kisskissbangbang Skrevet 29. mars 2016 #21 Skrevet 29. mars 2016 4 minutter siden, cheshirecat skrev: @kisskissbangbang Sov på det ❤️ Sikkert lurt. God natt!
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #22 Skrevet 29. mars 2016 4 minutter siden, herremann skrev: den tråden varnok en gang ikke en sammenligning mellom kvinner og menn, vi diskuterte "hvorfor jenter er blitt så ville etter å knulle". Norske kvinner er mye mer seksuelt fristilte enn store deler av verden. Det er ikke mange land i verden hvor jenter drar på "knulleturer"(som dere kvinner selv skrev det i tråden) til syden. dette er nok en gang ikke kvinnehat, jeg bare påpeker et faktum. Problemet der var vel heller at du måtte påpeke hvor løse norske kvinner er. Anonymkode: 23fc7...f27 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #23 Skrevet 29. mars 2016 1 minutt siden, herremann skrev: tråden var ikke en sammenligning mellom kvinner og menn utseendemessig, den handlet om hvorfor menn velger seg partnere som er 15-20år yngre. Jeg påpekte at med alderen så er det naturlig at kvinner "visner". De får barn, appelsinhud, hengepupper, valker. Kvinner som er 15-20år yngre holder seg naturligvis bedre. dette gjør meg på ingen måte en kvinnehater. jeg påpeker bare et faktum. Faktumet er at kvinner "visner" mens menn ser bra ut hele livet? Nånei du, alderen innhenter oss alle før eller senere, heldigvis er det mye mer enn utseende som skal til for at man får et godt og langt samliv sammen. Anonymkode: da845...4ef 3
herremann Skrevet 29. mars 2016 #24 Skrevet 29. mars 2016 Et øyeblikk siden, cheshirecat skrev: På hvilken forskning/vitenskap/data baserer du dine fakta på? må jeg komme med forskningsartikler på at kvinner på 20 år normalt sett er i bedre form enn 40? at ei jente på 20 som ikke har hatt barn har mindre appelsinhud, hengepupper eller fett? virkelig? 3
Summers Skrevet 29. mars 2016 #25 Skrevet 29. mars 2016 (endret) Slettet siden herremann skrev det samme. Endret 30. mars 2016 av Summers
herremann Skrevet 29. mars 2016 #26 Skrevet 29. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Faktumet er at kvinner "visner" mens menn ser bra ut hele livet? Nånei du, alderen innhenter oss alle før eller senere, heldigvis er det mye mer enn utseende som skal til for at man får et godt og langt samliv sammen. Anonymkode: da845...4ef nok en gang. tråden var ikke en sammenligning mellom kvinner og menn. VAR INGEN SOM SNAKKET OM MENNS UTSEENDE. hvorfor skal dere alltid gå off-topic med emnene?
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #27 Skrevet 29. mars 2016 1 minutt siden, Summers skrev: Eksempel på hva som regnes som kvinnehat av TS er da @herremann skrev at norske(nordiske og britiske) kvinner er verdens løseste. Å sammenligne norske med utenlandske kvinner er altså kvinnehat. Om noe så hadde det vært hat mot norske kvinner, men drøyt å kalle en slik påstand hat uansett. Spesielt når herremann i samme innlegg skriver at det ikke er negativt at norske kvinner er løsere, men at det bare medfører at norske menn lettere får knullet. Det fortsetter faktisk i den samme tråden, som eksempel på annet kvinnehat herremann har kommet med så nevnes påstanden om at det er få pene 40-åringer. Det er spinnvilt hvor lett det er å bli stemplet som kvinnehater på KG. Det virker ikke som du forstår at problemet med den påstanden er at ordet "løs" ble brukt. Det er et negativt ladet ord når det blir brukt til å beskrive mennesker, og spesielt kvinner. Man kan ikke bruke et stygt ord om noen, for så å si at man ikke mente noe negativt med det. Kvinners seksualitet har lenge vært undertrykt. Å bruke "løs" og lignende ord har vært et verktøy i denne undertrykkelsen. For å gi kvinner dårlig samvittighet for å like sex utenfor ekteskapet, og dermed undertrykke og kontrollere kvinners seksualitet. Anonymkode: 23fc7...f27 3
Tøytigern Skrevet 29. mars 2016 #28 Skrevet 29. mars 2016 (endret) Kvinner kan være veldig frustrerende og irrasjonelle, iblant. Noen ganger kan de være helt uforståelige og de kan få deg ganske irritert eller sint. Men jeg hater dem jo ikke. Noen ganger beundrer jeg kvinner, spesielt dem som ser ut for å ha en særskilt indre styrke, som man ikke skjønner hvordan de kan fortsette å ha. I noen deler av verden er det kvinner som holder lokalsamfunnene oppe og stående. Eller sånne kvinner som Kari Hilde French. Men noen kvinner er veldig vimsete og man kan bli matt og oppgitt av enkelte typer kvinner, som er eller gjør seg helt hjelpesløse og det virker som det er full gjennomtrekk mellom ørene... Andre ganger kan man få et hat-forhold til enkelte kvinners egenskaper, fordi de har en evne til å snurre deg rundt lillefingeren og manipulere deg dit de vil og har en veldig destruktiv påvirkning. Men aller oftest syns jeg kvinner er veldig fine. Også lukter de godt. Ryddet for svar til slettet innlegg. - Pavilion, mod Endret 2. april 2016 av Pavilion 1
herremann Skrevet 29. mars 2016 #29 Skrevet 29. mars 2016 (endret) kan jo også legge til at jeg ble stemplet som kvinnehater og at jeg støttet prostitusjon da jeg skrev tråden om sexkjøp. noen hadde skrevet noe som var feil og jeg rettet vedkommende ved å påpeke at "sexkjøp er ulovelig, sexsalg er lovelig" var ikke mer som skulle til. Endret 29. mars 2016 av herremann 2
herremann Skrevet 29. mars 2016 #30 Skrevet 29. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virker ikke som du forstår at problemet med den påstanden er at ordet "løs" ble brukt. Det er et negativt ladet ord når det blir brukt til å beskrive mennesker, og spesielt kvinner. Man kan ikke bruke et stygt ord om noen, for så å si at man ikke mente noe negativt med det. Kvinners seksualitet har lenge vært undertrykt. Å bruke "løs" og lignende ord har vært et verktøy i denne undertrykkelsen. For å gi kvinner dårlig samvittighet for å like sex utenfor ekteskapet, og dermed undertrykke og kontrollere kvinners seksualitet. Anonymkode: 23fc7...f27 hvis vi ser bort ifra diskusjonene rundt løs vs seksuelt fristilt nå. det faktumet at jeg brukte ordet løs, gjør det meg til en kvinnehater og en mysogynist?
Summers Skrevet 29. mars 2016 #31 Skrevet 29. mars 2016 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virker ikke som du forstår at problemet med den påstanden er at ordet "løs" ble brukt. Det er et negativt ladet ord når det blir brukt til å beskrive mennesker, og spesielt kvinner. Man kan ikke bruke et stygt ord om noen, for så å si at man ikke mente noe negativt med det. Kvinners seksualitet har lenge vært undertrykt. Å bruke "løs" og lignende ord har vært et verktøy i denne undertrykkelsen. For å gi kvinner dårlig samvittighet for å like sex utenfor ekteskapet, og dermed undertrykke og kontrollere kvinners seksualitet. Anonymkode: 23fc7...f27 Dette er hva som kalles "politisk korrekthet". Man er en hater om man bruker ord som er negativt ladet blant enkelte uavhengig av om påstandene er sanne og om det er skrevet at ordene ikke er ment negativt. Endret 30. mars 2016 av Summers
Gjest cheshirecat Skrevet 29. mars 2016 #32 Skrevet 29. mars 2016 @herremann 1.) menn vil også over tid preges av alderen, utseendemessig.. Samtidlig får man en gavepakke av erfaring, opplevelser, kunnskap. Refleksjon og masse andre positive egenskaper itakt med denne alderen. Måten du omtaler kvinner på i den spesifikke tråden er utelukkende basert på negative overfladiske vurderinger av eldre kvinner. 2.) Å omtale noen som "løs" insinuerer at de er seksuelt promiskuøs. At alle norske kvinner er seksuelt promiskuøse er uten tvil en negativ generalisering og stigmatisering, som ikke bygger på "fakta" overhodet (som du refererer til gjentatte ganger) men mest sannsynlig dine personlige negative holdninger til norske kvinner.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #33 Skrevet 30. mars 2016 1 minutt siden, herremann skrev: hvis vi ser bort ifra diskusjonene rundt løs vs seksuelt fristilt nå. det faktumet at jeg brukte ordet løs, gjør det meg til en kvinnehater og en mysogynist? Nei jeg synes ikke det basert på dette. Men det kommer litt an på hvorfor du valgte det ordet. Det virker som det var ubevisst, for jeg så du svarte fint på spørsmål noen stilte deg om det etterpå. Anonymkode: 23fc7...f27 1
herremann Skrevet 30. mars 2016 #34 Skrevet 30. mars 2016 Et øyeblikk siden, cheshirecat skrev: @herremann 1.) menn vil også over tid preges av alderen, utseendemessig.. Samtidlig får man en gavepakke av erfaring, opplevelser, kunnskap. Refleksjon og masse andre positive egenskaper itakt med denne alderen. Måten du omtaler kvinner på i den spesifikke tråden er utelukkende basert på negative overfladiske vurderinger av eldre kvinner. 2.) Å omtale noen som "løs" insinuerer at de er seksuelt promiskuøs. At alle norske kvinner er seksuelt promiskuøse er uten tvil en negativ generalisering og stigmatisering, som ikke bygger på "fakta" overhodet (som du refererer til gjentatte ganger) men mest sannsynlig dine personlige negative holdninger til norske kvinner. igjen, diskusjonene var ikke menn vs kvinner. vi snakket om fysisk uttsende. jeg hadde sitert en bruker over meg. " I vennegjengen min er det mer status med en pen, fit 40-årig kjæreste enn en gjennomsnittlig 25-åring for å sette det på spissen. Vi er i begynnelsen av 30-årene. Utseende gir mer status enn alder " jeg påpekte at 20 år gamle kvinner som oftest er fysisk penere enn ei på 40. det er alt. ingen menn vs kvinner. ingenting om personlighet, erfaring etc etc. var kun snakk om utseende. skjønner ikke hvorfor du konstant skal dra ut diskusjonene langt utover det som faktisk ble diskutert.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #35 Skrevet 30. mars 2016 2 minutter siden, Summers skrev: Dette er hva som kalles "politisk korrekthet". Man er en hater om man bruker ord som er negativt ladet uavhengig av om påstandene er sanne og om det er skrevet at ordene ikke er ment negativt. Det er av samme grunn at mørkhudete i USA kan kall hvite "crackers", men hvite må være litt mer forsiktige. Det er det er de hvite som har undertrykt (og fortsatt gjør til en viss grad). Ordene betyr mer når de har blitt brukt som et våpen for undertrykkelse i mange år. Anonymkode: 23fc7...f27 4
Tøytigern Skrevet 30. mars 2016 #36 Skrevet 30. mars 2016 (endret) 33 minutter siden, herremann skrev: kan jo også legge til at jeg ble stemplet som kvinnehater og at jeg støttet prostitusjon da jeg skrev tråden om sexkjøp. noen hadde skrevet noe som var feil og jeg rettet vedkommende ved å påpeke at "sexkjøp er ulovelig, sexsalg er lovelig" var ikke mer som skulle til. Jeg fikk vite at jeg var kvinnehater da jeg skrev om hvilken stilling menn gjerne får av kvinner, som vil ha full kontroll på alt som hender i hjemmet og ikke klarer å overlate noe til mannen, men vil detaljstyre alt. Og når de nedvurderer menn og ikke klarer å akseptere at menn noen ganger har andre løsninger på ting og har andre prioriteringer. Feks at de ikke takler når mannen kler på barna og gir dem mat, før de tar dem i barnehagen, fordi det ikke blir gjennomført nøyaktig som kvinnen vil... Når mannen kan synes at det feks er viktigere at barnet har på rene klær, har vasket ansiktet og hendene og har pusset tenner og kammet håret, men at det ikke er så nøye om sokkene er par og om genseren matcher buksene... Eller at det er viktigere med genser og noe på beina enn at genseren er 100% ren og det er gummistøvler i stedet for joggesko. Eller når menn ikke syns det er verdens undergang om barnet ikke spiser brødmat med skorpen skjært av og skrelte epler delt i biter... Eller at kvinnen kan bli sur og ilter av ting som at man har glemt å gi barna vitaminbjørner og at man stapper alle klærne det har brukt i vaskemaskinen og starter på 40 grader, mens moren vil sortere alt i farger og typen tekstiler og jeg vet ikke hva. Pluss den tråden der jeg skriver at kvinner noen ganger reduserer menn til å være uintelligente barn, fordi mannen ikke er vant til hennes ruitiner og glemmer ting som hun ville kjøpt, når han er i butikken eller vasker gulvet med "feil" vaskemiddel... En annen ting er den ubendige trangen kvinner har til å ville femininisere menn og nekter dem ting som å tisse slik de vil, i opprett stilling, og at de femininiserer guttene sine. Samt at den akademikerfokuserte norske skolen gjør tapere ut av gutter, fordi jenters egenskaper frem-elskes. Da sier man at jeg er kvinnehater. Endret 30. mars 2016 av Tøytigern 4
Gjest Blomsterert Skrevet 30. mars 2016 #37 Skrevet 30. mars 2016 Måtte le gjennom tråden her,for mange av de aktuelle hev seg jo inn: -D syns bare de er latterlige,og skjønner at det bunner i dårlig selvfølelse som mann. Menn som føler seg truet av kvinner. Jeg syns jo det er bortkastet tid for dem å sitte på Kg og dyrke "hatet" da men. Men,en ting er menn som hater kvinner. Jeg syns det faktisk er hakket verre med kvinner som hater andre kvinner som de føler truende! Men det hadde blitt en annen debatt: -)
Tøytigern Skrevet 30. mars 2016 #38 Skrevet 30. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er av samme grunn at mørkhudete i USA kan kall hvite "crackers", men hvite må være litt mer forsiktige. Det er det er de hvite som har undertrykt (og fortsatt gjør til en viss grad). Ordene betyr mer når de har blitt brukt som et våpen for undertrykkelse i mange år. Anonymkode: 23fc7...f27 De kan ikke gjøre dette uten å bli uthengt for omvendt rasisme, noe det faktisk også er. 2
Gjest cheshirecat Skrevet 30. mars 2016 #39 Skrevet 30. mars 2016 11 minutter siden, Tøytigern skrev: Å. Det var da enda godt. Kvinner kan være veldig frustrerende og irrasjonelle, iblant. Noen ganger kan de være helt uforståelige og de kan få deg ganske irritert eller sint. Men jeg hater dem jo ikke. Noen ganger beundrer jeg kvinner, spesielt dem som ser ut for å ha en særskilt indre styrke, som man ikke skjønner hvordan de kan fortsette å ha. I noen deler av verden er det kvinner som holder lokalsamfunnene oppe og stående. Eller sånne kvinner som Kari Hilde French. Men noen kvinner er veldig vimsete og man kan bli matt og oppgitt av enkelte typer kvinner, som er eller gjør seg helt hjelpesløse og det virker som det er full gjennomtrekk mellom ørene... Andr ganger kan man få et hat-forhold til enkelte kvinners egenskaper, fordi de har en evne til å snurre deg rundt lillefingeren og manipulere deg dit de vil og har en veldig destruktiv påvirkning. Men aller oftest syns jeg kvinner er veldig fine. Også lukter de godt. Vi er egentlig ganske lik dere. Menn kan også være veldig frustrerende og irrasjonelle, iblant. Noen ganger kan de være helt uforståelige og de kan få deg ganske irritert eller sint. Men jeg hater dem jo ikke. Noen ganger beundrer jeg menn, spesielt dem som ser ut for å ha en særskilt indre styrke, som man ikke skjønner hvordan de kan fortsette å ha. I noen deler av verden er det menn som holder lokalsamfunnene oppe og stående. Men noen menn er veldig vimsete og man kan bli matt og oppgitt av enkelte typer menn, som er eller gjør seg helt hjelpesløse og det virker som det er full gjennomtrekk mellom ørene... Andr ganger kan man få et hat-forhold til enkelte menns egenskaper, fordi de har en evne til å snurre deg rundt lillefingeren og manipulere deg dit de vil og har en veldig destruktiv påvirkning. Men aller oftest syns jeg menn er veldig fine. Også lukter de godt. Signerer alt dette 😁 Vi er enig vi @Tøytigern
Arabella Skrevet 30. mars 2016 #40 Skrevet 30. mars 2016 22 minutter siden, herremann skrev: må jeg komme med forskningsartikler på at kvinner på 20 år normalt sett er i bedre form enn 40? at ei jente på 20 som ikke har hatt barn har mindre appelsinhud, hengepupper eller fett? virkelig? Du mener altså å kunne se forskjell på kroppen hos en 20-åring som ikke har født barn og en tilsvarende som har vært gravid og født? Tror du også at cellulitter, hengepupper og fett har noe med svangerskap og fødsel å gjøre? Tror du overhodet at du kan se på kroppen at en kvinne har gjennomgått svangerskap, og at de som ikke har gjort det, er stramme og spretne hele livet? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå