Gå til innhold

Skravletråd november og desember 2016


A4-livet

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Idapida567 skrev:

Noen av dere som har startet med kostilskudd? :)

Jeg startet med lifeline Care Gravid denne uken, syns det virket veldig greit med alt baade jeg og forster trenger :biggrin:

 

Tar kun folat :) forrige svangerskap prøvde jeg lifeline care, men den fremprovoserte kvalme så jeg gikk over til bare folat etter kort tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar bare folat og omega3. Prøver å spise variert (Selv om jeg egentlig bare har lyst på en feit burger) så får i meg det jeg trenger utenom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått sett en pitteliten reke med et blinkende hjerte 😍 Fikk høre hjertelyden ❤️ Lykkelig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lollip0p skrev:

Vi har fått sett en pitteliten reke med et blinkende hjerte 😍 Fikk høre hjertelyden ❤️ Lykkelig!

Så bra! Utrolig deilig med den bekreftelsen på at alt er fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker dere noen symptomer? Forrige svangerskap hadde jeg lite/ingen symptomer.. Nå derimot har jeg vært  kvalm de siste dagene, eller uggen passer vel bedre..og jeg er allerede lei av det :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våger meg til å hive meg på her. Testet svakt positivt på en billigtest i går, litt sterkere på to i dag(morgenurin) og klart og tydelig gravid noen timer senere med en CBdigital. Er 4+3 sånn ca 

Litt om meg kanskje? Jeg er 28 år, har mann, hus, hund og en datter på snart 2. Hun var ikke hjemmelaget, så sjokket var stort i begynnelsen av februar når jeg testet positivt. Men vell en uke etterpå begynte jeg å blø og når jeg var i uke 7 mistet jeg. Derfor syns jeg det er vanskelig å håpe nå. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Nattsvart skrev:

Merker dere noen symptomer? Forrige svangerskap hadde jeg lite/ingen symptomer.. Nå derimot har jeg vært  kvalm de siste dagene, eller uggen passer vel bedre..og jeg er allerede lei av det :ler:

 

Ømme pupper, blir fortere sliten og er litt trøtt. Og så blir jeg litt uggen om det er for lenge siden jeg har spist...

7 timer siden, Pentu skrev:

Jeg våger meg til å hive meg på her. Testet svakt positivt på en billigtest i går, litt sterkere på to i dag(morgenurin) og klart og tydelig gravid noen timer senere med en CBdigital. Er 4+3 sånn ca 

Litt om meg kanskje? Jeg er 28 år, har mann, hus, hund og en datter på snart 2. Hun var ikke hjemmelaget, så sjokket var stort i begynnelsen av februar når jeg testet positivt. Men vell en uke etterpå begynte jeg å blø og når jeg var i uke 7 mistet jeg. Derfor syns jeg det er vanskelig å håpe nå. 

 

Næææ, gratulerer Pentu :strix:Denne gangen sitter den :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Nattsvart skrev:

Merker dere noen symptomer? Forrige svangerskap hadde jeg lite/ingen symptomer.. Nå derimot har jeg vært  kvalm de siste dagene, eller uggen passer vel bedre..og jeg er allerede lei av det :ler:

 

Sist hadde jeg hyperemesis og var sinnsykt dårlig. Nå merker jeg ingenting annet enn ømme pupper (noen dager verre enn andre) og er mye trøttere enn vanlig. Tar meg selv i å tenke på "den dagen vi skal ha barn" som om det er langt fram i tid, før jeg innser at det er faktisk nå!:fnise: 

11 timer siden, Pentu skrev:

Jeg våger meg til å hive meg på her. Testet svakt positivt på en billigtest i går, litt sterkere på to i dag(morgenurin) og klart og tydelig gravid noen timer senere med en CBdigital. Er 4+3 sånn ca 

Litt om meg kanskje? Jeg er 28 år, har mann, hus, hund og en datter på snart 2. Hun var ikke hjemmelaget, så sjokket var stort i begynnelsen av februar når jeg testet positivt. Men vell en uke etterpå begynte jeg å blø og når jeg var i uke 7 mistet jeg. Derfor syns jeg det er vanskelig å håpe nå. 

 

Gratulerer så mye! Vet hva du mener. Jeg har aldri hatt SA men er bekymret for det hver dag. Det går i de fleste tilfeller bra, håper det gjør det for oss og! :)

Edit: glemte å si at jeg har mye murringer i mage og rygg, spesielt når jeg er på jobb og står/går veldig mye. Er faktisk redd for å fremprovosere noe :(

Endret av Strikkesokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Nattsvart skrev:

Merker dere noen symptomer? Forrige svangerskap hadde jeg lite/ingen symptomer.. Nå derimot har jeg vært  kvalm de siste dagene, eller uggen passer vel bedre..og jeg er allerede lei av det :ler:

 

Føler meg helt elendig om dagene, igår gikk når jeg kom hjem fra jobb gikk jeg rett til sengs, var oppe ti min for å spise på kvelden, og så rett tilbake til sengs.... De fleste dagene går det i jobb og sofa! Føles som jeg har vært skikkelig på fylla, føler meg helt "forgifta", vært sånn i en ti dagers tid, fra nokså presis åtte uker.  Var sånn de siste dagene før SAen sist, så håper ikke det er et dårlig tegn. Men vet jo at det er normalt å være dårlig i begynnelsen, men vet liksom ikke helt hvordan dårlig som er normalt....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7. april 2016 at 7.47, Idapida567 skrev:

Noen av dere som har startet med kostilskudd? :)

Jeg startet med lifeline Care Gravid denne uken, syns det virket veldig greit med alt baade jeg og forster trenger :biggrin:

 

Jeg tar alltid multivitaminer, omega 3 og magnesium, nå folat i tillegg. Spiser vanligvis ganske sunt så får nok i meg det jeg skal, den siste uka har ikke formen vært på topp, så spiser det jeg får i meg ;-) er ikke i stand til å se på sjokolade en gang for tiden, så det er jo bra iallfall ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike, jeg har helt glemt hvor trøtt jeg var sist. I dag har jeg bare vært hjemme utenom en tur på butikken. Er helt knust kjenner jeg. Men er strålende fornøyd, det er jo symptomer :D 

 

Hvordan går det med resten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre form her iallfall, sykt trøtt, og kvalm om jeg ikke spiser i tide, men den der "dagen derpå følelsen" er heldigvis over :-) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurte på - har jordmor/lege tatt høyde for skuddår i forbindelse med fastsettelse av deres termin? En dag har ingen betydning, men er bare nysgjerrig 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, lollip0p skrev:

Bare lurte på - har jordmor/lege tatt høyde for skuddår i forbindelse med fastsettelse av deres termin? En dag har ingen betydning, men er bare nysgjerrig 😋

Aha! Det forklarer jo hvorfor legen og jeg hadde en dag i diff. Jeg har telt med skuddårsdagen, men tydeligvis ikke hun. Når jeg teller på kalenderen er jeg 11+1 idag, men ifølge legen er jeg 11+0. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann ! Hadde svak positiv test i mars og  jeg ble med her siden jeg hadde regnet ut at termin var i slutten av november men hadde visst bare en kjemisk :( glemte å melde meg ut fra denne tråden MEN det var ikke nødvendig for igår hadde jeg en ny positiv test (sterk strek) og venter en i slutten av desember ! Satser på D går bra !  :) krysser fingrene ! 

Endret av Chichich
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Chichich skrev:

Oisann ! Hadde svak positiv test i mars og  jeg ble med her siden jeg hadde regnet ut at termin var i slutten av november men hadde visst bare en kjemisk :( glemte å melde meg ut fra denne tråden MEN det var ikke nødvendig for igår hadde jeg en ny positiv test (sterk strek) og venter en i slutten av desember ! Satser på D går bra !  :) krysser fingrene ! 

Kjedelig at du hadde kjemisk, men veldig fint at du er gravid igjen :) Blir en ekstra spennende jul i år da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, A4-livet skrev:

Kjedelig at du hadde kjemisk, men veldig fint at du er gravid igjen :) Blir en ekstra spennende jul i år da

Ja gikk heldigvis veldig fort i svingene her :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+0 i dag og har akkurat vært på ultralyd hvor vi så en liten reke med bankende hjerte :) ny UL om cirka 5 uker, gleder meg! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våger meg inn på denne tråden. Testet positivt i dag og terminkalkulatoren viser 28. Desember! Altså bare 4+2 uker. Veldig vonde pupper er eneste symptom så langt :) 

Vi er 22 år begge to, og har ønsket oss barn sammen i halvannet år. Sammen har vi en liten pus :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Når bestiller dere legetime ? Er i uke 6 . Og kan man velge å gå til jordmor eller lege første gang ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...