Gå til innhold

Nazismens tilbakekomst?

Fremhevede innlegg

Gjest Blomsterert
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke optimistisk.

Jeg har ikke glemt forrige gang. Jeg kan ikke glemme. Aldri.

Anonymkode: 4204a...ff3

Jeg må være optimistisk . Min natur strider i mot annet . Med respekt for deg,og en liten bønn om forståelse, 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jepp. Aldri før har jøder vært så truet siden Hitlers tid som de er i dag. Jøder i Europa må faktisk flytte fra en del områder pga den muslimske innvandringen. 

Endret av debattanten
  • Liker 7
Gjest Trollkarlen
Skrevet
1 time siden, debattanten skrev:

Jepp. Aldri før har jøder vært så truet siden Hitlers tid som de er i dag. Jøder i Europa må faktisk flytte fra en del områder pga den muslimske innvandringen. 

Det er jo komisk hvordan folk er så bekymret for muslimer og viser tilbake til hva som skjedde med jødene, samtidig som ingen av disse bryr seg om hva som skjer med jødene i dag. Jøder er tydeligvis ikke verdt noe i dag heller, selv ikke godhetstyranniet bryr seg om dem. :skratte:

Skrevet
7 timer siden, Cartman skrev:

Respektløst innlegg. Nazisme er en ideologi med svært klare mål. Målet er jødeutryddelse og arisk overherredømme. Faktisk var nazistene alliert med mange viktige personer i den muslimske verden, som bosniske nazister og stormuftien av Jerusalem, Det er greit at du er bekymret for muslimenes ve og vell, men ikke misbruk ordet nazisme i din argumentasjon.

Nevn noen. Viss du drar in det Netanyahu nevnte i intervju for en tid tilbake så må jeg dessverre informere deg om at det var pisspreik. 

Bosniske nazister= ikke muslimer vel? Å være muslim passet vel ikke godt inn i Nazismens arisk-kristne tankemåte? 

Anonymkode: 86ca4...ef6

Skrevet
7 timer siden, King in the North skrev:

At noen er kritiske til masseinnvandring, som ikke flr inntil nylig ble regulert på noe slags vis, sammenliknes med nazismen.

Noen ganger forstår jeg ikke helt venstresiden. Jeg ville vært mer bekymret for å bli voldtatt i en svømmehall, enn at vi får se nazitilstander i Norge. Gjør man noe ulovlig, Soldiers of Odin eller ei, så blir det slått ned på. 

Hvem er det som skal slå ned på Soldiers of Odin vis de gjør noe galt? Profetens Ummah? politiet kan det jo ikke være da de tydeligvis i følge Odins soldater ikke gjør jobben sin 

Skrevet
3 timer siden, debattanten skrev:

Stadig flere jøder foretrækker at slå sig ned i Tyskland

Tyskland har de seneste årtier været eftertragtet land for østeuropæiske jøder, og nu flytter flere jøder fra Israel til Tyskland end omvendt.

I årtier efter Anden Verdenskrig mente mange israelere ellers ikke, at jøder kunne leve i Tyskland, som israelerne kaldte for ”mordernes land”. I dag er situationen en ganske anden. Flere israelere indvandrer nu til Tyskland end tyske jøder udvandrer til Israel.

Ifølge Michael Brenner har mange jøder en lang vej bag sig:

”Adskillige er først udvandret fra Østeuropa til Israel, og efter nu at have levet der nogle år, beslutter de at tage til Tyskland. For mange mennesker er det ikke let at begynde et helt nyt liv i Israel, og tanken om at flytte tilbage til Europa og bosætte sig i Tyskland virker derfor tillokkende,” siger han.

Ifølge flere undersøgelser rejser især unge, veluddannede israelere, der er utilfredse med den israelske premierminister Benjamin Netanyahus politik, til Tyskland.
http://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/stadig-flere-joeder-foretraekker-slaa-sig-ned-i-tyskland

Anonymkode: 6a106...b98

Skrevet

12510317_10153201316566205_1351614697255

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, Mann 42 skrev:

Nei. Man kunne kanskje få inntrykk av det enkelte ganger, men jeg tror ikke det. Jeg tror nazittiden var en "one-off". Jeg har vondt for å tro at det er mulig å gjøre den samme tåpelige tabben to ganger på mindre enn 100 år.

Dvs, først gi kstremister makten ved valg, gi dem utstrakte fullmakter tl å innføre unntakstilstand, og deretter å følge dem inn gjennom helvetes porter som en flokk sauer.

Odins Sønner er ikke noe å bekymre seg for i den konteksten. De ønsker kanskje at de var brunskjorter, men de har ikke noe maktapparat bak seg. Og de kommer til å bli tatt hardt hvis de bryter loven mens de vaser rundt i de tåpelige jakkene.

De skulle heller kalt seg Nattens Voktere og hatt en lommelykt som symbol på ryggen. 

"Jeg er lommelykten i mørket... jeg er vokteren i gatene... jeg er skjoldet som beskytter de som har fått for mye å drikke..."

:tongue:

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stadig flere jøder foretrækker at slå sig ned i Tyskland

Tyskland har de seneste årtier været eftertragtet land for østeuropæiske jøder, og nu flytter flere jøder fra Israel til Tyskland end omvendt.

http://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/stadig-flere-joeder-foretraekker-slaa-sig-ned-i-tyskland

830 jøder mot 1,2 millioner migranter, 75-80 % menn fra land med antisemittisk bakgrunn? Jødene er modige. Det kan man ikke si om bermen med afrikansk eller arabisk opphav som slår seg sammen, ti, tyve stykker for å trakassere en kvinne.

Mer også at det gjelder bare Tyskland, ikke resten av Europa. Kanskje tyske jøder er beredt på å slå tilbake, og ikke bli ofrene denne gangen? 

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, ops2 skrev:

830 jøder mot 1,2 millioner migranter, 75-80 % menn fra land med antisemittisk bakgrunn? Jødene er modige. Det kan man ikke si om bermen med afrikansk eller arabisk opphav som slår seg sammen, ti, tyve stykker for å trakassere en kvinne.

Mer også at det gjelder bare Tyskland, ikke resten av Europa. Kanskje tyske jøder er beredt på å slå tilbake, og ikke bli ofrene denne gangen? 

Det er et godt poeng. Den genetiske profilen til Nord-Afrikanske befolkningen er en kompleks mosaikk av europeiske (hvite), West asiatiske(midtøsten) og sør for Sahara afrikanske (svarte) påvirkninger i varierende grad. Så det gir mening det du sier om at "bermen med afrikansk eller arabisk opphav slår seg sammen, ti tyve stykker for å trakasere en kvinne" - deler gener/lik opphav. Ingenting rasistisk i det du sier.

https://en.wikipedia.org/wiki/Genetic_history_of_North_Africa

Anonymkode: 39bcc...9c6

• Liker 1
Gjest Cartman
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nevn noen. Viss du drar in det Netanyahu nevnte i intervju for en tid tilbake så må jeg dessverre informere deg om at det var pisspreik. 

Bosniske nazister= ikke muslimer vel? Å være muslim passet vel ikke godt inn i Nazismens arisk-kristne tankemåte? 

Anonymkode: 86ca4...ef6

Jeg har nevnt noen. Bosniske nazister var i stor grad muslimer. Slutt med bortforklaringer. Hvorfor drar du inn Netanyahu i dette her? Hold deg til saken.

Endret av Cartman
Skrevet
13 minutter siden, Cartman skrev:

Jeg har nevnt noen. Bosniske nazister var i stor grad muslimer. Slutt med bortforklaringer. Hvorfor drar du inn Netanyahu i dette her? Hold deg til saken.

De aller fleste nazistene i Jugoslavia var kroater og medlemmer av ustasja. Dette gjelder også for Bosnia. Det fantes en avdeling av SS som hovedsakelig bestod av bosniakker (bosniske muslimer), men den var underlagt ustasja-kommando. De aller fleste bosniakkene sloss for partisanene mot både chetniker og ustasja. Du vet ikke så mye om Jugoslavias historie, gjør du?

Anonymkode: b7053...901

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

De aller fleste nazistene i Jugoslavia var kroater og medlemmer av ustasja. Dette gjelder også for Bosnia. Det fantes en avdeling av SS som hovedsakelig bestod av bosniakker (bosniske muslimer), men den var underlagt ustasja-kommando. De aller fleste bosniakkene sloss for partisanene mot både chetniker og ustasja. Du vet ikke så mye om Jugoslavias historie, gjør du?

Da er dere i såfall to.

Anonymkode: 693df...4be

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da er dere i såfall to.

Anonymkode: 693df...4be

Hva belegger du det med? 

Skrevet

Den største trusselen for vårt samfunn er personer fra midt-østen og nord-afrika. 

Det er ingen vits å dra rasisme/nazisme-kortet for dette handler ikke om rase/religion, og at noen er mer verdt enn andre. Det handler om at vi prøver å hjelpe, men dessverre er en viss andel av de vi prøver å hjelpe ikke i stand til å oppføre seg på en måte som er forenlig med vår kultur.

I Sverige kan de ikke lenger garantere for befolkningens sikkerhet. De har hendene fulle med å holde ro og orden blant en viss andel av migrantene som har ankommet. Det er gjengmiljøer i byene som begår kriminalitet, det er vold på asylmottak, det er voldtekter, osv. 

Hvor stor trussel har de "høyreekstreme" utgjort så langt? Har de gjengvoldtatt barn eller kvinner? Har de knivstukket noen på åpen gate? Har de kastet molotow cocktails og antent biler? Har de befølt kvinner i skrittet? 

Som kvinne syns jeg blant annet odins soldater i Tønsberg er et fint tiltak. Jeg hadde blitt glad hvis vi hadde hatt noe lignende her jeg bor. I Sverige har man også noe lignende at innbyggere selv patruljerer i visse områder. Det handler om å beskytte seg selv. 

For 2 uker siden. Kvinne i Sandnes overfalt av noen med utenlandsk opphav, befølt og ranet. 

http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/sandnes/Kvinnelig-jogger-ranet-pa-Hommersak-3866115.html 

Anonymkode: 4ea9e...e25

• Liker 6
Skrevet

Ikke nødvendigvis nazisme som ideologi i seg selv, men man ser tydelige tegn på den samme retorikken, den samme søken etter en sterk leder som skal løse økonomiske problemer og ikke minst søken etter syndebukker, gjerne i form av en minoritet enten det nå gjelder jøder, muslimer eller flyktninger. Debatter har blitt mer polarisert de siste årene, med "oss mot dem" tankegang der det er om å gjøre å beskrive motstanderen med så mange negative karakteristikker som mulig, gjerne ledsaget av personangrep.

Man vil møte mange som avfeier dette med at det ikke er naturlig å sammenligne med nazismen, men i historisk perspektiv så begynte heller ikke nazistene med jødeutryddelse, men det begynte med holdninger, retorikk og generelt degradering av samfunnsklima i tiår før nazistene faktisk kom til makten. Det er ikke dermed sagt at dagens situasjon nødvendigvis må kulminere i et samfunn med en ekstrem og totalitær leder og regelrett jakt på syndebukker, men jeg mener faren for at det kan skje har økt markant de siste ti årene. Det skal ikke mer til enn en ulv i fåreklær, som fremstår som en karismatisk leder og som sier det folk vil høre. Trump kan i så måte være en kandidat. Jeg håper jeg ikke får rett, men tiden får vise.

Uansett skal man være blind for å avfeide tegnene på at noe kan skje. Det er mange av dem. 

Anonymkode: d553c...da0

• Liker 6
Gjest Cartman
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg kommet med faktafeil? Nei. Faktisk har jeg studert historie, så du kan ta deg en bolle.

Gjest Cartman
Skrevet (endret)

Folk klarer virkelig ikke å holde seg til tema. Trekker inn masse uvesentlig informasjon. Det er to nøkkelord i denne tråden (muslimer og nazister). Poenget er veldig enkelt. TS hevder at vi beveger oss mot nazisme. En form for nazisme som er ute etter muslimene. Jeg mener at det er umulig, da mange muslimer under andre verdenskrig kjempet på/støttet Hitlers side (bosniere og stor muftien av Jerusalem). Nazismen er som jeg har nevnt tidligere en veldig klart definert ideologi. De overordna måla er tydelige og klare. Det er jøder de skal utrydde, ikke muslimer. Jeg vet at mange muslimer fisker sympati og vil gjerne misbruke andre folkeslags tragedie til egen inntekt, men det er bare patetisk.

Endret av Cartman
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...