Gjest cheshirecat Skrevet 29. mars 2016 #1 Skrevet 29. mars 2016 Har lest en rekke fantastiske innlegg her på KG postet av menn som ofte snakker som om kvinner er en bisarr skapning fra et alternativt univers de overhodet ikke forstår. Det er mye generaliseringer som går på kvinners utseende, hvordan de eldres (som om kvinner og menn eldres så forskjellig..?) om de er slanke/tykke (som om kvinner og menn sitt forhold til vekt/helse er så forskjellig) kvinners syn på kjærlighet (som om kvinner og menns syn på kjærlighet er så forskjellig) kvinners seksualitet/"løssluppenhet" (som om kvinner og menns seksualitet er så forskjellig) - og prikken over i'en : kvinners logikk (som om kvinners og menns syn på logikk er så forskjellig) - jeg har egentlig aldri opplevd kvinnehat før, men det er visstnok jammen endel av det her på KG..? Litt humor har jeg ingenting imot, men når man leser innlegg etter innlegg som er ekstremt generaliserende, stigmatiserende og nedlatende mot kvinner.. Så snakker vi om en helt annen liga.. (Og jo; Vi har såklart kvinnelige mannehatere, Men de har ikke vært like flinke i systematikken sin som jeg har sett, så synes de mannlige gjør en bedre jobb her på forumet,så langt..) Så er kvinnehat en form for skjult lidelse? Skjønner ikke vedkommende selv at vedkommende er syk..?? Hvordan kan vi HJELPE vedkommende..? Og p.s: med stor fare for å henge ut noen, vil jeg gjerne takke absolutt alle menn som har holdt seg alt for gode her inne på forumet til å noensinne ty til kvinneundertrykkelse/latterliggjøring som hersketeknikk. Dere utgjør den brede majoritet, heldigvis.. Veldig fristende å begynne å tægge folk men men..det kan de andre damene gjøre (det var en oppfordring damer! Do it!! ) 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #2 Skrevet 29. mars 2016 Tror ikke de kan hjelpes før de er åpen for det selv Og det skjer vel ikke ofte Dessuten må det en mann til for å forklare det for de. For kvinnehatere vil aldri høre på noe en kvinne har å si uansett. Anonymkode: 23fc7...f27 7
Mons Skrevet 29. mars 2016 #3 Skrevet 29. mars 2016 TS, kvinnehat er en lidelse. Den er helt åpenbar. Vi menn lever med den. Dere kvinner bortforklarer. Et meget godt innlegg. Vi kan hjelpe. Mange kan reddes. 4
Summers Skrevet 29. mars 2016 #4 Skrevet 29. mars 2016 (endret) Mye handler nok om ekstremt nærtagende kvinner her på KG samt deres manglende evner til å lese og forstå innleggene de svarer på. De kvinnene kan nok lett se kvinnehat der hvor det ikke er kvinnehat. Kan også være at "kvinnehat" er en fin hersketeknikk når man ikke har noen rasjonelle argumenter. Endret 29. mars 2016 av Summers 6
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #5 Skrevet 29. mars 2016 Handler om kvinner som ikke tåler en dritt eller eventuelt sannheten ps ikke spør om noe du ikke tåler svaret på. Anonymkode: da1ee...e64 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #6 Skrevet 29. mars 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Handler om kvinner som ikke tåler en dritt eller eventuelt sannheten ps ikke spør om noe du ikke tåler svaret på. Anonymkode: da1ee...e64 Siteringsdritt... Hva er sannhetenda? At menner bedre enn kvinner? Anonymkode: e0691...dd1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #7 Skrevet 29. mars 2016 5 minutter siden, Summers skrev: Mye handler nok om ekstremt nærtagende kvinner her på KG samt deres manglende evner til å lese og forstå innleggene de svarer på. Kan jo også være at "kvinnehat" er en fin hersketeknikk når man ikke har noen rasjonelle argumenter. Summerslogikk. Anonymkode: a6cba...044 8
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #8 Skrevet 29. mars 2016 Men fra spøk til alvor. Mye kvinnehat handler om redsel. Redsel for at man blir tvunget itl å behandle kvinner som mennesker, ikke som ting. Mange er redd for likestilling for de tror at det å gi ting til kvinner betyr det samme som å ta ting fra menn. Redsel for at de skal måtte gi slipp på denne giftige hypermaskuliniteten som noen er så avhenginge av, og rett og slett definerer seg selv utifra. Hvis de ikke er MANN med store bokstaver, hva er de da? Hvis kvinner kan få lov til å ta vare på seg selv er jo ikke de nødvendig lenger. Og dette er det skumleste i verden for noen. Anonymkode: 23fc7...f27 9
Gjest cheshirecat Skrevet 29. mars 2016 #9 Skrevet 29. mars 2016 (endret) Den 29.3.2016 at 23.55, Mons skrev: TS, kvinnehat er en lidelse. Den er helt åpenbar. Vi menn lever med den. Dere kvinner bortforklarer. Et meget godt innlegg. Vi kan hjelpe. Mange kan reddes. Kan du gi noen tips? Den 29.3.2016 at 23.55, Summers skrev: Mye handler nok om ekstremt nærtagende kvinner her på KG samt deres manglende evner til å lese og forstå innleggene de svarer på. Kan jo også være at "kvinnehat" er en fin hersketeknikk når man ikke har noen rasjonelle argumenter. "Det er alle andre bare ikke meg".. Hehe .. 👍 Den 29.3.2016 at 23.58, AnonymBruker skrev: Handler om kvinner som ikke tåler en dritt eller eventuelt sannheten ps ikke spør om noe du ikke tåler svaret på. Anonymkode: da1ee...e64 Jojo, jeg er robust.. Bare kom med det.. Ryddet for svar til slettet innlegg. - Pavilion, mod Endret 2. april 2016 av Pavilion
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #10 Skrevet 29. mars 2016 Problemet er kvinner er dumme, så dette er ingen diagnose. Anonymkode: cada2...f64 2
Gjest cheshirecat Skrevet 29. mars 2016 #11 Skrevet 29. mars 2016 (endret) Dette er som å observere et forskningsprosjekt, fordi åpenlyst så fremprovoserer disse kvinneundertrykkende utallelsene avsky og hån i retur, som sikkert forsterker kvinnehatet i utganspunket.. Og sirkelen bare gjentar seg.. Endret 29. mars 2016 av cheshirecat
Gjest Herr Heftig Skrevet 29. mars 2016 #12 Skrevet 29. mars 2016 (endret) Det heter Misogyny Endret 29. mars 2016 av Herr Heftig
Marie90 Skrevet 29. mars 2016 #13 Skrevet 29. mars 2016 Det handler jo ofte om mennesker som ikke er vinnere generelt - de faller utenfor profesjonelt, intellektuelt og økonomisk - og som resultat har de heller ikke draget. Kvinner av denne sorten kan også hate menn, men ikke på samme rasende vis. Menn i denne kategorien blir ampre og den seksuelle frustrasjonen manifesterer seg i hat. Hva i helvete er galt med kvinner, og hvorfor er de så forferdelig vanskelige? Jeg gjør alt jeg skal - hvor er sexen min? Anbefaler dette innlegget. Det ble skrevet i lys av tragedien i Santa Barbara for et par år siden, men forfatteren har gått inn i et reellt problem som definerer denne generasjonen - en følelse av berettighet. http://www.hookingupsmart.com/2014/06/03/politics-and-feminism/eliot-rodger-and-the-red-pill/ 8
Gjest cheshirecat Skrevet 29. mars 2016 #14 Skrevet 29. mars 2016 (endret) Den 29.3.2016 at 1.06, Marie90 skrev: Det handler jo ofte om mennesker som ikke er vinnere generelt - de faller utenfor profesjonelt, intellektuelt og økonomisk - og som resultat har de heller ikke draget. Kvinner av denne sorten kan også hate menn, men ikke på samme rasende vis. Menn i denne kategorien blir ampre og den seksuelle frustrasjonen manifesterer seg i hat. Hva i helvete er galt med kvinner, og hvorfor er de så forferdelig vanskelige? Jeg gjør alt jeg skal - hvor er sexen min? Anbefaler dette innlegget. Det ble skrevet i lys av tragedien i Santa Barbara for et par år siden, men forfatteren har gått inn i et reellt problem som definerer denne generasjonen - en følelse av berettighet. http://www.hookingupsmart.com/2014/06/03/politics-and-feminism/eliot-rodger-and-the-red-pill/ Takk for et godt og saklig innlegg. Skal lese linken din. Ryddet for svar til slettet innlegg. - pavilion, mod Endret 2. april 2016 av Pavilion
Gjest Aucaman Skrevet 29. mars 2016 #15 Skrevet 29. mars 2016 Misandrist er mannehat, men har vel aldri hørt det bli brukt i hverdagen.
kisskissbangbang Skrevet 29. mars 2016 #17 Skrevet 29. mars 2016 (endret) Jeg skal definitivt prøve å komme med noe mer eller mindre konstruktivt i morra! Endret 29. mars 2016 av kisskissbangbang Modererte meg sjøl for utenomsnakk. 1
herremann Skrevet 29. mars 2016 #18 Skrevet 29. mars 2016 1 time siden, cheshirecat skrev: Det er mye generaliseringer som går på kvinners utseende, hvordan de eldres (som om kvinner og menn eldres så forskjellig..?) om de er slanke/tykke (som om kvinner og menn sitt forhold til vekt/helse er så forskjellig) tråden var ikke en sammenligning mellom kvinner og menn utseendemessig, den handlet om hvorfor menn velger seg partnere som er 15-20år yngre. Jeg påpekte at med alderen så er det naturlig at kvinner "visner". De får barn, appelsinhud, hengepupper, valker. Kvinner som er 15-20år yngre holder seg naturligvis bedre. dette gjør meg på ingen måte en kvinnehater. jeg påpeker bare et faktum. 1 time siden, cheshirecat skrev: kvinners seksualitet/"løssluppenhet" (som om kvinner og menns seksualitet er så forskjellig) den tråden varnok en gang ikke en sammenligning mellom kvinner og menn, vi diskuterte "hvorfor jenter er blitt så ville etter å knulle". Norske kvinner er mye mer seksuelt fristilte enn store deler av verden. Det er ikke mange land i verden hvor jenter drar på "knulleturer"(som dere kvinner selv skrev det i tråden) til syden. dette er nok en gang ikke kvinnehat, jeg bare påpeker et faktum. 4
Gjest cheshirecat Skrevet 29. mars 2016 #20 Skrevet 29. mars 2016 3 minutter siden, herremann skrev: tråden var ikke en sammenligning mellom kvinner og menn utseendemessig, den handlet om hvorfor menn velger seg partnere som er 15-20år yngre. Jeg påpekte at med alderen så er det naturlig at kvinner "visner". De får barn, appelsinhud, hengepupper, valker. Kvinner som er 15-20år yngre holder seg naturligvis bedre. dette gjør meg på ingen måte en kvinnehater. jeg påpeker bare et faktum. den tråden varnok en gang ikke en sammenligning mellom kvinner og menn, vi diskuterte "hvorfor jenter er blitt så ville etter å knulle". Norske kvinner er mye mer seksuelt fristilte enn store deler av verden. Det er ikke mange land i verden hvor jenter drar på "knulleturer"(som dere kvinner selv skrev det i tråden) til syden. dette er nok en gang ikke kvinnehat, jeg bare påpeker et faktum. På hvilken forskning/vitenskap/data baserer du dine fakta på? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå