Gå til innhold

3 verdenskrig (redd)

Fremhevede innlegg

Skrevet
Et øyeblikk siden, Aegon Targaryen skrev:

Man kan si det med ganske stor sikkerhet at planten kalt jorden ikke vil forsvinne i løpe av de neste 10 årene.

Det finnes ingen atombober som er kraftige nok til å sprenge jorden i filler slik at det bare bli steiner igjen som svever rundt solen.  

Nå er det forskjell på å utslette alt liv på jorden og sprenge planten i fillebiter. 

En atombombe med en sprengkraft på over 100 mega tonn TNT kan i teorien antenne atmosfæren.

Anonymkode: 67026...343

Videoannonse
Annonse
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

En atombombe med en sprengkraft på over 100 mega tonn TNT kan i teorien antenne atmosfæren.

Betyr det at den vil sprenge jorden i fillebitter ?

Skrevet
Et øyeblikk siden, Aegon Targaryen skrev:

Betyr det at den vil sprenge jorden i fillebitter ?

Nei bare 90% av alt liv jorden vil fortsette å kansje en dag blomstre opp igjen.

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Nei bare 90% av alt liv jorden vil fortsette å kansje en dag blomstre opp igjen.

Det er jo det som er poenget mitt at planten vil ikke forsvinne innen 10 år. Dere snakker om liv jeg snakker om selve planten.

Alt liv på jorden kan forsvinne innen 10 år men jorden vil fremdels være der

Skrevet
1 minutt siden, Aegon Targaryen skrev:

Det er jo det som er poenget mitt at planten vil ikke forsvinne innen 10 år. Dere snakker om liv jeg snakker om selve planten.

Alt liv på jorden kan forsvinne innen 10 år men jorden vil fremdels være der

Påstanden din var at mennesker vil overleve i millioner av år.

Anonymkode: ea938...d8a

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Påstanden din var at mennesker vil overleve i millioner av år.

PicardDoubleFacepalm-1.jpg?1316330080

Skrevet
3 timer siden, Aegon Targaryen skrev:

Ja jorden og etterkommere vil bestå til år 2100. 

Jorden vil bestå fram til solen blir en rød kjempe om 4-5 milliarder år. Og menneskeheten vil nok også bestå i enda noen millioner år. Før den tilslutt blir utryddet

Dine ord så jeg ser ikke hvorfor du "facepalmer".

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

lol, så fra 2 millioner til 4 millioner soldater?

Anonymkode: 571e5...516

4 millioner soldater i Norge? Hvordan definerer du "soldat"?

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dine ord så jeg ser ikke hvorfor du "facepalmer".

Ordet nok burde være tilstrekkelig til at det ikke var ment som et faktum uttalelse fra min side men en antagelse.

Men det er jo tydelig at dere har bestemt dere for å missforstå alt jeg skriver. Og tilegne meg meninger jeg ikke har og vri og vende på alt jeg har skrevet,. Og bare plukke ut visse ting av det jeg skriver og ignorere alt det andre.

Skrevet
14 minutter siden, Aegon Targaryen skrev:

Man kan si det med ganske stor sikkerhet at planten kalt jorden ikke vil forsvinne i løpe av de neste 10 årene.

Det finnes ingen atombober som er kraftige nok til å sprenge jorden i filler slik at det bare bli steiner igjen som svever rundt solen.  

Nå er det forskjell på å utslette alt liv på jorden og sprenge planten i fillebiter. 

Det virker for meg som dere tror at om menneskeheten blir utryddet så betyr det at planten vil forsvinne. Planten vil leve helt fint uten oss den vil ikke forsvinne før solen blir en rød-kjempe om 4-5 milliarder år. 

Haha, ja du har nok rett i det :fnise: Jeg tror ikke selv heller at jordkloden vil ende i fillebiter, så jeg var litt korttenkt der :fnise: Men det kan selvfølgelig skje at vi lager et atomvåpen eller annen type våpen som også klarer å utslette hele jordkloden til smågrus som flyr rundt i verdensrommet. Så vil fortsatt si at du ikke kan si med 100% sikkerhet at jorden vil eksistere i flere millioner år til :P 

Skrevet (endret)

At verden kan bli "utslettet mange ganger" med atomvåpen er en seiglivet myte. Det er rett og slett ikke nok atomvåpen til det. Dessuten blir slike våpen rettet mot strategiske mål, militære installasjoner, byer, havner ++. Å bombe Sahara, Amazonas, øde øyer, eller tilogmed lite strategisk viktige land er bare sløseri med dyre våpen.

Atomvinter kan derimot bli et problem, men menneskeheten har opplevd store vulkanutbrudd før (Krakatoa er et godt eksempel), noe som gir omtrent den samme effekten på klima, og forundelig nok bukket ikke menneskeheten under den gangen heller.

Til sist: Utenom de som er så "heldige" å leve midt i målområdene, eller tett innpå, vil det bli nok bli langvarig global økning i krefttilfeller. Samtidig skal vi huske på at i alt 520 (!) atombomber allerede er sprengt i atmosfæren*, og bare to av dem er brukt i forbindelse med krig.

*Hvorav 87 sovjetiske, inkludert "Tsar Bomba", ble brent av på Novaya Zemlya, en øy bare 90 mil fra Norge.

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Jeg var ikke tid til å studere i 8år for og så dø eller ikke få brukt det :-( vurderer å slutte liksom.

Anonymkode: fd06d...757

Tenk heller på at du ikke trenger betale ned studielånet! :opplyser:

Endret av Lutetium 71
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er sanndrømt og ser amerikanske soldater i gatene og at de nordlige områder i Norge er russiske.

Og det er før 2020.

Anonymkode: 72a1c...f89

• Liker 1
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sanndrømt og ser amerikanske soldater i gatene og at de nordlige områder i Norge er russiske.

Og det er før 2020.

Nå tøyser du fælt! 

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og det er før 2020.

Har du lottonumrene også?

Skrevet

Er det noen av oss som egentlig vet hva som skjer i Syria? 

Slik jeg forstår situasjonen: USA og Tyrkia støtter ISIS selv om de sier de ikke gjør det. Tyrkia har vært base for IS i flere år, og IS har fått våpen av USA. Russland på den andre siden støtter Assad. Nå vurderer Saudi-Arabia og Tyrkia og gå inn i Syria for å ta IS (wtf)? Hva kommer Russland til å gjøre da?

Situasjonen i Syria er veldig uoversiktlig. Det er noe råttent som foregår der nede.

Anonymkode: f31c6...920

• Liker 1
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik jeg forstår situasjonen: USA og Tyrkia støtter ISIS selv om de sier de ikke gjør det. Tyrkia har vært base for IS i flere år, og IS har fått våpen av USA. Russland på den andre siden støtter Assad. Nå vurderer Saudi-Arabia og Tyrkia og gå inn i Syria for å ta IS (wtf)? Hva kommer Russland til å gjøre da?

Situasjonen i Syria er veldig uoversiktlig. Det er noe råttent som foregår der nede.

I grove trekk er din forståelse korrekt. Men det er ikke kun USA og Tyrkia som støtter ISIS. Også Israel, Saudi-Arabia og flere andre araberland er viktige støttespillere, sammen med hele NATO og EU. Når man skal rettferdiggjøre en hundre år lang krig mot terror, er det viktig å ha mektige fiender å kjempe mot. Derfor skapte Vesten m/allierte ISIS, og derfor sørger Vesten m/allierte for at ISIS fortsatt er mektige. Det er ikke uten grunn at USA daglig forsyner ISIS med alt de måtte trenge av krigsmateriell, og daglige overføringer på millioner av dollar er også forståelige når man skjønner at ISIS i praksis fungerer som amerikanske bakkestyrker. 

At Russland og Assad går etter ISIS og andre vestlig-finansierte terrorister, er naturligvis noe Vesten liker svært dårlig. Derav all demoniseringen og svartmalingen av Putin og Assad i vestlige medier. 

Skrevet

Den tid, den sorg 

Anonymkode: 39752...3c5

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

"Saudi-Arabias hovedbekymring i Syria er offisielt IS, og saudiaraberne har lovet å trappe opp luftangrepene. Eksperter mener imidlertid at Riyadh først og fremst er opptatt av å støtte opprørerne som et ledd i den regionale maktkampen mot Iran."

"Tyrkia er en hardnakket Assad-motstander og har lenge blitt anklaget for å hjelpe IS. Men etter vestlig press og flere IS-angrep på tyrkisk jord, sluttet også Tyrkia seg så smått til luftkrigen mot IS. Tyrkias største bekymring er imidlertid de syriske kurdernes økende innflytelse i Syria. Ankara regner den kurdiske militsen YPG som en terrorgruppe og har utført en rekke luftangrep mot kurderne. Det på tross av at YPG støttes av USA og regnes som en av få bakkestyrker som kan være i stand til å bekjempe IS."

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2016/02/18/195200657/syrias-slagmark-stadig-mer-kaotisk

Hvis Tyrkia og Saudi-Arabia går inn i Syria med bakkestyrker kommer det ikke til å være for å bekjempe IS. Da er målet deres å kjempe mot de syriske kurderne og den syriske hæren. Saudi-Arabia og Tyrkia kommer altså til å kjempe mot de som allerede kjemper mot IS på bakken i Syria. 

Situasjonen er helt klart uoversiktlig. Jeg tror det er en helt bevisst strategi fra Tyrkia, Saudi-Arabia og USA.

Russland prøvde å få gjennom en resolusjon i FNs sikkerhetsråd for å unngå en slik bakkeinvasjon i Syria, men fikk ikke støtte for dette av USA og Frankrike.

Russland ba FNs sikkerhetsråd fredag om å respektere Syrias suverenitet, om at beskytning avsluttes og at forsøk på eller planer om en bakkeinvasjon avlyses. Det skriver NTB.
Russland har lagt fram et forslag om nedtrapping over frykt for at konflikten vil tilspisses hvis Tyrkia gjennomfører planene om en bakkeinvasjon, som de og flere andre land kunngjorde denne uka.

http://direkte.vg.no/studio/nyhetsdoegnet#!verbatimId=56c7ecfe5152f7e94df71629

https://www.rt.com/news/333042-syria-sovereignty-un-resolution/

Hvordan tror dere USA vil forholde seg hvis Tyrkia og Saudi-Arabia setter inn bakkestyrker i Syria? Og hvordan tror dere Russland vil forholde seg? 

Og hvorfor tror dere Obama velger å ikke lytte til sine militære rådgivere? 

https://www.rt.com/usa/312050-dia-flynn-islamic-state/

Anonymkode: 7a885...e0d

• Liker 1
Skrevet
Den 17.2.2016 at 17.04, auto skrev:

Har du lottonumrene også?

I møte med norsk tipping slutter evnene til de synske å fungere. Det bare er sånn.

Anonymkode: 6fde1...ef1

Skrevet

Akkurat nå er ikke sjansen så stor for 3 verdens krig.Ingen av de landene som er aktuelle for å starte en er interessert i det.

Russland har en økt aggresjon det fordi de får en del kritikk fra vesten for å gå inn i noen av  sine naboland .

Og så er de ikke så begeistret for økt NATO aktivitet her nord.Men det er langt igjen til en verdens krig .

Det som slik jeg ser det er den største faren for en stor krig er at mange land er involvert i krigen i Syria, tørr ikke tenke tanken på de problemene som kan komme vis USA og Russland ved et uhell skulle skyte et avhverandresfly ned.

Så håper på er rask slutt nå på Syria krigen og så blir det litt mer trygge igjen. 

Men ligger ikke våken og tenker på det om natten akkurat, hadde selv 4 besteforeldre som alle overlevde 2 verdenskrig 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...