Gå til innhold

Pentu blir tobarnsmor i desember


Pentu

Anbefalte innlegg

Godt at du har en lege som tar seg godt av deg :jepp: Håper at morgendagen blir en bedre dag :)

Lille høres lik ut som E. Når vi kommer i barnehagen har hun flere som kommer løpende mot seg, og da gjemmer hun seg bak meg :hjerte: Jeg nyter det så lenge jeg kan, for når hun blir større vil hun nok ikke vise seg i nærheten av meg :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Småkjekset skrev:

Godt at du har en lege som tar seg godt av deg :jepp: Håper at morgendagen blir en bedre dag :)

Lille høres lik ut som E. Når vi kommer i barnehagen har hun flere som kommer løpende mot seg, og da gjemmer hun seg bak meg :hjerte: Jeg nyter det så lenge jeg kan, for når hun blir større vil hun nok ikke vise seg i nærheten av meg :ler:

 

Han er helt fantastisk, men begynte å tvile på han når han syns jeg ikke så så veldig gravid ut der jeg satt. Jeg som er offisielt høygravid og alt :ohmy: men sprøyten er satt og øyet verker som besatt. Heldigvis går det som oftest bare fremover etterpå. 

Det er så kjekt å se. Man bekymrer jo seg når man leverer de i barnehagen. Det er jo helt naturlig. Så når jeg ser at hun har flere venner, så blir jeg utrolig glad. Også er det jo litt kjekt at mamma fremdeles er bedre enn vennene. Enn så lenge :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at Lille har gode venner i barnehagen! Da er det ikke så ille å levere dem :) L var ofte sånn at han ikke hadde tid til å si hade til meg, han måtte inn og leke med en gang:fnise: men det var alltid like herlig å hente ham igjen, da kom han løpende mot meg med armene utstrakt:rodmer: nå når jeg henter ham på SFO er det alltid et stønn og "nei..":ler: Takk for den, sønn. Så nyt det så lenge det varer ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Strikkesokken skrev:

Så godt at Lille har gode venner i barnehagen! Da er det ikke så ille å levere dem :) L var ofte sånn at han ikke hadde tid til å si hade til meg, han måtte inn og leke med en gang:fnise: men det var alltid like herlig å hente ham igjen, da kom han løpende mot meg med armene utstrakt:rodmer: nå når jeg henter ham på SFO er det alltid et stønn og "nei..":ler: Takk for den, sønn. Så nyt det så lenge det varer ;) 

Er verre for pappaen. For hun vil helst at mamma skal hente og. Du løper under bord mens hun ler. Mannen blir passe flau. Jeg prøver å si til han at han må slutte å gi henne oppmerksomhet når hun gjør sånt. Jeg er den som går fra henne når vi er på senteret og hun legger seg ned på bakken. Jeg ser henne jo, men ikke søren om hun får oppmerksomhet på sånt tull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Jeg dør! Så meg nettopp i speilet. Øyet er så hovent at øyenbrynet mitt ser ganske sjokkert ut 🙊🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Strikkesokken skrev:

Haha huff stakkar! Håper du ser mindre sjokkert ut når du våkner imorgen tidlig:fnise:

Ser fremdeles like forslått og sjokkert ut i dag. Tok på meg solbriller når jeg leverte Lille i barnehagen. Burde kanskje ikke kjørt i dag. Blir skikkelig svimmel av dette her. :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på turne med Metallica igjen. Det var veldig kjekt. Spesielt siden jeg slapp å spille trommer denne gangen. Jeg bare var med. Var høygravid der og. Lydteknikeren hadde aldri sett en gravid dame før så han var helt satt ut. Så gutta ble skikkelig sur. James bestemte seg for å slutte og drikke kaffe, så han var bare sint hele tiden. Men for de som lurer - gutta er veldig kule - ihvertfall i drømmen min. 😜

Jeg bør slutte å henge på Instagram før jeg legger meg. Er ikke rart de dukker opp i drømmene mine når de er det siste jeg ser før jeg legger meg :fnise:

Ellers så er det en dårlig dag å være Pentu. Øyet verker noe ekstremt. Og på vei for å hente Lille i barnehagen så fikk jeg skikkelig vondt nederst i magen. Måtte konse meg for å ikke kaste opp. Heldigvis har det roet seg nå som jeg har lagt meg i sengen. 

Endret av Pentu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Weebs skrev:

Dette høres jo ikke gøy ut i det hele tatt. Hvor lenge har øyet tenkt å verke? :ohmy:

Vanligvis så pleier det å lette på dag to etter sprøyten (altså i dag), men typisk nok så "sølte" han litt når han satt den, så slimhinnen til øyelokket har fått seg en dose og. Derfor gjør det ekstra vondt denne gangen. Håper at det letter til i morgen. Da står KK for tur. 

8 minutter siden, Småkjekset skrev:

Du og disse drømmene dine :ler:

Håper øyet ditt gir seg nå, og at du ikke har mer vondter/verker!

Det er så fantastisk med disse drømmene i svangerskapet. Jeg føler jo at jeg virkelig er der. Nå kjenner jeg gutta i Metallica. Vi er skikkelig kompiser :P

Takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir jeg alltid på gråten når jeg er på KK? Legen sitter der å forteller meg at alt er bra, men jeg kjenner jeg bare blir mer og mer redd. Tårene presser på og jeg får ikke frem tankene mine. :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det på KK idag da? Bortsett fra at tårene presset på? Jeg skjønner hva du mener.  Da jeg ringte føden her om dagen fikk jeg plutselig gråt i stemmen og måtte bare slutte å snakke for at ikke jordmor skulle tro jeg var superbekymret og virkelig ville inn på sjekk :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gikk fint. Mannen er vekke så mamma var med meg. Hun skrøt veldig av legen. Legen forklarte veldig i forhold til hva som er forskjellig fra svangerskap til svangerskap, men da måtte jeg informere henne om at hodet mitt er det samme. Hun støttet meg veldig i tankene mine, men  alt sto bra til med lillesøster og at de skulle fortsette med hyppige kontroller. På de siste kontrollene har hun gått ned 20% i persentil. Legen sa at hun vokste fint. Men hun har gått fra 57 til 48 til nå 36. Da blir ikke mor høy i hatten. 

Jeg klarer heller ikke holde meg når jeg snakker med KK. Når jeg var inne med Lille så var jeg nesten hysterisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du er skeptisk. Men bra at legen var positiv da! Er det snakk om igangsettelse før termin osv eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Strikkesokken skrev:

Skjønner godt at du er skeptisk. Men bra at legen var positiv da! Er det snakk om igangsettelse før termin osv eller?

Både og. Er tydelig at hun mener det er noe som skal vurderes fra gang til gang. Men jeg er og veldig klar på at jeg ikke skal gå over noe hun viser forståelse for. I tillegg til hva som skjedde sist så har jeg jo en diagnose med økt sjanse for lav fostervekt og verst av alt dødelighet hos babyene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg drømte at vannet gikk i natt. Ikke alt på en gang, men i små flekker på gulvet. Så ut som at hunden hadde tisset rundt om i hele huset:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kanskje hakket tidlig å begynne med ammeinnlegg? Etter dusjen i ettermiddag har jeg latt bhen ligge fint igjen på badet. Noe som ikke er uvanlig. Men at det plutselig er vått på magen min er rimelig nytt. Det har begynt å lekke noe voldsomt fra puppene. Nå husker jeg fint lite fra sist, men jeg mener å erindre at jeg klarte å presse ut noen dråper bare for å sjekke om melken var landet. Jeg som hadde store planer om å nyyyte den siste tiden uten bh. Nei, jeg streiker! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Blir våt på armen om natten og har flekker på tskjortene her hjemme konstant når jeg går uten bh:fnise: men jeg nekter å bruke ammeinnlegg allerede. Skjer ikke. Og bh på natten er glemmesak før jeg :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Strikkesokken skrev:

Haha. Blir våt på armen om natten og har flekker på tskjortene her hjemme konstant når jeg går uten bh:fnise: men jeg nekter å bruke ammeinnlegg allerede. Skjer ikke. Og bh på natten er glemmesak før jeg :tongue:

Er jo ganske dårlig gjort mot oss, men godt å høre at jeg ikke er alene. Det renner skikkelig denne gangen. Kanskje fordi jeg har ammet før? 

Blæ. Jeg savner søvn. Er det ikke magen som skriker så er det ryggen. At man ikke blir zombier som høygravid er et under. Fikk lyst å vekke mannen bare for at han skal syntes synd på meg, men hva godt gjør det? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...