Gå til innhold

Burde det vert straffbart å lure til seg barn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, michaeline__07 skrev:

nei jeg vet ikke. det er ikke jeg som skriver og nevner det. jeg bare ga min mening om det. at generelt sett så burde det være straffbart å lure til seg barn. hvor ofte det skjer. det vet jeg ikke. det er ikke et tema i mitt liv, heldigvis.

Men da burde det likegodt være straffbart å ligge med noen uten kondom også så går vel egentlig begge veier dette. En mann blir sjeldent lurt hvis han er smart nok til å ta egne valg.. Som å trekke ut penis og la spruten gå i kondomen i god tid. Sjeldent ei dame holde fast mannen med makt og ber han befrukte henne. Så begge må nok bare ta ansvar for seg selv.

Anonymkode: c7956...6c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men da burde det likegodt være straffbart å ligge med noen uten kondom også så går vel egentlig begge veier dette. En mann blir sjeldent lurt hvis han er smart nok til å ta egne valg.. Som å trekke ut penis og la spruten gå i kondomen i god tid. Sjeldent ei dame holde fast mannen med makt og ber han befrukte henne. Så begge må nok bare ta ansvar for seg selv.

ja. det er sant. så hvis man oppsummerer dette så burde begge fått straff for og ikke brukt kondom. :ler: nei helt seriøst. hvis man kjenner noen godt så er vel ikke dette noe å bekymre seg for? jeg ser at det har skjedd (det er noen som har skrevet masse om det før, her inne) og det er sikkert ikke noe gøy altså, men å ha det som et gjentagende problem i livet for de få mennene i samfunnet dette gjelder (det er neppe mange av dem, og dem er som regel helt på bånn uansett:)) sier så mye om disse mennene, og hva slags miljø de er i.

AnonymBruker
Skrevet

ja. det er sant. så hvis man oppsummerer dette så burde begge fått straff for og ikke brukt kondom. :ler: nei helt seriøst. hvis man kjenner noen godt så er vel ikke dette noe å bekymre seg for? jeg ser at det har skjedd (det er noen som har skrevet masse om det før, her inne) og det er sikkert ikke noe gøy altså, men å ha det som et gjentagende problem i livet for de få mennene i samfunnet dette gjelder (det er neppe mange av dem, og dem er som regel helt på bånn uansett:)) sier så mye om disse mennene, og hva slags miljø de er i.

Jeg mener det aldri burde være et problem for en gjennomsnittlig nordmann:Pnår sæden går i kvinnen kan det bli barn ut av det!

med mindre han har blitt voldtatt selvsagt da kan det bli snakk om straff

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener det aldri burde være et problem for en gjennomsnittlig nordmann:Pnår sæden går i kvinnen kan det bli barn ut av det!

med mindre han har blitt voldtatt selvsagt da kan det bli snakk om straff

ja. du har nok rett. nei altså vi bor i norge så jeg trekker tilbake det at det burde vært straffbart, men voldtekt burde være straffbart og det er det heldigvis. 

AnonymBruker
Skrevet

ja. du har nok rett. nei altså vi bor i norge så jeg trekker tilbake det at det burde vært straffbart, men voldtekt burde være straffbart og det er det heldigvis. 

Men da er vi enig:nigo:  er i huttiheita de straffer kvinner for at de stakkars menna har hatt sex og tilfeldigvis fått utenom ekteskapelige barn ;-) 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da er vi enig:nigo:  er i huttiheita de straffer kvinner for at de stakkars menna har hatt sex og tilfeldigvis fått utenom ekteskapelige barn ;-) 

:)

AnonymBruker
Skrevet

Her kommer det aldri til å bli likestilling. Sånn er det bare. Nettopp fordi at menn ikke blir gravide, menn føder ikke, menn ammer ikke. Før i tiden ble kvinner diskriminert. Det ble sånn at mange kvinner levde med barna mens menn kunne gjøre akkurat som det passet dem. Tidene endrer seg. Nå må vi heller spørre oss om hvordan vi kan følge med i tidene? Hvorfor er det ikke prevensjonsmidler til menn? Kan vi tilby mannen adopsjon eks antall uker etter han fikk vite det/barnet er født? Kanskje man må gå litt i seg selv og ikke ligge med alle som sprer beina sånn som du har gjort, TS? Det handler rett og slett om at mange har dårlig holdninger til sex som medfører en vanvittig risiko. 

Anonymkode: 4cd85...7c1

Skrevet

Ryddet for spekulasjoner, personangrep og svar til dette.

Frk.K, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Burde det forresten være straffbart å påstå at andres barn ikke er barna deres i utgangspunktet (at en eller annen fremmed er faren og at barnet ble unnfanget ved en "feil"? Jeg snakker da ikke om at dne påståtte barnefaren påstår det, men at samfunnet gjør det. Er det mobbing, utfrysning, sjikane? Hva defineres det som?

Er det greit å påstå det jeg skriver?

Før så delte folk trådene på KG, og nå splitter jeg litt opp her, men temaet er nogenlunde det samme. 

Anonymkode: 82af1...1e9

Gjest Klopp
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Burde det forresten være straffbart å påstå at andres barn ikke er barna deres i utgangspunktet (at en eller annen fremmed er faren og at barnet ble unnfanget ved en "feil"? Jeg snakker da ikke om at dne påståtte barnefaren påstår det, men at samfunnet gjør det. Er det mobbing, utfrysning, sjikane? Hva defineres det som?

Er det greit å påstå det jeg skriver?

Før så delte folk trådene på KG, og nå splitter jeg litt opp her, men temaet er nogenlunde det samme. 

Anonymkode: 82af1...1e9

Ja det burde vert straffbart. 

Skrevet

Nei.

Har du grunn til å være forbannet og sur? JA! Absolutt. Dama du har hatt ubeskyttet sex med virker absolutt ikke som perfekt morsmateriale slik som du beskriver henne.

Men du har hatt ubeskyttet sex med en dame. P-piller og kondomer er ikke sikkert. Det burde du vite. Du spruter ikke sæd i en dame du aldri vil ha barn med. Du har befruktet en dame du ikke stoler på engang?

Denne dama er tydligvis litt merkelig. Hvis hun ville ha barn uten å ha en far involvert så kunne hun vel bare gått til en spermbank?

Slik det er nå så har du 50% omsorgsrett for barnet og det er like mye ditt som hennes. Enten er dama blåst i hodet, eller så vil hun kanskje ha deg involvert i livet fremover. I 18 år.

Men ulovlig? Nei. Ingen tvang deg til å ha ubeskyttet sex. 

Det får du nesten bare ta som en tabbe du selv har gjort. Du har hatt ubeskyttet sex. Slikt kan det bli unger av. Du er ikke den eneste mannen det har skjedd med. Og du blir neppe den siste. Men du kan velge å være en god pappa når ungen kommer. Det kan mora faktisk ikke nekte deg. 

Du får bare gjøre det beste ut av det!

Men bruk kondom neste gang du har sex. ;)

AnonymBruker
Skrevet
Den 28.3.2016 at 21.16, Klopp skrev:

Vet mange er desperat etter barn, men å lure menn så hun kan bli gravid er jævlig gjort. Må gå an å stole på damer når det gjelder graviditet. Når de sier de går på ditt og datt og at han trenger ikke kondom så må menn kunne stole på det. Spesielt hvis det er kjæresten, eller hva? Skal det ikke gå an å stole på de en gang?

Ja jeg har opplevd dette og kommer ikke over det. I tillegg vil hun ha barnet alene. Uten en far. Den gleden får hun aldri. Uansett er det for jævlig det hun har gjort og jeg må prate med psykolog om det, og heldigvis motiverer hun meg til å være en far for ungen og gi faen i hva eksen sier nå. Hun kan ikke ha barnet alene. 

Jeg synes sånt burde vært straffbart. Andre som er enig? Ødelegger tross alt mye av livet til andre. Ihvertfall psykisk. Skal være to for å få barn og begge MÅ ville ha barn. Hvorfor er det så vanskelig for noen å forstå?

Løsningen er at menn tar ansvar ved å bruke kondom eller evt å sterilisere seg, dersom de ikke kan stole på den de har sex med.

Anonymkode: 257d2...d52

• Liker 1
Gjest Badebuksa
Skrevet

Man er selv ansvarlig for å bruke prevensjon. Hvis du har sex uten prevensjon og dama blir gravid,  er det din egen feil.

Har du sex med prevensjon og dama blir gravid er det uhell, men også deres feil. Det er risikoen man tar når man har sex.

Det spiller ingen rolle hva dama sier at hun tar (man kan bli gravid på ppiller også), velger du at hun står for prevensjonen tar du samtidig en risiko fordi dama kan velge å droppe prevensjon uten å gi deg beskjed om det, eller det kan skje ting fysisk (diaré, oppkast, inntak av stoffer som påvirker pillene) som gjør at risikoen for at pillene svikter er større enn normalt. 

Skal du være helt sikker, må du sterilisere deg og bruke kondom samtidig. Da er risikoen for graviditet tilnærmet null. 

Men prevensjon er begges ansvar, og hvis graviditet er så leie som jeg opplever at det i ditt tilfelle er, så må man faktisk helgardere seg og nei, da bør man verken stole på at dama tar ppiller eller at pillene gjør jobben. 

Fint at du tar ansvar, men husk at du ikke er et offer her. Du sa ja til det, selvom det ikke føles sånn.

Den gode nyheten er at du ikke vil angre når du får holde barnet ditt første gang.

Gjest Klopp
Skrevet (endret)

Får trøste meg med at hun ikke kan nekte meg å være med mitt eget barn når det blir født og at hun må ha meg i livet sitt uansett hvor mye hun hater meg. Men det er jævlig gjort å lure til seg barn. Burde fått noe igjen for det. Det er jo faen meg ikke normalt gjort å lure til seg barn. Når ingen av oss er klar for barn psykisk. 

Frister veldig å sterilisere meg, men så kan det være dumt hvis jeg en gang finner ei dame jeg slår meg til ro med og vi vil bli foreldre, på naturlig måte. Er redd dama ikke vil være i forhold med en som er steril og finner en som ikke er steril i stedet for. 

Endret av Klopp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...