Gå til innhold

Abort er mord


AnonymBruker

Er?  

133 stemmer

  1. 1. Er?

    • Abort er mord!
    • Nei det er ikke mord..


Anbefalte innlegg

18 minutter siden, sol87 skrev:

Ja, den var så ufattelig lite verdt for meg. Og ja, det var jeg som skrev det. Jeg tok i bruk de ordene for å vise at den der retorikken ikke fungerer på alle. Jeg blir ikke mer lei meg for mitt valg (og har aldri vært lei meg) fordi om noen kaller det for drap, mord og lignende. Dessuten er det hyklersk å være motstander av selvbestemt abort utenom "tungtveiende grunner". Er det da bare et "mord" i de tilfellene mor ikke har en god nok grunn etter dine standarder? Blir det mindre mord da?

 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine egne standarer er ingen abort da jeg aldri kunne tenkt meg det selv uansett f men kan godt forstå at noen gjør det om det absolutt ikke blir et godt liv for barnet eller det rett og slett ikke går pga sykdom, voldtekt osv.. Og det BURDE det jo være når man er såpass voksne at man har sex noe som kan gjøre at man blir befruktet og kan bære frem nytt liv.

Men det ER et liv man tar når man gjør slik at et hjerte slutter og banke uansett hvor mye du vil nekte på det fordi du selv har gjort det. Man har avsluttet et liv, da har man tatt livet av det. 

Anonymkode: e9259...2c6

Ja, man velger liv, eller ikke-liv. Men for meg er det Sol gjør rett for både henne og fosteret likevel. Hun følte ingenting. Da er det rett å ta abort. Hva tror du hadde skjedd om hun skulle født et barn hun ikke føler noenting for? Hun kunne jo risikert å hate det og støtt det fra seg eller noe. Hun gjør ingenting annet en deg. Hun gjør faktisk det som er best for både henne og fosteret. Du er opptatt av å aldri ta liv, og beholder alle fostre, du gjør det som er best for deg. Jeg forstår ikke at folk kan være prinsippielt i mot abort på andres vegne. Det dreier seg om prinsipp, og ikke hva som er best for et barn og er like uansvarlig som å bruke abort som siste skanse nødprevensjon.

Anonymkode: 4ae32...fde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Og for selvbestemt abort, men ikke som et slags lavterskel tilbud. Jeg synes alle skal få gjøre som de vill med sin kropp, men skulle kanskje ønske at rutinene rundt abort ble endret og sikret bedre at kvinner ikke gjør noe de angrer. Som følge av affekt, redsel etc..

Enig. 1 av 4 kvinner presses til abort av partner, og det er helt uakseptabelt! at menn unnskylder dette, fordi de ikke ønsker barnet og bagatelliserer det de gjør som en mindre ting. I det man tvinger en kvinne til å abortere et barn hun vill beholde, mener jeg at man på sett og vis faktisk gjør henne til nettopp "barnemorder". Fordi hun alt føler livet som sitt barn og selvom hun ble presset er hun den som faktisk er ansvarlig likevel. Å da fort må leve med en følelse av å ha tatt sitt eget barns liv. Og det er ikke! greit at menn gjør dette mot kvinner, hvorenn lite far de vill bli.

Anonymkode: 4ae32...fde

Hvet du hva som ahdde fikset dette? At menn også fikk rettigheter når det kommer til det å ha barn. Innfør økonomisk abort for mannen så skal du se at langt færre menn presser damen til å ta abort.

Anonymkode: 868d4...bd8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Ja, man velger liv, eller ikke-liv. Men for meg er det Sol gjør rett for både henne og fosteret likevel. Hun følte ingenting. Da er det rett å ta abort. Hva tror du hadde skjedd om hun skulle født et barn hun ikke føler noenting for? Hun kunne jo risikert å hate det og støtt det fra seg eller noe. Hun gjør ingenting annet en deg. Hun gjør faktisk det som er best for både henne og fosteret. Du er opptatt av å aldri ta liv, og beholder alle fostre, du gjør det som er best for deg. Jeg forstår ikke at folk kan være prinsippielt i mot abort på andres vegne. Det dreier seg om prinsipp, og ikke hva som er best for et barn og er like uansvarlig som å bruke abort som siste skanse nødprevensjon.

Anonymkode: 4ae32...fde

Jeg reagerte på at hun sa hun var stolt av aborten. Men det beste for fostere når hun har master og tydligvis er frisk nok til å bære frem et barn er vel ikke at barnet blir tatt livet av ? Er ikke det beste å kunne bli adoptert bort istede for å dø ? Jeg mente at det for min del er rart det blir tatt så lett på og jeg skrev også tidligere at ikke alle trenger å være ærlig men er lov å diskutere saker og tanker. 

Om man har så lite lyst på barn er det mye man kan gjøre for å stoppe det før det skjer, mannen kan bruke kondom samtidig som hun går på pillen og hopper av i svingen. Er ingen vesen med hjertebank som får det bedre av å dø med mindre det er snakk om livskvalitet.

Anonymkode: e9259...2c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva kalles det å stoppe hjerne og hjerteaktivitet på noe da ?

Anonymkode: e9259...2c6

Jeg vet ikke hva det heter, men du viser et flott eksempel på å stoppe hjerneaktivitet med denne kommentaren.

Anonymkode: 868d4...bd8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hva det heter, men du viser et flott eksempel på å stoppe hjerneaktivitet med denne kommentaren.

Anonymkode: 868d4...bd8

Det var hyggelig sagt :-)  du skrev tydlig at nei det dr ikke mord så da spør jeg. Hva kalles det da ? Har ikke sagt at det ikke er lov med selvbestemt abort. Men hva annet enn mord er det ?:-) 

Anonymkode: e9259...2c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var hyggelig sagt :-)  du skrev tydlig at nei det dr ikke mord så da spør jeg. Hva kalles det da ? Har ikke sagt at det ikke er lov med selvbestemt abort. Men hva annet enn mord er det ?:-) 

Anonymkode: e9259...2c6

Jeg kan jo alltids skrive  det igjen da:
Man kan ikke myrde en celleklump. Du tar ikke livet at noe som helst, du fjerner noe som kan betegnes som en parasitt, en hudflik, på lik linje som en utvekst man har eller en fettklump på det stadiet celleklumpen er når man fjerner den. Synes du det er moralsk forkastelig at folk brenner vekk vorter?

Anonymkode: 868d4...bd8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan jo alltids skrive  det igjen da:
Man kan ikke myrde en celleklump. Du tar ikke livet at noe som helst, du fjerner noe som kan betegnes som en parasitt, en hudflik, på lik linje som en utvekst man har eller en fettklump på det stadiet celleklumpen er når man fjerner den. Synes du det er moralsk forkastelig at folk brenner vekk vorter?

Anonymkode: 868d4...bd8

Da ber jeg deg lese svaret over. En hudflik og vorte føler frykt og har hjerne, hjerte, armer og bein?

Anonymkode: e9259...2c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da ber jeg deg lese svaret over. En hudflik og vorte føler frykt og har hjerne, hjerte, armer og bein?

Anonymkode: e9259...2c6

Jeg kjente liv allerede i uke 12, føler du liv i vortene dine ?

Anonymkode: e9259...2c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da ber jeg deg lese svaret over. En hudflik og vorte føler frykt og har hjerne, hjerte, armer og bein?

Anonymkode: e9259...2c6

Da ber jeg deg lese svaret over. Vennligt vis til forskningen som viser at et foster på 12 uker eller mindre føler frykt (noe jeg vet du ikke har siden dette er totalt bullshit av dimensjoner).
 

Anonymkode: 868d4...bd8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kall det er barnhjertighets drap da, for hva slags fremtid har et barn med foreldre som virkelig ikke ønsker det? Omsorgsvikt og muligens barnevern og fosterhjem.

Anonymkode: c2b72...245

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jasså, det er bevist at et 12 uker gammelt foster føler frykt? Vennligt vis til forskningen som viser dette (noe jeg vet du ikke har siden dette er totalt bullshit av dimensjoner).

Anonymkode: 868d4...bd8

Der finnes videosnutter på youtube hvor en professor tar ul ( du får se på mens det gjøres) mens de tar abort kirurgisk hvor hjerneaktiviteten og hjerteaktiviteten tok av pluss at fosteret prøvde å komme seg unna og gapte med munnen av FRYKT :-)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Thefrost skrev:

Der finnes videosnutter på youtube hvor en professor tar ul ( du får se på mens det gjøres) mens de tar abort kirurgisk hvor hjerneaktiviteten og hjerteaktiviteten tok av pluss at fosteret prøvde å komme seg unna og gapte med munnen av FRYKT :-)  

Nei, om noe så gapte det med munnen som en instinktiv reaksjon. Men noen er det ikke mulig å overbevise om fakta, så jeg tror jeg setter en strek her for hva jeg gidder å innvolvere meg med.

Anonymkode: 868d4...bd8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Så kall det er barnhjertighets drap da, for hva slags fremtid har et barn med foreldre som virkelig ikke ønsker det? Omsorgsvikt og muligens barnevern og fosterhjem.

Anonymkode: c2b72...245

Fins gode folk som ønsker barn men ikke kan bære frem selv. Det er køer i norge. Det er strenge rutiner for å adoptere.

Anonymkode: e9259...2c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

For det første er ikke kroppen til å bære frem et barn i 12 års alder fordi om man har mensen, det er heller ikke lovlig med sex i 12 års alderen og de fleste fulger loven akkurat som selvsbestemt abort er lov. Gamle blir ikke gravide og kan ha sex med god samvittighet og narkomane kan bære frem barn men tar ofte abort av hensyn til sykdom for barnet. Så de som er fruktbar og istand til å ta vare på barn men bare vil ikke burde ikke ta så lett på det. Ikke oppegående folk ivertfall. Man kan passe på slike ting, hoppe av i svingen med kondom og gå på ppille kan hjelpe for abort er ikke prevansjons middel. Det BURDE være tungtveiende grunner for en abort syns JEG. Når man avsluttet et liv for de fleste kvinner er det tungt. Men for noen er det bare en "glede". Det er DET jeg reagerer på.

Anonymkode: e9259...2c6

Joda, en kropp på 12 år kan bære fram et barn, men ikke nødvendigvis uten komplikasjoner. Det var uansett ikke poenget mitt, poenget mitt er at de mange av disse ikke tenker over konsekvensene sex kan ha. 

Hvis du tror at å hoppe av i svingen er god prevensjon, så tror jeg du bør ta et kurs eller noe. Jeg kan nok klassifiseres som oppegående, men kan ikke forstå at det er bedre å ta abort om du angrer på det/blir lei deg/har et vanskelig liv, enn om du bare ikke ønsker barn. Tenker du at det hadde vært bedre for fosteret om jeg var lei meg etter aborten?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nei, om noe så gapte det med munnen som en instinktiv reaksjon. Men noen er det ikke mulig å overbevise om fakta, så jeg tror jeg setter en strek her for hva jeg gidder å innvolvere meg med.

Anonymkode: 868d4...bd8

Se videon selv hvor professoren og forskningsteamet forklarer hva som skjer når foster sparket imot og hjertet banker hardere. De vet ikke hva de snakker om ? Min reagerte på harde dytt i magen i uke 10. Bare tull det også ?

 

Anonymkode: e9259...2c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fins gode folk som ønsker barn men ikke kan bære frem selv. Det er køer i norge. Det er strenge rutiner for å adoptere.

Anonymkode: e9259...2c6

Ja men skal du tvinge en å gå gravid så har du ikke akkurat noe garanti for at den personen har motivasjon for å følge råd og veilednign for de gravide heller.. ikke helt gjennomtenkt.

Anonymkode: c2b72...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

38 minutter siden, smalls skrev:

Nei, abort er ikke drap. Ferdig med den saken. 

Hvilken autoritet er du til å kunne fastslå dette? Hva er abort ifølge deg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Thefrost skrev:

Der finnes videosnutter på youtube hvor en professor tar ul ( du får se på mens det gjøres) mens de tar abort kirurgisk hvor hjerneaktiviteten og hjerteaktiviteten tok av pluss at fosteret prøvde å komme seg unna og gapte med munnen av FRYKT :-)  

Link?

Anonymkode: c2b72...245

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, om noe så gapte det med munnen som en instinktiv reaksjon. Men noen er det ikke mulig å overbevise om fakta, så jeg tror jeg setter en strek her for hva jeg gidder å innvolvere meg med.

Anonymkode: 868d4...bd8

Er du professor i fosterdiagnotistikk og vet bedre enn de som selv har tatt tidlig ul eller forskingen pluss min gyno?

Anonymkode: e9259...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...