Gå til innhold

Til menn: Dersom du hadde kunnet, ville du vært den som ble gravid?


Kelsier

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, urenluren skrev:

Vil si det er ganske relevant å dra frem sykdom og immunforsvar her ja, ettersom det ikke er fødsel men svangerskap det hovedsaklig er snakk om. 

At menn responderer dårligere på influensavaksine betyr ikke at de vil respondere dårligere på et svangerskap.  Man må jo se på overføringsverdien av hva artikkelen drøfter, den snakket ikke om immunforvaret generelt.  

Noe man bør merke seg er at kvinner i følge artikkelen du lenker til har 60% høyere sykefravær enn menn og det samtidig som kvinner har bedre immunforsvar enn menn på en rekke sykdommer. Det tyder vel på at kvinner syter mer enn menn og har lavere smerteterskel? Ser de prøver å forsvare det med at kvinner sliter seg ut, men nå viser jo SSBs undersøkelser at om man slår sammen arbeidet i hjemmet og utenfor hjemmet så jobber menn flere timer enn kvinner.

http://www.dagbladet.no/2013/06/15/kultur/meninger/lordagskommentaren/ideer/kjetil_rolness/27722667/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Unik nærhet til barnet, det er nok også helt individuelt. Jeg knyttet meg ikke til mine barn før de var på utsiden. For meg ble det rett og slett litt surrealistisk å gå gravid. Klarte aldri å kjenne hvordan de lå, om de sparka med en fot eller en hånd osv. For meg er svangerskap nødvendige onder for å få mine flotte barn.

Anonymkode: 99aa0...1b1

Kjenner til en som leide seg inn på privat klinikk i NYC Manhattan og kjøpte seg full narkose keisersnitt. 

 Luksusbabyen ble hentet rett ut til far og kom til mor etter hun våknet fra narkosen.

Det viktigste var ikke hvordan de fikk barnet men at moren slapp smerte og alle var fornøyd:)

Anonymkode: b1691...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg ble gravid ville jeg glatt overlatt det til mannen, men nå som jeg har gått gravid en gang vil jeg gjøre det igjen selv, takk. Jeg ELSKET å være gravid - hadde aldri forestilt meg at det kunne være så fantastisk koselig.

Jeg har alltid sagt at jeg vil bare ha ett barn, men nå vet jeg ikke helt.. Føles som at jeg MÅ få oppleve en graviditet,  en fødsel og et barn en gang til. Allerede noen uker etter fødselen tok jeg meg selv å bli så trist av tanken på at jeg kanskje ikke skal få gjøre dette flere ganger.. :/ 

Endret av FantasDick
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn har jo ingen forutsetning for å hevde at de hadde taklet graviditet og fødselen bedre enn kvinner. Dessuten er det så enormt forskjell på hvordan en fødsel utarter seg, kommer jo både an på hvordan man selv er bygd, hvor stort barnet er, hvordan det ligger osv. osv. En fødsel kan gå helt problemfritt, men den kan også fort bli farlig både for mor og barn. Jeg må dessuten si at jeg er ganske enig i det en kvinne sa, det er noe helt annet å ha store smerter i mage og skritt, enn i en arm. Fødsel er heller ikke en god evolusjonær løsning, siden hodet til barnet ble større samtidig som bekkenet ble mindre. Dette kan selvfølgelig skape store problemer under fødselen. Å hevde at graviditet og fødsel er problemfritt, blir helt feil. I 2013 døde 289 000 kvinner i forbindelse med svangerskap og fødsel. 99% av disse dødsfallene skjer i lav-inntektsland, der hovedproblemet er manglende kvalifisert helsepersonell. I Norge er det årlig 5 mødre som dør i forbindelse med graviditet og fødsel. Det hjelper ikke at noen menn har høyere smerteterskel, det er ikke smerteterskelen du dør av, det er ikke den som skaper komplikasjoner som følger deg videre i livet. Det er helt andre ting som du selv ikke kan råde over, uansett om du er mann eller kvinne.       

Anonymkode: a60e4...cbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nok selv ha "jobben" med å være gravid, fantastisk følelse å være gravid. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo mulig at smerteterskel er personavhenig. Jeg tåler f.eks mer fysisk smerte enn min mann. 

Anonymkode: 254a3...ba5

Samme her......Litt festlig egentlig siden jeg er 155 og han 198 :fnise:

Men ja, både ja og nei. Jeg ville gjerne latt mannen gå gravid, men fødselen ville jeg stått for. Tror ikke det hadde blitt mere enn ett barn om han var den som fødte og han hadde nok blitt utrolig traumatisert i lang tid.

Anonymkode: 18064...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...