Gå til innhold

Skravletråd november og desember 2016


A4-livet

Anbefalte innlegg

Alt var fint på ultralyd :strix: Blir ikke noen jordmortime pga sykdom, så skal på onsdag i stedet. Da er det jo bare noen små uker før ordinær ultralyd også. Herregud som dette svangerskapet går unna (skal nok se at det bremser litt nærmere termin.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt var kjempefint, hjerte slo godt og h*n rørte masse på seg. :rodmer: Kunne ikke finne noen grunn til blødningen, så vet ikke helt hvor det kom i fra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nattsvart skrev:

Alt var kjempefint, hjerte slo godt og h*n rørte masse på seg. :rodmer: Kunne ikke finne noen grunn til blødningen, så vet ikke helt hvor det kom i fra.

Så godt å høre :rodmer:

6 minutter siden, Chichich skrev:

Åe så bra :sarkasme:

Psst, det er sarkasme-flagget :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida :ohmy: jeg som tenkte at et flagg passet så fint :ironi::hjerte:  :tommelsmil:

Endret av Chichich
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjekt at vi begynner å bli en del i denne gruppen 😄

Jeg bikker snart over i uke 14, og har begynt å senke skuldrene. Formen er helt fin igjen, men unntak av at jeg er trøtt hele tiden. 

Hvor ofte skal dere på kontroll egentlig? Hadde helt glemt dette fra sist, men det er jammen lenge mellom kontrollene nå i begynnelsen. Fikk infiserte fra legen.  Her er det lege ca uke 12, OUL ca uke 18, og deretter lege el jordmor hver 4.uke fra  uke 24. Helt på slutten oftere. 

Jeg kommer til å gå til en privat jordmor denne gang også, så kommer til å ta en ekstra kontroll før sommeren en gang. Synes det er veldig lenge til uke 24. Ikke at jeg lurer på så mye egentlig, men litt er det jo alltids å snakke om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ganske ofte på kontroller grunnet risikosvangerskap iforbindelse med medisiner jeg bruker daglig og komplikasjoner under forrige fødsel. Så langt (9+2) har jeg vært på 3 kontroller (2 UL + 1. Kontroll). Fremover blir det:

uke 12: fastlege

uke 14: UL

uke 16: jordmor

uke 19: ordinær UL

uke 21: jordmor

uke 24: fastlege

Lenger er så langt ikke satt opp, men regner med litt ofte hos jordmor.

skal på flere UL senere, regner med 2ganger fra ordinær til uke 30 og så annenhver uke etter dette :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på kontroll i dag (13 uker), og så skal jeg på en i uke 18, 24, 28, 32, 36, 38 og 40. Den i uke 18 er egentlig ikke satt opp i standardprogrammet, men jordmora mente det var greit å ha en samme uke som ultralyd. 

Jeg er også trøtt (og har fortsatt ømme pupper), ellers er formen veldig bra. Litt lavt blodtrykk (målt til 80/45 i dag) så blir fort litt svimmel. Hadde sittet en stund før hun tok trykket da, så reelt er det kanskje litt høyere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest L´issi

Starter på svangerskapsuke 12 i morgen, og tidligere denne uka var vi på ultralyd (måtte sjekke hvor mange det var siden vi har tvillinger i familien:fnise:) og så ett bankende hjerte - helt spesiell og utrolig fin følelse! Nå gleder jeg meg masse masse til fortsettelsen og krysser fingrene for at alt skal gå bra :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende :) skal på ultralyd idag håper jeg ser noe som banker også :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faderullan idag fikk jeg mye for pengene på ultralyden ! For det var ikke bare 1 bankende hjerte men 2 ! :hjerte: *denfølelsen :5:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Chichich skrev:

Faderullan idag fikk jeg mye for pengene på ultralyden ! For det var ikke bare 1 bankende hjerte men 2 ! :hjerte: *denfølelsen :5:

Næææ, så gøy! Gratulerer! :strix: Ble dere mest glade eller skrekkslagne? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk :laugh:Ble overraskende nok bare glad men føltes litt uvirkelig der jeg lå og så to erter på skjermen . Ultralyd-damen var helt ekstase .  Føler idag at det er veldig praktisk å få 2 søsken i samme slengen :P så gleder meg utrolig mye . Spent på hvordan magen blir med 2 stk på en gang hi hi :hjerte:

Endret av Chichich
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende å se hvordan svangerskapet ditt forløper i forhold til oss andre som bare har én. Blir sikkert veldig moro med to stk da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir det :) glad jeg vet det allerede nå i uke 8 , hadde vel blitt et større sjokk i uke 18 vil jeg tro ? hørt at man får visst dobbelt opp med symptomer med 2 pga hormonene  men  foreløpig ingen spesielle plager utenom at jeg har hatt mye strekk-smerter i magen frem til nå , ikke rart det da :rolleyes:og litt svimmel . føles også som om jeg har brystspreng , klar til å amme når som helst :sexy: merker godt på magen at jeg er mer uke 16 enn 8 i størrelse  så vi har valgt å fortelle det til mange allerede nå siden jeg sliter hardt med å skjule bumpen :gravid: nå i sommervarmen . blir spennende å se om flere her finner 2 eller 3 stk på uL :klem1: man tror aldri at det skal skje en selv før det skjer . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ble tilbudt sitteplass på toget i dag (13+6) så man trenger ikke ha to for å få stor mage tidlig altså :fnise: Men så er det jo nr 2 da, var ikke sånn forrige gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei men så kleint :jepp: bra du faktisk er gravid da . :jepp:tenk om du bare hadde bare hatt en foodbaby da, spist litt mange boller kvelden før . :closedeyes:er jo umulig å være sikker på at det er en gravidmage og ikke luft i magen så tidlig . 

Hadde aldri Turd å antyde at noen var gravid uansett hvor stor mage . 

Har hørt at med nummer 2 da får man visst litt større livmor 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.5.2016 at 22.13, Chichich skrev:

Faderullan idag fikk jeg mye for pengene på ultralyden ! For det var ikke bare 1 bankende hjerte men 2 ! :hjerte: *denfølelsen :5:

Her inne er det lenge siden jeg har vært! Så gøy med 2 bankende friske hjerter!:strix: Jeg hadde ikke forventet å se annet enn 1 bankende hjerte selv på UL, men kjente da vi gikk derfra at jeg var ganske lettet over at det kun var 1:fnise: Men ønsket meg alltid tvillinger da jeg var yngre. Herregud så gøy da. Har du merket noe til "dobbelt opp" med symptomer enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Strikkesokken skrev:

Her inne er det lenge siden jeg har vært! Så gøy med 2 bankende friske hjerter!:strix: Jeg hadde ikke forventet å se annet enn 1 bankende hjerte selv på UL, men kjente da vi gikk derfra at jeg var ganske lettet over at det kun var 1:fnise: Men ønsket meg alltid tvillinger da jeg var yngre. Herregud så gøy da. Har du merket noe til "dobbelt opp" med symptomer enda?

1 time siden, Strikkesokken skrev:

var nesten altfor gøy å se 2 hi hi , følte jeg forlot kroppen min et lite øyeblikk , men syntes det var helt greit :gape: hadde selvsagt vært fint med 1 men har kun funnet fordeler med å få 2  :  2 barn, kun 4 måneders graviditet og en halv fødsel per barn . Selvom man på presse ut 2 er hodet mye mindre så det blir sikkert mindre vondt. 2 bestevenner som kan leke sammen og underholde hverandre.  Eneste utfordringen jeg tenker på er å amme 2 stk samtidig men finner vel fort ut av det :fnise:

Symptomene er så og si fraværende , foreløpig, kun litt vondt i ryggen om jeg sitter for lenge, litt mer voksesmerter siden det vokser litt fortere inni der, og mindre plass til mat blir mett av ingenting . Og må ta en liten halvtimes lur på ettermiddagen . Har hørt at man får dobbelt opp av symptomer med 2 så her har jeg vært heldig å slippe unna . *bankibordet  Hvordan er deres symptomer da? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...