Gå til innhold

Makedonia stanset asylsøkere fra å ta seg inn i landet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jada, jeg vet at det finnes "fattigdom" i Norge. Men det er jo ingen som dør av sult eller kulde i Norge, så den "fattigdommen" er ingenting i forhold til SKIKKELIG fattigdom i u-land. Fattigdom i u-land er å dø av sult. "Fattigdom" i Norge er å måtte kjøpe klær på fretex og å ikke spise seg stappmett på dyr merkemat hver dag. Har desverre liten sympati med "fattige" i Norge. 

Jeg gjør masse for å hjelpe til. Har levert flere poser med klær og leker til asylmottaket i nærheten. Har gitt penger. Og kanskje det viktigste - jeg SMILER og er kjempehyggelig og positiv til asylsøkerne jeg treffer ute. Er dere klar over hvor mye forskjell det faktisk utgjør? De lyser opp av et smil og føler seg godt mottatt. Det er sånn man integrerer dem, ikke ved å skule surt på dem som dere gjør. 
Jeg føler forøvrig ikke at jeg skal måtte gjøre unormalt mye for å hjelpe, for dette er noe ALLE i Norge skal gjøre. Det er urimelig å be noen få ruinere seg selv for å hjelpe til, mens alle egoistene sitter og feiter seg opp foran tv. 

Anonymkode: 1f438...6cb

Det med fattigdom i Norge var en kommentar til at du tror alle i Norge er steinrike. Det er da ikke tilfelle.

"Dere"? Hva får deg til å tro at jeg skuler stygt på asylsøkere? Det er da ikke deres feil at situasjonen er som den er. Selv om jeg er innvandringsmotstander både smiler og prater jeg med dem, da det ofte kommer grupper på jobben min. Vi er delaktige i organiserte integreringsaktiviteter for voksne asylsøkere. Jeg er heller ikke så fordomsfull at jeg antar at alle jeg ser på gata som ser "fremmede" ut er asylsøkere, og smiler når det er naturlig å smile. Jeg jobber også med norskopplæring for flyktningbarn som har begynt på norsk barneskole, én gang i uka. Klær og penger er noe "alle" gir, og jeg også.

Til å være så ekstremt moraliserende og bedrevitende gjør du svært lite, synes jeg. Du kan ikke forvente at alle andre enn deg skal gjøre en skikkelig innsats. Jeg tror forøvrig ikke du skjønner hva integrering betyr og innebærer med en slik lettvint tankegang.

Anonymkode: 8395c...b1b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Passer de norske foreldrene på at barna deres leker med innvandrerbarna? 

Anonymkode: 1f438...6cb

Du må også huske på at i enkelte områder, så er majoriteten av innbyggerne innvandrere. Mange norske flytter ut fra slike områder når barna når skolealder, og innvandrerbarn har nødvendigvis ikke så mange norske å velge blant. Man hører om at folk ønsker innvandring, men de ønsker tydeligvis ikke å bo sammen med dem, for ellers hadde flere flyttet til østkanten av Oslo, som Grorud og Furuset. Dette er barn som nærmest vokser opp i et lite Afrika i Norge, og snakker derfor veldig dårlig norsk når de begynner på skolen. Det er en del av den feilslåtte integreringen. 

Det er vel heller ikke sånn at norske foreldre er så opptatt av hudfarge og etnisitet. Barna bestemmer selv hvem de vil leke med. Det er ikke sånn "Hei Jonas, nå syns jeg du skal leke litt med innvandrerbarna, hva med han Ahmed fra Libya?". Barn er faktisk ganske flinke til å finne lekekamerater selv.

Anonymkode: 44bfb...141

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det med fattigdom i Norge var en kommentar til at du tror alle i Norge er steinrike. Det er da ikke tilfelle.

"Dere"? Hva får deg til å tro at jeg skuler stygt på asylsøkere? Det er da ikke deres feil at situasjonen er som den er. Selv om jeg er innvandringsmotstander både smiler og prater jeg med dem, da det ofte kommer grupper på jobben min. Vi er delaktige i organiserte integreringsaktiviteter for voksne asylsøkere. Jeg er heller ikke så fordomsfull at jeg antar at alle jeg ser på gata som ser "fremmede" ut er asylsøkere, og smiler når det er naturlig å smile. Jeg jobber også med norskopplæring for flyktningbarn som har begynt på norsk barneskole, én gang i uka. Klær og penger er noe "alle" gir, og jeg også.

Til å være så ekstremt moraliserende og bedrevitende gjør du svært lite, synes jeg. Du kan ikke forvente at alle andre enn deg skal gjøre en skikkelig innsats. Jeg tror forøvrig ikke du skjønner hva integrering betyr og innebærer med en slik lettvint tankegang.

Anonymkode: 8395c...b1b

Så du er innvandringsmotstander men jobber med norskopplæring for flyktningbarn? Ekkelt. Så du sitter i klasserommet og synes barna egentlig ikke skal være her. Du burde slutte, for de fortjener en bedre lærer enn deg. 

Anonymkode: 1f438...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må også huske på at i enkelte områder, så er majoriteten av innbyggerne innvandrere. Mange norske flytter ut fra slike områder når barna når skolealder, og innvandrerbarn har nødvendigvis ikke så mange norske å velge blant. Man hører om at folk ønsker innvandring, men de ønsker tydeligvis ikke å bo sammen med dem, for ellers hadde flere flyttet til østkanten av Oslo, som Grorud og Furuset. Dette er barn som nærmest vokser opp i et lite Afrika i Norge, og snakker derfor veldig dårlig norsk når de begynner på skolen. Det er en del av den feilslåtte integreringen. 

Det er vel heller ikke sånn at norske foreldre er så opptatt av hudfarge og etnisitet. Barna bestemmer selv hvem de vil leke med. Det er ikke sånn "Hei Jonas, nå syns jeg du skal leke litt med innvandrerbarna, hva med han Ahmed fra Libya?". Barn er faktisk ganske flinke til å finne lekekamerater selv.

Anonymkode: 44bfb...141

At nordmenn flytter ut fra innvandringstette områder sier mer om dem, enn om invandrerne. 

Anonymkode: 1f438...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er du og dine likesinnede som skaper hat. Dere må slutte å være så krampeaktig opptatt av å beskytte ALT norsk, og være redd for alt fremmed. Aksepter at vi må ta vare på alle som kommer. Og tenk over alt det positive de fører med seg. Alle kulturer er i konstant forandring, og det er faktisk helt greit. Vær positiv, så skal du se at livet ditt blir mye bedre :) 

Anonymkode: 1f438...6cb

Der kom personangrepet og avsporingen. :popcorn: Tom for argumenter allerede?

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At nordmenn flytter ut fra innvandringstette områder sier mer om dem, enn om invandrerne. 

Anonymkode: 1f438...6cb

Helt klart sier det mye om nordmenn. De vil ikke at barna deres fremmedgjøres i eget land og blir et uskyldig offer (del) av det sosiale eksperimentet. De vil ikke at døtrene kalles for horer og guttene for poteter. De vil ikke at barna deres er minoritet på skolen og får dårlig opplæring. Har du sett dokumentaren om denne norske gutten? Her er det også en nyttig artikkel. http://www.osloby.no/nyheter/-Det-er-vanskelig--a-vare-etnisk-norsk-her-5114671.html

 

 

 

Endret av Drizzt
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du er innvandringsmotstander men jobber med norskopplæring for flyktningbarn? Ekkelt. Så du sitter i klasserommet og synes barna egentlig ikke skal være her. Du burde slutte, for de fortjener en bedre lærer enn deg. 

Anonymkode: 1f438...6cb

Det er et merkelig fenomen. Jeg har sett det flere ganger. Hvis man er innvandringskritisk, men jobber og/eller bor i innvandrertette områder, så er man plutselig inhabil i innvandringsspørsmålet? Tror du ikke at det er de som jobber med og har mye med innvandrere å gjøre til daglig, som best ser hvilke utfordringer som finnes?

Jeg kjenner mange innvandrere, og jeg jobber med noen også. Jeg har mange negative erfaringer. Fler negative enn positive. Men jeg lover deg at hver gang jeg møter ett nytt menneske, så gir jeg dem blanke ark.

Nå sist snakket jeg med ei ung jente fra Somalia. Hun kom til Norge for to år siden, men snakket utrolig dårlig norsk. Vi var noen stykker som snakket sammen og hun fortalte litt om planene sine framover. Jeg spurte henne om hun hadde fått tilbud om norskkurs, og det viste seg at det hadde hun allerede vært på. Vi snakket litt fram og tilbake og jeg pleier å være veldig politisk ukorrekt, så jeg sa at jeg håpet at hun klarte utdannelsen som hun ønsket seg, og at hun kom til å treffe en hyggelig norsk gutt etterhvert. Det var visst helt uvirkelig, etter måten hun så på meg på. Hun kom ikke til Norge for å menge seg med nordmenn, det var ihvertfall helt sikkert. 

Anonymkode: 14b68...942

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Drizzt skrev:

Der kom personangrepet og avsporingen. :popcorn: Tom for argumenter allerede?

Helt klart sier det mye om nordmenn. De vil ikke at barna deres fremmedgjøres i eget land og blir et uskyldig offer (del) av det sosiale eksperimentet. De vil ikke at døtrene kalles for horer og guttene for poteter. De vil ikke at barna deres er minoritet på skolen og får dårlig opplæring. Har du sett dokumentaren om denne norske gutten? Her er det også en nyttig artikkel. http://www.osloby.no/nyheter/-Det-er-vanskelig--a-vare-etnisk-norsk-her-5114671.html

 

 

 

 

Potet?? :skratte: Aldri hørt om. Sikkert kleint å bli kalt en potet, men herregud, det kan da ikke være særlig sårende?? 

Anonymkode: 1f438...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er et merkelig fenomen. Jeg har sett det flere ganger. Hvis man er innvandringskritisk, men jobber og/eller bor i innvandrertette områder, så er man plutselig inhabil i innvandringsspørsmålet? Tror du ikke at det er de som jobber med og har mye med innvandrere å gjøre til daglig, som best ser hvilke utfordringer som finnes?

Jeg kjenner mange innvandrere, og jeg jobber med noen også. Jeg har mange negative erfaringer. Fler negative enn positive. Men jeg lover deg at hver gang jeg møter ett nytt menneske, så gir jeg dem blanke ark.

Nå sist snakket jeg med ei ung jente fra Somalia. Hun kom til Norge for to år siden, men snakket utrolig dårlig norsk. Vi var noen stykker som snakket sammen og hun fortalte litt om planene sine framover. Jeg spurte henne om hun hadde fått tilbud om norskkurs, og det viste seg at det hadde hun allerede vært på. Vi snakket litt fram og tilbake og jeg pleier å være veldig politisk ukorrekt, så jeg sa at jeg håpet at hun klarte utdannelsen som hun ønsket seg, og at hun kom til å treffe en hyggelig norsk gutt etterhvert. Det var visst helt uvirkelig, etter måten hun så på meg på. Hun kom ikke til Norge for å menge seg med nordmenn, det var ihvertfall helt sikkert. 

Anonymkode: 14b68...942

Ja vet du hva, jeg synes faktisk innvandringskritiske er litt inhabile. Dere er farget av et negativt syn, og det er helt hårreisende at du jobber med flyktningbarn. Jeg hadde tatt ut barnet mitt av skolen, hvis jeg var flyktning og visste at læreren hadde slike holdninger. 

Og jeg synes du stiller deg selv i et dårlig lys når du kommer med en ung somalisk jente som et negativt eksempel. Hva så om hun ikke ønsker norsk kjæreste? Det er da opp til henne. 

Anonymkode: 1f438...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Potet?? :skratte: Aldri hørt om. Sikkert kleint å bli kalt en potet, men herregud, det kan da ikke være særlig sårende?? 

Anonymkode: 1f438...6cb

Sotrør da? Er det sårende?

Anonymkode: 002ba...301

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sotrør da? Er det sårende?

Anonymkode: 002ba...301

Sotrør? Fordi det er svart? Ja, det er mer sårende. Potet er jo bare teit. 

Anonymkode: 1f438...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal overse den personen i tråden som oppfører seg nyfrelst og manisk og burde vært sperret inne og tvangsmedisinert...og heller skrive litt om andre ting.

 

Siden jeg er en av de som satt og reiv meg i håret og sa "Nei nei nei!" når en viss statsleder ble slept død gjennom gatene av folk som growlet om allah og akbar...og fikk lyst å stange hodet i veggen av de hjernedøde journalistene som sto og jublet og trodde de som gjorde det var frihetskjempere...

 

Noen som fikk med seg VG sin sak om hvordan yazidiene har deti leirene og opplever disse MUSLIMENE sin oppførsel både mot dem og grensrpoliti? Det er ganske avslørende egentlig. De ba om å få bytte flyktningeleir...og med god grunn.

 

Den kristne befolkningen og yazidiene er de som virkelig er offeret her. Jeg har fått med meg historier om yazidi-jenter som har gått på rundgang og til slutt tatt livet av seg eller tømt bensin over seg for å slippe å bli voldtatt mer. Og satt fyr på seg selv... Ja, du! Din jævla "Refugees Welcome"-deepshit? Har dere hørt noe som helst om dette? Eller hva med feministene? Hvor har dere vært?! Sittet og knasket godteri og hatet jenter som gidder holde kroppen sin flott kanskje?!

 

Faktum er at ledere i Vesten, media og welcome-papegøyene helst ikke vil vite av dette. De har investert så mye i et absurd, irrasjonellt og trendy hat mot kristendom og egen sivilisasjon at de helst vil feie det under teppe. Ja, så er de jeg sikter til så opphengt er de i disse løgnene sine at de har gått til sengs med islam...

 

Det er masse, som i høy prosent sunni-muslimer blandt flyktningene. Hvorfor i helvete er de der? Hvem er det de må flykte fra? IS er det i alle fall ikke. De er en sunni-organisasjon nemelig. Det er fullt av de i leirene og INNE i Europa! Hvordan går dette opp?! Nei, det gjør ikke det! Ikke i det hele tatt...

 

Da disse "fæle diktatorene" satt (Assad har greid stå i mot) var det ro, orden og ingen forfølgelse av yazidier og kristne. Derimot undertrykket de (som vi ser med jævlig god grunn...) jihadistene. Det er da altså de som lager kaos, episk blodbad og begår overgrep som ville fått selv Heinrich Himmler til å tørke øyne. Det er påfallende å se at tilhengerene av de lederne i Vesten som stellte i stand dette ved å rydde veien for IS er de som er mest besatt av å fylle Europa og USA med sunni-muslimske "flyktninger og. For venstrebermen/sosialistene/liberale/"progressive" eller hva F du kaller det surrealistiske freakshowet har helt tydelig funnet en "felles sak" med jihadister...

 

Er det virkelig ingen som ser hvor farlig dette er for oss?!!

Anonymkode: 949bb...ad7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dette er Norge om ett år. Hvis vi ikke får gjerde mot Sverige og Russland.

 

Kanskje ender vi opp med lovløse tilstander. Der pensjonister som er uføre eller folk med psykisk utviklingshemming og tenåringer som går alene blir overfalt og ranet.

Det fordi det blir alt for mange mennesker i Norge som ikke er registrert. Og det vil desperate, utslitte eller kyniske flyktninger utnytte. Ettersom de bare kan stikke av ved gli inn i mengden av mange andre uregistrerte flyktninger. 

Det er greit å være snill. Men vi hjelper faktisk flere hvis vi hjelper de i hjemlandet. Der kan de språket, kan kulturen, de sosiale kodene. De har jo alltid bodd der. Og du må faktisk ha en del spenn for å krysse Middelhavet. Selv om det er en farlig ferd. Altså hjelper vi middelklassen, ikke de fattigste.

Endret av Ferie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes vi skulle hjulpet minoriteten, de som skiller seg ut, og trenger ekstra hjelp. Som homofile, kristne, yazidier, ateister, politisk aktive som ønsker mer frihet i muslimske land og som får trusler, folk som har alvorlig eller kroniske sykdommer. Bør også komme til Norge for å få god helsehjelp. 

Vi kunne hatt asylmottaket i Syria. Sånn at du ikke trengte å være en del av (øvre) middelklassen for å komme til Europa. Sånn at de fattige har en sjangs også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja vet du hva, jeg synes faktisk innvandringskritiske er litt inhabile. Dere er farget av et negativt syn, og det er helt hårreisende at du jobber med flyktningbarn. Jeg hadde tatt ut barnet mitt av skolen, hvis jeg var flyktning og visste at læreren hadde slike holdninger. 

Og jeg synes du stiller deg selv i et dårlig lys når du kommer med en ung somalisk jente som et negativt eksempel. Hva så om hun ikke ønsker norsk kjæreste? Det er da opp til henne. 

Anonymkode: 1f438...6cb

Hvis det hadde vært omvendt da. Hvis en muslim hadde sagt at han eller hun håpet du fikk deg en god muslimsk kjæreste. Hvordan hadde du reagert?

Endret av Ferie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Drizzt skrev:

Der kom personangrepet og avsporingen. :popcorn: Tom for argumenter allerede?

Helt klart sier det mye om nordmenn. De vil ikke at barna deres fremmedgjøres i eget land og blir et uskyldig offer (del) av det sosiale eksperimentet. De vil ikke at døtrene kalles for horer og guttene for poteter. De vil ikke at barna deres er minoritet på skolen og får dårlig opplæring. Har du sett dokumentaren om denne norske gutten? Her er det også en nyttig artikkel. http://www.osloby.no/nyheter/-Det-er-vanskelig--a-vare-etnisk-norsk-her-5114671.html

 

 

 

Jeg synes det var så rart at denne saken ikke fikk mer oppmerksomhet......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Ferie skrev:

Jeg synes det var så rart at denne saken ikke fikk mer oppmerksomhet......

Samme her. Jeg som mann gråter veldig sjelden, men må ærlig talt innrømme at jeg fikk tårer av å se på de to videoklippene. Man skal jo ikke ha det sånn.

Anonymkode: c9c03...0b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du er innvandringsmotstander men jobber med norskopplæring for flyktningbarn? Ekkelt. Så du sitter i klasserommet og synes barna egentlig ikke skal være her. Du burde slutte, for de fortjener en bedre lærer enn deg. 

Anonymkode: 1f438...6cb

Men kjære deg... Prøv å forstå hva jeg sier. Det er ikke slik at jeg mener flyktninger som ER her ikke skal være her. De som er her fortjener jo den hjelpen og støtten de trenger. Det er givende å drive med norskopplæring, og vi har det gøy sammen. Du må da forstå at å være kritisk til dagens migrantsituasjon ikke er ensbetydende med å "hate" alle innvandrere og asylsøkere?

Jeg er kritisk til politikken og ikke minst menneskesmuglingsindustrien som ødelegger mange liv, men samtidig gjør jeg mitt for å prøve og gjøre situasjonen litt enklere for de som har kommet hit. Hva gjør du? Sitter hjemme og syter og klager på internett.

Jeg forstår ikke helt hvordan det går an å være så enkel i hodet. :klo:

Anonymkode: 8395c...b1b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Potet?? :skratte: Aldri hørt om. Sikkert kleint å bli kalt en potet, men herregud, det kan da ikke være særlig sårende?? 

Anonymkode: 1f438...6cb

Ja, ikke-vestlige kaller nordmenn for poteter. Du kan google litt og lese mer om fenomenet som er ganske utbredt i belastede områder. Jeg synes det er like ille å bli kalt potet, pakkis, bleking og hore. 

 

https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=nordmenn+kalles+for+poteter

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja vet du hva, jeg synes faktisk innvandringskritiske er litt inhabile. Dere er farget av et negativt syn, og det er helt hårreisende at du jobber med flyktningbarn. Jeg hadde tatt ut barnet mitt av skolen, hvis jeg var flyktning og visste at læreren hadde slike holdninger. 

Og jeg synes du stiller deg selv i et dårlig lys når du kommer med en ung somalisk jente som et negativt eksempel. Hva så om hun ikke ønsker norsk kjæreste? Det er da opp til henne. 

Anonymkode: 1f438...6cb

Jeg syns du står mer og mer opp som den mest fordomsfulle i hele denne tråden. Det er ikke vanskelig å ta to tanker i hodet samtidig. Man kan få mye glede av det å lære bort, samtidig som man ser at det ikke er hensiktsmessig å ta inn altfor mange ikke-vestlige innvandrere på en gang. Det er ikke engang vanskelig å forstå det.

Du må også skjønne at det ligger ikke noe personlig i det å være i mot å ta inn ikke-vestlige innvandrere. For min del handler det om økonomi. Om det hadde vært smurfer, leoparder, kinesere, så ville jeg ikke ønsket det når jeg visste at det kom til å koste ti-talls milliarder. Jeg er blant annet kjempeglad i katter, men hvis staten fant ut at de skulle ta inn 30 millioner katter i Norge, så ville jeg vært i mot.

Anonymkode: 44bfb...141

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...