Gå til innhold

menn som trener på treningssenter - turn off


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Knirke skrev:

Trening og sosialisering tar jeg som en selvfølge at folk driver med, på lik linje med at folk flest dusjer og ser på TV. Hvis jeg skal bli tiltrukket av en mann må han ha et minimum av engasjement eller lidenskap for noe, og vi må ha noe å snakke om.

Jeg har mange hobbyer og fritidsinteresser, men dette handler ikke om meg så jeg gidder ikke utdype akkurat det. 

Når får man tid dette interessante livet ditt? Jeg er hjemme etter jobb ca.16 så med middag, trening, og litt avslappning er klokken straks 18-19. Da er det igjen 3-4 timer før man bør sove. Skal jeg fylle dette med kjæresten, venner eller det interessante livet ditt?

Anonymkode: ab03a...99b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snuppi
16 minutter siden, Knirke skrev:

Trening og sosialisering tar jeg som en selvfølge at folk driver med, på lik linje med at folk flest dusjer og ser på TV. Hvis jeg skal bli tiltrukket av en mann må han ha et minimum av engasjement eller lidenskap for noe, og vi må ha noe å snakke om.

Jeg har mange hobbyer og fritidsinteresser, men dette handler ikke om meg så jeg gidder ikke utdype akkurat det. 

Trening og sosialisering er ikke en selvfølge. Det er ikke alle som er tar vare på seg selv, eller tar ansvar for sin mentale helse. For meg høres du veldig ensporet ut. Du ser ikke noen andre enn deg selv. 

Du høres like A4 ut som alle andre her i verden.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når får man tid dette interessante livet ditt? Jeg er hjemme etter jobb ca.16 så med middag, trening, og litt avslappning er klokken straks 18-19. Da er det igjen 3-4 timer før man bør sove. Skal jeg fylle dette med kjæresten, venner eller det interessante livet ditt?

Anonymkode: ab03a...99b

Enig i denne. Selv jobber jeg ca150% i snitt og har begrenset tid til å leve det "spennende" livet folk med lite viktige jobber og NAV'ere snakker om, og da må resten brukes til å sosialisere et minimum samt å holde helsa vedlike ved å trene, men så mye annet utover det er det jo ikke tid til. 

Jobber for øvrig i et yrke som er kjent for høyt arbeidspress. Menn sånn er det, og det vil være flere yrker som blir tøffere etterhvert som vi i stadig større grad møter global konkurranse og rasjonalisering i arbeidslivet. Om 10-20 år så vil rekreasjon utenfor jobben være en luksus være noe som er få forunt og livet vil for de fleste dreie seg om å jobbe. I det minste vil jeg være vant til dette allerede. 

Anonymkode: c1e7b...706

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig i denne. Selv jobber jeg ca150% i snitt og har begrenset tid til å leve det "spennende" livet folk med lite viktige jobber og NAV'ere snakker om, og da må resten brukes til å sosialisere et minimum samt å holde helsa vedlike ved å trene, men så mye annet utover det er det jo ikke tid til. 

Jobber for øvrig i et yrke som er kjent for høyt arbeidspress. Menn sånn er det, og det vil være flere yrker som blir tøffere etterhvert som vi i stadig større grad møter global konkurranse og rasjonalisering i arbeidslivet. Om 10-20 år så vil rekreasjon utenfor jobben være en luksus være noe som er få forunt og livet vil for de fleste dreie seg om å jobbe. I det minste vil jeg være vant til dette allerede. 

Anonymkode: c1e7b...706

Sant det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som trener mye trenger ikke være med andre som trener mye. får du en kjæreste så respekterer du at han har en hobby og holder på med det? selvfølgelig skal du være førstepri, men om han drar for å trene 3 ganger ikke skal ikke det være et problem. Man trenger ikke henge sammen 24/7. da er det en oppmerksomhets syk kjæreste 

Anonymkode: d32da...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når får man tid dette interessante livet ditt? Jeg er hjemme etter jobb ca.16 så med middag, trening, og litt avslappning er klokken straks 18-19. Da er det igjen 3-4 timer før man bør sove. Skal jeg fylle dette med kjæresten, venner eller det interessante livet ditt?

Anonymkode: ab03a...99b

 

15 timer siden, Snuppi skrev:

Trening og sosialisering er ikke en selvfølge. Det er ikke alle som er tar vare på seg selv, eller tar ansvar for sin mentale helse. For meg høres du veldig ensporet ut. Du ser ikke noen andre enn deg selv. 

Du høres like A4 ut som alle andre her i verden.  

 Hahahaha! :laugh: 

Siden det er så enorm interesse for meg og mitt privatliv: Jeg er student, og når jeg er ferdig utdannet kommer jeg til å jobbe turnus med 3 måneder på og 3 måneder av. Jeg har massevis av tid til å gjøre det jeg brenner for, det har jeg alltid hatt og det kommer jeg alltd til å ha, fordi jeg prioriterer det som er viktig for meg. Men igjen, det er fullstendig utenom denne trådens tema..

Endret av Bond
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fox Mulder
1 minutt siden, Knirke skrev:

når jeg er ferdig utdannet kommer jeg til å jobbe turnus med 3 måneder på og 3 måneder av. 

Vil du si hva slags utdanning du har? Hørtes i grunn kjekt ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fox Mulder skrev:

Vil du si hva slags utdanning du har? Hørtes i grunn kjekt ut :P

Marine engineering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Knirke skrev:

 Trening er en naturlig del av hverdagen, akkurat som å dusje eller gå på do, det samme er å besøke venner, jeg skjønner ikke hvordan det kan kvalifisere som fritidsinteresser... Fritidsinteresser er ting som reising, padling, fisking, en eller annen idrett (og nei, det er ikke det samme som å gå på treningssenter), frivillig arbeid, spille i band, samle på frimerker etc.

En mann (eller kvinne for den del)  som ikke gjør annet en å trene, henge med venner og se på tv er en temmelig kjedelig og uinteressant person

 

Nå er trening en idrett i seg selv. Mange som driver med diverse former for styrkeløft, vektløfting eller cross fit. Ikke alle går på trening for å pirke i noen apparater eller løpe litt på mølla for å holde figuren. 

Anonymkode: 24909...a35

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Knirke skrev:

 

 

 Hahahaha! :laugh: 

Siden det er så enorm interesse for meg og mitt privatliv: Jeg er student, og når jeg er ferdig utdannet kommer jeg til å jobbe turnus med 3 måneder på og 3 måneder av. Jeg har massevis av tid til å gjøre det jeg brenner for, det har jeg alltid hatt og det kommer jeg alltd til å ha, fordi jeg prioriterer det som er viktig for meg. Men igjen, det er fullstendig utenom denne trådens tema..

Ja, nettopp. Du har massevis av tid. I andre yrker har man ikke det, så da må man prioritere tiden beinhardt. Men jeg forstår at folk som NAV'er eller har altfor gode vilkår under norske turnusordninger har det fett og kan leve livets glade dager. Vær bare klar over at andre jobber hardt for at vi skal ha slike gode ordninger. 

Anonymkode: c1e7b...706

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, nettopp. Du har massevis av tid. I andre yrker har man ikke det, så da må man prioritere tiden beinhardt. Men jeg forstår at folk som NAV'er eller har altfor gode vilkår under norske turnusordninger har det fett og kan leve livets glade dager. Vær bare klar over at andre jobber hardt for at vi skal ha slike gode ordninger. 

Anonymkode: c1e7b...706

Så er dere litt kjedelige da. Ikke noe galt i det, men dere må akseptere at folk synes det. Jeg ville ikke vært sammen med en hvis hverdag besto av jobb, trening og avslapning, da det for meg høres vanvittig kjedelig ut. Dere får ha deres prioriteringer, men må akseptere at andre har sine.

Anonymkode: 0f5b7...c07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, nettopp. Du har massevis av tid. I andre yrker har man ikke det, så da må man prioritere tiden beinhardt. Men jeg forstår at folk som NAV'er eller har altfor gode vilkår under norske turnusordninger har det fett og kan leve livets glade dager. Vær bare klar over at andre jobber hardt for at vi skal ha slike gode ordninger. 

Anonymkode: c1e7b...706

 Du har da fri i helger og ferier, du som alle andre med 8-4 jobb? Har man en interesse så finner man tid tid til den, hvis ikke så er man ikke interessert nok. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Knirke skrev:

 Du har da fri i helger og ferier, du som alle andre med 8-4 jobb? Har man en interesse så finner man tid tid til den, hvis ikke så er man ikke interessert nok. 

Jobber i praksis rundt 150% i snitt, så da er det naturlig nok vanskelig å finne god nok tid til hverdags. Det er generelt lange dager i min bransje, og det er ikke snakk om at det er en 8-4 jobb. Har riktignok hatt litt tid til hobbyer nå i denne påsken, men det er jo ikke tid nok til å bli bedre i den i dagliglivet. 

Det er jo det typiske "vil du nok så får du til svaret". Vel, ta en krevende jobb en 10 års tid, med type 12 timers arbeidsdager, så skal vi se hvor mye tid og energi du har igjen til å drive med et variert utvalg av hobbyer.

Poenget mitt er at det ikke alltid er slik at man kan ta seg tid til å gjøre det man vil bare man prioriterer hardt nok. Med krevende jobb og/eller familie så er det faktisk begrenset hva man får til i døgnet som bare har 24 timer. Man kan selvfølgelig rasjonalisere så mye som mulig for å frigjøre nok tid ved å jobbe smartere. f. eks. ordner jeg alt av administrative ting som time/oppdragslister, skatterelaterte ting som selvangivelse, aksjeoppgaver, betaler regninger osv. når jeg likevel er på kollektivtransport, via bærbar pc eller mobil/nettbrett. Bestemmer meg alltid på forhånd hva jeg skal ha i butikker slik at jeg ikke bruker mer enn 5 min. Husarbeid primært i helgene, gjort på en raskest mulig måte. Men på et eller annet tidspunkt er jo gevinstene spist opp, og man har hentet inn effektiviseringsgevinst på absolutt alle punkter. Da er det noe som må prioriteres vekk. Det går fort, fort, fort i alle livets deler i hverdagen så det er ikke lenger så mye man kan hente ut når det gjelder effektivisering. 

Anonymkode: c1e7b...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jobber i praksis rundt 150% i snitt, så da er det naturlig nok vanskelig å finne god nok tid til hverdags. Det er generelt lange dager i min bransje, og det er ikke snakk om at det er en 8-4 jobb. Har riktignok hatt litt tid til hobbyer nå i denne påsken, men det er jo ikke tid nok til å bli bedre i den i dagliglivet. 

Det er jo det typiske "vil du nok så får du til svaret". Vel, ta en krevende jobb en 10 års tid, med type 12 timers arbeidsdager, så skal vi se hvor mye tid og energi du har igjen til å drive med et variert utvalg av hobbyer.

Poenget mitt er at det ikke alltid er slik at man kan ta seg tid til å gjøre det man vil bare man prioriterer hardt nok. Med krevende jobb og/eller familie så er det faktisk begrenset hva man får til i døgnet som bare har 24 timer. Man kan selvfølgelig rasjonalisere så mye som mulig for å frigjøre nok tid ved å jobbe smartere. f. eks. ordner jeg alt av administrative ting som time/oppdragslister, skatterelaterte ting som selvangivelse, aksjeoppgaver, betaler regninger osv. når jeg likevel er på kollektivtransport, via bærbar pc eller mobil/nettbrett. Bestemmer meg alltid på forhånd hva jeg skal ha i butikker slik at jeg ikke bruker mer enn 5 min. Husarbeid primært i helgene, gjort på en raskest mulig måte. Men på et eller annet tidspunkt er jo gevinstene spist opp, og man har hentet inn effektiviseringsgevinst på absolutt alle punkter. Da er det noe som må prioriteres vekk. Det går fort, fort, fort i alle livets deler i hverdagen så det er ikke lenger så mye man kan hente ut når det gjelder effektivisering. 

Anonymkode: c1e7b...706

Da har du jo prioritert en krevende jobb. Det er ingenting som sier at man MÅ jobbe 150%, men du har altså valgt å gjøre dette, fremfor å prioritere andre ting. Det har selvsagt konsekvenser.

Anonymkode: 0f5b7...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber i praksis rundt 150% i snitt, så da er det naturlig nok vanskelig å finne god nok tid til hverdags. Det er generelt lange dager i min bransje, og det er ikke snakk om at det er en 8-4 jobb. Har riktignok hatt litt tid til hobbyer nå i denne påsken, men det er jo ikke tid nok til å bli bedre i den i dagliglivet. 

Det er jo det typiske "vil du nok så får du til svaret". Vel, ta en krevende jobb en 10 års tid, med type 12 timers arbeidsdager, så skal vi se hvor mye tid og energi du har igjen til å drive med et variert utvalg av hobbyer.

Poenget mitt er at det ikke alltid er slik at man kan ta seg tid til å gjøre det man vil bare man prioriterer hardt nok. Med krevende jobb og/eller familie så er det faktisk begrenset hva man får til i døgnet som bare har 24 timer. Man kan selvfølgelig rasjonalisere så mye som mulig for å frigjøre nok tid ved å jobbe smartere. f. eks. ordner jeg alt av administrative ting som time/oppdragslister, skatterelaterte ting som selvangivelse, aksjeoppgaver, betaler regninger osv. når jeg likevel er på kollektivtransport, via bærbar pc eller mobil/nettbrett. Bestemmer meg alltid på forhånd hva jeg skal ha i butikker slik at jeg ikke bruker mer enn 5 min. Husarbeid primært i helgene, gjort på en raskest mulig måte. Men på et eller annet tidspunkt er jo gevinstene spist opp, og man har hentet inn effektiviseringsgevinst på absolutt alle punkter. Da er det noe som må prioriteres vekk. Det går fort, fort, fort i alle livets deler i hverdagen så det er ikke lenger så mye man kan hente ut når det gjelder effektivisering. 

Anonymkode: c1e7b...706

Men kjære vene... Du har jo valgt dette selv:huh:

Jeg har ikke lyst å prøve jobben din eller livet ditt, ellers takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har du jo prioritert en krevende jobb. Det er ingenting som sier at man MÅ jobbe 150%, men du har altså valgt å gjøre dette, fremfor å prioritere andre ting. Det har selvsagt konsekvenser.

Anonymkode: 0f5b7...c07

:sFun_sleeping:Ja, du kan tro at alle gjør det "frivillig". Men må man så må man. 

Anonymkode: c1e7b...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

28 minutter siden, Knirke skrev:

Men kjære vene... Du har jo valgt dette selv:huh:

Jeg har ikke lyst å prøve jobben din eller livet ditt, ellers takk. 

"Valg" og valgt, det er vel snarere en utvikling av arbeidslivet, det begynte jo ikke sånn. "Valgt dette selv" er en påstand jeg iblant møter, men det stemmer altså ikke, for det er ingen som kan forutse hvordan rammebetingelsene for egen bransje, jobb og egen arbeidsplass forandrer seg sånn i et perspektiv på 10-20 år. 

For alt du vet så kan det hende de rause turnusordningene du får når du begynner i jobb opphører om 10 år. Det har man ingen garanti for hverken den ene eller andre retningen, og poenget er at man ikke kan gi opp selv om man får det tøft. Da får man helelr priotitere bort noen hobbyer. First world problems egentlig. 

Anonymkode: c1e7b...706

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.3.2016 at 23.34, AnonymBruker skrev:

aner ikke hvorfor jeg synes det men menn som hovedsaklig trener på et treningssenter er svært turn of selv om jeg går for veltrente menn. why

Anonymkode: 19c4d...7aa

Kan du si litt mer? Jeg er mann på treningssenter selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, sjonkelrolf skrev:

Jeg sier det samme.

Jeg anklager ingen, jeg sier hva JEG synes er turnoff hos en mann. En mann uten interesserer utenom venner og trening ikke er en jeg ville funnet tiltrekkende. Hva dere synes er jo opptil dere selv å svare for. Dere klarer virkelig kunsten å få en fjær til å bli fem høns:balltre:

Om dere elsker å gå på treningsstudio og synes det kvalifiserer som en hobby, så er jo det flott! Men jeg ville ikke datet noen av dere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg ville aldri datet noen som fremstår som så selvopptatt, og som tydeligvis ikke respekterer at andre har andre interesser enn en selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...