Gå til innhold

Pentu blir tobarnsmor i desember


Pentu

Anbefalte innlegg

Gjest Sunhands

Av det jeg har hørt om kynnere (uten å ane om det er noe vitenskapelig belegg for det), så er det at man får enklere fødsler om man har mye kynnere. Har ei venninne som fødte førstegangs nå, og hun hadde hatt plagsomme kynnere i vel to måneder. Hun fødte litt før termin og på null komma niks uten trøbbel. Og hun er lita. Så forhåpentligvis er det godt for noe! :) 

Jeg har først fått kynnere nå de siste to ukene før termin, i alle fall som har vært merkbare. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

52 minutter siden, Sunhands skrev:

Av det jeg har hørt om kynnere (uten å ane om det er noe vitenskapelig belegg for det), så er det at man får enklere fødsler om man har mye kynnere. Har ei venninne som fødte førstegangs nå, og hun hadde hatt plagsomme kynnere i vel to måneder. Hun fødte litt før termin og på null komma niks uten trøbbel. Og hun er lita. Så forhåpentligvis er det godt for noe! :) 

Jeg har først fått kynnere nå de siste to ukene før termin, i alle fall som har vært merkbare. :)

Jeg hadde masse kynnere sist og en rimelig tøff fødsel, men så ble jeg satt i gang når jeg var veldig lite moden. Så jeg kan liksom ikke si noe fra eller til i forhold til kynnerne. Denne gangen kan de plutselig bli såpass at jeg må puste meg gjennom de. Helst mens jeg ligger på siden. Denne gangen kom de i uke 15. De var bare irriterende i begynnelsen. Nå tror jeg at jeg kunne betalt noen for å overta. :P 

Hvordan er formen din? 

-------

Egon burde forandret litt på betalingssystemet sitt. For i dag spiste vi lunsj der etter en runde med shopping (mor og datter dag). Etter maten så spør mamma om vi skal dele en dessert. Vi bestilte og fikk beskjed om at vi bare kunne betale når vi gikk. Vi er jo så vant til å betale før vi får maten på Egon at vi glemte oss helt. Mamma ringte meg i kveld "Seriøst Pentu vi stjal fra Egon i dag!" :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Strikkesokken skrev:

Spennende med murringer og vonde kynnere! Nå er det ikke lenge igjen for deg heller :biggrin: så sprøtt at babyene bare popper ut over alt!

Så gøy med kino! Flink hun er som sitter i ro da:Nikke:

Jeg måtte jo ihvertfall vente til du hadde poppet før jeg begynte å tenke på å gjøre meg klar. Skal på kontroll på KK neste uke og skal ha mamma med meg. Hun gav grei beskjed om at hun var klar for kamp hvis persentilen inne var stabil eller eventuelt blitt bedre :P 

Jeg er mektig imponert over henne. Bestevenninnen min har en som er like gammel. Hun sier at hun ikke tror at det blir kino på de før om ihvertfall 1 år. De er jo bare 2,5 år. Flinkusen vår :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bestemt meg for at jeg bare skulle pynte til advent, men plutselig er det julepyntet her. Røde gardiner, juleputer, juleduker, masse lys og nisser. Når Lille kom hjem etter en tur med mormor og morfar så satt hun seg ned foran ene nissen "em e' du?" (Hvem er du). Søtingen vår. 

Nabolaget er så koselig og nå. Vi henger julelys over til naboen sånn at det er skikkelig julegate. Busker og rekkverk rundtomkring er full av lys. Elsker virkelig denne tiden. 

Jeg er forresten skikkelig ambivalent i forhold til sovingen til Lille. Hun er så sliten på ettermiddagen når hun ikke sover, men når hun sover på dagtid så er det roping i sengen i minimum 1 time før hun kubber. Er ikke sånn at hun vil legge seg på sofaen når hun ikke sover. Er mer at hun er skikkelig muggen. Er det tidlig å slutte når hun er 2,5? 

Mannen er ganske rar forresten. Vi sto på badet, jeg var på vei inn i dusjen så hadde naturlig nok ikke klær på meg. Han tar meg på magen og skvetter til "den er seriøst hard!" Han åpnet dusjdøren når han var ferdig på badet for å kjenne en gang til "den er jo sinnsykt hard". Ehm ja. Det er en grunn til det du gitt. Han har jo tatt på den så mange ganger. Vet ikke hvorfor det plutselig gikk opp for han i dag. Tror jeg seineste i går ba han kjenne fordi kynnerne var så heftig at jeg måtte puste meg gjennom de. Først i kveld reagerte han :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt treig i oppfattelsen han mannen din? :fnise: 

Vi glemte å sette fram adventstaken i går, og det er egentlig all adventspynten vi har. Tror jeg skal en tur på senteret og kjøpe en julestjerne å ha i vinduet. I fjor tror jeg ikke vi orka å sette fram noe siden jr ikke klarte å la være å klatre rundt i vinduskarmene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, A4-livet skrev:

Litt treig i oppfattelsen han mannen din? :fnise: 

Vi glemte å sette fram adventstaken i går, og det er egentlig all adventspynten vi har. Tror jeg skal en tur på senteret og kjøpe en julestjerne å ha i vinduet. I fjor tror jeg ikke vi orka å sette fram noe siden jr ikke klarte å la være å klatre rundt i vinduskarmene...

Tydeligvis. Han snakket om det i dag igjen :P 

her har jeg 4+ kasser med julepynt. Får aldri nok :fnise:

--------

Er det lov å være skuffet over svigermor når hun kommer hjem fra ferie og sier at de har kjøpt noe til ungene og det nok en gang er sjokolade? Lille liker det virkelig ikke. Noe vi har sagt ørten ganger. Så kommer hun med adventskalender til de alle sammen som og er sjokolade. Seriøst damen! De fikk lov til å åpne feriesjokoladen og Lille ble skikkelig lei seg "liker ikke sånn mamma". Da ble mor ganske frustrert. "Kom skatt, så skal mamma finne noe du FAKTISK liker". De andre ungene er storfornøyd, de elsker jo sjokolade, mens Lille sitter der nok en gang med gave fra besteforeldre som gjør mer vondt enn noe annet. Er jeg vanskelig? Hvor mange ganger må jeg si til de at hun ikke spiser sjokolade? De kan heller la hver. Kjøper lørdagsgodt til de og har nesten bare sjokolade i posen, for det elsker de andr ungene. :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns godt de kunne tilpasset etter hva ungene liker ja! Ville de kjøpt fotballkort til henne fordi de andre ungene liker det liksom? Det er vel mye gøyere å gi noe ungen blir glad for?!:klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Strikkesokken skrev:

Syns godt de kunne tilpasset etter hva ungene liker ja! Ville de kjøpt fotballkort til henne fordi de andre ungene liker det liksom? Det er vel mye gøyere å gi noe ungen blir glad for?!:klo:

Spesielt når de alltid skal markere hvis snill de er. De ender jo opp med å vise at de ikke kjenner henne. 

Kanskje jeg bare er litt ekstra var på hva de gjør i forhold til henne? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du reagerer. Det er ikke noe gøy å se på at barnet sitt blir lei seg pga dem gang på gang. Og når de aldri lærer tenker man jo at de ikke bryr seg nok til å ville lære, og det er såklart sårt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, A4-livet skrev:

Skjønner godt du reagerer. Det er ikke noe gøy å se på at barnet sitt blir lei seg pga dem gang på gang. Og når de aldri lærer tenker man jo at de ikke bryr seg nok til å ville lære, og det er såklart sårt. 

Hadde det bare vært den ene tingen så hadde jeg nok ikke reagert så veldig. Men ddt er jo så mye. Hele tiden. Nå slipper jeg ihvertfall å feire jul med de. Den stille og rolige julen de hadde invitert oss til har nå blitt 20+ mennesker. Da sa mannen nei uten å spørre meg. Godt jobbet, mannen! :rodmer:

det er så godt med dere her inne. Får meg til å føle meg litt mindre gal :hjerte: Bare synd at deres rot går ut over Lille. Mammahjertet blør for den lille goingen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på Vekstkontroll i dag. Lillesøster har det helt supert. Er verre med moren. Fy flate hvor flaut. Tårene trilte og jeg hadde ikke kontroll i det hele tatt. Legen prøvde å berolige meg, men jeg klarte ikke å slutte. Så nå skal jeg inn hver uke. Sparketest i neste uke og ultralyd om 2 uker. Hormonella :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at lillesøster har det fint! Hormonene blir bare verre når hun er født, virkelig. Aldri grått så mye i hele mitt liv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Strikkesokken skrev:

Så godt at lillesøster har det fint! Hormonene blir bare verre når hun er født, virkelig. Aldri grått så mye i hele mitt liv :fnise:

Haha. Jeg gråt ikke så mye sist barselperiode. Var en runde med svigers som førte til noe tårer, men som du sikkert har skjønt så er ikke det noe uvanlig. Var vanskelig å holde seg i dag. Godt hun er forståelsesfull hun legen min, selv om jeg så at hun begynte å bli litt utålmodig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei jeg hadde det ikke så ille sist jeg heller men denne gangen har det tatt av :fnise: føler jeg selv da, for jeg gråter aldri :P skjønner deg godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Strikkesokken skrev:

Nei jeg hadde det ikke så ille sist jeg heller men denne gangen har det tatt av :fnise: føler jeg selv da, for jeg gråter aldri :P skjønner deg godt!!

Satser på at jeg ikke blir verre enn jeg har vært nå på slutten :P 

---------

Mannen har vært hjemme i to dager nå. Han påstår han er syk, men det er han virkelig ikke. Så jeg koker innvendig. Når han i går opp for å gjøre lille klar for barnehagen i dag mens jeg går på badet så tenker jeg at det var en smule deilig. Helt til jeg kommer opp 7 min før vi må gå. Der sitter de i morgenkåpe under pleddet begge to. Hun har fremdeles smokken i munnen. Frokost hadde hun ikke fått. Det verste er at han ikke skjønner hvorfor hun blir så sint når hun må gjøre seg klar. Kan det være fordi hun trodde at det nå var helg og hun skulle få kose seg på sofaen med pappa. Alvorlig talt mann. Håper han går på jobb i morgen. For jeg hater virkelig når folk ringer inn på jobb for å informere om at de er syk når de ikke er det.  :angry:

ellers har jeg hatt mye menssmerter i natt og i dag. Av og på. Kroppen gjør seg klar for kamp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt spent på hvor lenge dette skal vare. Får ikke sove pga ubehaligheter. Varierer mellom voldsomt trykk fra hun som helt tydelig har fest i bekkenet mitt og tak på høyre side. Takene er ikke grusomme, men nok til at jeg plages av de. Har hatt en del murringer/tak de siste dagene. Mens i dag har de komt litt mer i intervaller. Mannen var veldig klar for sex i kveld, men jeg sa at vi fikk fint vente til julebordet var overstått. Det er nemlig 2*julebord i morgen. Akkurat nå er jeg veldig fristet til å holde sengen/sofaen mens mannen går. 

På butikken i dag så måtte jeg stoppe opp flere ganger. Mannen spurte hva som foregikk. Som svar fikk han at han kunne prøve å ha et hode mellom beina til enhver tid. Han bare gliste. Mannfolk altså :klaske:

må også nevne snuppa som var med på butikken. Hun løp rett mot smågodthyllen. Jeg går fint rett bak henne. Hun snur seg, holder opp hånden med et tydelig stopptegn "stopp mamma, vent der!"  Hun syns tydelig at hun burde få frie smågodttøyler :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, Strikkesokken skrev:

Oi oi, skjer det ting her?:biggrin: spennende!

 

1 minutt siden, Sunhands skrev:

Det lurer jeg på også! :hoppe:

Lite søvn, men enda mindre rier. Virker som det bare er trening på gang. Har hatt ganske vondt i hele meg. Har småkokt litt når han ved siden av meg har snorket :P 

Det blir spennende å se om ting tar seg opp i dag. Typisk at hun bestemmer seg for å komme når mannen er på årets begivenhet for familien hans :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
14 minutter siden, Pentu skrev:

 

Lite søvn, men enda mindre rier. Virker som det bare er trening på gang. Har hatt ganske vondt i hele meg. Har småkokt litt når han ved siden av meg har snorket :P 

Det blir spennende å se om ting tar seg opp i dag. Typisk at hun bestemmer seg for å komme når mannen er på årets begivenhet for familien hans :fnise:

Sånn var det her også! Jeg var helt gjennomsvett før riene startet.. Og, det er juleselskap for hele slekta i dag. Lurer veldig på hva vi skal gjøre med hundene, så inntil videre må samboer bare være hjemme med dem. Håper dere har planlagt bedre enn oss. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...