Gå til innhold

Nazismens tilbakekomst?

Fremhevede innlegg

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 77f63...04b

Trandum er noe ganske annet. Dette er et lukket mottak for personer som har fått avslag på sin søknad og venter på reise eller avklaring i landet de skal reise til. Det å fengsle familier , gamle som unge som ikke har gjort noe annet enn å søke asyl og venter på avklaring er noe helt annet. Dette minner om konsentrasjonsleire der man og fengslet store som små. Det er ikke viktig om det ikke skulle ligne Bergen-Belsen, det som er viktig er hvem lukker man inne og hvorfor gjør man det. At enkelte i FrP ikke har problemer med å fengsle små barn engang sier det aller meste. Slik jeg forstår deg synes du det er greit det mange sammenligner med konsentrasjonsleire og brudd på menneske rettigheter. Hvorfor synes du det, jeg tror jeg vet svaret. Det er vondt å bli sammenlignet med hva nazistene gjorde, men FrP tar etter i sak etter sak. De skuler seg bak vikarierende motiver men for de av oss som både har omfattende kunnskap om Frp og historie og da spesielt mellomkrigstiden ser sammenligningen. Det er til å gremmes. Det er nok ikke du som bestemmer troverdighet, du vil ikke ha troverdighet til noen som kritiserer det du er enig i uansett. Det lever jeg godt med.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Guy Fawkes skrev:

Trandum er noe ganske annet. Dette er et lukket mottak for personer som har fått avslag på sin søknad og venter på reise eller avklaring i landet de skal reise til. Det å fengsle familier , gamle som unge som ikke har gjort noe annet enn å søke asyl og venter på avklaring er noe helt annet. Dette minner om konsentrasjonsleire der man og fengslet store som små. Det er ikke viktig om det ikke skulle ligne Bergen-Belsen, det som er viktig er hvem lukker man inne og hvorfor gjør man det. At enkelte i FrP ikke har problemer med å fengsle små barn engang sier det aller meste. Slik jeg forstår deg synes du det er greit det mange sammenligner med konsentrasjonsleire og brudd på menneske rettigheter. Hvorfor synes du det, jeg tror jeg vet svaret. Det er vondt å bli sammenlignet med hva nazistene gjorde, men FrP tar etter i sak etter sak. De skuler seg bak vikarierende motiver men for de av oss som både har omfattende kunnskap om Frp og historie og da spesielt mellomkrigstiden ser sammenligningen. Det er til å gremmes. Det er nok ikke du som bestemmer troverdighet, du vil ikke ha troverdighet til noen som kritiserer det du er enig i uansett. Det lever jeg godt med.

Venstreradikal ræl. Hold deg til radikalportal.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Venstreradikal ræl. Hold deg til radikalportal.

Er det kunnskapen du sitter inne med. Nei jeg tilhører ikke venstresiden politisk. Derimot har jeg hatt mange politiske verv og sågar vært politisk rådgiver på stortinget. Og det var ikke for et sosialistisk parti, men jeg som har studert historie og mellomkrigstiden som spesial emne ser likhetstrekk jeg ikke liker. Dette må frem, for tanker du tydeligvis deler er farlige.

• Liker 3
Skrevet
Den 2/19/2016 at 23.25, Blomsterert skrev:

Historien gjentar seg. Det er fakta. Så kan en spørre hvorfor. Der er svarene mer vage. Det er komplekst. Men jeg liker ikke utviklingen nå. Trump-oppslutningen typisk. USA er en stormakt. Føler de primitive tar over nå. Kunnskap,intellekt og klokskap er liksom "ut". Det er farlig. Men jeg tenker det er nok noe vi må igjennom, De kloke når ikke fram. Hvorfor ikke?  Det er noe for de kloke å tenke på,ikke sant?

Verden er ikke i vater nå. Det er skremmende. Men kanskje en "wake up call?" Det må kanskje til i vårt narsissistiske samfunn? Jeg er bekymret jeg,det innrømmer jeg. Men jeg tenker videre. Det må en. Kanskje dette trengs,for en forandring til det bedre etterhvert? Det har skjedd gjennom historien,.

Men jeg har et barnebarn,og tenker på hennes framtid. Barna i dag får det tøft. Det gjør vondt. 

Ja, de primitive tar over. Vi masseimporterer nazisympatisører. Jødene flykter fra Euopa.

• Liker 3
Skrevet
Den 2/19/2016 at 0.03, AnonymBruker skrev:

I nedgangstider vender folk seg alltid mot "den sterke mann" som tilbyr raske og lettvinte løsninger. De tenker ikke på konsekvensene. Dette er det farligste politiske fenomenet i menneskets historie.

Det skjer nå. Rett foran øynene våre.

Anonymkode: 4204a...ff3

Ja, vi masseimporterer nazisympatisører, og jødene må flykte. Tragisk.

• Liker 3
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nevn noen. Viss du drar in det Netanyahu nevnte i intervju for en tid tilbake så må jeg dessverre informere deg om at det var pisspreik. 

Nei, det var ikke det. Det stemmer kanskje ikke at Hitler fikk tips om massemord på jøder fra stormuftien av Jerusalem, men stormuftien var en varm støttespiller av Hitler som ga ham sin hele og fulle støtte i sitt arbeid for å utrydde jødene. Så helt feil tok ikke Netanyahu.

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er skremt av alle som skal bortforklare de ekstremt tydelige tegnene vi har på det nazistiske verdisettet og tankegangen som holder på å gripe hele den vestlige verden. Var dere ikke til stede i historietimene deres? Var ikke familiene deres berørt av krigen? 

Godt poeng. All rasismen og jødehatet vi masseimporterer speiler nazismen.

• Liker 4
Skrevet
Den 19.2.2016 at 23.04, AnonymBruker skrev:

Alt det som skjer nå, med Odins Sønner og det hele, synes jeg er skremmende. Går vi en ny nazi-tid i møte, denne gangen med muslimer og ikke jøder som uskyldige ofre?

Anonymkode: 2aa2a...b77

For noe kunnskapsløst innlegg, du. :ler: Er det Odins Sønner som forfølger og trakasserer jødene i dag? ;) 

• Liker 2
Skrevet

Jepp.

7614752198_5f537cbd69_o.jpg

Anonymkode: 4741e...b8c

Skrevet

Slutt å snakke om jøder! Det er jo ingen av dere brungrumsede ignoranter som har skjønt noe av hva nazisme egentlig er. Dere skremmer vettet av meg!

• Liker 3
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å snakke om jøder! Det er jo ingen av dere brungrumsede ignoranter som har skjønt noe av hva nazisme egentlig er. Dere skremmer vettet av meg!

Redd, sint og uten et eneste argument. Imponerende. 

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, herzeleid skrev:

Snarere blir vel folk oppgitt og kanskje litt sint når man møter på dere enkelt topplokkmøblerte høyrevridde debattanter. 

Anonymkode: d553c...da0

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snarere blir vel folk oppgitt og kanskje litt sint når man møter på dere enkelt topplokkmøblerte høyrevridde debattanter. 

Anonymkode: d553c...da0

Personangrep og negative personkarakteristikker vitner ikke akkurat om noen voldsom kapasitet. Sånn apropos møbelmang ;)

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, herzeleid skrev:

Det der er bare ufint.

Folk henger seg opp i at de ekstremt fremmedfiendtlige holdningene som befester seg i europa i dag ikke er forenlige med nazisme fordi de ikke retter seg spesifikt mot jøder. Dette er et ekstremt svakt argument, og en avledning fra virkeligheten. Nazisme handler om at de utvalgte (dette kan defineres etter hvilken som helst kultur eller epoke som påberoper seg den naturgitte retten til å være de sterke) har rett til å undertrykke, utnytte og - om nødvendig - utslette den svake og mindreverdige. Under den klassiske tyske nazismen var det jøder (og som dere alle sammen elegant hopper bukk over: sigøynere, tatere, krøplinger, svakelige, slavere, negre, asiater, tyrkere og stort sett alle etnisiteter som ikke var germanske, pluss alle som på enneller annen måte lå samfunnet til last, eller var brysomme for staten, slik som politiske dissidenter, kriminelle og homofile) man rette hovedfokus mot. I dag har bildet endret seg, men retorikken, hatet og tanken om egen fortreffelighet og storhet er den samme. Man søker å bruke utilbørlige maktmidler mot de man anser som en trussel mot sin egen fortreffelighet og kultur.

Dette er nøyaktig det samme som skjedde før og under krigen. Det er bare omstendighetene som er litt forandret.

Det er helt som forventet at jeg blir latterliggjort og pisset på. Men jeg ser, og jeg reflekterer - og jeg forsøker å advare mot den økende brutaliseringen som har tiltatt voldsomt bare det siste halvåret. 

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det der er bare ufint.

Du kaller andre "brungrumsede ignoranter", sier du blir vettskremt og unngår å argumentere for å underbygge karakteristikkene. Å påpeke hvor mangelfullt det fremstår er det ufine her?

Sitat

Folk henger seg opp i at de ekstremt fremmedfiendtlige holdningene som befester seg i europa i dag ikke er forenlige med nazisme fordi de ikke retter seg spesifikt mot jøder. Dette er et ekstremt svakt argument, og en avledning fra virkeligheten. Nazisme handler om at de utvalgte (dette kan defineres etter hvilken som helst kultur eller epoke som påberoper seg den naturgitte retten til å være de sterke) har rett til å undertrykke, utnytte og - om nødvendig - utslette den svake og mindreverdige. Under den klassiske tyske nazismen var det jøder (og som dere alle sammen elegant hopper bukk over: sigøynere, tatere, krøplinger, svakelige, slavere, negre, asiater, tyrkere og stort sett alle etnisiteter som ikke var germanske, pluss alle som på enneller annen måte lå samfunnet til last, eller var brysomme for staten, slik som politiske dissidenter, kriminelle og homofile) man rette hovedfokus mot. I dag har bildet endret seg, men retorikken, hatet og tanken om egen fortreffelighet og storhet er den samme. Man søker å bruke utilbørlige maktmidler mot de man anser som en trussel mot sin egen fortreffelighet og kultur.

Nei. Folk henger seg opp i veldig mange elementer som ikke ligner. Mange er nok blitt påpekt, men det viktigste momentet er nok at det er snakk om å begrense en tilstrømning som vi vet er skadelig for landene våre. Det handler ikke om etnisk rensing, det handler ikke om å ta livet av noen osv. Med unntak av en forsvinnende liten minoritet er det ikke snakk om å undertrykke eller utslette andre grupper, som du så flott skriver, men å holde antallet som kommer hit på et bærekraftig nivå, samt å innse konsekvensene kraftig innvandring kan ha. 

Retorikken, hatet og tanken er overhodet ikke den samme i den brede befolkningen. Det virker som du slår følge med mange av følerne som for tiden er mer opptatt av den bittelille minoriteten som bruker slik retorikk. Du er dermed en del av problemet, fordi du ikke bidrar til løsninger eller forståelse, men polarisering og fordumming av debatten. 

Sitat

Dette er nøyaktig det samme som skjedde før og under krigen. Det er bare omstendighetene som er litt forandret.

Nei det stemmer rett og slett ikke. Det er så mange faktorer som er ulike, en del nevnt i denne tråden, at en sammenligning rett og slett blir urimelig og kan tyde på at argumentene ikke i seg selv er bedre enn at man ser seg nødt til å ty til "hitling".

Sitat

Det er helt som forventet at jeg blir latterliggjort og pisset på. Men jeg ser, og jeg reflekterer - og jeg forsøker å advare mot den økende brutaliseringen som har tiltatt voldsomt bare det siste halvåret.

Jeg tviler ikke på at du prøver. Det som påpekes er de store svakhetene i refleksjonene dine. Latterliggjøringen føler jeg du selv står for, og hva urinering angår er vell din egen "brunskvetting" det nærmeste vi kommer. 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, herzeleid skrev:

Du kaller andre "brungrumsede ignoranter", sier du blir vettskremt og unngår å argumentere for å underbygge karakteristikkene. Å påpeke hvor mangelfullt det fremstår er det ufine her?

Nei. Folk henger seg opp i veldig mange elementer som ikke ligner. Mange er nok blitt påpekt, men det viktigste momentet er nok at det er snakk om å begrense en tilstrømning som vi vet er skadelig for landene våre. Det handler ikke om etnisk rensing, det handler ikke om å ta livet av noen osv. Med unntak av en forsvinnende liten minoritet er det ikke snakk om å undertrykke eller utslette andre grupper, som du så flott skriver, men å holde antallet som kommer hit på et bærekraftig nivå, samt å innse konsekvensene kraftig innvandring kan ha. 

Retorikken, hatet og tanken er overhodet ikke den samme i den brede befolkningen. Det virker som du slår følge med mange av følerne som for tiden er mer opptatt av den bittelille minoriteten som bruker slik retorikk. Du er dermed en del av problemet, fordi du ikke bidrar til løsninger eller forståelse, men polarisering og fordumming av debatten. 

Nei det stemmer rett og slett ikke. Det er så mange faktorer som er ulike, en del nevnt i denne tråden, at en sammenligning rett og slett blir urimelig og kan tyde på at argumentene ikke i seg selv er bedre enn at man ser seg nødt til å ty til "hitling".

Jeg tviler ikke på at du prøver. Det som påpekes er de store svakhetene i refleksjonene dine. Latterliggjøringen føler jeg du selv står for, og hva urinering angår er vell din egen "brunskvetting" det nærmeste vi kommer. 

Dette kan du jo velge å tro på.

Jeg anbefaler deg å lese vår nære historie en gang til.

• Liker 1
Skrevet

Veldig bra påpekt, at de som deler Holocaustbilder og sammenligner det med regjeringen Solbergs politikk,  "gjenbruk av nazismen og et av historiens verste folkemord".

http://www.p4.no/redaktor-tar-et-kraftig-oppgjor-med-venstresidens-nettroll/artikkel/649233/

«Når venstresidens ytringsekstreme på skandaløst vist utnytter det jødiske folks tragedie for å fremme egne politiske synspunkter, bør flere enn meg mene at nok er nok», skriver hun i innlegget.

Hun mener det er spesielt at de hun kjenner som har lagt ut slike bilder, har tilhold på venstresiden.

- For de har aldri brydd seg om jødene tidligere, bortsett fra når de har gått i demonstrasjonstog mot Israel. 

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette kan du jo velge å tro på.

Jeg anbefaler deg å lese vår nære historie en gang til.

Likeså. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det var jøder som ble forfulgt og massedrept da ... Visste du ikke det? Trodde du det var muslimer som ble sent med tog til f.eks. Treblinka? Du er forresten så usaklig at det er umulig å ta deg på alvor. Du har null argumenter og ditt beste kort er personangrep. Stemmer du Ap, SV, Rødt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...