Gå til innhold

Skravletråd november og desember 2016


A4-livet

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på oul i dag,  og det ser ut som om vi får en jente til :-)

Alt bra med den lille, og med mor. 19+5 i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer, @Nique:strix: Hadde du noen følelse? Fire dager igjen til oul her og jeg tipper gutt siden jeg er i like god form som forrige gang (og det er jo liksom gutt jeg kan....)

 

Jeg var på jordmorkontroll i går og føler litt at jeg kom inn som en frisk gravid og ut som en litt dårligere utgave av meg selv :fnise: Må følge med på at jeg ikke blir svimmel eller får hodepine (pga blodtrykket, det er 100/55 og jeg hadde 80/45 for noen uker siden så tror hun syns det steg litt vel raskt) og at ekstraslagene jeg har på hjertet ikke kommer oftere eller er mer ubehagelige (hun hadde til og med ringt sykehuset for å høre om jeg skulle komme inn på sjekk selv om ekstraslag ikke er kjempeuvanlig, får det antakelig pga press på hovedpulsåren i magen). Greit at de tar ting på alvor, men det føles litt rart siden jeg ikke hadde noen utfordringer forrige gang. At jeg må følge med betyr heldigvis ikke at ting utvikler seg, jeg har jo tenkt å gå for et uproblematisk svangerskap denne gangen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det skulle bli gutt, men nei :-)

 

Godt de passer på, men skjønner det er rart når du egentlig føler deg på topp. Snåle greier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det en lillesøster rundt 14. november :strix:Ble satt tilbake to dager ut fra menstermin men to dager frem i forhold til min egen. Hadde termin den 14. med storebror også så blir spennende å se hvordan hun kommer ifht termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer det en lillebror 😍 Det blir kjekt med en av hver. Følte på meg at det var en gutt (noe jeg forsåvidt gjorde sist også, men da var det jo en jente). Følelsen av å få vite at det faktisk var en gutt var likevel ganske sprø. Alt ble plutselig så mye mer spennende og skummelt. Jeg er jo jentemamma liksom, hva kan jeg om guttebabyer? 😂 

Halvveis nå, og magen har vokst veldig de siste par ukene. Mammabukse for første gang idag, og det var deilig! 

Endret av Vindmølle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en lillesøster A4-livet, og lillebror hos deg Vindmølle. 

Jeg har passert halvveis, men det føles ikke slik. Kjenner ikke noe særlig ennå, men det kommer nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med lillebror, @Vindmølle. Jeg har det som deg forresten, jeg kan jo ingen ting om jenter så dette blir skummelt :ler:

Hvordan er formen til resten her om dagen da? Her er formen fortsatt kjempefin, har bare litt kortere lunte og er generelt litt mer følsom (les: irritert :fnise:). Ellers kjenner jeg godt med spark hver dag nå, gleder meg til det blir så mye at jr kan kjenne. Lurer på hvordan han reagerer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda 4 uker til OUL her. Er så spent på om magefølelsen er rett :)

denne ganger er alt annerledes. På dette tidspunktet sist kunne jeg tydelig kjenne en kul, denne gangen lar den vente på seg. Føler meg mye bredere. :glare: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det med alle her inne? Noen som har vært/skal på ultralyd snart?

Her er formen fortsatt bra, blir bare ekstremt trøtt og psykisk sliten av at toåringen våkner hemmer natt i tillegg til å stå opp halv seks-seks. Så på tirsdag var jeg bare nødt til å være hjemme fra jobb og slappe av, og kommer nok til å spørre mannen om jeg kan få sove ut begge dager denne helgen for å komme meg litt. Ellers føler jeg ikke at jeg har så mye ekstraslag lenger, og blodtrykket tipper jeg holder seg stabilt siden jeg fortsatt blir svimmel om jeg må stå på toget. Frøkna sparker i vei, minst like urolig som broren sin :fnise: Mannen gleder seg veldig til hun kommer selv om ingen av oss gleder seg spesielt mye til den første tiden. Mye morsommere når de er blitt litt større...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på oul denne uka, termin samme dato som ul i uke 12, 15 november :-) 

blir en jente, verken meg eller mannen hadde noen preferanser når det gjaldt kjønn, vi er bare glade for at alt så bra ut :-)

har morkake som ligger fremme og over fødselskanalen, så er satt opp til ny ul i uke 28, legen/jordmor sa hun var helt sikker på at den kom til å flytte seg til da, så håper hun har rett!! Har ikke merket en eneste liten bevegelse til nå, og den morkaka har sikkert skylden for det. Gleder meg til å kjenne henne sparke, regner med at det føles litt mer virkelig da ;-) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smilejenta

Halloen damer, melder meg inn her jeg. Førstegangs, aldri hatt SA (som jeg vet om), bor i Oslo kommer til å føde på Ullevål. Også fyller jeg 23 år strax :-)

Var til OUL i forrige uke, fikk da vite at jeg venter en gutt(!). Jeg som har trodd jeg venter en jente i 20 uker :-/ litt av et sjokk, føler liksom jeg ikke kommer til å få det samme båndet som med en liten jente-bebis som jeg har knyttet så mange forventninger og forestillinger til :-( utrolig dum tankegang, men er så nervøs nå..

har forøverig ikke kjent så mye spark og liv til nå, begynte litt smått i forrige uke, men nå føles det mer som rumling og da MYE rumling :fnise: 

er ikke kvalm, og har ingen gravidsymptomer utenom den voksende magen da forsåvidt. Så kan ikke akkuratt klage heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynner det å bli mye liv i magen. Koselig det! 

Føler meg ellers ganske sliten. Lite energi, og er trøtt nesten hele tiden med unntak av midt på dagen. Har nettopp startet i ny jobb. Den krever en god del mer enn den jeg hadde før, og det er ikke helt ideelt. Jeg føler at jeg må være "på" hele tiden for å henge med i svingene, og det tar ekstra på. Jeg har heldigvis ingen vondter, det er bare energien det går på. Gleder meg til ferie om noen uker, det skal bli godt å forhåpentligvis få slappet godt av. Ser ikke bort fra at jeg må ha meg en dag på sofaen før den tid. Drømmer om å sove til jeg våkner og slappe av en hel dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Oops, her har jeg vært skikkelig inaktiv! Stakk innom, introduserte meg og forsvant igjen:fnise:

Er 20+3 i dag, var på ultralyd på fredag og vi venter en liten gutt! Herregud, jeg synes det er helt sprøtt. Var selvfølgelig klar over at det var en mulighet (:sprettoy:), men ble rett og slett fullstendig tatt på senga! Jeg kan jo ikke guttebabyer:laugh:

Men vi gleder oss! Jeg er storfornøyd med gutt. Og at han ser frisk og fin ut. Det var en nervøs affære ass, hun scannet virkelig hjertet i noen lange vonde år (minutter) før hun sa at alt var der det skulle være!

Merker ellers liv i magen tiltross for placenta på forveggen og det er veldig koselig :)

Jeg må klage litt også - siden uke 17 har jeg hatt veldig vondt i nedre del av magen, litt av og på! Kjennes ikke ut som kynnere, bare som skikkelig stikkende kramper som primært kommer når jeg sitter og som forsvinner når jeg legger meg ned... Både i midten i magen, og noen ganger verst ut i en av sidene og ut mot hoften, hvilket får meg (og jordmor) til å tenke at det er ligamentsmerter? Trodde bare ikke de kunne vare så lenge av gangen - har hvertfall en gyldig grunn til å ligge plant på sofaen:tongue: Den søte jordmoren på ultralyden scannet til og med livmorhalsen min da jeg fortalte det, og den var lang og fin og lukket som hun sa, så da er det vel ingen grunn til bekymring selv om jeg lurer litt!

Noen som opplever noe av det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

i morgen er jeg 26 uker på vei og etter 8 ultralyder vet vi fremdeles ikke kjønnet :ler:  h*n nekter å vise seg fram... Har lenge nå trodd jente, men begynner å få guttefølelse. Er helt tullete av nysgjerrighet! 

Ellers er formen bra, kjenner bekkenløsningen sakte skrider frem, men ikke så ille at jeg ikke fungerer på jobb og hjemme. 

Hvordan går det med dere andre? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, skikkelig luring den deres, @Nattsvart :ler: Skal dere på flere ultralyder sånn at det er en viss sjanse for å kanskje se kjønn etter hvert?

Her er jeg 29+2 i dag. Formen er veldig god, akkurat som forrige gang. Litt bekkenvondt, men ikke mer enn at det er litt irriterende egentlig. Merker at jeg går litt annerledes for å avlaste da :fnise: Bortsett fra det ligger sf-målet på 80% så her er magen stor og rund allerede. Flere som har lurt på om det ikke er to inni der..... Hun ligger langt nedi bekkenet da, så jordmor mente hun kanskje kommer før termin. Litt tidlig å spå sånne ting kanskje, men hadde ikke gjort noe. Bare åtte arbeisuker igjen før permisjon, det går så innmari fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, skal på minst 2 ultralyder til, så kanskje vi får vite noe neste gang :ler: Skjedde akkurat det samme med første, fikk ikke vite kjønn før i uke 28 for han nektet å vise seg :ler: 

Denne graviditeten går superfort, med en aktiv 2 åring flyr dagene avgårde! :daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Håper og tror at jeg var førstemann ut!! Her kom det ei lita jente ti uker før tiden (30+0), sterk, frisk og rask

men selvsagt liten da :-) får litt pustehjelp (ikke tid til lungemodningssprøyte) og sondemating, ellers alt fint etter forholdene :-) 

håper dere andre får gått til termin!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Labyrint skrev:

Håper og tror at jeg var førstemann ut!! Her kom det ei lita jente ti uker før tiden (30+0), sterk, frisk og rask

men selvsagt liten da :-) får litt pustehjelp (ikke tid til lungemodningssprøyte) og sondemating, ellers alt fint etter forholdene :-) 

håper dere andre får gått til termin!!!

 

Gratulerer! :hjerte:  De sier jo at om man skal føde for tidlig så er det best om det er en jente, de utvikler seg litt tidligere enn gutta. Noe naboen min født i uke 24 er et godt eksempel på :Nikke: Men det er jo en tøff start, litt av et sjokk å plutselig føde så tidlig. Vet de årsaken til at det ble tidlig fødsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Labyrint skrev:

Håper og tror at jeg var førstemann ut!! Her kom det ei lita jente ti uker før tiden (30+0), sterk, frisk og rask

men selvsagt liten da :-) får litt pustehjelp (ikke tid til lungemodningssprøyte) og sondemating, ellers alt fint etter forholdene :-) 

håper dere andre får gått til termin!!!

 

Gratulerer så mye! Så godt at det går bra med henne til tross for en litt tidlig start på livet. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...