Gå til innhold

Burde det vert straffbart å lure til seg barn?

Fremhevede innlegg

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man er to om å lage barn. PUNKTUM. Hun går på piller og han bruker kondom. Alltid. Da er det ingen problem. Ærlig talt.

Anonymkode: c7956...6c2

Kondomer har 15% failure rate PER ÅR. Hvis du bruker kondom i 7 år får du et barn, iløpet av et liv der man er seksuelt aktivt vil man ha fem barn. Det er et ubrukelig prevensjonsmiddel. Man kan ikke kontrollere om hun går på piller, eller om hun bruker dem riktig.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1: hvordan skal man kunne bevise at kvinnen ble gravid med vilje? 

2: hvordan mener du hun skal bli straffet? 

Det er nå en gang sånn at all prevensjon kan svikte, så vil du nå virkelig virkelig ikke bli far så bruk kondom, eller frys ned sæd og klipp strengen. 

Kvinner som lurer menn er noen digre kjerringer, men det er like mye menn sitt ansvar å beskytte seg mot både graviditeter og sykdommer. Sånn er det nå bare. 

Anonymkode: 29825...2b5

• Liker 4
Gjest Klopp
Skrevet
7 minutter siden, peppermyntete skrev:

Nei, men hvis man virkelig, virkelig ikke vil bli far så må man rett og slett bare ta ansvar selv. Ja, man skal kunne stole på kjæresten sin, men p-piller og lignende kan svikte.

Jo, men nå ble det til at jeg ikke brukte kondom for hun ville ikke jeg skulle bruke, vi var kjærester og jeg stolte på henne. Har gått fint med andre damer som virkelig tok pillen. 

7 minutter siden, momo skrev:

Men hvordan skal du bevise at hun har lurt deg? Du vet at prevensjon ikke er 100% sikkert?

Hun har innrømmet det. Ja jeg vet at ingen prevensjon er 100% sikkert og jeg hadde ikke blitt forbannet hvis det virkelig var et uhell.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ville jo være litt merkelig å først saksøke kvinnen for å ha lurt mannen til å gjøre seg gravid, for så å saksøke henne for å ville ha barnet alene. Vil du bli far eller ikke?
Å bevise en sånn form for lureri er omtrent umulig, med mindre man skriver kontrakt og fører felles logg over seksuelt samkvem og bruk av prevensjonsmidler. Det finnes sikker damer som lyver om p-pillebruk for å bli mor men det finnes også drittsekker som legger all skyld på dama om hun blir gravid ved et uhell (det er faktisk mulig selv om en del menn nekter å tro det).

Anonymkode: 71016...217

Jeg vil bli far en gang, men var ikke klar enda og vil ikke bli lurt til å bli far. Men når først ungen kommer så er jeg faren og da skal ikke jeg ignorere min egen unge. Så jævlig er jeg ikke. 

Gjest Belle âme
Skrevet (endret)

Altså, unnskyld meg hummels, men lager du noken andre tråder som ikkje handler om unger? Alltid når eg leser tråder lagt av deg(Uansett bruker du har) så handler det om barn på ulike måter. 

Endret av Belle âme
Gjest Klopp
Skrevet
20 minutter siden, Kristiansand123 skrev:

Unnskyld meg, men lager du egentlig noen tråder som ikke er sutretråder?:cry3:

Joda, men godt å skrive ned litt sutring også.

5 minutter siden, Pinkee skrev:

Da må det først bli straffbart for menn å pule uten kondom, såfremt han ikke har kontrakt med damen om at det er greit uten,

Hvorfor skal det bli straffbart? Menn lurer ikke kvinner og ødelegger de psykisk for å ikke bruke kondom. Kvinnen kan fint si i fra om hun vil at han skal bruke kondom. Her var det jo kvinnen som sa jeg ikke skulle bruke kondom for det var bedre når jeg ikke brukte og hun "gikk på pillen". Dum som jeg var stolte jeg på henne.

3 minutter siden, Fireproof skrev:

Altså, unnskyld med hummels, men lager du noken andre tråder som ikkje handler om unger? Alltid når eg leser tråder lagt av deg(Undset bruker du har) så handler det om barn på ulike måter. 

Er det så rart? Sånn som oppdragelsen er, sånn som noen unger er blitt, og sånn som noen foreldre er så er det IKKE rart jeg må skrive tråder om barn og klage og be folk skjerpe seg. Dette er en tråd som handler om desperate kvinner som lurer til seg et barn.

Skrevet

Det er jo ikke alltid så svart/hvitt, så å skulle straffe alle kvinner som får barn uten fars samtykke blir jo veldig feil. Jeg har full forståelse for at det som mann må være frustrerende å ikke ha noe en skulle sagt, men det er slik at har man sex så kan det bli barn. Man må i det minste bruke kondom om man vil unngå dette. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes jeg ser for meg en verden der kvinner får ansvaret og skylda for alle graviditeter! Dette vil i ytterste konsekvens ende med at damer blir knallnøye på hvem de har sex med og når de først skal kle av seg og la det stå til, er det frem med ett av følgende spesialtilpassede skjema:

1. Skjema der mannen må skrive under på at han er inneforstått med at benyttede prevensjonsmiddel kun er 99% sikkert og at han derfor ikke kan forfølge saken strafferettslig dersom hun blir gravid mot hans vilje.

2. Skjema der mannen må skrive under på at han har forstått at kvinnen ikke går på prevensjon og ønsker å bli gravid, og derfor må kunne ta på seg ansvaret som far dersom graviditet er et faktum etter samkvem.

Eventuelt kan mannen trekke frem et av to skjema:

1. Skjema for all ansvarfraskrivelse what so ever. Kvinnen må skrive under på at kondom ikke vil bli benyttet og at eventuell graviditet må gå fullstendig på kvinnens bekostning. Dette innebærer også at mannen slipper å betale barnebidrag, og at kvinnen automatisk overtar alt ansvar for ungen.

2. Anti-abort skjema. Dersom kvinnen blir gravid må hun fullbyrde svangerskapet og barnefaren har alle rettigheter som far, inkludert minst 50/50 samværsrett dersom forholdet ryker.

Et litt mer omstridt skjema er et skjema som kan søkes om ved spesielle tilfeller; skjema nr 3 der mannen frasier seg alt ansvar for graviditeten men påberoper seg farsansvaret for ungen, inkludert samværsrett. Her kan også saksøkning av kvinnen for bedrag godtas på grunnlag av en utvidet angrerett for mannen. Dette skjemaet er for Klopp og lignende menn med stor beslutningsvegring.

Resultatet av dette strenge juridiske skjemaveldet ender da med at kvinner flest krysser bena og nærmest går i sølibat, menn syter over at de ikke får den sexen de trenger og går til prostituerte eller kjøper seg dame i utlandet, og kvinner kjøper seg sæddonorer. Kvinner får barn med fremmede menn som ikke vil ha barn, mens menn må velge mellom sølibat, kjøpesex eller full pakke (lang periode med kurtisering og dating, etterfulgt et skjemavelde, før man kommer i nærheten av hverandres kjønnsorganer). Vil vi virkelig ha det sånn? Jeg tenker at de fleste kvinner er til å stole på, de fleste som tar prevensjonsmidler bruker dem korrekt og blir ikke gravid, de fleste menn tar såpass ansvar at de bruker kondom om de har angst for graviditet og de fleste både menn og kvinner vet at uansett forholdsregler kan samleie ende med befruktning. Sånn er livet. ingen grunn til å mistro folk og være paranoide, det blir man bare bitter av.

Anonymkode: 71016...217

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Kondomer har 15% failure rate PER ÅR. Hvis du bruker kondom i 7 år får du et barn, iløpet av et liv der man er seksuelt aktivt vil man ha fem barn. Det er et ubrukelig prevensjonsmiddel. Man kan ikke kontrollere om hun går på piller, eller om hun bruker dem riktig.

Slutt og sprut inni dama da. Skjønner virkelig ikke folk at det er begges ansvar uansett f? P-piller er heller ikke sikre, jeg kjenner 2 stk som ble gravid som har gått på pillen i x antall år og til og med hatt mens til vanlig tid. Er det fortsatt kun deres feil? Ærlig talt er man seksuelt aktiv og har litt mellom øra burde ikke dette være en diskusjon engang. 

• Liker 3
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Slutt og sprut inni dama da. Skjønner virkelig ikke folk at det er begges ansvar uansett f? P-piller er heller ikke sikre, jeg kjenner 2 stk som ble gravid som har gått på pillen i x antall år og til og med hatt mens til vanlig tid. Er det fortsatt kun deres feil? Ærlig talt er man seksuelt aktiv og har litt mellom øra burde ikke dette være en diskusjon engang. 

Kvinner kan jo bare ta abort. De kan ikke bli ufrivillige foreldre. Så ja, dersom de får barn er det et bevisst valg. Kvinner har tilgang til prevensjon som er 99.7% effektiv, mens menn har tilgang til prevensjon som er 85% effektiv. Kvinner kan terminere graviditeten i de 0.3% prevensjonen ikke fungerer.

Men å straffe dem virker fjollete, men mannen burde ikke ha noen økonomiske forpliktelser til barnet.

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev:

Kvinner kan jo bare ta abort. De kan ikke bli ufrivillige foreldre. Så ja, dersom de får barn er det et bevisst valg. Kvinner har tilgang til prevensjon som er 99.7% effektiv, mens menn har tilgang til prevensjon som er 85% effektiv. Kvinner kan terminere graviditeten i de 0.3% prevensjonen ikke fungerer.

Men å straffe dem virker fjollete, men mannen burde ikke ha noen økonomiske forpliktelser til barnet.

Står ved det jeg sier. Vil man ikke bli far så ikke sput inni dama.. Er det så ufattelig vanskelig ? Det er ikke bare en abort og jeg snakker av erfaring. Det er vondt, smertefult fysisk og noen kan slite med ufattelig sorg i lang tid, det er ikke et peng syn det som kommer ut når man aborterer. Jeg ser at menn ikke vil sterelisere seg fordi det er riskiko og vondt osv.. Det er ikke uten risiko å ta livet av den i magen som får hjertebank ganske kjapt. Jeg har mistet i spontanabort og holdt på å blø ihjel, måtte bli innlagt. Dette var et ønsket barn og det tok meg flere år å bli gravid på nytt etter dette pgakomplikasjoner. Tror ikke du helt vet hva du snakker om. Sprut henne på stumpen istedet. 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Står ved det jeg sier. Vil man ikke bli far så ikke sput inni dama.. Er det så ufattelig vanskelig ? Det er ikke bare en abort og jeg snakker av erfaring. Det er vondt, smertefult fysisk og noen kan slite med ufattelig sorg i lang tid, det er ikke et peng syn det som kommer ut når man aborterer. Jeg ser at menn ikke vil sterelisere seg fordi det er riskiko og vondt osv.. Det er ikke uten risiko å ta livet av den i magen som får hjertebank ganske kjapt. Jeg har mistet i spontanabort og holdt på å blø ihjel, måtte bli innlagt. Dette var et ønsket barn og det tok meg flere år å bli gravid på nytt etter dette pgakomplikasjoner. Tror ikke du helt vet hva du snakker om. Sprut henne på stumpen istedet. 

Kvinner har prevensjon, den er ekstremt effektivt og dersom de ikke vil ha barn er det ingen grunn til å la være å bruke den.

Hvis jeg hadde den muligheten til å bruke slik prevensjon ville jeg selvsagt gjort det. Men nå kan jeg risikere å måtte betale for et barn i 19 år for at det skal bli oppdratt av noen som ikke har forutsetninger til å oppdra et barn (hverken økonomisk eller mentalt). Hvis jeg fikk foreldreretten automatisk ville det vært annerledes, men all forskning viser at barn ikke har det bra hvis de vokser opp med lavt utdannede lavt lønnede foreldre. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Kvinner har prevensjon, den er ekstremt effektivt og dersom de ikke vil ha barn er det ingen grunn til å la være å bruke den.

Hvis jeg hadde den muligheten til å bruke slik prevensjon ville jeg selvsagt gjort det. Men nå kan jeg risikere å måtte betale for et barn i 19 år for at det skal bli oppdratt av noen som ikke har forutsetninger til å oppdra et barn (hverken økonomisk eller mentalt). Hvis jeg fikk foreldreretten automatisk ville det vært annerledes, men all forskning viser at barn ikke har det bra hvis de vokser opp med lavt utdannede lavt lønnede foreldre. 

Nå skrev jeg jo istad at det er opp til flere som blir gravide selv om de går på ppiller og til og med har vanlig mens og så sier du at det er bare å ta abort åsså tilbake til ppillen igjen. Sprut henne bare på rumpen det er da ikke slik at det er kvinnens ansvar uansett f i alle situasjoner der det skjer uhell.. Hvor umodent går det ann å tenke.. Sprekker kondomen ups uhell fra mannens side. Ppillen svikter ups uhell på damens side. Lavær å ha sex eller ikke sprut inni dama så slippet man uhell. Du får nok bare stå for det som har skjedd slik som veeeldig mange andre i verden gjør. Inkludert min mann som har en sønn fra tidligere uhell før vi ble sammen. Han stiller opp som en mann og gjør det han må han var jo trossalt med på akten. Slutt og absolutt skylde på kvinnen å buhu nå har det skjedd et ihell og jeg vil ikke bli pappa. Men det er desverre for sent. Bruk tiden din på å finne ut hvordan bli en å se opp til og bli en skikkelig mann ! For nå er det barn i bildet enten du vil eller ei.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå skrev jeg jo istad at det er opp til flere som blir gravide selv om de går på ppiller og til og med har vanlig mens og så sier du at det er bare å ta abort åsså tilbake til ppillen igjen. Sprut henne bare på rumpen det er da ikke slik at det er kvinnens ansvar uansett f i alle situasjoner der det skjer uhell.. Hvor umodent går det ann å tenke.. Sprekker kondomen ups uhell fra mannens side. Ppillen svikter ups uhell på damens side. Lavær å ha sex eller ikke sprut inni dama så slippet man uhell. Du får nok bare stå for det som har skjedd slik som veeeldig mange andre i verden gjør. Inkludert min mann som har en sønn fra tidligere uhell før vi ble sammen. Han stiller opp som en mann og gjør det han må han var jo trossalt med på akten. Slutt og absolutt skylde på kvinnen å buhu nå har det skjedd et ihell og jeg vil ikke bli pappa. Men det er desverre for sent. Bruk tiden din på å finne ut hvordan bli en å se opp til og bli en skikkelig mann ! For nå er det barn i bildet enten du vil eller ei.

Sex er et av menneskers grunnleggende behov. Å avstå fra det er ikke en reell løsning. Det blir som å si man skal kurere frykt mot terror ved å aldri forlate leilighetene sine. Enhver rimelig person ser at det er en fjottete løsning.

Jeg har ikke noe i mot å bli pappa, jeg har ikke noe i mot å få et barn, men jeg har ingen verdens interesse i å finansiere at noen andre skal ha et barn. 

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev:

Sex er et av menneskers grunnleggende behov. Å avstå fra det er ikke en reell løsning. Det blir som å si man skal kurere frykt mot terror ved å aldri forlate leilighetene sine. Enhver rimelig person ser at det er en fjottete løsning.

Jeg har ikke noe i mot å bli pappa, jeg har ikke noe i mot å få et barn, men jeg har ingen verdens interesse i å finansiere at noen andre skal ha et barn. 

Det er faktisk ikke et valg du har lenger, når du spruter sæd i dama og hun blir gravid og nå skal fostre opp barnet så er du pålagt og stille med farsbidrag. Er ikke et personlig valg.

Men kan da umulig være så vanskelig å hoppe av i svingen om du virkelig ikke vil bli far og begge prevansjoner kan svikte? Er begges ansvar nå har det blirt til et nytt menneske og du er forpliktet slik som alle andre..ærlig talt skjønner du virkelig ikke det? Det virker som du kommer med en million unnskyldninger til hvorfor det ikke er ditt ansvar likt som hennes. Merkelig syns jeg hvordan enkelte tenker.

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk ikke et valg du har lenger, når du spruter sæd i dama og hun blir gravid og nå skal fostre opp barnet så er du pålagt og stille med farsbidrag. Er ikke et personlig valg.

Men kan da umulig være så vanskelig å hoppe av i svingen om du virkelig ikke vil bli far og begge prevansjoner kan svikte? Er begges ansvar nå har det blirt til et nytt menneske og du er forpliktet slik som alle andre..ærlig talt skjønner du virkelig ikke det? Det virker som du kommer med en million unnskyldninger til hvorfor det ikke er ditt ansvar likt som hennes. Merkelig syns jeg hvordan enkelte tenker.

Så da er du i mot selvbestemt abort? Det er jo ingen grunn til å tillate det dersom det bare er å avstå fra sex eller hoppe av i svingen.

Coitus interuptus har sånn 18% failure rate per år, det er ikke effektivt.

Skrevet
1 time siden, ambivalentReaction skrev:

Sterilisering er ikke uten risiko, det har betydelig høyere risiko enn hormonell prevensjon. 

Typisk bruk av p-piller er ikke så sikkert. Ifølge din logikk vil den typiske kvinne på p-piller ha barn eller er ute av stand til å bruke det riktig.

Sex med kondom er ikke like tilfredstillende. 

Jeg er 100% sikker på at menn ville brukt et trygt prevensjonsmiddel dersom det var tilgjengelig.  

Hva mener du med min logikk? Jeg sier bare at den typisk kvinne glemmer i gjennomsnitt 1 pille pr brett. Det er gjort undersøkelser på. De skal tas hver dag og til samme tid, det sa hvertfall apotekdamen. Jeg sier bare at ved p-sprøyte og spiral så er det ingenting kvinnen må huske på, men hun kan likevel klare å bli gravid. Det er ikke 100% sikkert. Det er absolutt ikke min logikk at alle kvinner som tar p-piller vil bli gravid, hvordan klarte du å konkludere med det ?

Men hva skal du gjøre da? Det perfekte hadde vært å kunne pule hvem som helst uten prevansjon og aldri få kjønnsykdom eller noe, men sånn er det bare ikke. Det vet du allerede på forhånd. Folk har dødd og fått komplikasjoner av horomprevansjon og, i tillegg til mange andre plagsomme bivirkninger. Depresjon, opp i vekt, mindre sexlyst, mer/mindre matlyst, pigmentflekker o.s.v. Jeg synes at de bivirkningene slår det at ''kondom ikke føles like deilig for gutten''. Men vi får vel være uenig.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Roseh skrev:

Hva mener du med min logikk? Jeg sier bare at den typisk kvinne glemmer i gjennomsnitt 1 pille pr brett. Det er gjort undersøkelser på. De skal tas hver dag og til samme tid, det sa hvertfall apotekdamen. Jeg sier bare at ved p-sprøyte og spiral så er det ingenting kvinnen må huske på, men hun kan likevel klare å bli gravid. Det er ikke 100% sikkert. Det er absolutt ikke min logikk at alle kvinner som tar p-piller vil bli gravid, hvordan klarte du å konkludere med det ?

Men hva skal du gjøre da? Det perfekte hadde vært å kunne pule hvem som helst uten prevansjon og aldri få kjønnsykdom eller noe, men sånn er det bare ikke. Det vet du allerede på forhånd. Folk har dødd og fått komplikasjoner av horomprevansjon og, i tillegg til mange andre plagsomme bivirkninger. Depresjon, opp i vekt, mindre sexlyst, mer/mindre matlyst, pigmentflekker o.s.v. Jeg synes at de bivirkningene slår det at ''kondom ikke føles like deilig for gutten''. Men vi får vel være uenig.

Det sto: eller ikke er i stand til å ta dem riktig.

Jeg må ærlig talt si at jeg er mer redd for å måtte betale en million i barnebidrag enn å få en kjønnssykdom. Det største problemet med kondomer er at de ikke funker, ikke at de ødelegger sexen. 15% som bruker kondom vil bli gravide, hvert år. Det utgjør mange barn i løpet av 40-50 år der man er seksuelt aktiv.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Så da er du i mot selvbestemt abort? Det er jo ingen grunn til å tillate det dersom det bare er å avstå fra sex eller hoppe av i svingen.

Coitus interuptus har sånn 18% failure rate per år, det er ikke effektivt.

Jo om det er selvbestemt. Altså frivillig. Helt frivillig. Men hva er det du egentlig vil frem til ?

Er vel ikke det vi driver og diskuterer.. Handler det ikke om at du ikke vil stille opp økonomisk og alt er kvinners ansvar og mannen kan ikke belage seg på kondom for det er ikke deilig men om ppillen svikter er det også kvinnens feil og det ikke er godt å hoppe av i svingen men om kvinnen blir gravid og slikt er det hennes feil og mannen burde kunne lavær og støtte osv osv osv. Også selfølgelig det at det ikke går ann å avstå fra sex osv osv..:forvirret: ærlig talt voks nå litt opp da.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Gorgonzola skrev:

Skjønner at du er fortvilet og lei deg. Nå er verden sånn at det er minst to fundamentale situasjoner som gjør at likestilling er en utopi. 1. Krig - dersom landet du bor i erklærer/havner i en væpnet konflikt, villet eller ikke, har du - som mann - mistet retten til å overleve. 2. Graviditet - dersom ei dame du har spruta i blir gravid, har du - som mann - absolutt ingen beslutningsmyndighet what so ever. 

Dette må du - og andre menn - være klar over F-Ø-R du spruter. 

Ja, jeg er ening i at selvsagt skal man stole på hverandre. Men tabben er at noen velger å gjøre det. Her inne florerer det av tråder med tema som "kan vi egentlig stole på menn?", og konklusjonene er oftere "nei" enn "ja". Det er vel ditto med kvinner da? Ikke vet jeg men jeg innbiller meg at andelen kvinner som lurer menn for å bli gravide er forsvinnende liten, uten at det betyr en skit for den som eventuelt rammes av en slik. Straffbart? Nei du, det er 500 år for sent, heldigvis. 

Må du trekke inn likestilling i alle dine innlegg?

Anonymkode: 60318...fb9

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo om det er selvbestemt. Altså frivillig. Helt frivillig. Men hva er det du egentlig vil frem til ?

Er vel ikke det vi driver og diskuterer.. Handler det ikke om at du ikke vil stille opp økonomisk og alt er kvinners ansvar og mannen kan ikke belage seg på kondom for det er ikke deilig men om ppillen svikter er det også kvinnens feil og det ikke er godt å hoppe av i svingen men om kvinnen blir gravid og slikt er det hennes feil og mannen burde kunne lavær og støtte osv osv osv. Også selfølgelig det at det ikke går ann å avstå fra sex osv osv..:forvirret: ærlig talt voks nå litt opp da.

Jeg synes den som velger å få barn bør ta på seg kostnadene for det. Om det er mannen eller kvinne spiller ingen rolle.

Kondomer er ineffektive, uten at kvinnen går på annen prevensjon har det tilnærmet ingen sannsynlighet for å stoppe graviditet.

Å hoppe av i svingen er mindre effektivt en kondom.

Det handler ikke om skyld eller feil. Den som vil beholde barnet burde få hele ansvaret alene. 

Hvorfor skal en kvinne ha rett til mine penger bare fordi vi hadde sex? Gjør ikke det henne til en prostituert?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...