AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #1 Skrevet 19. februar 2016 Alt det som skjer nå, med Odins Sønner og det hele, synes jeg er skremmende. Går vi en ny nazi-tid i møte, denne gangen med muslimer og ikke jøder som uskyldige ofre? Anonymkode: 2aa2a...b77 3
Gjest Cartman Skrevet 19. februar 2016 #3 Skrevet 19. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Alt det som skjer nå, med Odins Sønner og det hele, synes jeg er skremmende. Går vi en ny nazi-tid i møte, denne gangen med muslimer og ikke jøder som uskyldige ofre? Anonymkode: 2aa2a...b77 Respektløst innlegg. Nazisme er en ideologi med svært klare mål. Målet er jødeutryddelse og arisk overherredømme. Faktisk var nazistene alliert med mange viktige personer i den muslimske verden, som bosniske nazister og stormuftien av Jerusalem, Det er greit at du er bekymret for muslimenes ve og vell, men ikke misbruk ordet nazisme i din argumentasjon.
Gjest Blomsterert Skrevet 19. februar 2016 #4 Skrevet 19. februar 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt det som skjer nå, med Odins Sønner og det hele, synes jeg er skremmende. Går vi en ny nazi-tid i møte, denne gangen med muslimer og ikke jøder som uskyldige ofre? Anonymkode: 2aa2a...b77 Historien gjentar seg. Det er fakta. Så kan en spørre hvorfor. Der er svarene mer vage. Det er komplekst. Men jeg liker ikke utviklingen nå. Trump-oppslutningen typisk. USA er en stormakt. Føler de primitive tar over nå. Kunnskap,intellekt og klokskap er liksom "ut". Det er farlig. Men jeg tenker det er nok noe vi må igjennom, De kloke når ikke fram. Hvorfor ikke? Det er noe for de kloke å tenke på,ikke sant? Verden er ikke i vater nå. Det er skremmende. Men kanskje en "wake up call?" Det må kanskje til i vårt narsissistiske samfunn? Jeg er bekymret jeg,det innrømmer jeg. Men jeg tenker videre. Det må en. Kanskje dette trengs,for en forandring til det bedre etterhvert? Det har skjedd gjennom historien,. Men jeg har et barnebarn,og tenker på hennes framtid. Barna i dag får det tøft. Det gjør vondt.
Mann 42 Skrevet 19. februar 2016 #5 Skrevet 19. februar 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt det som skjer nå, med Odins Sønner og det hele, synes jeg er skremmende. Går vi en ny nazi-tid i møte, denne gangen med muslimer og ikke jøder som uskyldige ofre? Anonymkode: 2aa2a...b77 Nei. Man kunne kanskje få inntrykk av det enkelte ganger, men jeg tror ikke det. Jeg tror nazittiden var en "one-off". Jeg har vondt for å tro at det er mulig å gjøre den samme tåpelige tabben to ganger på mindre enn 100 år. Dvs, først gi kstremister makten ved valg, gi dem utstrakte fullmakter tl å innføre unntakstilstand, og deretter å følge dem inn gjennom helvetes porter som en flokk sauer. Odins Sønner er ikke noe å bekymre seg for i den konteksten. De ønsker kanskje at de var brunskjorter, men de har ikke noe maktapparat bak seg. Og de kommer til å bli tatt hardt hvis de bryter loven mens de vaser rundt i de tåpelige jakkene. 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #6 Skrevet 19. februar 2016 Ingen så trusselen den gangen de valgte inn Hitler heller. Det er nøyaktig de samme fenomener og den samme retorikk vi ser nå. Vi har ikke råd til å være så naive at vi ikke tror ekstremister som Trump ikke kommer til å misbruke makt hvis de får den. Hvordan kan folk være så blinde??? Anonymkode: 4204a...ff3 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #7 Skrevet 19. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen så trusselen den gangen de valgte inn Hitler heller. Det er nøyaktig de samme fenomener og den samme retorikk vi ser nå. Vi har ikke råd til å være så naive at vi ikke tror ekstremister som Trump ikke kommer til å misbruke makt hvis de får den. Hvordan kan folk være så blinde??? Anonymkode: 4204a...ff3 Helt enig, men mer rettet mot vår inhumane behandling av flyktninger med å bare ta inn lykkejegere her hjemme og drite i de som faktisk trenger hjelp og som ikke har råd til å dra tvers over kloden. Anonymkode: 693df...4be 8
King in the North Skrevet 19. februar 2016 #8 Skrevet 19. februar 2016 At noen er kritiske til masseinnvandring, som ikke flr inntil nylig ble regulert på noe slags vis, sammenliknes med nazismen. Noen ganger forstår jeg ikke helt venstresiden. Jeg ville vært mer bekymret for å bli voldtatt i en svømmehall, enn at vi får se nazitilstander i Norge. Gjør man noe ulovlig, Soldiers of Odin eller ei, så blir det slått ned på. 9
Gjest Castielz Skrevet 19. februar 2016 #9 Skrevet 19. februar 2016 Ja det stemmer, jo flere nazister vi importerer fra Midtøsten, jo større er sjansen for en ny nazisme. For skal vi finne en ideologi i dag, som har likhetstegn med nazismen, så er det islam.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #10 Skrevet 19. februar 2016 Her taler man for døve ører. Det som kommer får bare komme. Hvordan kom vi tilbake hit? Lærte vi ingen verdens ting forrige gang? Anonymkode: 4204a...ff3
King in the North Skrevet 19. februar 2016 #11 Skrevet 19. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Her taler man for døve ører. Det som kommer får bare komme. Hvordan kom vi tilbake hit? Lærte vi ingen verdens ting forrige gang? Anonymkode: 4204a...ff3 Hva er det egentlig du mener når du sier sånt piss? Tilbake hit? Hvor er vi nå? 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #12 Skrevet 19. februar 2016 1 minutt siden, King in the North skrev: Hva er det egentlig du mener når du sier sånt piss? Tilbake hit? Hvor er vi nå? H*n mener tydeligvis at vi er på vei tilbake mot nazismen nå som det importeres så store mengder muslimer hit, siden muslimer og nazister har såpass mye til felles. Anonymkode: 693df...4be 5
Gjest Blomsterert Skrevet 19. februar 2016 #13 Skrevet 19. februar 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen så trusselen den gangen de valgte inn Hitler heller. Det er nøyaktig de samme fenomener og den samme retorikk vi ser nå. Vi har ikke råd til å være så naive at vi ikke tror ekstremister som Trump ikke kommer til å misbruke makt hvis de får den. Hvordan kan folk være så blinde??? Anonymkode: 4204a...ff3 Ja,nettopp. Hvorfor er folk så blinde? Har du en teori? Jeg har. Mennesker vil ha det best mulig. Det får de ikke,og derav aggresivitetene. Flertallet vinner frem,og det er jo desillusjonerte folk. De "tar"De svakere stilte. De sparker nedover fordi de har sjanse til å vinne,kortsiktig. De føler seg hjelpeløse, Trump og likesinnede er psykopater som underbygger dette. Trump gir f,Han vil bare ha makt. Hva tenker du?
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #14 Skrevet 19. februar 2016 5 minutter siden, King in the North skrev: Hva er det egentlig du mener når du sier sånt piss? Tilbake hit? Hvor er vi nå? Les. Tenk. Reflekter. Deretter kan du slutte å bruke ord som "piss." Anonymkode: 4204a...ff3 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #15 Skrevet 19. februar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: H*n mener tydeligvis at vi er på vei tilbake mot nazismen nå som det importeres så store mengder muslimer hit, siden muslimer og nazister har såpass mye til felles. Anonymkode: 693df...4be Hva pokker skal man si til slike åpenbare provokasjoner og dumheter? Anonymkode: 4204a...ff3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #16 Skrevet 19. februar 2016 4 minutter siden, Blomsterert skrev: Ja,nettopp. Hvorfor er folk så blinde? Har du en teori? Jeg har. Mennesker vil ha det best mulig. Det får de ikke,og derav aggresivitetene. Flertallet vinner frem,og det er jo desillusjonerte folk. De "tar"De svakere stilte. De sparker nedover fordi de har sjanse til å vinne,kortsiktig. De føler seg hjelpeløse, Trump og likesinnede er psykopater som underbygger dette. Trump gir f,Han vil bare ha makt. Hva tenker du? I nedgangstider vender folk seg alltid mot "den sterke mann" som tilbyr raske og lettvinte løsninger. De tenker ikke på konsekvensene. Dette er det farligste politiske fenomenet i menneskets historie. Det skjer nå. Rett foran øynene våre. Anonymkode: 4204a...ff3 2
King in the North Skrevet 19. februar 2016 #17 Skrevet 19. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Les. Tenk. Reflekter. Deretter kan du slutte å bruke ord som "piss." Anonymkode: 4204a...ff3 Ok. Du lever i verdens beste land å bo i, og skriver at vi er tilbake til Tyskland anno 1939. Rett og slett skremmende. Da er det faktisk på tide å reflektere litt selv. 3
King in the North Skrevet 19. februar 2016 #18 Skrevet 19. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva pokker skal man si til slike åpenbare provokasjoner og dumheter? Anonymkode: 4204a...ff3 At de er minst like sanne som de tåpelige uttalelsene om at vi har fått et nytt nazistisk samfunn i Norge? Begge deker like patetisk. 3
Gjest Blomsterert Skrevet 19. februar 2016 #19 Skrevet 19. februar 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: I nedgangstider vender folk seg alltid mot "den sterke mann" som tilbyr raske og lettvinte løsninger. De tenker ikke på konsekvensene. Dette er det farligste politiske fenomenet i menneskets historie. Det skjer nå. Rett foran øynene våre. Anonymkode: 4204a...ff3 Ja,jeg ser det,men de vet jo ikke hva "sterk"er! Tror mange ikke ser. Konsekvensene kommer. Jeg er optimistisk. Men dette vil ta tid. Vi er noen som vet og ser. Jeg blir lettet hver gang,takk.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #20 Skrevet 19. februar 2016 13 minutter siden, Blomsterert skrev: Ja,jeg ser det,men de vet jo ikke hva "sterk"er! Tror mange ikke ser. Konsekvensene kommer. Jeg er optimistisk. Men dette vil ta tid. Vi er noen som vet og ser. Jeg blir lettet hver gang,takk. Jeg er ikke optimistisk. Jeg har ikke glemt forrige gang. Jeg kan ikke glemme. Aldri. Anonymkode: 4204a...ff3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå