Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

(Hvis du føler deg deprimert og såret av dette innlegget så betyr det egentlig at du VET at JEG har rett. Det betyr at du VET at det å spise kjøtt er galt!)

Om jeg får være helt ærlig så hater jeg at folk spiser kjøtt. Hvorfor i helvete betaler du PENGER for at dyr skal bli drept? Herregud...

Nope, jeg respekterer deg ikke...

Om du ikke har respekt for dyr, så ikke forvent respekt selv ;) 

Seriøst da... Mennesker er skapt for å spise grønnsaker og være snille og gode mot dyrene. Det er ingen forskning som viser at det var meningen at mennesker skal spise dyr. Dyr spiser dyr. Mennesker stammer fra Homosapiens. Mennesker er ikke dyr og skal derfor ikke spise dyr.

PS: Hvis du kan spise kylling, da bør du jo også kunne spise katt? Hvorfor blir det feil å spise katt?

Anonymkode: 28249...3b9

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare det at vi ikke klarer oss uten b-12, som vi bare får fra animalske produkter, er bevis nok på at vi ikke er skapt for å bare spise grønnsaker.

Spiser kjøtt med god samvittighet.

Anonymkode: 7babf...f3f

• Liker 35
Skrevet

Fordi jeg liker kjøtt og dyrene er så snille at de vokser seg feite og gode slik at jeg kan gnafse på beina deres. :nommenom:

• Liker 16
Skrevet

Finnes jo folk som spiser både hunder, katter og marsvin. Jeg vil ikke spise det, men synes i utgangspunktet ikke det er noe værre eller bedre enn å spise svin, kylling eller storfe. Spiser kjøtt kanskje en gang i uka fordi jeg får lyst på kjøtt. Vel, spiser fisk flere ganger i uka, da. Stakkars fisk.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg liker kjøtt. Jeg har ikke noe problem med at dyr blir drept for at jeg skal spise dem. Det er helt naturlig det. Problemet ligger vel heller i måten dyret blir behandla på før det blir drept. 

Anonymkode: ab0a4...e34

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting slår en god biff :) Dyrene er skapt for å spises. I noen land så er jo katt og hund ikke uvanlig å få servert.

Anonymkode: 5f543...d7b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg ikke såret eller provosert av dette innlegget. Jeg spiser kjøtt fordi det er godt og inneholder mye næring. Det forstår heller ikke hvorfor det skal være noe galt i å spise kjøtt. Vi er en del av næringskjeden akkurat slik som andre arter er. 

Mennesker er for øvrig omnivorer og klassifiseres som dyr. 

For min del er jeg ikke særlig begeistret for mennesker som presser sine egne holdninger og verdier på andre mennesker. Særlig når de er helt blåst. 

Anonymkode: 5b6f0...204

• Liker 22
Skrevet

Jeg synest det er skikkelig godt og føler meg ikke mett uten.

• Liker 2
Skrevet

Fordi kjøtt er veldig godt!

Forresten, da går jeg ut ifra at du ikke eier sko med skinnsåler e.l.? :) Er jo dyr det også.

• Liker 4
Skrevet

Det er godt. Jeg er også oppvokst på gård, og vet å finne en fin balanse mellom mat og det at dyrene skal ha det bra. Men til slutt er det faktisk "survival of the fittest", og her har vi klart oss ganske bra.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Spiser kjøtt fordi det er digg. Ingenting er bedre enn en god, nesten rå biff. Jo, kanskje bacon, eller pinnekjøtt. Elsker kjøtt 

Endret av Belbus
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er godt.

Anonymkode: 55644...12b

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mennesker er skapt for å spise grønnsaker og være snille og gode mot dyrene. Det er ingen forskning som viser at det var meningen at mennesker skal spise dyr. Dyr spiser dyr. Mennesker stammer fra Homosapiens. Mennesker er ikke dyr og skal derfor ikke spise dyr.

Mennesket er ikke skapt, det finnes ingen "mening" gjemt som forteller hva vi skal gjøre eller ikke gjøre.
Mennesket stammer ikke fra Homosapiens, mennesket ER Homo sapiens. Mennesket ER DYR, og mange dyr spiser andre dyr.

Innlegget avslører katastrofalt dårlige kunnskaper i biologi, og kan dessverre ikke gis annen karakter enn stryk.

• Liker 33
Gjest incognita
Skrevet

....fordi jeg er menneske, og jeg er rovdyr.

Skrevet

Jeg liker skinke, kylling og jeg liker bacon. Jeg liker biff og jeg liker ribbe. Jeg liker pinnekjøtt. Jeg liker fiskekaker og elgstek. Og kjøttdeig. 

Derfor. 

• Liker 1
Skrevet

Og jo mennesket er et dyr. Og som du sier dyr spiser dyr. 

• Liker 1
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Jeg spiser kjøtt fordi jeg liker det, Også nyter jeg tanker om dyr som har blitt torturert og plaget i små bur jeg får en varm og god følelse av å tenke på alle dyrene som lider når jeg spiser kjøtt.

AnonymBruker
Skrevet

Tror det du prøver å si: Hvorfor spiser vi dyr når vi har så mye annet utvalg når det kommer til mat? hvorfor må dyr lide på denne måten? hvorfor kan vi ikke la dyr leve fritt i naturen? vi er trossalt sammen på denne planeten. Jeg tror vi alle er enige om at kjøttindustrien rundt om i verden er helt forferdelig. Dyr som blir torturert hver dag og drept på smertefulle måter fordi vi liker så godt smaken av kjøtt. Etter å ha sett dokumentaren earthlings, tenkte jeg mye over dette her... jeg vurderte sterkt å bli veganer. I en uke ungikk jeg alle animalske produkter for å se hvordan det var, og om jeg kunne gjøre det om til en livstil for moralens skyld med tanke på dyrene. Etter en uke klarte jeg ikke å fortsette og gikk tilbake til å spise det samme som jeg hadde gjort før. Jeg tenkte at verden aldri ville forandre seg selv om jeg skulle tatt et slik valg. 

Anonymkode: b0edf...533

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, Klink skrev:

Og jo mennesket er et dyr. Og som du sier dyr spiser dyr. 

Ja hun svarte jo egentlig på spørsmålet selv i HI.

Skrevet (endret)

Og en ting jeg lurer på. Hvorfor kan en vegetarianer spise fisk og/eller kylling? Jeg mener siden jeg har hørt folk spørre vegetarianere om dette. 

Er ikke kylling et dyr? Er ikke fisk et dyr? 

Endret av Klink
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...