Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Carina Maria
Skrevet
2 minutter siden, Marimba skrev:

Venter fortsatt på svar på spørsmålet mitt. 

Et spørsmål som ikke kan sammenliknes og jeg kommer ikke til og svar på det. 

Videoannonse
Annonse
Gjest Carina Maria
Skrevet
1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Hvilket spørsmål?

Unnskyld jeg bommet med hvem jeg svarte til unnskyld. 

Skrevet
1 minutt siden, Carina Maria skrev:

Det kan absolutt sammenlignes. Det er ikke ulovlig å røyke under svangerskapet, og du påstår jo at foreldre gjør det som er best for barna sine. 

• Liker 16
Gjest Carina Maria
Skrevet (endret)
1 minutt siden, Marimba skrev:

Det kan absolutt sammenlignes. Det er ikke ulovlig å røyke under svangerskapet, og du påstår jo at foreldre gjør det som er best for barna sine. 

Nei to vidt forskjellige ting samme hva du måtte mene og kan ikke sammenliknes og sammen likne røyking under svangerskap med at oppegående blogg foreldre deler bilder av barna sine i sosiale medier (eksponering) for det siste er ikke bevist skadelig. 

Endret av Carina Maria
Skrevet

Poenget er at selv om det ikke er ulovlig å røyke rundt andre mennesker vil røykeren allikevel utsette andre for skadelige giftstoffer. Å eksponere mindreårige er også skadelig for barnet. 

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, Carina Maria skrev:

Dette er ikke for og vere frekk men jeg spør rett ut. 

Er bare dem som er mot at blogg foreldre deler bilder av barna sine (eksponerer dem) i sosiale medier som får vere med i diskusjonen? Er ikke en diskusjons tråd for alle med ulike meninger? Det er noe som heter gjensidig aksept for forskjellige meninger.

Jeg godtar at dere mener det dere gjør men det er en god del som ikke tåler og lese min mening før dem flyr i strupen på meg og prøver og belære meg med lenker og atter lenker. 

Jeg reagerer på den nedlatende holdningen mange på tråden har og jeg tror mange har lagt ut både ett og flere bilder på deres blogger, instagram og face book 

Det er ikke provosering og ha en annen mening om at jeg synes blogg forelrene som legger ut bilder (eksponering av barna sine) i sosiale media ikke gjør noe galt og at det er deres valg. 

Alle kan være med i diskusjonen,  men det er klart at mennesker som kan underbygge innleggene sine med linker til forskning eller uttalelser fra fagfolk har mer tyngde og blir tatt mer seriøst enn mennesker som kun bygger innleggene sine på egne følelser og i tillegg går i mot relevant forskning og faglige uttalelser. 

• Liker 17
Skrevet (endret)
15 minutter siden, Carina Maria skrev:

Dette er ikke for og vere frekk men jeg spør rett ut. 

Er bare dem som er mot at blogg foreldre deler bilder av barna sine (eksponerer dem) i sosiale medier som får vere med i diskusjonen? Er ikke en diskusjons tråd for alle med ulike meninger? Det er noe som heter gjensidig aksept for forskjellige meninger.

Jeg godtar at dere mener det dere gjør men det er en god del som ikke tåler og lese min mening før dem flyr i strupen på meg og prøver og belære meg med lenker og atter lenker. 

Jeg reagerer på den nedlatende holdningen mange på tråden har og jeg tror mange har lagt ut både ett og flere bilder på deres blogger, instagram og face book 

Det er ikke provosering og ha en annen mening om at jeg synes blogg forelrene som legger ut bilder (eksponering av barna sine) i sosiale media ikke gjør noe galt og at det er deres valg. 

Jeg synes det er greit at alle mener noe om ting. Men jeg er ganske sjokkert over at noen, slik som deg for eksempel, som nekter å lese hva fagfolk sier om eksponering.  Du vil ikke lese om hva feks Martha Louise har fortalt om hvordan det var å vokse opp som en offentlig person - eller hva Sara teigen har fortalt. Du vil ikke lese hva psykologer mer om barn som eksponeres - og du vil ikke lese hva jurister mener. I tillegg sier du ting som at barnekonvensjon ikke gjelder i Norge - og det er jo helt fullstendig feil. Barnekonvensjonen gjelder i Norge - den er faktisk overordnet norsk lov. 

Dette synes jeg er helt merkelig - skal man delta i samfunnsdebatten, kan man selvsagt mene hva man vil . Men når man nekter  å sette seg inn i saker man debatterer, virker man jo bare veldig ignorant (det betyr uvitende). Det er vanlig at man setter seg inn i saker, leser seg opp på fakta og holder seg litt orientert. jeg startet denne tråden fordi jeg ønsket å debattere dette fenomenet - at barns liv blir utlevert i sosiale medier.

Du får så mye motbør fordi du nekter å forholde deg til fakta - slik som juss og forskning.

Det blir omtrent som om jeg skulle hevde at månen er en gul ost, og hardnakket sto på mitt uansett hvor mange bøker, artikler og  andre fakta folk viste meg.

Endret av pøbelsara
  • Liker 33
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Carina Maria skrev:

Unnskyld jeg bommet med hvem jeg svarte til unnskyld. 

Heilt iorden og du trenger ikke å unnskylde deg da det er lett å sitere feil bruker. Men  hva tenker du om sikkerhetsspesialistens uttalelser om bilder som blir delt på Internett? Dette er uttaleser fra en mann som vet hva han snakker om.

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 7
Skrevet

Nei to vidt forskjellige ting samme hva du måtte mene og kan ikke sammenliknes. 

Det er for å få deg til å se at din egen argumentasjon kommer til kort. Foreldre gjør ikke alltid det som er best for barna sine. 

Hvorfor kan det ikke sammenlignes mener du?

• Liker 12
Skrevet
8 minutter siden, Carina Maria skrev:

Nei to vidt forskjellige ting samme hva du måtte mene og kan ikke sammenliknes og sammen likne røyking under svangerskap med at oppegående blogg foreldre deler bilder av barna sine i sosiale medier (eksponering) for det siste er ikke bevist skadelig. 

Eksponering av barn i kommersiell bloggvirksomhet vitner ikke om oppegående foresatte men det motsatte. 

• Liker 7
Skrevet (endret)

Signerer @pøbelsara sitt innlegg her. 

For øvrig: Det heter ikke "Barne rettighetene" @Carina Maria, det heter Barnekonvensjonen. Den er ratifisert av Norge, og den har trinnhøyde over norsk lov:

https://www.regjeringen.no/no/tema/familie-og-barn/innsiktsartikler/fns-barnekonvensjon/fns-konvensjon-om-barnets-rettigheter/id2511390/

Nå googlet jeg det til og med for deg, og gav deg en utdypende lenke. Det burde du gjort selv før du kommer med feilinformasjon om et saksforhold, og skjeller ut motdebattanter på den bakgrunnen. For å bli tatt på alvor i en debatt må man faktisk være etterrettelig og saklig. Å komme inn i en tråd med utgangspunktet om at man aldri skal høre på andres argumenter og aldri skifte mening, for så å spre direkte feilaktig informasjon for understøtte dette - det fortjener rett og slett ikke noen anerkjennelse. Sorry.

Endret av Aricia
  • Liker 28
Gjest Carina Maria
Skrevet
1 minutt siden, pøbelsara skrev:

Seg synes det er greit at alle mener noe om ting. Men jeg er ganske sjokkert over at noen, slik som deg for eksempel, som nekter å lese hva fagfolk sier om eksponering du vil ikke lese om hva feks Martha Louise har fortalt om hvordan det var å vokse opp som en offentlig person - eller hva Sara teigen har fortalt. Du vil ikke lese hva psykologer mer om barn som eksponeres - og du vil ikke lese hva jurister mener. I tillegg sier du ting som at barnekonvensjon ikke gjelder i Norge - og det er jo helt feil. Barnekonvensjonen gjelder i Norge - den er faktisk overordnet norsk lov. 

Dette synes jeg er helt merkelig - skal man delta i samfunnsdebatten, kan man selvsagt mene hva man vil . Men når man nekter  å sette seg inn i saker man debatterer, virker man jo bare veldig ignorant (det betyr uvitende). Det er vanlig at man setter seg inn i saker, leser seg opp på fakta og holder seg blitt orientert. jeg startet denne tråden fordi jeg ønsket å debattere dette fenomenet - at barns liv blir utlevert i sosiale medier.

Du får så mye motbør fordi du nekter å forholde deg til fakta - slik som juss.

Det blir omtrent som om jeg skulle hevde at månen er en gul ost, og hardnakket sto på mitt uansett hvor mange bøker, artikler og  andre fakta folk viste meg.

Jeg synes mage av dem som skriver på tråden er bedre vitere på andre blogg foreldres vegne og tror dem vet hva som er rett for dem men kommer alltid til og mene at det er dem mamma bloggerne store influencerne som kjenner til barn best av alle og dem kjenner sine egne grenser for sine barn. Det gjør ikke skeptikerne som synser og mener hva som er rett og galt for andres barn. 

Jeg forstår hvorfor jeg får motbør og det tåler jeg men vit jeg respekterer alle dere som har andre meninger enn meg og det mener jeg. 

Gjest Carina Maria
Skrevet
2 minutter siden, Aricia skrev:

For øvrig: Det heter ikke "Barne rettighetene" @Carina Maria, det heter Barnekonvensjonen. Den er ratifisert av Norge, og den har trinnhøyde over norsk lov:

https://www.regjeringen.no/no/tema/familie-og-barn/innsiktsartikler/fns-barnekonvensjon/fns-konvensjon-om-barnets-rettigheter/id2511390/

Nå googlet jeg det til og med for deg, og gav deg en utdypende lenke. Det burde du gjort selv før du kommer med feilinformasjon om et saksforhold, og skjeller ut motdebattanter på den bakgrunnen. For å bli tatt på alvor i en debatt må man faktisk være etterrettelig og saklig. Å komme inn i en tråd med utgangspunktet om at man aldri skal høre på andres argumenter og aldri skifte mening, for så å spre direkte feilaktig informasjon for understøtte dette - det fortjener rett og slett ikke noen anerkjennelse. Sorry.

Jeg svarer aldri på sånne lenker for det endrer ikke min oppfatning på mine meninger. Beklager. Gi meg så mange lenker du måtte ønske. Dem blir ikke lest. 

Skrevet
3 minutter siden, Aricia skrev:

👍

• Liker 6
Skrevet

Jeg svarer aldri på sånne lenker for det endrer ikke min oppfatning på mine meninger. Beklager. Gi meg så mange lenker du måtte ønske. Dem blir ikke lest. 

Men da har du ikke noe grunnlag å diskutere med heller.. 

• Liker 27
Skrevet
Akkurat nå, Carina Maria skrev:

Jeg synes mage av dem som skriver på tråden er bedre vitere på andre blogg foreldres vegne og tror dem vet hva som er rett for dem men kommer alltid til og mene at det er dem mamma bloggerne store influencerne som kjenner til barn best av alle og dem kjenner sine egne grenser for sine barn. Det gjør ikke skeptikerne som synser og mener hva som er rett og galt for andres barn. 

Jeg forstår hvorfor jeg får motbør og det tåler jeg men vit jeg respekterer alle dere som har andre meninger enn meg og det mener jeg. 

Jeg respekterer at du har en annen mening. Men jeg har store problemer med å ta deg alvorlig når du hardnakket nekter å setter deg inn i den saken du så bastant uttaler deg om. Du har sikkert rett i at foreldrene skjenner barna sine best. Men det er ikke slik at foreldre alltid gjør det som er best for barna sine. Og det er faktisk dypt uetisk å skulle vente for å se om barn blir skadet før man eit forbyr det. Hvis man antar at noe ikke er til barns beste, skal man la være å gjøre det. Så enkelt. Man kan ikke ta sjanser med små barns liv og helse. Så enkelt.

• Liker 25
Skrevet

Hadde temaet vært et annet, innvandring f.eks, ville tråden for lenge siden blitt rydda med hard hånd for ensidig meningspåvirkning og spamming. 

Det er ingen diskusjon, om en nekter å forholde seg til dokumenterbar kunnskap, viten og fakta, ikke argumenterer for eget syn, men stort sett bare rakker ned på andre debattanter. 

Skrevet
2 minutter siden, Carina Maria skrev:

Hvorfor mener du at du da diskuterer? Du gjør jo ikke det. Du kommer med feilinformasjon, som @pøbelsara påpeker, samt at du ikke begriper feilslutningen i «foreldre vet best for sine barn». 

• Liker 21
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
11 minutter siden, Marimba skrev:

Det er for å få deg til å se at din egen argumentasjon kommer til kort. Foreldre gjør ikke alltid det som er best for barna sine. 

Hvorfor kan det ikke sammenlignes mener du?

Dette. Det er mange som ikke gjør gode ting mot barna.

Skrevet
2 minutter siden, Carina Maria skrev:

Nettopp derfor blir du ikke tatt på alvor. Man kan faktisk ikke drive å diskutere noe man overhodet ikke har peiling på og i tillegg NEKTE å lese fakta om det man diskuterer. Ærlig talt.

• Liker 32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...