Gå til innhold

Er hun egentlig "plus - size" ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I mitt hode går plus size fra 44 og oppover. Og nei, jeg tror ikke hun må bruke størrelse 44 i klær. Men hun er likevel kraftig. Jeg er 174 cm og 77 kilo og virkelig ikke slank, og Amy er mye større enn meg.. Har hun ikke sagt at hun er 170 cm og 70 kilo? Det høres noe rart ut i mine øyne.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun er ikke spesielt tykk, synes jeg da.. Helt gjennomsnittlig kropp, uten noe spesielt brede hofter eller store pupper, som plus-size modellene bruker å ha.

Anonymkode: 1451b...e1a

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker ikke på plus size som et politisk korrekt ord for feit, men heller damer som er mer frodige, og som man ikke ville beskrevet som direkte slanke. Sånn sett syns jeg definitivt hun er plus size, selv om hun overhodet ikke er feit. Pen dame som kler størrelsen sin. 

• Liker 1
Skrevet

Synes hun er veldig pen. :) Selv er jeg 174 og 66 kg. Er bra mye slankere enn henne. Bruker 36/38 i klær på overkroppen, størrelse på bukser varierer veldig. Har både small og large i skapet mitt. ;)

Tipper hun bruker str 42. Det er vel ikke plus size?  Hun er frodig, men jeg tenker str 44 og opp til et visst punkt er plus size. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er skikkelig overrasket her! Nå har jeg googlet henne, og klarer ikke se at hun er noe annet enn stor. Over gjennomsnittet. Lubben. Kraftig. Frodig. Og mange kaller henne "normal"? Er det virkelig dette som betegnes som "normal" kropp i dag? 

Jeg må legge til at jeg synes hun er flott og ganske sexy, men er kroppen hennes virkelig gjennomsnittlig??? Rart hvordan definisjonene våre på normalitet har forandret seg. Eller kanskje ikke så rart likevel, vi blir jo stadig større her i vesten. 

Anonymkode: 2915d...007

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er skikkelig overrasket her! Nå har jeg googlet henne, og klarer ikke se at hun er noe annet enn stor. Over gjennomsnittet. Lubben. Kraftig. Frodig. Og mange kaller henne "normal"? Er det virkelig dette som betegnes som "normal" kropp i dag? 

Jeg må legge til at jeg synes hun er flott og ganske sexy, men er kroppen hennes virkelig gjennomsnittlig??? Rart hvordan definisjonene våre på normalitet har forandret seg. Eller kanskje ikke så rart likevel, vi blir jo stadig større her i vesten. 

Anonymkode: 2915d...007

Enig. Damen er for all del veldig flott, men la oss nå alle kalle en spade for en spade. Hun er stor, over gjennomsnittet. Viss dette er normalt så er det kanskje ikke så rart at notmal slanke nesten blit beskyldt fot å ha spiseforstyrrelse.. Lurer på og blir nesten redd for hva vi om 20 år vil kalle normal kropp når en i dag er så redd for å bruke ordet "over gjennomsnittet" eller "stor" om denne kroppen. 

Anonymkode: ec8b1...d2a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

JA, hun er plus size. At vi i vesten kaller det å være chubby som normalt betyr ikke at hun ikke er plus size. Det betyr bare at det nye normale er å være fet.

Anonymkode: b0bbe...853

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, Snuppi skrev:

Nei, hun er ikke plus-size Str.40 er ikke og har aldri vært plus-size. 

Større 40 regnes vel som regel som L, altså Large. Plus size i min bok, men bare såvidt.

Anonymkode: 7aba6...474

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om hun er plus size eller ikke skal jeg ikke mene noe om. Men hun ser mye større ut enn 38-40 str.

Men er det ikke slik at amerikanske størrelser er en del større enn europeiske. For meg ser hun mer ut som en 44-46 str, men det kan jo være et uheldig bilde, eller klærne som lyver litt. 

Anonymkode: fd980...0bd

Hun ser ut som 44 og oppover, så ja jeg vil definere henne som det.

Gjest Snuppi
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Større 40 regnes vel som regel som L, altså Large. Plus size i min bok, men bare såvidt.

Anonymkode: 7aba6...474

Str 40 blir ikke regnet som plus size. 

Sitat

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 170 høy, veier rundt 68-69 kg og føler ikke at jeg spesielt mye mindre en Amy på disse bildene.  Så tror lett på at hun er 38-40 i strl, for det er jeg også. 

Anonymkode: 1230b...068

• Liker 6
Skrevet

Tror nok størrelsen på overarmene, runde skuldre, og det at midjen mangler innsving får henne til å se større ut enn hun er. Hun kan jo fint få plass i en bukse i størrelse 38 og en genser i størrelse 40, selv om fasongen hennes er litt firkantet.

Jeg ville ikke kalt henne plus size, men synes hun heller mer mot plus enn mot slank på flertallet av bilder jeg har sett. På noen av bildene hadde jeg gjettet på størrelse 38, f.eks dette:

54a325420c013_-_elle-ias-s2-02-blue-tee-

Men her hadde jeg gjettet på størrelse 42-44:

amy-schumer-discusses-trainwreck-weight-

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Antlers skrev:

Tror nok størrelsen på overarmene, runde skuldre, og det at midjen mangler innsving får henne til å se større ut enn hun er. Hun kan jo fint få plass i en bukse i størrelse 38 og en genser i størrelse 40, selv om fasongen hennes er litt firkantet.

Jeg ville ikke kalt henne plus size, men synes hun heller mer mot plus enn mot slank på flertallet av bilder jeg har sett. På noen av bildene hadde jeg gjettet på størrelse 38, f.eks dette:

54a325420c013_-_elle-ias-s2-02-blue-tee-

Men her hadde jeg gjettet på størrelse 42-44:

amy-schumer-discusses-trainwreck-weight-

Hun så veldig stor  ut på dette bilde.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, lovedrug skrev:

Hun så veldig stor  ut på det nederste  bilde.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, lovedrug skrev:

veldig stor?! For en på 170cm tenker jeg at man veier over 100kkg for å bli betegnet som "veldig stor".. Er det rart unge jenter føler på presset om å være slanke ( som i følge deg er å veie 45 kg da kanskje?) 

• Liker 6
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

veldig stor?! For en på 170cm tenker jeg at man veier over 100kkg for å bli betegnet som "veldig stor".. Er det rart unge jenter føler på presset om å være slanke ( som i følge deg er å veie 45 kg da kanskje?) 

kan ikke jeg få mene det da? Hun ser mye større ut på det nederste bilde enn på det første ,det er det jeg mente.

• Liker 4
Skrevet
10 minutter siden, lovedrug skrev:

Ja, enig, men synes allikevel ikke hun ser feit ut. Mer chubby, som en velstappet pølse. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, lovedrug skrev:

kan ikke jeg få mene det da? Hun ser mye større ut på det nederste bilde enn på det første ,det er det jeg mente.

Ser også at hun ser større ut på det nederste bildet, men fremdeles ikke det jeg vil kalle for veldig stor. Du kan selvfølgelig få mene akkurat det du vil, men jeg er ikke enig med deg, og jeg reager på at du kaller en dame på kanskje 75kg for veldig stor. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I modellverden er hun Plus size. i den virkelige verden er hun helt normal! :)

Anonymkode: bf1e2...746

• Liker 2
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ser også at hun ser større ut på det nederste bildet, men fremdeles ikke det jeg vil kalle for veldig stor. Du kan selvfølgelig få mene akkurat det du vil, men jeg er ikke enig med deg, og jeg reager på at du kaller en dame på kanskje 75kg for veldig stor. 

Jeg har skrevet før i tråden at jeg ikke mener hun er tykk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...