Gå til innhold

Bloggerbarna


pøbelsara

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Kollontaj skrev:

Cbe: «Jeg synes det er fint at de kan være littegranne med.» Raskt sett over; 7 innlegg siden 30.12 er med bilder av barn. Bloggerne; barna er med i flere/de fleste episoder. Insta: siden 5.11: 18 bilder av barn eller barnerelatert (rom) av 62 bilder. Snap: ofte! Sjekk bloggen til Asti om dette. https://influencere.wordpress.com/

Jeg synes ikke det er «littegranne». 

Det vises veldig godt på begge to at temaet er ukomfortabelt..

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg registrerte at en blogger sa at selvfølgelig ville de ta hensyn dersom/når barna sa i fra at det ikke var greit. 

Ja, da snakker hun altså om når barna blir gamle nok til å forstå.

Men det hjelper jo fint lite om det allerede ligger titusenvis av bilder ute før barnet er blitt gammelt nok til å skjønne? 

Altså Bloggerbarn X blir 9-10 år og ser at det ligger titusenvis av bilder av henne/ham ute på nettet. Bloggerbarn X sier til mor og far: Jeg vil ikke mer. Mor og far stopper eksponering. 

Men fremdeles vil det ligge titusenvis av bilder der ute....

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Kollontaj skrev:

Cbe: «Jeg synes det er fint at de kan være littegranne med.» Raskt sett over; 7 innlegg siden 30.12 er med bilder av barn. Bloggerne; barna er med i flere/de fleste episoder. Insta: siden 5.11: 18 bilder av barn eller barnerelatert (rom) av 62 bilder. Snap: ofte! Sjekk bloggen til Asti om dette. https://influencere.wordpress.com/

Jeg synes ikke det er «littegranne». 

Ah, var det Eriksen som var gjest.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kollontaj skrev:

Cbe: «Jeg synes det er fint at de kan være littegranne med.» Raskt sett over; 7 innlegg siden 30.12 er med bilder av barn. Bloggerne; barna er med i flere/de fleste episoder. Insta: siden 5.11: 18 bilder av barn eller barnerelatert (rom) av 62 bilder. Snap: ofte! Sjekk bloggen til Asti om dette. https://influencere.wordpress.com/

Jeg synes ikke det er «littegranne». 

JEG synes det er fint....Altså de voksnes behov før barnas beste... Det finnes selvfølgelig ingen annen forklaring, et egoistisk valg med totalt manglende respekt for barna....

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ser det nokså åpenbart ut at dette ikke er noe de ønsker å gå dypt inn i. De gir en kort kommentar, og håper med den at temaet bare skal dysses ned. Jeg blir minst like irritert på journalister som ikke evner å følge opp med kritiske spørsmål. Er de virkelig så uopplyste, eller hva pokker handler det om?

Endret av Malum
Skrivefeil
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Malum skrev:

For meg ser det nokså åpenbart ut at dette ikke er noe de ønsker å gå dypt inn i. De gir en kort kommentar, og håper med den at temaet bare skal dysses ned. Jeg blir minst like irritert på journalister som ikke evner å følge opp ned kritiske spørsmål. Er de virkelig så uopplyste, eller hva pokker handler det om?

Dette. 👏🏼

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man avtaler på forhånd hva det skal snakkes om, paret hadde nok satt en grense, intervjuet foregår i deres hjem og er sikkert del av flere innslag fra Sarsborg. Man er ikke revolverjournalist på barns vegne når man får lov å filme på barns soverom. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Kollontaj skrev:

Man avtaler på forhånd hva det skal snakkes om, paret hadde nok satt en grense, intervjuet foregår i deres hjem og er sikkert del av flere innslag fra Sarsborg. Man er ikke revolverjournalist på barns vegne når man får lov å filme på barns soverom. 

Nettopp. Men det har vært nok av andre anledninger, i andre settinger, uten at noen har grepet sjansen.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Malum skrev:

Nettopp. Men det har vært nok av andre anledninger, i andre settinger, uten at noen har grepet sjansen.

Helt klart. Man kan jo lure, men det er ikke de mest skarpskodde journalistene som jobber med «kjendis-saker». Mange er også starstuck i møte med disse, feks da tre av familien Eriksen var på God sommer Norge. Det var flaut å se på. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Jobbermedbarn skrev:

JEG synes det er fint....Altså de voksnes behov før barnas beste... Det finnes selvfølgelig ingen annen forklaring, et egoistisk valg med totalt manglende respekt for barna....

Hvorfor ikke boikotte bloggere som bruker barna sine for egen vinning? Ikke oppsøke noen av kanalene deres? Det er jo de besøkende de lever av. Jeg starter selv med en uke fra nå 😊

Endret av Justlooking
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Justlooking skrev:

Hvorfor ikke boikotte bloggere som bruker barna sine for egen vinning? Ikke oppsøke noen av kanalene deres? Det er jo de besøkende de lever av. Jeg starter selv med en uke fra nå 😊

Jeg er svært sjelden inne og leser på noen av kanalene til disse bloggerne allerede. Det som er viktig er å fortsette å skrive om dette slik at flere og flere får øynene opp for de uheldige konsekvensene for barna som blir utlevert. Det er ikke tvil om at kunnskap og bevisstgjøring hjelper! 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Jeg er svært sjelden inne og leser på noen av kanalene til disse bloggerne allerede. Det som er viktig er å fortsette å skrive om dette slik at flere og flere får øynene opp for de uheldige konsekvensene for barna som blir utlevert. Det er ikke tvil om at kunnskap og bevisstgjøring hjelper! 

Ja, når de føler stigmaet fra flere kanter kan det kanskje etterhvert åpne øynene til de som har tungt for å gi slipp på inntektskilden sin. 👍

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Justlooking skrev:

Ja, når de føler stigmaet fra flere kanter kan det kanskje etterhvert åpne øynene til de som har tungt for å gi slipp på inntektskilden sin. 👍

Nettopp👍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag er det morsdag. På IG-kontoen til en herværende blogger, er morsdagsfrokost - bla er det kyssebilder med begge hennes små. Den ene er veldig klar over at hun blir filmet, da hun har blikkontakt med kameraet hele tiden. En privat stund hvor man serverer frokost til mor i sengen på morsdagen. I hvilken parallelle virkelighet er det greit å poste dette til sine noenhundretusen tilhengere? 

 

Jeg er sjokkert. Det er bare så over kanten at jeg ikke har sett på maken. :grine:

 

 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, pøbelsara skrev:

I dag er det morsdag. På IG-kontoen til en herværende blogger, er morsdagsfrokost - bla er det kyssebilder med begge hennes små. Den ene er veldig klar over at hun blir filmet, da hun har blikkontakt med kameraet hele tiden. En privat stund hvor man serverer frokost til mor i sengen på morsdagen. I hvilken parallelle virkelighet er det greit å poste dette til sine noenhundretusen tilhengere? 

 

Jeg er sjokkert. Det er bare så over kanten at jeg ikke har sett på maken. :grine:

 

 

det er nok mange bloggerbarn som må jobbe overtid denne søndagen...

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag står det en artikkel på VG hvor det er beskrevet hvilket overgrep det er at faren til Meghan Markle har offentliggjort et privat brev hun har skrevet til ham. 

Men hvis man er mindreårig og barn av en påvirker, så blir teksten i morsdagskortet publisert på mammas blogg, og man blir avbildet i pysjen mens man klemmer og kysser mamma under en frokostseanse i mammas og pappas seng. Ingenting er hellige for disse folka.

Skjønner de ikke at dette er OVEGREP - eller er det pengene som rår i så stor grad at alt annet må vike?

 

jeg er virkelig, virkelig, virkelig sjokkert. Stakkars unger. :grine: 

Endret av pøbelsara
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, pøbelsara skrev:

I dag står det en artikkel på VG hvor det er beskrevet hvilket overgrep det er at faren til Meghan Markle har offentlig gjort et privat brev hun har skrevet til ham. 

Men hvis man er mindreårig og barn av en påvirker, så blir teksten i morsdagskortet publisert på mammas blogg, og man blir avbildet i pysjen mens man klemmer og kysser mamma under en frokostseanse i mammas og pappas seng. Ingenting er hellige for disse folka.

Skjønner de ikke at dette er OVEGREP - eller er det pengene som rår i så stor grad at alt annet må vike?

 

jeg er virkelig, virkelig, virkelig sjokkert. Stakkars unger. :grine: 

👏 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, pøbelsara skrev:

I dag er det morsdag. På IG-kontoen til en herværende blogger, er morsdagsfrokost - bla er det kyssebilder med begge hennes små. Den ene er veldig klar over at hun blir filmet, da hun har blikkontakt med kameraet hele tiden. En privat stund hvor man serverer frokost til mor i sengen på morsdagen. I hvilken parallelle virkelighet er det greit å poste dette til sine noenhundretusen tilhengere? 

 

Jeg er sjokkert. Det er bare så over kanten at jeg ikke har sett på maken. :grine:

 

 

Mange av bloggerene må også vise frem  kortene som barna har ordnet selv😔 dette burde absolutt være helt privat. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...