Gå til innhold

Hvordan var det på reunion? vet ikke om jeg skal dra..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er visst invitert på en såkalt "reunion" med de jeg gikk på ungdomskole med. Vet ikke helt om jeg skal dra eller ikke...

Dere som har vært på sånt, Hvordan var det? Var det kleint, gøy, eller fælt? Angret du etterpå? Var det fullt av baksnakking, skryting eller var det ganske hyggelig? Ja som dere skjønner så lurer jeg veldig hvordan sånt er. Er nok også litt redd for å bli baksnakket om jeg ikke drar, men hadde ikke så god kontakt med trinnet mitt alikevel.

Anonymkode: 49dfa...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært på to reunioner med ungdomsskolen, men ingen fra videregående skole. Har gode venner fra ungdomsskolen og syntes derfor det er gøy å feste med folk jeg har vokst opp sammen med. Vi var samme klasse i 9 år, så vi ble godt kjent og mange av oss er venner den dag i dag (vi er 40 år nå)

På videregående var vi mange flere klasser og jeg hadde i grunnen lite kontakt med folk. Var ikke noe galt verken med meg eller noen andre, det bare ble sånn. Har to gode venninner fra den tiden, men resten har jeg ingen interesse av å tilbringe en kveld med. Jeg tenker at det er en grunn til at jeg ikke har flere gode venner fra de tre årene på vgs. Ei av venninnene mine valgte å gå, men syntes det ble kleint og rart. Det var bare en samling av mange mennesker hun ikke kjente igjen og som hun ikke kommer til å ha kontakt med videre heller. Hun opplevde festen som en konkurranse i hvem som hadde klart seg best i livet, hadde best utdannelse osv. Alle måtte presentere seg selv og si hva de gjør i dag, gift/singel, antall barn, hus, hytter, båt og andre materialistiske ting. Hun kommer ikke til å gå igjen hvis det blir en neste gang og det gjør helt sikkert ikke jeg heller.

Tror det kommer an på hvordan du er som person. Noen synes det er morsomt å treffe igjen folk de har gått på skole med, mens andre ikke ser poenget med å tilbringe en kveld med folk man normalt ikke har kontakt med. Jeg hadde aldri gått dersom jeg var i tvil, er ikke nysgjerrig på hvordan det har gått med folk jeg ikke kjenner heller.

Anonymkode: 26b7d...9f9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært på to reunioner med ungdomsskolen, men ingen fra videregående skole. Har gode venner fra ungdomsskolen og syntes derfor det er gøy å feste med folk jeg har vokst opp sammen med. Vi var samme klasse i 9 år, så vi ble godt kjent og mange av oss er venner den dag i dag (vi er 40 år nå)

På videregående var vi mange flere klasser og jeg hadde i grunnen lite kontakt med folk. Var ikke noe galt verken med meg eller noen andre, det bare ble sånn. Har to gode venninner fra den tiden, men resten har jeg ingen interesse av å tilbringe en kveld med. Jeg tenker at det er en grunn til at jeg ikke har flere gode venner fra de tre årene på vgs. Ei av venninnene mine valgte å gå, men syntes det ble kleint og rart. Det var bare en samling av mange mennesker hun ikke kjente igjen og som hun ikke kommer til å ha kontakt med videre heller. Hun opplevde festen som en konkurranse i hvem som hadde klart seg best i livet, hadde best utdannelse osv. Alle måtte presentere seg selv og si hva de gjør i dag, gift/singel, antall barn, hus, hytter, båt og andre materialistiske ting. Hun kommer ikke til å gå igjen hvis det blir en neste gang og det gjør helt sikkert ikke jeg heller.

Tror det kommer an på hvordan du er som person. Noen synes det er morsomt å treffe igjen folk de har gått på skole med, mens andre ikke ser poenget med å tilbringe en kveld med folk man normalt ikke har kontakt med. Jeg hadde aldri gått dersom jeg var i tvil, er ikke nysgjerrig på hvordan det har gått med folk jeg ikke kjenner heller.

Anonymkode: 26b7d...9f9

Seriøst?!? Kjempekoselig for uføre, skilte osv.

Anonymkode: a72ea...ba1

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst?!? Kjempekoselig for uføre, skilte osv.

Anonymkode: a72ea...ba1

Jepp, dessverre helt seriøst. Ikke gøy for hun som var blitt enke heller.. I tillegg hadde de en sang der folk skulle reise seg dersom de var single (alle single reiser seg), hadde ett barn (alle med ett barn reiser seg), to barn, er gift, skilt - du skjønner poenget. Sangen hadde mange vers, så noen gikk ut for å røyke undervegs. Var ikke alle som syntes dette var gøy nei, jeg hadde ikke likt meg for å si det sånn. Var videre en "lek" der de som var par/sammen i løpet av videregående skulle kysse på scenen. Da var det heldigvis noen som stoppet festkomiteen og ba om at underholdningen ble avsluttet. Medlemmene i festkomiteen gjorde dette av redsel for at folk ikke skulle ha noe å snakke om.

Anonymkode: 26b7d...9f9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, dessverre helt seriøst. Ikke gøy for hun som var blitt enke heller.. I tillegg hadde de en sang der folk skulle reise seg dersom de var single (alle single reiser seg), hadde ett barn (alle med ett barn reiser seg), to barn, er gift, skilt - du skjønner poenget. Sangen hadde mange vers, så noen gikk ut for å røyke undervegs. Var ikke alle som syntes dette var gøy nei, jeg hadde ikke likt meg for å si det sånn. Var videre en "lek" der de som var par/sammen i løpet av videregående skulle kysse på scenen. Da var det heldigvis noen som stoppet festkomiteen og ba om at underholdningen ble avsluttet. Medlemmene i festkomiteen gjorde dette av redsel for at folk ikke skulle ha noe å snakke om.

Anonymkode: 26b7d...9f9

Det høres rimelig spesielt og meget uvanlig ut.

Anonymkode: c18ce...e05

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, dessverre helt seriøst. Ikke gøy for hun som var blitt enke heller.. I tillegg hadde de en sang der folk skulle reise seg dersom de var single (alle single reiser seg), hadde ett barn (alle med ett barn reiser seg), to barn, er gift, skilt - du skjønner poenget. Sangen hadde mange vers, så noen gikk ut for å røyke undervegs. Var ikke alle som syntes dette var gøy nei, jeg hadde ikke likt meg for å si det sånn. Var videre en "lek" der de som var par/sammen i løpet av videregående skulle kysse på scenen. Da var det heldigvis noen som stoppet festkomiteen og ba om at underholdningen ble avsluttet. Medlemmene i festkomiteen gjorde dette av redsel for at folk ikke skulle ha noe å snakke om.

Anonymkode: 26b7d...9f9

:hakeslepp: Det er noe av det verste jeg har hørt! Jeg hadde gått hjem etter to minutter.

Anonymkode: a72ea...ba1

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På et reunion jeg var på kom ikke mobbeofferne fra skolen. De som mobbet kom derimot.

Anonymkode: 49cc5...7ee

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 10 år siden jeg begynte på VGS - ikke hørt noe om reunion.

13 år siden jeg begynte på ungdomsskolen - ikke hørt noe om reunion.

(ikke ferdig med høyere utdanning, så er åpenbart ikke reunion enda :P )

Anonymkode: 5c70a...173

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På et reunion jeg var på kom ikke mobbeofferne fra skolen. De som mobbet kom derimot.

Anonymkode: 49cc5...7ee

Det er ganske vanlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var mobbeoffer og dro på reunion. Det var for det meste kleint, men jeg var ikke eneste mobbeoffer som kom. 
Det komiske var at de aller værste mobberne som dukket opp ante ikke hvem jeg var en gang :laugh:

Jeg ville ikke dratt, hvis jeg fikk valget igjen i dag.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på reunion da det var 10 år siden vi gikk ut fra ungdomsskolen. Jeg har jo foreldrene mine fortsatt på det stedet, så jeg har jo kontakt med noen, i tillegg ser jeg jo hva folk driver med på facebook, så jeg vet ikke, følte liksom at behovet for en reunion var lite siden jeg visste hva alle hadde studert, hva de jobbet med, hvem de var sammen med osv.. :P i tillegg var kanskje 10 år litt for lite, mange er jo fortsatt venner og omgås veldig ofte og var fortsatt studenter. 

Tror det kommer helt an på kullet osv, de som var litt utenfor på ungdomsskolen kom ikke, men generelt var de fleste der og vi var et kull med godt samhold osv..

I fjor var det reunion fra russekullet, de var noen drittfolk da, så hadde ikke behov for å møtes senere heller. De jeg var mest sammen med på videregående har jeg kontakt med ellers alikevel, det var ingen av oss som dro. Tipper det var like "klikkete" på den festen som det var i russetida.. :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte å ikke dra. Så ikke poenget når alt kom til alt. Var visstnok skikkelig kjedelig og svært få som møtte opp :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dro, og jeg angret (5 år etter ungdomsskolen). Var mobbeoffer og følte meg utrolig ukomfortabel i møte med mobberne igjen, i tillegg gjorde jeg en stor tabbe og drakk meg alt for full. Har sosial angst, mye pga. av mobbingen på skolen. Aldri mer reunion, og jeg har slettet mange av de som venn på facebook.

Anonymkode: 8ff8c...d1f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på reunion for vgs, men jeg gikk på en liten musikklinje, og de fleste av oss hadde kontakt med hverandre uansett. Så etter 10 år hadde vi en fest, der vi inviterte dans og drama. Det var kjempehyggelig!

Men ungdomsskole-reunionen min hadde jeg absolutt ingen planer om å gå på, heldigvis hadde jeg en jobb den dagen. Men tre andre venninner dro, og sa det var grusomt.

Da det ble valgt komité, var det de samme jentene som gjorde u-skolen til et helvete for alle andre, som ble sittende i komiteen. Det endte med en fest som tydelig kun var til glede for dem og gjengen deres. Det var som i en post tidligere, lagt opp til massevis av statusoppdateringer - også denne "Alle gifte/single/barnløse reiser seg". Dekorasjonene var store bilder fra u-tiden, men de hadde kun bilder av seg selv. De hadde laget et stort bord, der de satt med "gamlegjengen", mens de andre satt på pulter, som var satt sammen 4 og 4 rundt dette bordet. Det verste var et hefte, hvor alle skulle bli presentert på nytt - egentlig en god idé, syns jeg. Alle som kom besvarte noen spørsmål på forhånd, disse ble printet opp i et hefte sammen med 10.klasse-bildet ditt, men hold dere fast; dette skjedde når skattelistene fortsatt var "åpne", så under hvert bilde stod årets inntekt og formue!! 

En av jentene som hadde det tøffest på u-skolen holdt også en 30 minutters tale, der ho tok for seg hver og en av de som hadde mobbet henne. Hele greia var visst en katastrofe, og jeg er overlykkelig for at jeg ikke dro!

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

VarJepp, dessverre helt seriøst. Ikke gøy for hun som var blitt enke heller.. I tillegg hadde de en sang der folk skulle reise seg dersom de var single (alle single reiser seg), hadde ett barn (alle med ett barn reiser seg), to barn, er gift, skilt - du skjønner poenget. Sangen hadde mange vers, så noen gikk ut for å røyke undervegs. Var ikke alle som syntes dette var gøy nei, jeg hadde ikke likt meg for å si det sånn. Var videre en "lek" der de som var par/sammen i løpet av videregående skulle kysse på scenen. Da var det heldigvis noen som stoppet festkomiteen og ba om at underholdningen ble avsluttet. Medlemmene i festkomiteen gjorde dette av redsel for at folk ikke skulle ha noe å snakke om.

Anonymkode: 26b7d...9f9

Var det tidligere mobbeoffer i klassen som arrangerte dette? For det hadde jo vært humoristisk. Ellers er det noe av det mest tragiske jeg har sett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blomsterert
9 minutter siden, bopera skrev:

Jeg var på reunion for vgs, men jeg gikk på en liten musikklinje, og de fleste av oss hadde kontakt med hverandre uansett. Så etter 10 år hadde vi en fest, der vi inviterte dans og drama. Det var kjempehyggelig!

Men ungdomsskole-reunionen min hadde jeg absolutt ingen planer om å gå på, heldigvis hadde jeg en jobb den dagen. Men tre andre venninner dro, og sa det var grusomt.

Da det ble valgt komité, var det de samme jentene som gjorde u-skolen til et helvete for alle andre, som ble sittende i komiteen. Det endte med en fest som tydelig kun var til glede for dem og gjengen deres. Det var som i en post tidligere, lagt opp til massevis av statusoppdateringer - også denne "Alle gifte/single/barnløse reiser seg". Dekorasjonene var store bilder fra u-tiden, men de hadde kun bilder av seg selv. De hadde laget et stort bord, der de satt med "gamlegjengen", mens de andre satt på pulter, som var satt sammen 4 og 4 rundt dette bordet. Det verste var et hefte, hvor alle skulle bli presentert på nytt - egentlig en god idé, syns jeg. Alle som kom besvarte noen spørsmål på forhånd, disse ble printet opp i et hefte sammen med 10.klasse-bildet ditt, men hold dere fast; dette skjedde når skattelistene fortsatt var "åpne", så under hvert bilde stod årets inntekt og formue!! 

En av jentene som hadde det tøffest på u-skolen holdt også en 30 minutters tale, der ho tok for seg hver og en av de som hadde mobbet henne. Hele greia var visst en katastrofe, og jeg er overlykkelig for at jeg ikke dro!

Ohmygod. Skjer ting som dette? Men heier på det tidligere mobbeofferet da! Helt på sin plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reunion avhenger av at man ønsker å møte folk igjen, det gjorde ikke jeg. I dag har jeg kontakt med et menneske fra ungdomsskolen. Videregående-reunion deltar jeg gjerne på.

Anonymkode: fdf23...f94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på reunion for ungdomsskolen og VGS. For ungdomsskolen var det kjedelig, for VGS var det fantastisk gøy. Gjenopptatt kontakt med mange bra folk ☺️

Anonymkode: 56771...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Vel,jeg var på,og alt var egentlig veldig hyggelig. Ingen pinlige leker,ingen pinlige taler. Gutta som spilte i band på skolen gjenforent seg for kvelden og spilte låtene vi hørte på på ungdomsskolen. Var veldig gøy. God mat og litt for mye drikke på de fleste. Vellykka,og i,n var tidligere mobbeoffer heller der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...