Gjest cheshirecat Skrevet 30. mars 2016 #62 Skrevet 30. mars 2016 2 minutter siden, herremann skrev: jeg har allrede påpekt 2 ganger tidligere i tråden at tråden handlet om å sammenligne en kvinnekropp, 20 år vs 35-40år. jeg siterte en bruker over meg, derfor disse årene ble valgt. jeg har aldri nevnt et ord om kroppen til menn. men siden dere insisterer på å konstant spørre, selvfølgelig forfaller kroppen vår også. ølmage og det som verre er. hvis du stiller opp ei jente på 20 år ved siden av ei på 35-40 år. vil du da se forskjell på kroppene dems? ja, det vil du. naturlig aldring kalles det. man får rynker, hengepupper, cellulitter etc ettersom man eldes. Alle kropper eldres. Du svarte i en kontekst som handlet om valg av partner som var yngre. Du valgte å vektlegge at en yngre kropp var bedre enn en eldre, da den åpenlyst var mer stram, veltrent, slankere osv. Konteksten handlet ikke utelukkende om kropp. du kunne fokusert på at en eldre kvinne hadde tilegnet seg livserfaring, kunnskap. Refleksjon, erfaring. Det valgte du å ikke gjøre. Du valgte å fokusere på kvinnens kropp og hvordan den tapte seg med årene og dermed, som alle andre varer; en bil, båt, leketøy - (noe sjelløst som brukes og taper verdi med årene,) - selvfølgelig kommer dårligere ut enn en nyere, mer velholdt og ubrukt versjon. Der ligger kvinnehatet. Akkurat der. De fleste andre menn evner nemmelig å se den andre helheten du valgte å ignorere. 2
Arabella Skrevet 30. mars 2016 #63 Skrevet 30. mars 2016 (endret) 14 minutter siden, herremann skrev: jeg har allrede påpekt 2 ganger tidligere i tråden at tråden handlet om å sammenligne en kvinnekropp, 20 år vs 35-40år. jeg siterte en bruker over meg, derfor disse årene ble valgt. jeg har aldri nevnt et ord om kroppen til menn. men siden dere insisterer på å konstant spørre, selvfølgelig forfaller kroppen vår også. ølmage og det som verre er. hvis du stiller opp ei jente på 20 år ved siden av ei på 35-40 år. vil du da se forskjell på kroppene dems? ja, det vil du. naturlig aldring kalles det. man får rynker, hengepupper, cellulitter etc ettersom man eldes. OK, da misforstod jeg deg. Men det jeg også spurte deg om, tror du at kvinnekroppen forandres dramatisk på grunn av svangerskap og fødsel? Kan du se hvem av 20-årige jenter/unge damer som har født barn og hvem som ikke har det? Cellulitter tror jeg ikke har med alder å gjøre. Jeg har ikke cellulitter, ikke rynker heller, og ikke spesielt heng i brystene. Det skal du tett innpå meg for å se noen, rynker mener jeg. (Uff, er sent nå) Forresten har slett ikke alle unge jenter pen kropp. Endret 30. mars 2016 av Arabella
Tøytigern Skrevet 30. mars 2016 #64 Skrevet 30. mars 2016 19 minutter siden, cheshirecat skrev: Aha.. Så det motsatte av sånn som jeg leser det..?? Altså at man blir enklere stempla som kvinnehater enn rasist ? Jepp. Det skal mye mindre til. Kvinner kan si langt drøyere, nedsettende ting om innvandere og flyktninger enn det menn kan si om kvinner, før mannen stemples som misogynist. 1
Tøytigern Skrevet 30. mars 2016 #65 Skrevet 30. mars 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: da845...4ef
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #66 Skrevet 30. mars 2016 1 time siden, herremann skrev: tråden var ikke en sammenligning mellom kvinner og menn utseendemessig, den handlet om hvorfor menn velger seg partnere som er 15-20år yngre. Jeg påpekte at med alderen så er det naturlig at kvinner "visner". De får barn, appelsinhud, hengepupper, valker. Kvinner som er 15-20år yngre holder seg naturligvis bedre. dette gjør meg på ingen måte en kvinnehater. jeg påpeker bare et faktum. Hengepupper, valker og appelsinhud er ikke kun forbehold godt voksne kvinner, det er mange i tidlig 20-årene som har det. Det kommer an på både arv og miljø, og det føles ikke så bra at man skal være en vissen ung kvinne i enkeltes øyne på grunn av det. Anonymkode: da845...4ef
Gjest cheshirecat Skrevet 30. mars 2016 #67 Skrevet 30. mars 2016 Et øyeblikk siden, Tøytigern skrev: Jepp. Det skal mye mindre til. Kvinner kan si langt drøyere, nedsettende ting om innvandere og flyktninger enn det menn kan si om kvinner, før mannen stemples som misogynist. "Kvinner" kan si rasistiske ting, som andre kvinner aksepterer langt før de aksepterer misogynistiske uttalelser fra menn.., ., ., ok.. Så kvinner generelt sett er rasistiske og aksepterer rasehat. Men ikke politiske ukorrekte kommentarer fra menn om kvinner .... .... ..... . . ?
herremann Skrevet 30. mars 2016 #68 Skrevet 30. mars 2016 (endret) 12 minutter siden, Arabella skrev: OK, da misforstod jeg deg. Men det jeg også spurte deg om, tror du at kvinnekroppen forandres dramatisk på grunn av svangerskap og fødsel? Kan du se hvem av 20-årige jenter/unge damer som har født barn og hvem som ikke har det? Cellulitter tror jeg ikke har med alder å gjøre. Jeg har ikke cellulitter, ikke rynker heller, og ikke spesielt heng i brystene. Det skal du tett innpå meg for å se noen, rynker mener jeg. (Uff, er sent nå) Forresten har slett ikke alle unge jenter pen kropp. selvfølgelig finnes det stygge og pene mennesker i alle aldre. emnet handlet bare om hvorfor menn valgte kvinner som var 15-20 år yngre. brukeren over meg brukte eksempelet 20 vs 35-40 år. (evt 25-40) og nevnte " mer status med en pen, fit ...." derfor begynte jeg å kun snakke om de fysiske fordelene/ulempene. alt i denne verden er selvsagt inviduelt. eksempelvis mister noen menn håret når dem er 15 mens andre får skjegg når dem er 15. jeg har tidligere lest at de første rynkene kommer så tidlig som 16års alderen. en fødsel tærer mye på kroppen, så er naturlig at det setter spor. men igjen, dette varierer selvsagt fra person til person. nå logger jeg for kvelden. god natt. Endret 30. mars 2016 av herremann 1
Tøytigern Skrevet 30. mars 2016 #69 Skrevet 30. mars 2016 2 minutter siden, cheshirecat skrev: "Kvinner" kan si rasistiske ting, som andre kvinner aksepterer langt før de aksepterer misogynistiske uttalelser fra menn.., ., ., ok.. Så kvinner generelt sett er rasistiske og aksepterer rasehat. Men ikke politiske ukorrekte kommentarer fra menn om kvinner .... .... ..... . . ? Ikke alle er rasister, nei. Men de reagerer langt tregere på diskriminerende hønsehjerner enn reakjsonen de slår til med på menns uttalelser om kvinner... 1
Gjest cheshirecat Skrevet 30. mars 2016 #70 Skrevet 30. mars 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: da845...4ef 1
Gjest cheshirecat Skrevet 30. mars 2016 #72 Skrevet 30. mars 2016 1 minutt siden, Tøytigern skrev: og med det sagt.... God natt!
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #73 Skrevet 30. mars 2016 Hvis jeg var mann og kvinnehater, hadde ikke KG vært det første stedet jeg oppsøkte. Det blir jo som å ha et intenst ønske om å stå barbeint i en maurtue. Menn hater ikke kvinner. Kvinner hater derimot ofte andre kvinner. Så egentlig er det rart at kvinnehatdiagnoser bare gjelder for menn? Jeg er kvinne, hater oftere andre kvinner enn menn, er jeg kvinnehater da? Og får jeg lov å være på KG, likevel? Selvom jeg plutselig ikke skjønner hva jeg gjør her..haha Anonymkode: 60928...da1
Gjest Blomsterert Skrevet 30. mars 2016 #74 Skrevet 30. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg var mann og kvinnehater, hadde ikke KG vært det første stedet jeg oppsøkte. Det blir jo som å ha et intenst ønske om å stå barbeint i en maurtue. Menn hater ikke kvinner. Kvinner hater derimot ofte andre kvinner. Så egentlig er det rart at kvinnehatdiagnoser bare gjelder for menn? Jeg er kvinne, hater oftere andre kvinner enn menn, er jeg kvinnehater da? Og får jeg lov å være på KG, likevel? Selvom jeg plutselig ikke skjønner hva jeg gjør her..haha Anonymkode: 60928...da1 Ja,du er ihvertfall ærlig,men hadde jo vært interessant å vite hvorfor du hater andre kvinner.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #75 Skrevet 30. mars 2016 3 minutter siden, Blomsterert skrev: Ja,du er ihvertfall ærlig,men hadde jo vært interessant å vite hvorfor du hater andre kvinner. Fordi jeg kjenner meg igjen i dem? Utrolig plagsomt haha.. Anonymkode: 60928...da1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #76 Skrevet 30. mars 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg var mann og kvinnehater, hadde ikke KG vært det første stedet jeg oppsøkte. Det blir jo som å ha et intenst ønske om å stå barbeint i en maurtue. Menn hater ikke kvinner. Kvinner hater derimot ofte andre kvinner. Så egentlig er det rart at kvinnehatdiagnoser bare gjelder for menn? Jeg er kvinne, hater oftere andre kvinner enn menn, er jeg kvinnehater da? Og får jeg lov å være på KG, likevel? Selvom jeg plutselig ikke skjønner hva jeg gjør her..haha Anonymkode: 60928...da1 Masochistiske menn vettu Anonymkode: db4d3...f59
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #77 Skrevet 30. mars 2016 Ja, helt enig med deg TS. Å være feminist burde være en diagnose. Anonymkode: 34d65...452 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #78 Skrevet 30. mars 2016 Jeg vet at mannehat har en diagnose som kalles "feminisme", i hvert fall. Denne er mye mer utbredt enn kvinnehat. Jeg tror aldri jeg har vært vitne til dette kvinnehatet du refererer til. Kan du gi noen konkrete eksempler? I den grad det eksisterer kvinnehat i Norge, så er det i de islamistiske miljøene som feminister ironisk nok er så glade i. Anonymkode: d0378...68c 2
Gjest Blomsterert Skrevet 30. mars 2016 #79 Skrevet 30. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg kjenner meg igjen i dem? Utrolig plagsomt haha.. Anonymkode: 60928...da1 Muligens derfor jeg ikke hater kvinner da,for jeg kjenner meg ofte veldig lite igjen i veldig mye her! Når sant skal sies. Føler meg ofte som en alien blant mange av dere :-) men ikke alle,takk og pris,for det er jo nesten til å bli litt redd av..
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #80 Skrevet 30. mars 2016 4 timer siden, Tøytigern skrev: Ikke alle er rasister, nei. Men de reagerer langt tregere på diskriminerende hønsehjerner enn reakjsonen de slår til med på menns uttalelser om kvinner... Dette er jo ikke rart, egentlig. Hvis du er en hvit kvinne er det mye lettere å reagere på kvinnehat fordi det er rettet mot eget kjønn, rasisme vil ikke i like stor grad påvirke en selv med mindre man tilhører enda en undertrykket gruppe. Anonymkode: 263f8...79a 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå