Gå til innhold

Pentu blir tobarnsmor i desember


Pentu

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, Sunhands skrev:

Sånn var det her også! Jeg var helt gjennomsvett før riene startet.. Og, det er juleselskap for hele slekta i dag. Lurer veldig på hva vi skal gjøre med hundene, så inntil videre må samboer bare være hjemme med dem. Håper dere har planlagt bedre enn oss. :P

Her er mine foreldre forberedt på å hive fra seg alt for ta seg av Lille og hunden. I går hadde mamma julebord, men pappa var klar hvis det skulle skje noe. 

Dere kan ikke levere de hos noe familie som skal hjem igjen etterhvert? De klarer jo å være alene i en del timer? Godt å ha mannen med på fødselen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende med vondter ;) Har det skjedd noe mer i dag eller? Og når er terminen din igjen? KG-damer uten ticker altså :fnise: Burde vært ticker på de med termin i desember som IKKE er på KG også, venninna mi har sikkert fortalt meg fire ganger på like mange uker når hun har termin - og jeg klarer fremdeles ikke huske hvilken dag det er. Skylder på at det er litt for mange datoer i desember jeg skal holde styr på ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når svigermor ringer til mamma fordi hun er bekymret. Ikke for svigerdatteren som ligger med store smerter i hele kroppen, som er høygravid og har det tungt. Neida. Hun er bekymret for sønnen sin. Fordi han var hjemme fra jobben i noen dager denne uken. Hun mener det er fordi det blir så mye på han fordi jeg er dårlig. Jeg gjør da virkelig mitt. Jeg lager middag, jeg tar meg av Lille, jeg lufter hunden, jeg vaske klær, vasker hus, handler middag og hva det nå måtte være. Fy flate! Kjenner jeg er skikkelig provosert. Typisk nok er mannen på julebord så jeg får ikke snakket med han. Når mamma fortalte at svigermor hadde ringt og var så bekymret så  hadde jeg tenkt at det kanskje faktisk var for meg. Kanskje litt ego av meg. :angry::ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, sitronkake skrev:

Spennende med vondter ;) Har det skjedd noe mer i dag eller? Og når er terminen din igjen? KG-damer uten ticker altså :fnise: Burde vært ticker på de med termin i desember som IKKE er på KG også, venninna mi har sikkert fortalt meg fire ganger på like mange uker når hun har termin - og jeg klarer fremdeles ikke huske hvilken dag det er. Skylder på at det er litt for mange datoer i desember jeg skal holde styr på ;) 

Mye murringer nå i kveld. Men ikke noe mer enn murringer. Så det er vel bare kroppen som trener. Jeg har termin 22. desember. Er som oftest på kg via mobil, da ser jeg ikke sånt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? For ei dame! :daane: Ikke bare er det en utrolig rar ting å blande seg opp i, men hva i all verden mente hun at moren din skulle gjøre med det? Tipper mannen blir oppgitt/flau/sint når du forteller det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, A4-livet skrev:

Seriøst? For ei dame! :daane: Ikke bare er det en utrolig rar ting å blande seg opp i, men hva i all verden mente hun at moren din skulle gjøre med det? Tipper mannen blir oppgitt/flau/sint når du forteller det.

Det er ikke alltid like lett å skjønne hvorfor svigermor gjør det hun gjør. Jeg fikk snakket med mannen når han kom hjem i natt. Han er veldig oppgitt. For tror du ikke svigerfar hadde tatt det opp med han i bilen. Mannen skjønner ikke hvor de tar det fra. De hadde hengt seg opp i at mannen lagde middag. Da hadde han blitt skikkelig irritert. For det gjør kanskje mannen 1 gang i uken. 

Mamma sa det at hun ikke ville blande seg. Men at det var rimelig drøyt 

Han er nødt til å snakke med de igjen. For jeg syns dette er veldig dårlig gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

What the fork. Tror de mannen din er åtte år og må passes på? Rareste jeg har hørt :P De trenger en alvorsprat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud svigermoren din kan ikke være god :daane: "blir for mye for guttebassen hennes"..huff stakkars mannen din må jo være flau:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Weebs skrev:

What the fork. Tror de mannen din er åtte år og må passes på? Rareste jeg har hørt :P De trenger en alvorsprat. 

 

1 time siden, Strikkesokken skrev:

Herregud svigermoren din kan ikke være god :daane: "blir for mye for guttebassen hennes"..huff stakkars mannen din må jo være flau:fnise:

Mannen er oppgitt, men og veldig tydelig på at det ikke nytter å snakke noe mer med de. Det er jo helt latterlig hele greiene. Han prøver å trøste meg litt med at alle spør hvordan det går med meg. Det å spørre hvordan det går er ikke det samme som å bry seg. Jeg skulle ønske jeg kunne skille meg fra de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst?! Jeg merker jeg må gi min svigermor en ekstra klem når jeg ser henne, for din er jo ikke riktig satt sammen! :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Carouselle skrev:

Seriøst?! Jeg merker jeg må gi min svigermor en ekstra klem når jeg ser henne, for din er jo ikke riktig satt sammen! :hakeslepp:

Nå sitter jeg her "hæ, klemmer hun svigermoren sin på generell basis?!" :ohmy: Her skjer det kanskje på bursdagen til en av oss. :fnise:

--------

i dag har jeg vært hos jordmor. Jeg har ikke gått opp mer enn 200 gram de siste ukene. Hben var lav. Så jeg har vært å tatt prøver på jern og jernlager. Hun var litt irritert på de på KK. Hun skjønner ikke helt hvorfor de fnyser sånn av tankene mine. Hun var litt spent når jeg fortalte at jeg hadde masse vonde murringer. Jeg dro på senteret etterpå og handlet en handlevogn full av Pepsi Max. Trodde fødselen skulle starte. For noen skikkelige tak. 

Vi har og sluttet med luren til Lille. I dag har det gått veldig fint. Var verre på lørdag. Da var hun rimelig morken. Er jo veldig praktisk at lillesøster kan få vognen når hun kommer. Sånn logistikkmessig så hadde vi tenkt å ta hjem barnehagevognen i helgene. Men nå slipper vi det. Hun sover jo til 8-8.30 hver dag. Så hun hadde jo gjerne trengt en lur hvis vi hadde startet tidligere på dagen. 

Nå skal vi kose oss med Snøfall. Fine serien! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2016 den 23.55, Pentu skrev:

Når svigermor ringer til mamma fordi hun er bekymret. Ikke for svigerdatteren som ligger med store smerter i hele kroppen, som er høygravid og har det tungt. Neida. Hun er bekymret for sønnen sin. Fordi han var hjemme fra jobben i noen dager denne uken. Hun mener det er fordi det blir så mye på han fordi jeg er dårlig. Jeg gjør da virkelig mitt. Jeg lager middag, jeg tar meg av Lille, jeg lufter hunden, jeg vaske klær, vasker hus, handler middag og hva det nå måtte være. Fy flate! Kjenner jeg er skikkelig provosert. Typisk nok er mannen på julebord så jeg får ikke snakket med han. Når mamma fortalte at svigermor hadde ringt og var så bekymret så  hadde jeg tenkt at det kanskje faktisk var for meg. Kanskje litt ego av meg. :angry::ohmy:

Leste bare svaret du siterte meg i jeg, så jeg fikk ikke med meg denne før jeg leste de andre kommentarene her.

Altså; what the hell?! :bond: Kjenner jeg koker innvendig her jeg sitter! Herregud, hva forventet hun egentlig at moren din skulle gjøre? Ta en telefon til deg og bare "Hei Pentu. Snakket med svigers nå og hun fortalte at guttebassen hennes har vært hjemme to dager denne uka. Det skyldes nok at du er sliten og høygravid og ikke helt i form sånn at han måtte lage middag her om dagen, og fordi han kanskje må stille opp litt ekstra her og der. Tror det er best om du bare skjerper deg litt og sørger for at mannen din får litt avlastning, hæ?" :murvegg:

Jeg hadde klikket om svigermor hadde ringt mamma på den måten. Seriøst. Det er noe av det frekkeste jeg har hørt på lenge! :angry: Kjenner jeg ble mektig provosert på dine vegne jeg. Mulig det er noe i det mannen sier om at lunta mi er litt kort for tiden :fnise:


Anywhoo, spennende med mer vondter :jepp: Får håpe du slipper mange uker med vonde tak og lure-rier! Hvis du er klar for fødsel da ;)

Vi har også begynt å kutte ned på luren til Mini. I helgene sover han bare hvis vi tilfeldigvis kjører bil midt på dagen (hvis han er litt trøtt da så har vi ikke sjans til å IKKE få ham til å sovne), og det går helt greit. Noen dager er han litt frynsete på ettermiddagen, men leggingen pleier til gjengjeld å gå som en lek. Han sover fremdeles litt i barnehagen, men der er aktivitetsnivået høyere enn det pleier å være her hjemme, så det tror jeg han trenger :Nikke: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, sitronkake skrev:

Leste bare svaret du siterte meg i jeg, så jeg fikk ikke med meg denne før jeg leste de andre kommentarene her.

Altså; what the hell?! :bond: Kjenner jeg koker innvendig her jeg sitter! Herregud, hva forventet hun egentlig at moren din skulle gjøre? Ta en telefon til deg og bare "Hei Pentu. Snakket med svigers nå og hun fortalte at guttebassen hennes har vært hjemme to dager denne uka. Det skyldes nok at du er sliten og høygravid og ikke helt i form sånn at han måtte lage middag her om dagen, og fordi han kanskje må stille opp litt ekstra her og der. Tror det er best om du bare skjerper deg litt og sørger for at mannen din får litt avlastning, hæ?" :murvegg:

Jeg hadde klikket om svigermor hadde ringt mamma på den måten. Seriøst. Det er noe av det frekkeste jeg har hørt på lenge! :angry: Kjenner jeg ble mektig provosert på dine vegne jeg. Mulig det er noe i det mannen sier om at lunta mi er litt kort for tiden :fnise:


Anywhoo, spennende med mer vondter :jepp: Får håpe du slipper mange uker med vonde tak og lure-rier! Hvis du er klar for fødsel da ;)

Vi har også begynt å kutte ned på luren til Mini. I helgene sover han bare hvis vi tilfeldigvis kjører bil midt på dagen (hvis han er litt trøtt da så har vi ikke sjans til å IKKE få ham til å sovne), og det går helt greit. Noen dager er han litt frynsete på ettermiddagen, men leggingen pleier til gjengjeld å gå som en lek. Han sover fremdeles litt i barnehagen, men der er aktivitetsnivået høyere enn det pleier å være her hjemme, så det tror jeg han trenger :Nikke: 

 

Jeg går hver dag og tenker på hva jeg vil si når jeg treffer de igjen. Har lyst å lire av meg hvor utrolig lat sønnen deres egentlig kan være og at det alltid er jeg som må presse meg, for det gjør ikke han. 

Har fremdeles masse vondter. Sovet lite i natt. Lillesøster har vært veldig rolig i to ish dager. Så er på KK på sparketest nå. Tror dere ikke hun startet på en skikkelig festrunde nå da? Er så typisk. Men godt å kjenne henne igjen. 

Lille er gjerne grinete rett etter hun kommer hjem, men etter middag så pleier hun å være full fres i. I går lekte vi lenge på rommet hennes. Hun var blid som en sol. Sovnet rett etter vi la henne gjorde hun og. Det er så deilig! Hun roper etter oss de første minuttene, så slukner hun. Jeg sier jo at de må vurdere henne fra dag til dag i barnehagen. Men nå har det holdt med smokk og koseklut på sofaen for en liten pause. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.12.2016 den 16.30, Pentu skrev:

Teite kroppen min. En solid rie i natt. Ikke noe mer. Teite teite kroppen. 

Èn rie?! Dårlige greier. Skjerp deg, kropp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Weebs skrev:

Men asså. Nå da? :ohmy:

Har hatt myyye murringer i hele dag, var ute på tur hele gjengen i dag. Jeg slet ganske mye og måtte sitte meg ned på murer osv langs veien. Men det gave seg etter to ish timer. Jordmor har lovet å sjekke åpning på mandag, håper jeg klarer å overtale henne til stripping. 

Ellers er jeg skikkelig trøtt. Kunne sovet døgnet rundt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos jordmor i dag. Hun fant ut at jeg spiser alt for lite. Det så hun på både urin og på vekten min. Har gått ned 1,1 kg på en uke. Ellers er jeg 1 cm og ganske myk. Hun tøyde litt og sa at det var veldig gele:fnise:. Murrer godt, men det har det gjort ganske lenge. Hadde noen økter i går hvor jeg måtte puste litt. De blir ikke helt enig i om hodet er 100% festet, selv om hun sa det  for mange uker siden at hodet var festet. :P Men når hun var inni og undersøkte så kunne hun dytte litt på henne. Strippingen var jo ikke vondt i det hele tatt. Husker hvor fælt det var å sjekke åpning sist, denne gangen merket jeg det nesten ikke. Jeg må si nesten, for du har jo en hånd oppi der. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så dum at jeg fortalte mannen at jordmor hadde tatt på hodet til lillesøster i dag. Da freaket han litt ut. Han skulle ikke ha noe sengekos etter den nyheten der :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Pentu skrev:

Jeg var så dum at jeg fortalte mannen at jordmor hadde tatt på hodet til lillesøster i dag. Da freaket han litt ut. Han skulle ikke ha noe sengekos etter den nyheten der :fnise:

:skratte:

Håper du slipper å vente så altfor lenge til hun kommer ut. Greit åfinne roen før jul ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...