Gå til innhold

Hvordan var det på reunion? vet ikke om jeg skal dra..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 timer siden, Alice123 skrev:

Jeg har en teori (som jeg passer på å nevne i alle disse mobbetrådene), om at en del mobbere ikke aner at de er mobbere. Det er talløse eksempler på det i disse trådene, hvor tidligere mobbeoffere han konfrontert sine uforstående mobbere. 

Det man selv tenker tilbake på som "erting mellom barn" kan ha blitt opplevd som et rent helvete av den stakkaren som sto på feil side av ertingen...

(Kjør debatt!)

Jeg mener at denne teorien blir liksom litt "enkel" på en måte. Folk som drar en vits eller noe på andres bekostning, kan vel skje i alle aldersgrupper. - også blant godt voksne mennesker....

Problemet er at det finnes idioter og drittsekker (i alle aldre) som mobber og plager andre, bare fordi de mener at dette er morsomt. De er jo fullstendig klar over hva dem gjør, men de gir blanke pokker i at andre blir lei seg eller såret...

Anonymkode: 940e7...c57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at denne teorien blir liksom litt "enkel" på en måte. Folk som drar en vits eller noe på andres bekostning, kan vel skje i alle aldersgrupper. - også blant godt voksne mennesker....

Problemet er at det finnes idioter og drittsekker (i alle aldre) som mobber og plager andre, bare fordi de mener at dette er morsomt. De er jo fullstendig klar over hva dem gjør, men de gir blanke pokker i at andre blir lei seg eller såret...

Anonymkode: 940e7...c57

Ja, jo... det er sikkert gøy for de som har blitt mobbet på skolen, som kommer tilbake på reunion for å bli mobbet enda mer. :roll:

Ja, det finnes drittsekker i alle aldre, nasjonaliteter, etc... Det er helt sant, og noen har et større behov for å utrykke seg med regelrett mobbing. Det sier jo veldig mye om dem. De færreste syntes at mobbing er gøy og de færreste tar mobbernes side- Mobberne har vel noen venner men ikke så mange vil jeg tro.

Anonymkode: dd8b7...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at denne teorien blir liksom litt "enkel" på en måte. Folk som drar en vits eller noe på andres bekostning, kan vel skje i alle aldersgrupper. - også blant godt voksne mennesker....

Problemet er at det finnes idioter og drittsekker (i alle aldre) som mobber og plager andre, bare fordi de mener at dette er morsomt. De er jo fullstendig klar over hva dem gjør, men de gir blanke pokker i at andre blir lei seg eller såret...

Anonymkode: 940e7...c57

Den er enkel, men den stemmer. Selv om du bare slenger en spøk kan du være med å mobbe, for det er summen av alt/hvordna personen oppfatter det som avgjør om det er mobbing.

 

 

Anonymkode: f0ac5...334

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deltok på reunion fra ungdomsskolen og det hele ble en kjempeopplevelse. Hadde ikke sett klassekameratene på 15 år, så det ble ganske interessant å høre hvor de var havnet i livet. Dessuten var jeg så heldig å havne til sengs med en av jentene jeg gikk i klasse med. Ble med henne hjem på nach.. :-) Stor tilfredsstillelse å ligge med hun som var ungdomsskolens hotteste babe. Hun hadde tapt seg litt med hengepupper og slapp rumpe, men hun kunne sakene sine i senga.

Anonymkode: c6c1a...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer ikke på at jeg deltok i 10.klassereunioen i fjor høst. Det var meget hyggelig og festarrangører hadde gjort en god jobb. Det ble servert god mat, kaker og champagne. Vi hadde en quiz om skolen/nærområdet fra den gang da, det ble vist frem bilder og det ble sang og dans. Hyggelig kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på reunion med ungdommskolen for 5-6 år siden. Jeg var litt i tvil om jeg skulle dra, men det ble hyggelig. Det var noen jeg gleda meg til å prate med igjen og noen jeg var litt nysgjerrig på å se hvordan det hadde gått med. Det var de kule jentene fra gamledager som arrangerte, de hadde lagd et par leker hvor man skulle huske ting som hadde skjedd, lærere og sånt, helt ok, men selvfølgelig dreide spørsmålene seg mye om sånt som de hadde holdt på med. Jeg var ikke en ordentlig outsider, men litt sånn midt i mellom.

Anonymkode: 9921e...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Alice123 skrev:

 

 

Jeg har en teori (som jeg passer på å nevne i alle disse mobbetrådene), om at en del mobbere ikke aner at de er mobbere. Det er talløse eksempler på det i disse trådene, hvor tidligere mobbeoffere han konfrontert sine uforstående mobbere. 

Det man selv tenker tilbake på som "erting mellom barn" kan ha blitt opplevd som et rent helvete av den stakkaren som sto på feil side av ertingen...

(Kjør debatt!)

Eller, de aner ikke at de var mobbere, fordi det var sosialt akseptert å mobbe mobbeofrene, blandt alle elevene på trinnet, og gjerne blandt flere folk over og under. Spesielt når lærere ignorerer og later som om de ikke ser at det skjer, blir det enda enklere. 

De som mobbet meg ertet meg ikke en gang i året. Det var fysisk og psykisk mobbing og terror daglig i ti år. De visste hva de gjorde, men for de var det det eneste riktige, alle vennene deres gjorde det jo, og ingen ansvarspersoner sa noe imot det. De som ble mobbet hadde ikke navn etter "ansikt", det var bare han/hun feite/stygge/med etellerannet.

Det er ikke så mye å debattere. Det er slik det var. Fortiden. Jeg håper bare fremtiden blir bedre for mange andre barn! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29. mars 2016 at 0.18, AnonymBruker skrev:

Jepp, dessverre helt seriøst. Ikke gøy for hun som var blitt enke heller.. I tillegg hadde de en sang der folk skulle reise seg dersom de var single (alle single reiser seg), hadde ett barn (alle med ett barn reiser seg), to barn, er gift, skilt - du skjønner poenget. Sangen hadde mange vers, så noen gikk ut for å røyke undervegs. Var ikke alle som syntes dette var gøy nei, jeg hadde ikke likt meg for å si det sånn. Var videre en "lek" der de som var par/sammen i løpet av videregående skulle kysse på scenen. Da var det heldigvis noen som stoppet festkomiteen og ba om at underholdningen ble avsluttet. Medlemmene i festkomiteen gjorde dette av redsel for at folk ikke skulle ha noe å snakke om.

Anonymkode: 26b7d...9f9

Den sangen hadde de på reunionen jeg var på også. Kleint. Det er uansett den siste reunionen jeg drar på. Folk omgikkes de samme som på vgs, og var man utenfor, ble man det på reunionen også.

Anonymkode: d4d08...a35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den sangen hadde de på reunionen jeg var på også. Kleint. Det er uansett den siste reunionen jeg drar på. Folk omgikkes de samme som på vgs, og var man utenfor, ble man det på reunionen også.

Anonymkode: d4d08...a35

Er det noen som har teksten til den sangen? Høres sykt kleint ut.

Anonymkode: a72ea...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det denne? Kjempehyggelig :sprettoy::flau:

Kirke, rådhus, ring av gull?
Alle gifte reiser seg, reiser seg.
Alle gifte setter seg!

Papirløst går like bra.
Samboere reiser seg, reiser seg.
Samboere setter seg!

Gikk det skeis og rett i dass?
Alle skilte reiser seg, reiser seg.
Alle skilte setter seg!


Fortsatt fri og frank og yr?
Alle single reiser seg, reiser seg.
Alle single setter seg!

Alle de med barn står opp.
Alle de med barn står opp, barn står opp.
Alle de med barn står opp.
(OG BLIR STÅENDE)

Har du akkurat begynt?
De med ETT barn setter seg, setter seg.
De med ETT barn setter seg!

Erfaring, ja – har fiksa TO!
De med TO barn setter seg, setter seg.
De med TO barn setter seg.

Står det fortsatt no’n igjen?
Hva med prevensjon min venn, -sjon min venn
Hva med prevensjon min venn?
(Nå kan dere også sette dere.)

Kjørt for fort, fått pengebot?
Bøtelagte reiser seg, reiser seg.
Bøtelagte setter seg!

Birken eller maraton?
Alle gærne reiser seg, reiser seg.
Alle gærne setter seg.

Hatt et opphold utenlands?
Verdensvante reiser seg, reiser seg.
Verdensvante setter seg!

Opp og ned i kjærlighet?
Ustabile reiser seg, reiser seg.
Ustabile reiser seg.

Bor du fortsatt hjem’ hos mor?
Mammadalter reiser seg, reiser seg.
Mammadalter setter seg!

Trim og trening, lavkarbo?
Alle sunne reiser seg, reiser seg.
Alle sunne setter seg!

Helgemoro, fest og fyll?
Evig unge reiser seg, reiser seg.
Evig unge setter seg!
 

Anonymkode: a72ea...ba1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på reunion, og er veldig glad for at jeg gikk. Mye var ved det samme, mange av de samme som hang sammen, de som hadde et godt øye til hverandre da vi gikk på ungdomsskolen flørtet litt nå også.. Det ble ikke kleint,ingen dumme sanger, men litt dansing til den musikken som var pop da vi var ung. Kvelden kan jo bli veldig fin! Og så er det lov å ha en unnskyldning i bakhånd om du ikke skulle ha det noe trivelig. Man angrer jo gjerne på de tingene man ikke gjør. 

Anonymkode: 5dad6...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på reunion tre år etter ungdomsskolen. Det var kanskje litt for kort tid, for den første halvtimen eller timen gikk med på å oppdatere seg på hvilken linje de andre hadde gått og hva de skulle studere videre. Deretter falt alle inn i sine gamle roller, og jeg ble sittende alene igjen, som vanlig. (Det skal sies at jeg er sjenert, så jeg er ikke den som hopper inn i samtaler sånn helt uten videre heller. Men likevel ...) På facebook-gruppa for tiårs-gjenforeningen for hele kullet(fire klasser, 26-30 elever pr klasse) var det snakk om å samle inn bilder fra den gang da, og ha opp på storskjerm. Jeg hadde ingen interesse av å minnes en tid jeg helst ville glemme, sammen med folk jeg ikke trivdes sammen med da, og ei heller har interesse for å ha videre kontakt med ellers. De få jeg har ønsket kontakt med fra de årene, gikk i klassene over eller under, og det er ikke skoletiden jeg minnes sammen med dem. Så jeg droppet det, og angrer ikke på det. Kommer ikke til å møte på fremtidige gjenforeninger heller.

Anonymkode: 46cbe...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at denne teorien blir liksom litt "enkel" på en måte. Folk som drar en vits eller noe på andres bekostning, kan vel skje i alle aldersgrupper. - også blant godt voksne mennesker....

Problemet er at det finnes idioter og drittsekker (i alle aldre) som mobber og plager andre, bare fordi de mener at dette er morsomt. De er jo fullstendig klar over hva dem gjør, men de gir blanke pokker i at andre blir lei seg eller såret...

Anonymkode: 940e7...c57

Jeg er enig det du skriver, men jeg tror folk har en tendens til å "romantisere" barndommen sin. Det, i tilegg til at jeg tror folk (kanskje med vilje?), "husker feil". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 31.3.2016 den 21.42):

Er det denne? Kjempehyggelig :sprettoy::flau:

Kirke, rådhus, ring av gull?
Alle gifte reiser seg, reiser seg.
Alle gifte setter seg!

Papirløst går like bra.
Samboere reiser seg, reiser seg.
Samboere setter seg!

Gikk det skeis og rett i dass?
Alle skilte reiser seg, reiser seg.
Alle skilte setter seg!


Fortsatt fri og frank og yr?
Alle single reiser seg, reiser seg.
Alle single setter seg!

Alle de med barn står opp.
Alle de med barn står opp, barn står opp.
Alle de med barn står opp.
(OG BLIR STÅENDE)

Har du akkurat begynt?
De med ETT barn setter seg, setter seg.
De med ETT barn setter seg!

Erfaring, ja – har fiksa TO!
De med TO barn setter seg, setter seg.
De med TO barn setter seg.

Står det fortsatt no’n igjen?
Hva med prevensjon min venn, -sjon min venn
Hva med prevensjon min venn?
(Nå kan dere også sette dere.)

Kjørt for fort, fått pengebot?
Bøtelagte reiser seg, reiser seg.
Bøtelagte setter seg!

Birken eller maraton?
Alle gærne reiser seg, reiser seg.
Alle gærne setter seg.

Hatt et opphold utenlands?
Verdensvante reiser seg, reiser seg.
Verdensvante setter seg!

Opp og ned i kjærlighet?
Ustabile reiser seg, reiser seg.
Ustabile reiser seg.

Bor du fortsatt hjem’ hos mor?
Mammadalter reiser seg, reiser seg.
Mammadalter setter seg!

Trim og trening, lavkarbo?
Alle sunne reiser seg, reiser seg.
Alle sunne setter seg!

Helgemoro, fest og fyll?
Evig unge reiser seg, reiser seg.
Evig unge setter seg!
 

Anonymkode: a72ea...ba1

Kleint og ekkelt

Anonymkode: 653c4...cac

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.3.2016 den 12.08):

Veldig mange forskjellige opplevelser og meninger her ja, men trist å lese om mobberne som fortsatt aldri vokste opp mentalt. Var endel mobbere på trinnet (jeg var ikke akkurat mobbeoffer men tåler ikke trynet dems...) men godt mulig de kan ha skjerpet seg...

Hilsen Ts. :)

Anonymkode: 49dfa...f6a

Det som er synd med slike reunions er at folk som regel faller inn i sine gamle roller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er glad alle mine klasser jeg har gått i er for late til å organisere reunion 😅

Anonymkode: 29bb9...8c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

bopera skrev (På 30.3.2016 den 10.20):

Jeg var på reunion for vgs, men jeg gikk på en liten musikklinje, og de fleste av oss hadde kontakt med hverandre uansett. Så etter 10 år hadde vi en fest, der vi inviterte dans og drama. Det var kjempehyggelig!

Men ungdomsskole-reunionen min hadde jeg absolutt ingen planer om å gå på, heldigvis hadde jeg en jobb den dagen. Men tre andre venninner dro, og sa det var grusomt.

Da det ble valgt komité, var det de samme jentene som gjorde u-skolen til et helvete for alle andre, som ble sittende i komiteen. Det endte med en fest som tydelig kun var til glede for dem og gjengen deres. Det var som i en post tidligere, lagt opp til massevis av statusoppdateringer - også denne "Alle gifte/single/barnløse reiser seg". Dekorasjonene var store bilder fra u-tiden, men de hadde kun bilder av seg selv. De hadde laget et stort bord, der de satt med "gamlegjengen", mens de andre satt på pulter, som var satt sammen 4 og 4 rundt dette bordet. Det verste var et hefte, hvor alle skulle bli presentert på nytt - egentlig en god idé, syns jeg. Alle som kom besvarte noen spørsmål på forhånd, disse ble printet opp i et hefte sammen med 10.klasse-bildet ditt, men hold dere fast; dette skjedde når skattelistene fortsatt var "åpne", så under hvert bilde stod årets inntekt og formue!! 

En av jentene som hadde det tøffest på u-skolen holdt også en 30 minutters tale, der ho tok for seg hver og en av de som hadde mobbet henne. Hele greia var visst en katastrofe, og jeg er overlykkelig for at jeg ikke dro!

Hørtes ut som en grusom jentedrama high school film 🤢🤮

Anonymkode: b4381...b4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Invitasjonen min til reunion for ungdomsskolen kom uka etter at festen hadde vært. Noe forandrer seg aldri, jeg fikk som regel vite om klassefestene mandagen etter…

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/31/2016 at 4:41 PM, Fiberhusk said:

Eller, de aner ikke at de var mobbere, fordi det var sosialt akseptert å mobbe mobbeofrene, blandt alle elevene på trinnet, og gjerne blandt flere folk over og under. Spesielt når lærere ignorerer og later som om de ikke ser at det skjer, blir det enda enklere. 

De som mobbet meg ertet meg ikke en gang i året. Det var fysisk og psykisk mobbing og terror daglig i ti år. De visste hva de gjorde, men for de var det det eneste riktige, alle vennene deres gjorde det jo, og ingen ansvarspersoner sa noe imot det. De som ble mobbet hadde ikke navn etter "ansikt", det var bare han/hun feite/stygge/med etellerannet.

Det er ikke så mye å debattere. Det er slik det var. Fortiden. Jeg håper bare fremtiden blir bedre for mange andre barn! 

Enig i dette. Jeg gikk i samme klasse med en fra 1.klasse til 10.klasse som gjennom alle de årene plaget meg. Det var alt fra å drite meg ut foran andre, dytte meg, sitte bak meg å riste i setet mitt på bussen hjem, sperre veien for meg, klage når han fikk meg i gruppa si eller fikk meg på laget sitt i gymen. Jeg bet alt dette i meg og lot han holde på i alle år uten å si fra til noen. Han holdt på sånn med andre også, men følte jeg var en av de han plaget mest da jeg var mest tilgjengelig for han siden vi også tok samme buss. 

Jeg har aldri deltatt på reunion, og kommer heller aldri til å gjøre det. Har hørt rykter om at denne gutten (som nå er en voksen mann) fremdeles holder på på samme viset til tross for at han har både kone og barn. Han har likevel mange venner og er respektert. Jeg vil han ingenting vondt og ønsker han det beste, men jeg har virkelig null interesse av å se han igjen eller snakke med han igjen. For han så var kanskje den plagingen av meg bare gøy, det var det virkelig  ikke for meg. Hadde vært utrolig vondt å komme på en av disse reunionene og han hadde begynt å prate om disse tingene og blitt møtt med gapskratt fra alle og "hahaha ja det husker vi, det var dritkult".  

Jeg var veldig bestemt på at når jeg gikk ut av ungdomsskolen så var det også det siste jeg så av han og resten av klassen. Det står jeg fremdeles fast på nå snart 20 år etter. Jeg er ikke bitter eller bærer nag, jeg har bare null interesse av å bruke mer tid på det der. 

Anonymkode: 4c268...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit, men er en fordel å kunne fransk, siden lokalbefolkningen snakker en fransk-basert kreole og fransk er det offisielle språket. Flott natur.

Anonymkode: 8648b...ecc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...