Gå til innhold

Bloggerbarna


pøbelsara

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Carina Maria skrev:

Jeg synes mage av dem som skriver på tråden er bedre vitere på andre blogg foreldres vegne og tror dem vet hva som er rett for dem men kommer alltid til og mene at det er dem mamma bloggerne store influencerne som kjenner til barn best av alle og dem kjenner sine egne grenser for sine barn. Det gjør ikke skeptikerne som synser og mener hva som er rett og galt for andres barn. 

Jeg forstår hvorfor jeg får motbør og det tåler jeg men vit jeg respekterer alle dere som har andre meninger enn meg og det mener jeg. 

Hvordan mener du at du respekterer andres meninger, men kaller andre bedrevitere? Diskusjonen handler om bloggerbarna og eksponering. En rekke brukere viser til forskning, barnekonvensjonen og uttalelser fra fagfolk når de kommer med innlegg som kritiserer denne eksponeringen. Du må gjerne komme med dokumentasjon på at det IKKE er farlig med denne eksponeringen, men synsing holder ikke i lengden. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Carina Maria skrev:

Jeg svarer aldri på sånne lenker for det endrer ikke min oppfatning på mine meninger. Beklager. Gi meg så mange lenker du måtte ønske. Dem blir ikke lest. 

Jeg skjønner det. Og nettopp derfor er det umulig å betrakte innleggene dine i denne debatten som seriøse. Skriv så mange påståelige og feilaktige påstander du bare vil - de biter ikke på meg. De er støy.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Carina Maria skrev:

Jeg synes mage av dem som skriver på tråden er bedre vitere på andre blogg foreldres vegne og tror dem vet hva som er rett for dem men kommer alltid til og mene at det er dem mamma bloggerne store influencerne som kjenner til barn best av alle og dem kjenner sine egne grenser for sine barn. Det gjør ikke skeptikerne som synser og mener hva som er rett og galt for andres barn. 

Jeg forstår hvorfor jeg får motbør og det tåler jeg men vit jeg respekterer alle dere som har andre meninger enn meg og det mener jeg. 

Men du leser ikke vitenskapelige artikler eller forskning om tema.. Du får motbør da du ikke har satt deg inn i tema og nekter å ta innover deg informasjon fra fagfolk. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Dette. Det er mange som ikke gjør gode ting mot barna.

👌

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Dersom man nekter å sette seg inn i et minimum av faktagrunnlaget for en sak, så blir alle motdebattanter noen som vet bedre enn en selv. De blir rett og slett bedrevitere. Sånn er det.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, Aricia skrev:

Jeg skjønner det. Og nettopp derfor er det umulig å betrakte innleggene dine i denne debatten som seriøse. Skriv så mange påståelige og feilaktige påstander du bare vil - de biter ikke på meg. De er støy.

Mine innlegg er seriøse for det er mine personlige meninger og mine meninger er seriøse og bli bombandert med lenker er et forsøk på å få meg til endre min mening og det kommer ikke til og skje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carina Maria
5 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Men du leser ikke vitenskapelige artikler eller forskning om tema.. Du får motbør da du ikke har satt deg inn i tema og nekter å ta innover deg informasjon fra fagfolk. 

Om temaer og vitenskaplige artikler som er av interesse innen for mitt fag felt. 

Jeg forholder meg til norsk lov som det overstående og gjeldene for hva som rett og galt når det gjelder blogg foreldres deling av bilder av barna på sosiale medier (eksponering) og ikke en arikkel som ikke er bevist. 

Endret av Carina Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Carina Maria skrev:

Mine innlegg er seriøse for det er mine personlige meninger og mine meninger er seriøse og bli bombandert med lenker er et forsøk på å få meg til endre min mening og det kommer ikke til og skje. 

Nei, dine innlegg er ikke seriøse - du gidder ikke å sette deg inn i fakta i det hele tatt. Dette handler ikke om hvem DU liker og at du TROR at det er greit å vise frem privatlivet til barn. Du ødelegger debatten. Dette handler ikke om deg. Dette handler om en utvikling i samfunnet. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Carina Maria skrev:

Mine innlegg er seriøse for det er mine personlige meninger og mine meninger er seriøse og bli bombandert med lenker er et forsøk på å få meg til endre min mening og det kommer ikke til og skje. 

Du kan ikke ha som PERSONLIG MENING at FNs Barnekonvensjon ikke er norsk lov. Det er FEIL: De som leser lenken min vil (i motsetning til deg) oppdage at du har snakket usant til dem.

Endret av Aricia
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Carina Maria skrev:

Jeg synes mage av dem som skriver på tråden er bedre vitere på andre blogg foreldres vegne og tror dem vet hva som er rett for dem men kommer alltid til og mene at det er dem mamma bloggerne store influencerne som kjenner til barn best av alle og dem kjenner sine egne grenser for sine barn. Det gjør ikke skeptikerne som synser og mener hva som er rett og galt for andres barn. 

 

Klart de kjenner sine barn bedre enn det vi gjør, men det betyr ikke at de har et gjennomtenkt forhold til det de gjør. Det har vel vært mange eksempler i historien på at foreldre gjør ting som ikke er til barns beste eller at samfunnet har hatt en holdning til barn som ikke har vært bra for barna. Derfor er det jo veldig viktig å diskutere disse tingene slik at vi kan komme videre og bli et bedre samfunn. Det er jo det som er grunnen til at vi ikke lenger setter barn i arbeid i ung alder, driver med fysisk avstraffelse eller lar små babyer gråte seg i søvn kveld etter kveld. Og akkurat nå er det et veldig viktig tema å diskutere hvordan teknologi påvirker livene våre og barna våre. Både når det gjelder eksponering av barn, men også når det gjelder overvåkning av barn ved bruk av SoMe og sporingsteknologi. Og hvordan det kan sette barna våre i fare for utnyttelse, overgrep og psykiske problemer. For jeg tror denne teknologien er såpass ny for foreldre at man gjerne ikke har tenkt igjennom og sett konsekvensene av den. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Carina Maria skrev:

Mine innlegg er seriøse for det er mine personlige meninger og mine meninger er seriøse og bli bombandert med lenker er et forsøk på å få meg til endre min mening og det kommer ikke til og skje. 

Hvordan ville du reagert på om en annen debattant kom i en tråd som omhandlet røyking i svangerskapet mente at det var det opp til foreldrene å velge, og siden det ikke er ulovlig kan det ikke skade. Samtidig nektet debattanten å lese forskningsartikler som understreket  hvor skadelig det er, siden vedkommende hadde gjort seg opp en mening og nektet å bli påvirket til å endre meningen?

Samtidig sitter du der og vet hvor farlig røyk i svangerskapet kan være. Er dette en debattant du ønsket at skulle fortsette å gang på gang skulle skrive de samme innleggene?.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, Aricia skrev:

:rope: Du kan ikke ha som PERSONLIG MENING at FNs Barnekonvensjon ikke er norsk lov. Det er FEIL: Du sprer LØGN: De som leser lenken min vil (i motsetning til deg) oppdage at du har løyet til dem.

:murvegg:

Jeg nevner ikke noe om FN Barne konvensjon og jeg har aldri sakt noe negativt om den konvensjonen. Det er blank løgn og jeg holder den konvensjonen uten for mine meninger 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Carina Maria skrev:

Om temaer og vitenskaplige artikler som er av interesse innen for mitt fag felt. 

Jeg forholder meg til norsk lov som det overstående og gjeldene for hva som rett og galt når det gjelder blogg foreldres deling av bilder av barna på sosiale medier (eksponering) og ikke en arikkel som ikke er bevist. 

det blir som å diskutere poteter med brukere som diskuterer plommer som har satt seg inn i hva plommer er.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Carina Maria skrev:

Jeg nevner ikke noe om FN Barne konvensjon og jeg har aldri sakt noe negativt om den konvensjonen. Det er blank løgn og jeg holder den konvensjonen uten for mine meninger 

Den er gjeldende i Norge. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Carina Maria skrev:

Mine innlegg er seriøse for det er mine personlige meninger og mine meninger er seriøse og bli bombandert med lenker er et forsøk på å få meg til endre min mening og det kommer ikke til og skje. 

Personlige innlegg er ikke forankret i teori. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Carina Maria skrev:

Jeg nevner ikke noe om FN Barne konvensjon og jeg har aldri sakt noe negativt om den konvensjonen. Det er blank løgn og jeg holder den konvensjonen uten for mine meninger 

Du sa for noen sider tilbake at den ikke gjelder i Norge. Det er FEIL.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, Marimba skrev:

Hvordan ville du reagert på om en annen debattant kom i en tråd som omhandlet røyking i svangerskapet mente at det var det opp til foreldrene å velge, og siden det ikke er ulovlig kan det ikke skade. Samtidig nektet debattanten å lese forskningsartikler som understreket  hvor skadelig det er, siden vedkommende hadde gjort seg opp en mening og nektet å bli påvirket til å endre meningen?

Samtidig sitter du der og vet hvor farlig røyk i svangerskapet kan være. Er dette en debattant du ønsket at skulle fortsette å gang på gang skulle skrive de samme innleggene?.

Jeg ville ikke skrevet på en slik tråd og jeg ville akseptert i mitt stille sinn at han hadde en annen mening enn meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Carina Maria skrev:

Jeg tror ikke dem barna blir mobbet for det handler om at foreldre er beviste på hvilke bilder foreldre legger ut for jeg tror at blogg foreldre vet hvor grensen går for deres egne barn og jeg tror ikke det blir mer mobbing av den grunn. 

Det finnes mye annet barn mobber hverandre for som ikke har sosiale medier og gjøre det er så alvorlig som det går an og bli. 

Hva med Kronprins barna? Dem er jo i søkelyset nokså ofte.  Det er ikke galt det., Sånn har det vert og sånn vil det vere. 

 

Oki, ein liten pop quiz om kronprinsbarna:

Kva er favorittleketøyet? Middag? Klede?  

Kva farge har prinsessen og prinsen på veggen på rommet?

Kva driv dei med på fritida?

Kva har dei som julekalender, kva får dei i julegåve?

Kor mange bilete legg kronprinsparet ut på SoMe i reklameøyemed? 

Denne her sirkeldiskusjonen kjem ein ingen veg med. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
2 minutter siden, pøbelsara skrev:

Du sa for noen sider tilbake at den ikke gjelder i Norge. Det er FEIL.

Jeg sa ikke at den er feil men FN sin barne konvensjon  er ikke norsk lov som vi følger her i Norge. I Norge er vi under lagt norsk lov. FN barne konvensjon rettighet for barna. Det er stor forskjell. 

Endret av Carina Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Carina Maria skrev:

Om temaer og vitenskaplige artikler som er av interesse innen for mitt fag felt. 

Jeg forholder meg til norsk lov som det overstående og gjeldene for hva som rett og galt når det gjelder blogg foreldres deling av bilder av barna på sosiale medier (eksponering) og ikke en arikkel som ikke er bevist. 

Hvorfor forholder du deg ikke til barnekonvensjonen hvis du forholder deg til norsk lov?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...