Gå til innhold

Bloggerbarna


pøbelsara

Anbefalte innlegg

Gjest Carina Maria
11 minutter siden, Emmy_H skrev:

JA! 😉 Bortsett fra at @Carina Maria gir utrykk for at hvis man hopper over innlegg som viser eksponering så støtter man ikke denne praksisen. Det er noe naivt, eksponerer man så eksponerer man uansett hva annet bloggen handler om. Da bør man ta et valg og droppe å støtte opp under bloggeren som driver med dette. Det er ingenting som kan forsvare dette, ikke 1000 gode treningsinnlegg eller 4 pastellfargede kaker. 

Det er en blogger som jeg leser fast som har barn og den ene bloggeren leser jeg ikke innleggene som handler om barna og det nok for meg at jeg ikke støtter eksponering av barn. 

Jeg har ikke tenkt og oppsøke andre bloggere som eksponere barna sine dem bloggerne holder jeg meg lankt unna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Carina Maria

Jeg tenker på den voksne bloggern jeg kom over i sommer som delte blogg innlegg med bilder av datteren sin i 10 - 12 års alderen i bade drakt og bikini. Da ble jeg fysisk uvel med tanke på datteren. 

Denne voksne bloggern la ut bilde av huset de bodde i navngav alle barna med navn og skrev åpent at hun hadde fått tre bekymrings melding fra barne vernet. I et blogg innlegg hang hun ut dem og rektor på skolen han hun ut. Den bloggeren var ikke en stor blogger men det var grov eksponering i mine øyne. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettet selv for det jeg tror kan være brudd omtale av "navngitt" barn, beklager

Endret av gjestgitt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Carina Maria skrev:

Jeg tenker på den voksne bloggern jeg kom over i sommer som delte blogg innlegg med bilder av datteren sin i 10 - 12 års alderen i bade drakt og bikini. Da ble jeg fysisk uvel med tanke på datteren. 

Denne voksne bloggern la ut bilde av huset de bodde i navngav alle barna med navn og skrev åpent at hun hadde fått tre bekymrings melding fra barne vernet. I et blogg innlegg hang hun ut dem og rektor på skolen han hun ut. Den bloggeren var ikke en stor blogger men det var grov eksponering i mine øyne. 

 

Det hørtes ikke bra ut i det hele tatt. Voksne bloggere skal være voksne nok til å bruke hodet å tenke. Det hadde aldri falt meg inn å ta bilder av mine barn i baderakt på stranden. Du paret om godteri for pedofile som vil misbruke et bilde.

Jeg har blogg. Men jeg har til dags dato aldri nevnt navn på mine barn, samboer eller familiemedlemmer. Det kommer jeg aldri til å gjøre. Jeg har fått forespørsel om å legge ut bilder av barna mine. Men jeg har vært bevist på å skjerme dem. Jeg har fått sure kommentarer for valget mitt. Men jeg trøster meg med at det er ikke jeg som har problem men de som kritiserer for at jeg har valgt og ikke dele privatlivet til mine barn.

I dag er de gamle nok at de er på facebook og instagram selv.

Det er flott at du har endret mening om dette. De store influencerne misbruker barna sine når de tjener penger på dem.

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Carina Maria skrev:

Det går an og hoppe over dem innleggene hvor barn blir vist frem for da får dem ikke treff på dem innleggene. 

 

Ja, det går fint an. Og det er måte å boikotte treff på innlegg hvor bloggeren viser bilder eller deler noe som har med barnas privatliv å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Video om vloggere, men jeg syns den tok opp en del av de tingene jeg syns er problematisk med bloggere også 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NÅ har jeg sett en episode av Bloggerne hvor en herværende blogger er på ferie med ungene, som filmes når den ene sladrer på den andres spisevaner, og hvor begge er i direktefokus for kameraet flere ganger. Ugreit. Veldig ugreit. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, pøbelsara skrev:

NÅ har jeg sett en episode av Bloggerne hvor en herværende blogger er på ferie med ungene, som filmes når den ene sladrer på den andres spisevaner, og hvor begge er i direktefokus for kameraet flere ganger. Ugreit. Veldig ugreit. 

Reagerte på akkurat det samme. Det klippet er ikke mye delikat og avslører for mye, mener jeg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Reagerte på akkurat det samme. Det klippet er ikke mye delikat og avslører for mye, mener jeg.

Jeg synes den epiosden fokuserte veldig på barna. Nå har ikke jeg sett alle endre episoder, så jeg vet ikke om dette er typisk, men jeg skjønner ikke at foreldrene godtar dette. Det er jo utleverende. Trist.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, pøbelsara skrev:

Jeg synes den epiosden fokuserte veldig på barna. Nå har ikke jeg sett alle endre episoder, så jeg vet ikke om dette er typisk, men jeg skjønner ikke at foreldrene godtar dette. Det er jo utleverende. Trist.

Nå er det vel foreldrene som muliggjør dette ved å selv filme det.. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, pøbelsara skrev:

NÅ har jeg sett en episode av Bloggerne hvor en herværende blogger er på ferie med ungene, som filmes når den ene sladrer på den andres spisevaner, og hvor begge er i direktefokus for kameraet flere ganger. Ugreit. Veldig ugreit. 

 

15 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Reagerte på akkurat det samme. Det klippet er ikke mye delikat og avslører for mye, mener jeg.

Hvordan dette kan være lov og forsvares er helt ubegripelig. Fordi regelverk rundt blogging er så mangelfull kan foreldre gjøre barn til reklamerekvisiteter med «god»samvittighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula
5 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg synes den epiosden fokuserte veldig på barna. Nå har ikke jeg sett alle endre episoder, så jeg vet ikke om dette er typisk, men jeg skjønner ikke at foreldrene godtar dette. Det er jo utleverende. Trist.

Og dette har de filmet selv og sendt til inn til tv2, så da mener de nok at det er glimrende underholdning.

Synes veldig mye av det de viser fra denne ferien/jobbturen er utleverende.

De utleverer jo også seg selv, kanskje ubevisst, ved å vise med all tydelighet at de ikke forstår problemet med eksponering. Eller er det for å provosere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, formula skrev:

Og dette har de filmet selv og sendt til inn til tv2, så da mener de nok at det er glimrende underholdning.

Synes veldig mye av det de viser fra denne ferien/jobbturen er utleverende.

De utleverer jo også seg selv, kanskje ubevisst, ved å vise med all tydelighet at de ikke forstår problemet med eksponering. Eller er det for å provosere?

Min avdøde farmor brukte å si "Der det ikke er mer å hente er det ikke mer å forvente.."

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Interessant artikkel i Slate om barna som vokser opp som content på foreldres blogg:

https://slate.com/human-interest/2019/01/mommy-blogging-christie-tate-generation-gap.html

Christie Tate has been writing online about her family for more than a decade. Now, her daughter is old enough to notice. After receiving a laptop for Christmas, Tate wrote in a widely shared essay in the Washington Post last week, the fourth-grader quickly marched up to her mom and wondered, “Why are all of these pictures of me on the Internet?” She asked if all the essays and photographs she had found by Googling could be taken down. “I told her that was not possible,” Tate wrote. And furthermore, “I’m not done exploring my motherhood in my writing.”

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Slate-artikkelen er veldig interessant. Mor er ikke ferdig med å utforske sitt foreldreskap. eller egentlig - hun er ikke ferdig med å utlevere sitt foreldreskap. For utforske og skrive om å være mor kan hun jo gjøre så mye hun vil - så lenge hun respekterer privatlivet til de hun skriver om. Den gamle dagboken med lås på innbragte kanskje ikke millioninntekter til noen.  Men det var veldig godt egnet til å ta vare på folks privatliv. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg så tilfeldigvis at det reklameres med at God Kveld Norge på TV2 i kveld blant annet skal la bloggere forsvare hvorfor de eksponerer barna sine.

Aner ikke hvilke bloggere som skal være med. Og jeg vet jo at God Kveld Norge driver med "puse-journalistikk" (altså ingen farlige eller ubehagelige spørsmål som kan forstyrre lørdagskosen i de tusen hjem). 

Likevel har jeg tenkt å se på. Programmet er nå kl. 22.00. Spent på hvilke bloggere som "intervjues" og som vil forsvare sin rett til å eksponere barna sine. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat så syltynt som jeg trodde.  

2 minutter. Og ingenting nytt. 

 

Endret av Dolce
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Dolce skrev:

Akkurat så syltynt som jeg trodde.  

2 minutter. Og ingenting nytt. 

 

Jeg fikk ikke med meg hvilken blogger som var på GKN. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cbe: «Jeg synes det er fint at de kan være littegranne med.» Raskt sett over; 7 innlegg siden 30.12 er med bilder av barn. Bloggerne; barna er med i flere/de fleste episoder. Insta: siden 5.11: 18 bilder av barn eller barnerelatert (rom) av 62 bilder. Snap: ofte! Sjekk bloggen til Asti om dette. https://influencere.wordpress.com/

Jeg synes ikke det er «littegranne». 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...