Gå til innhold

Til menn: Dersom du hadde kunnet, ville du vært den som ble gravid?


Kelsier

Anbefalte innlegg

Ville du ha blitt gravid, gitt at det hadde vært helt uproblematisk biologisk sett? Forutsetter at man på tidspunktet ønsker barn, men at spørsmålet er hvem i paret som skal gå svanger. 

Damer kan gjerne svare på om hva de tenker om å la mannen gå gravid, i stedet for seg selv. 

Utrolig sært spørsmål, jeg vet, men begynte å tenke på det og ble fryktelig nyskjerrig på hva folk mener.:ph34r: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, takk! Men skjønner selvfølgelig at det er noe helt spesielt å bære fram barnet. Samtidig føler jeg at det ikke er mulig å bli mer glad i barna sine enn jeg er :)

Anonymkode: d6663...50e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er ganske tøff i kjeften og ville sakt null problem! 

Men om jeg skulle velge vil jeg heller gå gravid enn han. Tenk 9 mnd med mannesyt over den minste lille ting. Gruuuuuuuuuuusomt! Dere vet manneinfluensa? Min mann er sånn. Klør det litt i halsen så syter han i ukesvis. En fødsel ville vært drepen for ham, tror aldri i verden han hadde taklet det. 

For all del, jeg klager og syter en del der jeg vagger av gårde med diger mage. Men selv om jeg klager over så vondt bekken at jeg knapt klarer å bevege meg bortover stuegulvet og det å måtte tisse 8 ganger pr. natt, så tviler jeg sterkt på at mannen innser hvor tungt det faktisk kan være å være gravid. Han tenker null problem - gi ham en uke med diger mage og alle gravidproblemer og det ville vært prevansjonsmiddel for resten av livet. 

Anonymkode: d269e...3f3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært fantastisk om mannen min og jeg kunne gått gravid annenhver gang! Hadde rett og slett vært ufattelig deilig! Han er en supersunn og atletisk kar så han hadde nok blitt en supersexy gravid 😍😘😍😘 Jeg hater å gå gravid og å føde så dette hadde vi hoppet på. Hadde vært deilig å kunne dele de tyngste byrdene...

Anonymkode: 99aa0...1b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Fireproof skrev:

Eg vil gå gravid sjølv, det ser så koselig ut😂😍

Men fødselen, det kan han ta seg av.

Jeg syns egentlig det bare var kjipt å trenge 14 t søvn i døgnet, legge på meg 13 kilo, slite med halsbrann og hovne ankler og å være en følelsesmessig jo-jo.. Enda godt det venter en premie i andre enden men fy flate så digg om man kunne delt på å bære frem barna sine!

Anonymkode: 99aa0...1b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som kult å ha opplevd og kvinner har jo lavere smerteterskel og lettere for å syte enn menn så tror nok menn også hadde taklet det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Summers skrev:

Virker som kult å ha opplevd og kvinner har jo lavere smerteterskel og lettere for å syte enn menn så tror nok menn også hadde taklet det bedre.

Kilder? Selvfølgelig ikke, for dette er jo helt individuelt uavhengig kjønn. 

 

Jeg ville gått gravid selv. Man får en helt unik nærhet til barnet, også hadde jeg blitt gal av 9 måneder med man-flu :fnise: Evt et svangerskap hver så vi begge fikk gjennomgå en runde med hverandres syting(og ikke minst fødsel). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, MarteM skrev:

Ville du ha blitt gravid, gitt at det hadde vært helt uproblematisk biologisk sett? Forutsetter at man på tidspunktet ønsker barn, men at spørsmålet er hvem i paret som skal gå svanger. 

Damer kan gjerne svare på om hva de tenker om å la mannen gå gravid, i stedet for seg selv. 

Utrolig sært spørsmål, jeg vet, men begynte å tenke på det og ble fryktelig nyskjerrig på hva folk mener.:ph34r: 

Dersom valget er mitt så neitakk. 

Er allerede sterilisert.... syns det er mer en godt nok :)

Mann.

Anonymkode: 5ced2...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Summers skrev:

Virker som kult å ha opplevd og kvinner har jo lavere smerteterskel og lettere for å syte enn menn så tror nok menn også hadde taklet det bedre.

Kan godt hende det ☺ Menn har så absolutt en sterkere fysikk så det er jo blodig urettferdig at kvinnene må ta seg av de hardeste fysiske anstrengelsene i livet. Jeg står veldig gjerne og tørker svetteperler og heier fra sidelinja mens mannen min føder jeg 😁😁

Anonymkode: 99aa0...1b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Summers skrev:

Virker som kult å ha opplevd og kvinner har jo lavere smerteterskel og lettere for å syte enn menn så tror nok menn også hadde taklet det bedre.

Her er bare litt av smertene og de kan stoppe hvis de ikke orker mer:  

 

 

Anonymkode: 48f74...105

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, urenluren skrev:

Kilder? Selvfølgelig ikke, for dette er jo helt individuelt uavhengig kjønn. 

 

Jeg ville gått gravid selv. Man får en helt unik nærhet til barnet, også hadde jeg blitt gal av 9 måneder med man-flu :fnise: Evt et svangerskap hver så vi begge fikk gjennomgå en runde med hverandres syting(og ikke minst fødsel). 

Unik nærhet til barnet, det er nok også helt individuelt. Jeg knyttet meg ikke til mine barn før de var på utsiden. For meg ble det rett og slett litt surrealistisk å gå gravid. Klarte aldri å kjenne hvordan de lå, om de sparka med en fot eller en hånd osv. For meg er svangerskap nødvendige onder for å få mine flotte barn.

Anonymkode: 99aa0...1b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, urenluren skrev:

Kilder? Selvfølgelig ikke, for dette er jo helt individuelt uavhengig kjønn. 

 

"Human studies more reliably show that men have higher pain thresholds than women, and some show that men have a higher pain tolerance as well," Graham adds. Another way of thinking about these results, she points out, is that women show more sensitivity to pain.

http://news.psu.edu/story/141291/2008/11/10/research/probing-question-do-women-have-higher-pain-threshold-men

 

Selvsagt finnes individuelle forskjeller, men generelt tåler menn mer og sutrer mindre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er bare litt av smertene og de kan stoppe hvis de ikke orker mer:  

 

Anonymkode: 48f74...105

Morsomt klipp, men null vitenskapelig verdi.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde vert moro å prøve ;) Måtte vel tatt keisersnitt jeg da. 

Har veldig lyst å prøve sånn der vi få kjenne smertene under en fødsel. Hvor får vi prøve det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Summers skrev:

Virker som kult å ha opplevd og kvinner har jo lavere smerteterskel og lettere for å syte enn menn så tror nok menn også hadde taklet det bedre.

 

Synes du ikke kvinner takler det bra å føde? Er jo mange som takler det helt fint. Dessuten er jeg ganske sikker på at når mannens underliv hadde revnet under fødsel, hadde han også hylt som en stokken gris. 

Anonymkode: a60e4...cbd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hindenburg

Selvfølgelig. Jeg har nok en smerteterskel som overgår gjennomsnittsmennesket. Tror ikke fødselen ville vært noe stort problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...