Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Verden lider vel strengt tatt ikke av matmangel,men skjevfordeling?

Anonymkode: 29f53...9f5

Ligger vel noe i det ja. 

Er jo ikke en hemmelighet at f.eks USA ødelegger flere hundre tonn med korn hvert år fordi de overproduserer. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Verden lider vel strengt tatt ikke av matmangel,men skjevfordeling?

Har jeg skrevet matmangel da?:)

Anonymkode: d8af6...873

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg skrevet matmangel da?:)

Indirekte, ja.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Indirekte, ja.

Det at beitemark og åkre kan brukes til å dyrke mat fremfor for er ikke det samme som matmangel. Hvis det i en liten landsby i et land med matmangel hadde blitt produsert  korn til menneskene i området, hadde de spist det og! Slutt å være så kverulant a.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det at beitemark og åkre kan brukes til å dyrke mat fremfor for er ikke det samme som matmangel. Hvis det i en liten landsby i et land med matmangel hadde blitt produsert  korn til menneskene i området, hadde de spist det og! Slutt å være så kverulant a.

Du vet det at hungerdnøden er størst der det brukes minst aresl til beitemark? Hungersdnød kan fjernes uten å bruke mer ressurser til matproduksjon enn vi gjør i dag. Nei, jeg liker å kverulere! 

Skrevet

Jeg spiser kjøtt fordi det er godt, og fordi de gangene jeg har latt være har jeg endt opp med å miste kjempemye hår og bli i generelt dårlig form. Jeg spiser helst økologisk, men det blir ofte litt for dyrt til at vi har råd til det gjennom en hel mnd. Jeg syns det er verre med vegetarianere/veganere som sitter på sin høye hest og kaller meg et dårlig menneske for å spise dyr, når de selv bruker haugevis av produkter som er laget av mennesker som har elendige leveforhold. Får da være måte på dobbeltmoral. 

• Liker 3
Skrevet
28 minutter siden, Evilposelos skrev:

Jeg støtter ikke deg TS, men når det er sagt, er B-12 en bakterie som dyr får av planter, men siden vi må vaske plantene vi spiser, er den ikke der lenger. 

Nei, helt feil. Det er ikke forbudt å slå opp i leksikonet, f. eks., før en poster!

Skrevet
1 time siden, Vox_populi skrev:

Nei, helt feil. Det er ikke forbudt å slå opp i leksikonet, f. eks., før en poster!

Det var Norsk helseinformatikk som skrev det. Du får skrive brev til dem om at de tar feil. :) 

Skrevet
3 minutter siden, Evilposelos skrev:

Det var Norsk helseinformatikk som skrev det. Du får skrive brev til dem om at de tar feil.

Nei, det skrev de ikke. Det var du som rota det til.

Skrevet
3 minutter siden, Vox_populi skrev:

Nei, det skrev de ikke. Det var du som rota det til.

Norsk_Helseinformatikk Mod  Lars Andersen for ett år siden

B-12 tilskudd lages av bakteriekulturer. Dyr får B-12 via planter som er forurenset med disse bakteriene (og blir slik selv en kilde til B-12). I våre dager skylles alle grønnsaker så godt at de vi spiser, ikke er forurenset med disse bakteriene.

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

(Hvis du føler deg deprimert og såret av dette innlegget så betyr det egentlig at du VET at JEG har rett. Det betyr at du VET at det å spise kjøtt er galt!)

Om jeg får være helt ærlig så hater jeg at folk spiser kjøtt. Hvorfor i helvete betaler du PENGER for at dyr skal bli drept? Herregud...

Nope, jeg respekterer deg ikke...

Om du ikke har respekt for dyr, så ikke forvent respekt selv ;) 

Seriøst da... Mennesker er skapt for å spise grønnsaker og være snille og gode mot dyrene. Det er ingen forskning som viser at det var meningen at mennesker skal spise dyr. Dyr spiser dyr. Mennesker stammer fra Homosapiens. Mennesker er ikke dyr og skal derfor ikke spise dyr.

PS: Hvis du kan spise kylling, da bør du jo også kunne spise katt? Hvorfor blir det feil å spise katt?

Anonymkode: 28249...3b9

Du har ikke rett, og jeg blir hverken såret eller provosert.

Jeg har studert fysiologi, og kan fortelle deg at menneskets fordøyelseskanal er tilpasset et blandingskosthold av kjøtt og grønnsaker, der kjøtt utnyttes effektivt. Kjøtt er en effektiv næringskilde, og er bare sunt om inntaket ikke overdrives (hvilket også gjelder for grønnsaker). Det er lite man ikke får i seg ved å spise kjøtt, men man bør supplere med grønnsaker. Har man et balansert kosthold, behøver man ikke å planlegge næringsinntaket sitt.

Hvis vi var skapt for et vegetariak kosthold, hadde vi kunnet fordøye cellulose (og da hadde eiendommer med hage vært vanvittig mye dyrere).

Det er ingen motsetning mellom å spise kjøtt og å støtte dyrevelferd. Folk i dag er så bortskjemte at de ikke forstår nødvendigheten av å spise kjøtt. Jeg mener man bør kunne drepe sin egen mat uten å vemmes.

Forøvrig er IKKE B-12 en bakterie. Den som påstod det, har ikke forstått hva hun har lest.

Anonymkode: 611e2...ed7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du må forøvrig gjerne spise katt for min del,men jeg tviler på at det smaker særlig godt. Næringsinnholdet er nok ikke så galt.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må forøvrig gjerne spise katt for min del,men jeg tviler på at det smaker særlig godt. Næringsinnholdet er nok ikke så galt.

Katt smaker ikke særlig vondt heller. spiste katt i et asiatisk land uten at jeg visste at det var katt. Har ingen problemer med å spise katt i seg selv, men ønsker ikke å støtte den måten å behandle dyrene på, så derfor reagerte jeg negativt på det

• Liker 1
Skrevet

Hvis gud ikke ville at vi skulle spise dyr, ville han ikke laget dem av mat.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjøt er godt. Og vi får mykje god næring gjennom kjøt. Derfor et eg kjøt. Mangel på respekt frå HI har ikkje effekt på mine val i det heile. 

Anonymkode: 367b3...12b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjøt er godt. Og vi får mykje god næring gjennom kjøt. Derfor et eg kjøt. Mangel på respekt frå HI har ikkje effekt på mine val i det heile. 

Anonymkode: 367b3...12b

Kom ved ein feil borti anonym-knappen.

Skrevet
2 timer siden, Evilposelos skrev:

B-12 tilskudd lages av bakteriekulturer.

" når det er sagt, er B-12 en bakterie", skrev du. Det er noe ganske annet. B12 er et B-vitamin, ikke en bakterie.
Ost er ikke ku, men ost kan produseres fra ku. 

• Liker 3
Skrevet

Wow, fordommene mine om at Kg er fullt av damer som ikke spiser kjøtt har fått et kraftig skudd for baugen.

Og når ingognita sier hun er et rovdyr blir hele debatten nesten erotisk...in my twisted mind

• Liker 1
Skrevet (endret)
59 minutter siden, Vox_populi skrev:

" når det er sagt, er B-12 en bakterie", skrev du. Det er noe ganske annet. B12 er et B-vitamin, ikke en bakterie.
Ost er ikke ku, men ost kan produseres fra ku. 

Vel ok. Dyr får det vanligvis fra bakterier :) Den er i bakteriekulturen.

:fnise:

Det jeg ville fram til, er at det er på planter, men at vi skylder det vekk :)  Så beklager jeg sa det på en sånn måte at du ikke forsto. 

Endret av Evilposelos
Skrevet

Jeg skrev faktisk vaske istedenfor skylle også, huff beklager. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...