tidlig i morgen". Det hjelp ikke stort. Han var rimelig redusert dagen etterpå. :fnise:

Spent på hva jeg får hjem i natt. Han vet at vi skal i middag i morgen. Men med han så vet du aldri. Ene gangen har han bare tatt seg 3 øl, mens han plutselig kommer inn døren uten å vite hvorda han kom seg hjem :P

jeg blir sliten av ingenting for tiden. Måtte ha meg en lur etter å ha levert Lille i dag. Vi var vekke i 1 time inkludert kjøring 😜

Endret av Pentu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med å ikke huske hvordan han kom hjem driver mannen her også med :fnise: Jeg forstår ikke hvordan det går an, det har jeg faktisk aldri lurt på selv. 

Forbaska migrene da. Godt du har bestemt deg for at det kun ble med denne gangen :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff grisefull mann på fødestuen - no thanks:riste: her fikk mannen ta seg én øl under tvil igår :fnise: tror jo ikke jeg går i fødsel på en god stund enda, men det er såpass nærme at man vet aldri og jeg har ingen planer om å kjøre og føde samtidig :tongue:

Migrene er der verste! Hadde litt av det før, men vokste det av meg. L har det altfor ofte og blir så dårlig at han spyr :( skulle gjerne tatt det for ham altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Weebs skrev:

Det der med å ikke huske hvordan han kom hjem driver mannen her også med :fnise: Jeg forstår ikke hvordan det går an, det har jeg faktisk aldri lurt på selv. 

Forbaska migrene da. Godt du har bestemt deg for at det kun ble med denne gangen :opplyser:

Mannen er hjemme, men jeg aner ikke hvor han er 🙈  Våknet kl 6 av at sengen var tom. Jeg ble en smule sint og gikk ut av sengen for å bare sjekke. Klærne hans ligger på badegulvet, så han ligger sikkert på sofaen. Jeg  har ikke giddet å sjekke, men jeg hører at han sovepuster et sted i huset :fnise:

6 minutter siden, Strikkesokken skrev:

Huff grisefull mann på fødestuen - no thanks:riste: her fikk mannen ta seg én øl under tvil igår :fnise: tror jo ikke jeg går i fødsel på en god stund enda, men det er såpass nærme at man vet aldri og jeg har ingen planer om å kjøre og føde samtidig :tongue:

Migrene er der verste! Hadde litt av det før, men vokste det av meg. L har det altfor ofte og blir så dårlig at han spyr :( skulle gjerne tatt det for ham altså!

Jeg hadde blitt så sint på han at jeg hadde nektet han å være med på fødselen. Han fikk heller komme opp når promillen var ute av kroppen. Hjelper jo ingenting å være sint når du ligger der oppe. Eller kanskje det gjør det? :vetikke:

migrene er grusomt. Før jeg fikk linser så hadde jeg det flere ganger i uken. Jeg syns alltid det hjelp å kaste opp. Akkurat som at det letter litt? Stakkars L. Syns det er så utrolig urettferdig når barn får sånne ting. Greit det er kjipt for oss voksne og, men barn burde få slippe! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig. Han hadde blitt kastet ut av fødestuen da. Heldigvis tror jeg hverken min eller din mann er dum nok til å finne på noe sånt rett før termin ;) men har hørt om tilfeller med full mann der jordmoren sier han får  vente ute faktisk :Nikke:

Ja han pleier å sovne når han har kastet opp. En gang kastet han opp 3 ganger på skolen før de ringte meg! Stakkar :( syns også barn burde slippe unna sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Strikkesokken skrev:

Enig. Han hadde blitt kastet ut av fødestuen da. Heldigvis tror jeg hverken min eller din mann er dum nok til å finne på noe sånt rett før termin ;) men har hørt om tilfeller med full mann der jordmoren sier han får  vente ute faktisk :Nikke:

Ja han pleier å sovne når han har kastet opp. En gang kastet han opp 3 ganger på skolen før de ringte meg! Stakkar :( syns også barn burde slippe unna sånt. 

Nei, heldigvis er han ikke dum nok til det. Har vært oppe å snakket med han nå. Han la seg på sofaen for å ikke vekke meg, for jeg sover jo så dårlig for tiden. Er jo søtt, men ble ganske redd når han ikke var der. Passe flaut å være så full at du ikke får være med på fødselen:fnise:

Uff. Stakkars L. Jeg husker jeg satt på lærerværelset mens jeg ventet på at noen skulle hente meg. Var helt ute. Hadde medisiner på kontoret, for jeg fikk ikke ha de i sekken. Men de brukte alltid så lang tid med å finne de at det var for seint. spydde noen ganger utenfor skolen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off..ja han har noen medisiner innelåst på skolen men i begynnelsen turte han ikke å si ifra når han ble dårlig. Også er det vikarer som ikke vet at han har migrene og sånt styr så når han sier han har hodepine så må han bare drikke litt vann liksom.. er ikke enkelt med usynlige sykdommer/plager :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Strikkesokken skrev:

Off..ja han har noen medisiner innelåst på skolen men i begynnelsen turte han ikke å si ifra når han ble dårlig. Også er det vikarer som ikke vet at han har migrene og sånt styr så når han sier han har hodepine så må han bare drikke litt vann liksom.. er ikke enkelt med usynlige sykdommer/plager :/

Absolutt ikke. Jeg var 15 år når jeg ble kronisk syk (migrenen gav seg når jeg var 13) og jeg ville ikke være til bry på skolen eller andre steder. Så jeg gav aldri beskjed. Så får du gjerne beskjed om å skjerpe deg eller noe i den duren av mennesker som ikke vet. Er ikke lett når man er barn. Nå er jo L mye yngre enn jeg var, så det er nok enda tøffere. Man vil jo være som alle andre og ikke minst, man vil være med på alt. Men så setter kroppen stopper:icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja..hadde selv ME i 6 år fra jeg var 13, og det var ikke noe kult å ikke kunne gjøre alt det alle andre gjør. Heldigvis er jeg frisk igjen nå, men ser ikke for meg at det er kjekt i voksen alder å være kronisk syk heller. Husker det verste folk sa da jeg var dårlig var "men du ser jo så bra ut!" Eller "du ser ikke syk ut!" Nei, det er fordi all min energi går til å smile når jeg er ute blant folk liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Strikkesokken skrev:

Huff ja..hadde selv ME i 6 år fra jeg var 13, og det var ikke noe kult å ikke kunne gjøre alt det alle andre gjør. Heldigvis er jeg frisk igjen nå, men ser ikke for meg at det er kjekt i voksen alder å være kronisk syk heller. Husker det verste folk sa da jeg var dårlig var "men du ser jo så bra ut!" Eller "du ser ikke syk ut!" Nei, det er fordi all min energi går til å smile når jeg er ute blant folk liksom.

Ja det er det som er så utrolig vanskelig. Man skrur på ansiktet når man går ut døren. for man vil jo ikke at folk skal se hvordan ting egentlig er. Nå som jeg er sykemeldt før jeg kommentarer som "ja men du kan jo gjøre det du, Pentu for du går jo bare hjemme". Jeg går da bare ikke hjemme. Jeg er så dårlig at jeg ikke kan jobbe 10% en gang. Da er man syk, ikke hjemmeværende. Er ikke mange som vet/ser hvor dårlig jeg egentlig er. De som ser det best er jo mamma og pappa. Mannen ser jo mye han og, men jeg har en tendens til å ignorere smertene her hjemme og. For jeg hater egentlig folk som klager :fnise: Når mannen klager over at han er sliten så har jeg lyst å kaste skillsmissepapirer på han :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har jeg hatt så vondt på øyet at det ble hastetime på Haukeland i dag. Heldigvis har jeg en fantastisk lege som tar seg tid til meg med en gang jeg ber om det. Så nå ligger jeg her. Øyet verker, men jeg vet at når medisinen får kjempet seg ferdig så blir det bra. Onsdag tipper jeg blir en fin dag. 

Mannen fikk grei beskjed om å ta med seg Lille til foreldrene sine. Jeg klarer ikke lyd i huset etter behandling. Hvert lille dunk i gulvet kjennes ut som det er på øyet mitt 😜

Lillesøster er i fin form i dag da. Jeg satt i barnehagen for å kle på Lille regntøy. Der setter hun i gang med ninjaspark i ribben min. Jeg kvepper skikkelig og Lille bare ler. Tøysekoppen 😜 Jeg ble så glad når jeg gikk derifra. For hun og to av venninnene hennes gikk hånd i hånd ut på lekeplassen. Er så godt å se at hun har noen å leke med som blir glad for å se henne. Vi ble møtt i døren av ene venninnen hennes "hei Lille, Lille hei hei hei". Lille var ikke helt klar, så da måtte det litt mammakos til. Det er litt morsomt, for jeg er sånn jeg og. Klarer ikke sånt på morningen. Bortsett fra når jeg er på jobb, da er jeg i en "rolle". De sier Lille har utseende etter faren, men hun har mye personlighet fra meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...