Gå til innhold

Abort er mord


AnonymBruker

Er?  

133 stemmer

  1. 1. Er?

    • Abort er mord!
    • Nei det er ikke mord..


Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Jolene skrev:

Nei. En abort er faktisk ikke svart-hvitt. Det kan være mange grunner til å ta en abort.

Kan du gi meg et eksempel på en abort som er ikke-medisinsk begrunnet og ikke er tatt av bekvemmelighet?

Anonymkode: f1737...516

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan du gi meg et eksempel på en abort som er ikke-medisinsk begrunnet og ikke er tatt av bekvemmelighet?

Anonymkode: f1737...516

Overgrep/voldtekt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jolene skrev:

Nei. En abort er faktisk ikke svart-hvitt. Det kan være mange grunner til å ta en abort.

Trenger ikke tro på noen ting. Jeg er ikke religiøs. For meg er det der bare en celleklump med et potensiale til å bli et selvstendig menneske. Intet mer.

Du er også en celleklump. Men du mener at de som jobber innen fosterdiagnotistikk som filmer mens de utfører en abort ved hjelp av ul viser til at det blir økt hjerte og hjerne aktivitet og det gaper og skyver seg vekk kun når instrumenter nermer seg og etter dette er det stopp på alt så har man ikke tatt et liv ?

Anonymkode: e9259...2c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, 2shy skrev:

Overgrep/voldtekt. 

Da er det snakk om psykisk helse/ sykdom.

Anonymkode: e9259...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, 2shy skrev:

Overgrep/voldtekt. 

Fremdeles av bekvemmelighetshensyn. 

Anonymkode: f1737...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siteringen fungerer ikke på min pc.

 

Sitat

Kan du gi meg et eksempel på en abort som er ikke-medisinsk begrunnet og ikke er tatt av bekvemmelighet?

Anonymkode: f1737...516

Overgrep, voldtekt, HIV, incest, økonomi, psykiske lidelser, narkomani, fattigdom er noen grunner til abort.

Sitat

Du er også en celleklump. Men du mener at de som jobber innen fosterdiagnotistikk som filmer mens de utfører en abort ved hjelp av ul viser til at det blir økt hjerte og hjerne aktivitet og det gaper og skyver seg vekk kun når instrumenter nermer seg og etter dette er det stopp på alt så har man ikke tatt et liv ?

Anonymkode: e9259...2c6

Da vil jeg gjerne se kildene dine som viser dette. Du er klar over at det finnes noe som heter krampetrekninger også? En fisk gaper når det blir dratt på land, men hjernen dens kan ikke sammenlignes med vår forøvrig. Bare et lite eksempel. Så nei, jeg anser ikke en celleklump med potensiale til å bli et selvstendig individ som et liv. Jeg anser det som en celleklump med potensiale

 

Ryddet for svar til slettet innlegg.

- pavilion, mod

Endret av Pavilion
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Fremdeles av bekvemmelighetshensyn. 

Anonymkode: f1737...516

På hvilken måte da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange som skulle ha sett video snutten der en professor tar UL under en kirurgisk abort av et foster, jeg husker ikke nøykatig uke men tror det var i 8-9 uke, hvor lille spire fikk kjempe høy hjertebank når de tinga va på vei borti den, og den sprellet febrilsk med pittesmå hender og bein og det kunne bevises som real frykt:tristbla:

Jeg har ikke sagt jeg er imot abort men mener det ikke burde bli tatt så lett på, det burde være tungtveiende grunner til å gjennomføre. Mener JEG og forventer ikke at alle er enig.

Anonymkode: e9259...2c6

Mener å ha lest at hjertet slår etter 22 dager :( 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, 2shy skrev:

Herregud. Det er en fare for at viruset overføres til barnet. Igjen..herregud..

Men det er barn som lever gode liv selv om de er født hiv positive for det er sinnsykt gode medisiner, det blir ikke snakk om livskvalitet. Min bestevenn lever som hiv positiv på nivå 0. Dessuten så KAN det bli smittet. Friske barn KAN også bli syk av andre ting.

Anonymkode: e9259...2c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Jolene skrev:

På hvilken måte da?

Alt som ikke er i fosterets egeninteresse er av bekvemmelighetshensyn. 

Dersom en dame blir gravid som følge av en voldtekt og ikke vil ha barnet, så er det jo for hennes egen bekvemmelighet. 

Men det finnes jo grader av dette også, og enkelte lar seg lettere forklare enn andre. 

Men du vet like godt som meg og alle andre at de aller, aller fleste aborter kommer som følge av at det rett og slett ikke passer dama å få barn akkurat da. Igjen - bekvemmelighetshensyn.

Dersom du er som damer flest så kjenner du sikkert en haug jenter som har tatt abort som følge av one-night stands, avbrutte forhold etc etc. 

Kanskje har du gjort det selv også. 

 

Anonymkode: f1737...516

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt som ikke er i fosterets egeninteresse er av bekvemmelighetshensyn. 

Dersom en dame blir gravid som følge av en voldtekt og ikke vil ha barnet, så er det jo for hennes egen bekvemmelighet. 

Men det finnes jo grader av dette også, og enkelte lar seg lettere forklare enn andre. 

Men du vet like godt som meg og alle andre at de aller, aller fleste aborter kommer som følge av at det rett og slett ikke passer dama å få barn akkurat da. Igjen - bekvemmelighetshensyn.

Dersom du er som damer flest så kjenner du sikkert en haug jenter som har tatt abort som følge av one-night stands, avbrutte forhold etc etc. 

Kanskje har du gjort det selv også. 

 

Anonymkode: f1737...516

Kanskje det er andre faktorer for kvinnen enn at hun "ikke vil ha barnet"? Kanskje det ligger mer til grunn enn som så?

Hva som er andres grunner til å ta abort, er opp til den enkelte.

Jeg kjenner faktisk ingen som har tatt en abort. Ikke har jeg gjort det selv heller. Derimot hadde jeg hatt null problemer med å ta en abort, skulle jeg bli gravid nå.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er bevist at fosteret lider under en abort. BEVIST av de som kan dette. Og det er drap, ikke noe annet. Om folk føler seg bedre me å nekte på dette så vær så god. Ingen har godt av å bli tatt livet av.

Anonymkode: e9259...2c6

Dersom dette er bevist, burde du jo ikke ha noen problemer med å kunne fremlegge kilder på dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.3.2016 at 21.31, Jolene skrev:

Siteringen fungerer ikke på min pc.

 

Overgrep, voldtekt, HIV, incest, økonomi, psykiske lidelser, narkomani, fattigdom er noen grunner til abort.

Da vil jeg gjerne se kildene dine som viser dette. Du er klar over at det finnes noe som heter krampetrekninger også? En fisk gaper når det blir dratt på land, men hjernen dens kan ikke sammenlignes med vår forøvrig. Bare et lite eksempel. Så nei, jeg anser ikke en celleklump med potensiale til å bli et selvstendig individ som et liv. Jeg anser det som en celleklump med potensiale.

Det er videosnutter på youtube som jeg ikke legger ved her men med noen tastetrykk finner du de selv. Det er ikke krampetrekninger og det er ikke bare en rapport det er snakk om heller og det er nøye forsket på av flere team. Det viser til at der prøver å unngå instrumenter og det er ikke til å missforstå. Hjertet aktivitet som forandrer seg er en reaksjon på frykt, når gaping kun skjer når instrumentet nermer seg og den aker seg vekk og spreller. Nervesystemet reagerer når den blir truffet. Det er ikke krampetrekninger. Og jeg føler for å høre på hva profesjonelle mener er sannheten og det er bevist i tillegg så holder ikke forklaringene dine da jeg tviler på at du vet hva du snakker om. Jeg viser til forskningen.

Anonymkode: e9259...2c6

Siteringen er endret for svar til slettet innlegg.

- Pavilion, mod

Endret av Pavilion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jolene skrev:

Da vil jeg gjerne se kildene dine som viser dette. Du er klar over at det finnes noe som heter krampetrekninger også? En fisk gaper når det blir dratt på land, men hjernen dens kan ikke sammenlignes med vår forøvrig. Bare et lite eksempel. Så nei, jeg anser ikke en celleklump med potensiale til å bli et selvstendig individ som et liv. Jeg anser det som en celleklump med potensiale.

Jeg skjønner ikke hvorfor du insisterer å kalle et embryo eller et foster for en celleklump. Spesielt ikke når du spør etter kildehenvisninger fra andre. Trenger seriøst kildehenvisning for hvorfor et embryo eller foster kan betegnes som en celleklump. 

Anonymkode: 4ae32...fde

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Jolene skrev:

Da vil jeg gjerne se kildene dine som viser dette. Du er klar over at det finnes noe som heter krampetrekninger også? En fisk gaper når det blir dratt på land, men hjernen dens kan ikke sammenlignes med vår forøvrig. Bare et lite eksempel. Så nei, jeg anser ikke en celleklump med potensiale til å bli et selvstendig individ som et liv. Jeg anser det som en celleklump med potensiale.

Når mener du at et foster slutter å bli en celleklump egentlig? Ved termindato? 

Anonymkode: f1737...516

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jolene skrev:

Kanskje det er andre faktorer for kvinnen enn at hun "ikke vil ha barnet"? Kanskje det ligger mer til grunn enn som så?

Hva som er andres grunner til å ta abort, er opp til den enkelte.

Jeg kjenner faktisk ingen som har tatt en abort. Ikke har jeg gjort det selv heller. Derimot hadde jeg hatt null problemer med å ta en abort, skulle jeg bli gravid nå.

Dersom dette er bevist, burde du jo ikke ha noen problemer med å kunne fremlegge kilder på dette.

Jeg legger ikke ved disse videosnuttene her da jeg syns det var veldig ubehagelige bilder og videoer men de er enkelt og finne om man søker selv. Det burde ikke være vanskelig om man ønsker å finne ut av det ? Jeg trenger ikke vise til forskning som ligger lett tilgjengelig på youtube der man ser når det skjer samt maaaange forskninger på nett. Men nå som jeg har blitt gravid selv ønsker jeg ikke å sitte å søke opp bildene forskningene og videoene da jeg blir uvel av de. De er forøvrig lett å finne. Og så bra du ønsker å se det :-)  det betyr at du kansje skjønner at det er mulig selv om de på KG sier neeeei. Men det er jo allerede bevist så det er jo egentlig ikke noe for de som ikke har rett kompetanse å diskutere for det er ikke en diskusjon. Der føler frykt når det blir tatt liver av og det er lett og se når det fremlegges.

Anonymkode: e9259...2c6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når mener du at et foster slutter å bli en celleklump egentlig? Ved termindato? 

Anonymkode: f1737...516

Der er en celleklump frem til dagen den dør akkurat slik som meg og deg. En celleklump med nervesystem, hjerte, hjerne , ører, lunger osv.

Anonymkode: e9259...2c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Arabella skrev:

Et spirende liv blir avsluttet for bekvemmelighetens skyld for det meste. Hva kaller du det?

Er det mord å drepe et insekt synes du?

Anonymkode: 868d4...bd8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, 2shy skrev:

Sakens tema er om abort er mord eller ikke, ikke om hvor langt frem i svangerskapet man bør kunne ta abort. For heller ikke det er svart-hvitt. Jeg regner ikke med at 12-ukers regelen har endret seg, og den er jo der for en grunn.

Der er mord når man stopper et hjerte. Hva ellers...

 

Anonymkode: e9259...2c6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Der er mord når man stopper et hjerte. Hva ellers...

 

Anonymkode: e9259...2c6

Ja, men hvis en tror at alternativet til å stoppe det er 90 år med tortur. Er da drapskvinnen eller torturisten værst?

Anonymkode: 4ae32...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det mord å drepe et insekt synes du?

Anonymkode: 868d4...bd8

Ja man dreper det og da er det mord. Herligheten har virkelig folk så vanskelig for å skjønne at drap er å ta liv?? 

Anonymkode: e9259...2c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...