Gå til innhold

Bloggerbarna


pøbelsara

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Carina Maria skrev:

Det privat livet er det dem foreldre bloggerne som bestemmer på vegne av sine barn og vil dem vise frem barna sine så er det deres valg. Det er ikke straffbart med norsk lov og det er norsk lov giving som gjelder her i Norge og ikke barne rettighetene. Barne rettighetene er ikke en lov.

 

24 minutter siden, Aricia skrev:

Signerer @pøbelsara sitt innlegg her. 

For øvrig: Det heter ikke "Barne rettighetene" @Carina Maria, det heter Barnekonvensjonen. Den er ratifisert av Norge, og den har trinnhøyde over norsk lov:

https://www.regjeringen.no/no/tema/familie-og-barn/innsiktsartikler/fns-barnekonvensjon/fns-konvensjon-om-barnets-rettigheter/id2511390/

Nå googlet jeg det til og med for deg, og gav deg en utdypende lenke. Det burde du gjort selv før du kommer med feilinformasjon om et saksforhold, og skjeller ut motdebattanter på den bakgrunnen. For å bli tatt på alvor i en debatt må man faktisk være etterrettelig og saklig. Å komme inn i en tråd med utgangspunktet om at man aldri skal høre på andres argumenter og aldri skifte mening, for så å spre direkte feilaktig informasjon for understøtte dette - det fortjener rett og slett ikke noen anerkjennelse. Sorry.

 

4 minutter siden, Carina Maria skrev:

Jeg nevner ikke noe om FN Barne konvensjon og jeg har aldri sakt noe negativt om den konvensjonen. Det er blank løgn og jeg holder den konvensjonen uten for mine meninger 

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Carina Maria skrev:

Jeg sa ikke at den er feil men FN sin barne konvensjon  er ikke norsk lov som vi følger her i Norge. Det er en rettighet for barna. Det er stor forskjell. 

«Barnekonvensjonen er en avtale mellom nesten alle land i verden. Der står det om hvordan alle barn i verden skal ha det. Norge har underskrevet barnekonvensjonen og gjort den til norsk lov.» http://barneombudet.no/dine-rettigheter/barnekonvensjonen/

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Carina Maria skrev:

Jeg sa ikke at den er feil men FN sin barne konvensjon  er ikke norsk lov som vi følger her i Norge. Det er en rettighet for barna. Det er stor forskjell. 

Fn’s konvensjon om barns rettigheter er godkjent av alle medlemsland 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Carina Maria skrev:

Jeg sa ikke at den er feil men FN sin barne konvensjon  er ikke norsk lov som vi følger her i Norge. Det er en rettighet for barna. Det er stor forskjell. 

Dette er feil. FNs barnekonvensjon er ratifisert av Norge og den er overordnet norsk lov, faktisk - det betyr at barn har rettigheter i henhold til denne konvensjonen - også hvis norsk lov skulle mene noe annet enn det konvensjonen gjør. Så du tar feil. Hvis du gidder å lese om dette før du slenger utav deg påstander, ville du visst at det du sier er feil. Alle har rett til å mene noe, men man har da for søren ikke rett til å bli hørt og respektert når man farer med desinformasjon og regelrett løgn.

Endret av pøbelsara
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, minister-mio skrev:

Hvorfor forholder du deg ikke til barnekonvensjonen hvis du forholder deg til norsk lov?

FN sin barne konvensjon er rettigheter barna har som at et hvert barn skal ha rett på mat og varme. Norsk lov må vi alle i Norge følge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Carina Maria skrev:

FN sin barne konvensjon er rettigheter barna har som at et hvert barn skal ha rett på mat og varme. Norsk lov må vi alle i Norge følge. 

Det stemmer ikke, det er 42 artikler om alt fra religionsfrihet, til rett til å ikke utnyttes seksuelt og mange andre temaer. Konvensjonen er gjeldende i Norge og en hver stat har ansvar for at FNs konvensjon om barns rettigheter følges.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Carina Maria skrev:

FN sin barne konvensjon er rettigheter barna har som at et hvert barn skal ha rett på mat og varme. Norsk lov må vi alle i Norge følge. 

Herlighet - du er virkelig ikke sann. Les det alle har skrevet til deg. bli litt klokere. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
Akkurat nå, minister-mio skrev:

Fn’s konvensjon om barns rettigheter er godkjent av alle medlemsland 

Det står ikke at det er straffbart for blogg foreldre og legge ut bilder av sine egne barn på nettet (eksponering) og det er tolkningsspørsmål det er ikke barnearbeid som noen har sakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
4 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

«Barnekonvensjonen er en avtale mellom nesten alle land i verden. Der står det om hvordan alle barn i verden skal ha det. Norge har underskrevet barnekonvensjonen og gjort den til norsk lov.» http://barneombudet.no/dine-rettigheter/barnekonvensjonen/

Det var en opplysning jeg ikke visste og ante ikke at den var gjort under norsk lov. 

Endret av Carina Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Carina Maria skrev:

Det står ikke at det er straffbart for blogg foreldre og legge ut bilder av sine egne barn på nettet (eksponering) og det er tolkningsspørsmål det er ikke barnearbeid som noen har sakt. 

Så du har lest lenken likevel da?  

Endret av Aricia
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Carina Maria skrev:

Det står ikke at det er straffbart for blogg foreldre og legge ut bilder av sine egne barn på nettet (eksponering) og det er tolkningsspørsmål det er ikke barnearbeid som noen har sakt. 

Du vrir deg unna det vi snakker om. Du sier FNs konvensjon om barns rettigheter handler om at barn skal ha mat og varme og ikke er gjeldende i Norge. Du tar helt feil

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Carina Maria skrev:

Det var en opplysning jeg ikke visste. 

Sånn kan det gå når man setter sin ære i å IKKE forholde seg til relevant saksinformasjon andre er så greie å finne fram til en i en debatt.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Carina Maria skrev:

Det var en opplysning jeg ikke visste. 

Derfor er det alltid en fordel å sette seg inn i tema..

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Carina Maria skrev:

Jeg sa ikke at den er feil men FN sin barne konvensjon  er ikke norsk lov som vi følger her i Norge. Det er en rettighet for barna. Det er stor forskjell. 

Ser du kva du sjølv skriv? At sjølv om barnekonvensjonen har sterke etiske retningslinjer så skal ein berre drita i det fordi det ikkje står noko spesifikt om det i Norges lover? Grunnen til at det ikkje er meir i lovverket er at dette er eit forholdsmessig nytt fenomen, men det see ut som dette er på veg til å snu ref. volumet av debattar både på regjeringsnivå og i enkelte aviser. Etikk og moral er ein like viktig del av av samfunnet som lovar og reglar. 

Du legg ut bilete av ungen din på blogg og andre SoMe, og det er det som du seier ingen lov mot. Der hindrar deg likevel ikkje å reflektera litt over det fyrst, særleg med tanke på korleis det vert for ungen å sjå tilbake på det når det veks opp.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, decker skrev:

Oki, ein liten pop quiz om kronprinsbarna:

Kva er favorittleketøyet? Middag? Klede?  

Kva farge har prinsessen og prinsen på veggen på rommet?

Kva driv dei med på fritida?

Kva har dei som julekalender, kva får dei i julegåve?

Kor mange bilete legg kronprinsparet ut på SoMe i reklameøyemed? 

Denne her sirkeldiskusjonen kjem ein ingen veg med. 

Jeg kan dessverre ikke svare deg da privatlivet deres er skjermet.. makan 😏

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Carina Maria
Akkurat nå, Snaskesnusken skrev:

Derfor er det alltid en fordel å sette seg inn i tema..

Det står like vel ikke noe om at det er straff bart og for blogg foreldre og legge ut bilder av sine barn (eksponering) og foreldre bestemmer selv over sine egne barn og ikke noen som sitter på sin høye hest og tror dem vet best for andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Carina Maria skrev:

Jeg sa ikke at den er feil men FN sin barne konvensjon  er ikke norsk lov som vi følger her i Norge. I Norge er vi under lagt norsk lov. FN barne konvensjon rettighet for barna. Det er stor forskjell. 

Barnekonvensjonen ble ratifisert januar.1991 i Norge. Så ikke bare driver du med spekulasjoner om andre brukere i pilotfruetråden,  men farer med løgn også i bloggerbarn tråden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Carina Maria skrev:

Det står like vel ikke noe om at det er straff bart og for blogg foreldre og legge ut bilder av sine barn (eksponering) og foreldre bestemmer selv over sine egne barn og ikke noen som sitter på sin høye hest og tror dem vet best for andre. 

Nei vent, det du har prestert å synse om barnekonvensjonen og barns beste har vel fjernet enhver tvil om hva du mener. Og du tar feil, feil, feil.

Endret av Revenge of Cthulhu
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...