Gå til innhold

Er hun egentlig "plus - size" ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I modellverden er hun Plus size. i den virkelige verden er hun helt normal! :)

Anonymkode: bf1e2...746

Men er hun helt normal i den virkelige verden?

Anonymkode: f22b8...d25

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Nanne70
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er hun helt normal i den virkelige verden?

Anonymkode: f22b8...d25

Det kommer jo an på hva man definerer som "normal", det. I mitt hode er "normal" i denne sammenhengen en kropp som verken er veldig undervektig eller veldig overvektig. "Normal" er m.a.o. et ganske vidt begrep.

Skrevet
16 minutter siden, Antlers skrev:

Ja, enig, men synes allikevel ikke hun ser feit ut. Mer chubby, som en velstappet pølse. 

Mer lubben i mine øyne også.Ikke kjempestor ,men tynn er hun ikke.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, lovedrug skrev:

Jeg har skrevet før i tråden at jeg ikke mener hun er tykk.

Vel, da burde du ha ordlagt deg annerledes. Større hadde kanskje passet bedre en veldig stor, som jeg personlig synes er ganske så synonymt med feit.

Anonymkode: 1230b...068

• Liker 2
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Vel, da burde du ha ordlagt deg annerledes. Større hadde kanskje passet bedre en veldig stor, som jeg personlig synes er ganske så synonymt med feit.

Ja,det burde jeg sikkert,men jeg forklarte hva jeg mente .

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, lovedrug skrev:

Ja,det burde jeg sikkert,men jeg forklarte hva jeg mente .

Jada, men jeg reagerte på akkurat den kommentaren som var til bildet.

AnonymBruker
Skrevet

Hun er ikke plus size, men hun er lubben.

Anonymkode: bc2c2...6f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser også at hun ser større ut på det nederste bildet, men fremdeles ikke det jeg vil kalle for veldig stor. Du kan selvfølgelig få mene akkurat det du vil, men jeg er ikke enig med deg, og jeg reager på at du kaller en dame på kanskje 75kg for veldig stor. 

75 kg er jo en del, og vil være overvektig for de fleste under 175.. Det er bare det at 1/3 (eller er det flere nå?) som er overvektige, og dette regnes som "normalt". 

Anonymkode: 5506c...74b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun er plus er jeg giga size. Helledussen:P

Anonymkode: f4eaa...be7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hun er plus er jeg giga size. Helledussen:P

Kommet alltid en slik kommentar når en diskuterer kropp her på kg. Og jeg skjønner ikke hvorfor, det er godt mulig du er giga size men hva har det med kroppen i hi å gjøre? En kan vel få mm ene at hun er stor uten at absolutt alle må gjøre det personlig. Eller for å si det slik,ut o fra hennes kropp er det sikkert norm som mener de er giga size og noen vil mene de er mikro size men fremdeles så rart at det alltid kommer en slik kommentar i en slik tråd.

Anonymkode: ec8b1...d2a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommet alltid en slik kommentar når en diskuterer kropp her på kg. Og jeg skjønner ikke hvorfor, det er godt mulig du er giga size men hva har det med kroppen i hi å gjøre? En kan vel få mm ene at hun er stor uten at absolutt alle må gjøre det personlig. Eller for å si det slik,ut o fra hennes kropp er det sikkert norm som mener de er giga size og noen vil mene de er mikro size men fremdeles så rart at det alltid kommer en slik kommentar i en slik tråd.

Hvorfor tar du det så enormt peronlig at jeg ikke synes hun er plus size? Jeg sa min mening, godt mulig at du ikke forsto det, men det var altså det jeg gjorde. I klartekst jeg synes ikke hun er plus size.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tar du det så enormt peronlig at jeg ikke synes hun er plus size? Jeg sa min mening, godt mulig at du ikke forsto det, men det var altså det jeg gjorde. I klartekst jeg synes ikke hun er plus size.

Tar det overhode ikke personlig at du mener hun er normal, men det er hentydninger til din egen kropp jeg ikke fatter, hva har den med dette å gjøre? Godt mulig du er giga size, men det gjør ikke kvinnen på bildene her mindre likevel. Er bare så forbanna lei av at slike folk som deg kommer med kommentarer alla "viss hun er stor er jeg gedigen", ja vel så er du gedigen da, det er ikke din kropp vi diskuterer så det har overhode ingen betydning her. Er du gedigen så er du vel det da, men nøyaktig hva vil du med den kommentaren?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

75 kg er jo en del, og vil være overvektig for de fleste under 175.. Det er bare det at 1/3 (eller er det flere nå?) som er overvektige, og dette regnes som "normalt". 

Det er faktisk så ille som at kun 1/3 av oss er normalvektige i dag. Så overvekt er i høyeste grad blitt den nye normen. https://www.vektklubb.no/artikkel/like-stor-andel-overvektige-20195419

Anonymkode: 2915d...007

• Liker 2
Gjest Nanne70
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk så ille som at kun 1/3 av oss er normalvektige i dag. Så overvekt er i høyeste grad blitt den nye normen. https://www.vektklubb.no/artikkel/like-stor-andel-overvektige-20195419

Anonymkode: 2915d...007

Det er ikke en bra utvikling i det hele tatt, men samtidig står det i artikkelen at undersøkelsen tar utgangspunkt i kvinner og menn som hadde en BMI over normalvekt. Er man 5-6 kg overvektig har man jo pr definisjon en BMI over normalvekt, uten at man dermed har helseskadelig overvekt, og det er bra stor forskjell på la oss si under 10 kg overvekt og 30-40 kg overvekt. Hvis man skal tolke uttalelsen i artikkelen bokstavelig og at undersøkelsen er basert på mennesker med en overvekt fra BMI 25 og oppover, så gir den likevel ikke et særlig nyansert bilde. Det betyr jo ikke at 75% av befolkningen har fedme.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke hun er plus size. Jeg ser ganske lik ut som henne og bruker 36/38. Innser jo nå forøvrig at jeg tydeligvis er lubben:fnise: at noen her tror hun bruker 44 er jo helt merkelig. Kan godt være hun heller mer mot 40 enn 36, men 44? Googlet modeller i størrelse 44, og fikk blant annet dette. Amy Schumer er da mye smalere enn det. 

image.jpeg

Anonymkode: 072a1...65f

• Liker 3
Skrevet (endret)

Ja, klart hun er plus size! Du ser vel en sinnssyk stor forskjell på henne og vanlige modeller? Man må ikke være feit for å være plus size. Man er kurvete og ikke str xs/s.

Hun vet det jo selv. Hun synger jo om dette i flere av sangene sine.

"Yeah, it's pretty clear, I ain't no size two"

"My mama she told me, "don't worry about your size". 

EDIT: Ok, jeg forvekslet Amy med Megan Trainor, men de har så og si samme kroppsstørrelse. Også er de SÅ like :O

Endret av Tibbie
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg trodde plus size var de fra 48-58 i størrelse. Du finner jo vanlige størrelser fra 34-46. Så må du gå over det,  må du jo i spesialbutikker for store damer og da er du en plus size. Hun der ser jo ut til å være rundt 38-42 i størrelse og overhodet ikke noen plus size i mine øyne iallefall. Men i moteverden så er jo alt plus size, bare du har litt former.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ikke hun er plus size. Jeg ser ganske lik ut som henne og bruker 36/38. Innser jo nå forøvrig at jeg tydeligvis er lubben:fnise: at noen her tror hun bruker 44 er jo helt merkelig. Kan godt være hun heller mer mot 40 enn 36, men 44? Googlet modeller i størrelse 44, og fikk blant annet dette. Amy Schumer er da mye smalere enn det. 

image.jpeg

Anonymkode: 072a1...65f

Jeg er temmelig overbevist om at denne dama er større en 44. 

Anonymkode: fd980...0bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Mysticgirl skrev:

Jeg trodde plus size var de fra 48-58 i størrelse. Du finner jo vanlige størrelser fra 34-46. Så må du gå over det,  må du jo i spesialbutikker for store damer og da er du en plus size. Hun der ser jo ut til å være rundt 38-42 i størrelse og overhodet ikke noen plus size i mine øyne iallefall. Men i moteverden så er jo alt plus size, bare du har litt former.

48/58 er vel mer supersize? I modellverdenen er 42 plus size.

Damen i innlegget ser ut til å "variere" i størrelse. På ene bildet (bukse/T) tror jeg hun godt kan være M og i den hvite kjolen på bildet 2 tror jeg ikke hun kommer inn i 38/40. Der har hun tippet over i 42 i hvertfall. Men hvem bryr seg sånn egentlig :) Kropp er topp og det viktigste er at den er frisk og fungerer for den som eier den :)

Anonymkode: 03f8a...9c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Nanne70 skrev:

Det er ikke en bra utvikling i det hele tatt, men samtidig står det i artikkelen at undersøkelsen tar utgangspunkt i kvinner og menn som hadde en BMI over normalvekt. Er man 5-6 kg overvektig har man jo pr definisjon en BMI over normalvekt, uten at man dermed har helseskadelig overvekt, og det er bra stor forskjell på la oss si under 10 kg overvekt og 30-40 kg overvekt. Hvis man skal tolke uttalelsen i artikkelen bokstavelig og at undersøkelsen er basert på mennesker med en overvekt fra BMI 25 og oppover, så gir den likevel ikke et særlig nyansert bilde. Det betyr jo ikke at 75% av befolkningen har fedme.

Overvekt er overvekt, uansett. Flere er overvektige i dag enn før, men uansett må man kalle en spade en spade. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...