Gå til innhold

Hva er fornavnet ditt, og liker du det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg heter Ine. Har alltid syntes det er skikkelig kjedelig, og var ganske sur for det da jeg yngre.

Nå er det helt greit, men må alltid si det mange ganger før folk skjønner at jeg ikke heter Ina, Kine, Stine eller Line :ler:

Anonymkode: d548a...fd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg heter Janne, og har aldri likt navnet mitt.
 

Anonymkode: 9da28...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg heter Heidi. Veldig mye brukt på 70-tallsbarn, så jeg har ofte gått i klasse med andre som het det samme. Synes navnet er greit nok, men litt kjedelig. Akkurat som meg 😌. 

Anonymkode: ec239...2ad

Vi hadde to som het Hedi i klassen da jeg vokste opp.

På FB har jeg vel ca 10 venner som heter Heidi som er omtrent like gamle. Sånn 1970-ish som du nevner. :)

Anonymkode: 6bf75...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida + et fornavn til, men det blir så gjenkjennelig at jeg ikke skriver det her :) Jeg liker navnet mitt jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter Anna, synes det er helt greit faktisk. Det er lett, internasjonalt og det er faktisk ikke så mange som heter det nå lenger :fnise:

Anonymkode: 6b4ca...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter Thomas. Helt greit, men ikke noe spesielt.

Anonymkode: f56f5...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heter Mari. Liker det bedre nå som jeg er eldre.. :)

Anonymkode: 97ce4...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilde. Syns det er veldig stygt, men tror ikke jeg kommer til å ta meg bryet til å bytte (med tanke på alle jeg kjenner, familie osv).

Anonymkode: ae16e...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Vilde. Syns det er veldig stygt, men tror ikke jeg kommer til å ta meg bryet til å bytte (med tanke på alle jeg kjenner, familie osv).

Anonymkode: ae16e...17e

Vilde er da kjempefint. 

Anonymkode: a2f06...c77

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene.

Hva skjer med at de færreste her liker navnene sine? "Helt ok" og "er ikke fornøyd". Jeg syns alle navn er fine på sin måte, uansett hvor mange som deler det samme navnet. Jeg føler det har blitt en trend om å finne det mest sjeldne navnet, men navn som Anders, Ellen, Maria, Henrik og andre "vanlige" navn er jo veldig fine! 

Anonymkode: 6da49...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heter Ragnhild. Det var et gammel-dame navn da jeg vokste opp, og jeg var ikke særlig fornøyd. Foreldrene vurderte å kalle meg Silje eller Thea, men ombestemte seg i siste liten, fordi jeg så ut som en Ragnhild. Det var jeg fornærmet for, siden jeg så for meg at Silje og Thea var søte babyer, mens jeg umulig kunne ha vært særlig søt. I dag er jeg fornøyd :)

Anonymkode: a7108...e01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth. Helt OK navn, men skulle ønske at jeg ikke hadde et standard ''internasjonalt'' navn, men heller et unikt norskt/skandinavisk navn :P Dessuten syns jeg det blir for mange stavelser, merkelig ting å henge seg opp i men jeg har alltid foretrukket enkle fornavn. To stavelser er fint. Hanna/Jenny/Iris for eksempel. 

Anonymkode: 10b2c...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inga.

Jeg likte ikke navnet mitt da jeg var liten. Det var så umoderne som det kunne ha blitt, og den eneste andre Ingaen jeg visste om/hadde møtt var en gammel dame. Det ble desverre ikke noe bedre da Vaselina Bilopphøggers dukket opp på TV-skjermen, med den snasne frøken Inga Toppen, noe folk erter meg med den dag idag. 

De siste årene har jeg begynt å like navnet mitt bedre og bedre, og idag er jeg kjempe glad i navnet mitt. Jeg ser også at navnet mitt nå dukker oftere opp som forslag til navn i navnetråder nå enn det gjorde bare for ett år siden eller to, og at det nå begynner å dukke opp flere små som har fått navnet Inga. Det er litt spennende å følge med på denne utviklingen i og med at navnet har blitt brukt såpass lite siden begynnelsen av 1900-tallet om jeg ikke husker helt feil. Iløpet av hele mitt liv har jeg kun møtt på to navnesøstre, en gammel og en ung.

Anonymkode: 15972...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg heter også Camilla og jeg er kjempe fornøyd med navnet mitt 😊

 Hva er det du ikke liker med navnet Camilla ?

Anonymkode: 73603...fb4

Alt for mange som heter det, kunne tenkt meg et litt mer sjeldent navn :)

Anonymkode: 6c4ab...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dobbelt-fornavn der det bare er 130 som heter det i Norge.

Er fornøyd med det fordi det er så unikt!!

Anonymkode: 6fb6c...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har svenskt opphav og heter Jenny Marie Louise Anett + to etternavn. Veldig slitsomt!

Anonymkode: 83861...9e4

niesa mi heter også jenny marie! syns det er så fint <3

Anonymkode: fa10a...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...