runi Skrevet 16. februar 2016 #41 Skrevet 16. februar 2016 Når de "gule" begynner å røre på seg kommer krigen
Druid Skrevet 16. februar 2016 #42 Skrevet 16. februar 2016 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg er livredd for 3 verdenskrig, jeg er ung og håper jeg vil få leve et fint liv :-( kan noen forklare hvorfor det blir/ hvorfor ikke? Anonymkode: fd06d...757 Jeg tror ikke du bør bekymre deg for 3. Verdenskrig. Hvis vi ser historisk på bildet, er forutsetningen for det vi kaller verdenskrig borte. Dessverre ville antagelig en ordinær verdenskrig mellom "the usuall suspects" antagelig være en mindre trussel enn hva vi vet vi er nødt å takle, nemlig overpopulasjon, klimaendringer, migrasjoner og tilhørende borgerkrig, terror og interessekonflikter. Men stort sett er du privilegert ved å være født og bosatt i ett land som kun er markant strategisk i historiske krigsscenarioer, og som rett og slett er for ubetydelig til å tiltrekke seg oppmerksomhet. 2
WubWub Skrevet 16. februar 2016 #43 Skrevet 16. februar 2016 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Konklusjon: består verden og etterkommere til år 2100? Anonymkode: fd06d...757 Ingen kan vite det siden ingen i verden er synske. Dette er et spørsmål de lærde strides i, så om de lærde strides så sitter i hvert fall ingen på KG med svaret. Mennesket er som sagt så uberegnelige at det ikke er mulig å spå 100 år frem i tid. Endret 16. februar 2016 av WubWub 2
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 16. februar 2016 #44 Skrevet 16. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Konklusjon: består verden og etterkommere til år 2100? Anonymkode: fd06d...757 Ja jorden og etterkommere vil bestå til år 2100. Jorden vil bestå fram til solen blir en rød kjempe om 4-5 milliarder år. Og menneskeheten vil nok også bestå i enda noen millioner år. Før den tilslutt blir utryddet
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #45 Skrevet 16. februar 2016 Du må ha et relativt bekymringsløst liv hvis det du går rundt å bekymrer deg for er en ny verdenskrig. Anonymkode: 04a76...9a4 4
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 16. februar 2016 #46 Skrevet 16. februar 2016 (endret) Et øyeblikk siden, WubWub skrev: Ingen kan vite det siden ingen i verden er synske. Dette er et spørsmål de lærde strides i, så om de lærde strides så vet sitter i hvert fall ingen på KG med svaret. Mennesket er som sagt så uberegnelige at det ikke er mulig å spå 100 år frem i tid. Man kan faktisk si det ganske sikkert at menneskeheten ikke vil utrydde seg selv i løpe av de neste 84 årene. Dette begynner nesten og bli litt som de religiøse som i flere 1000 år har venter på verdens ende siden Jesus død. Endret 16. februar 2016 av Aegon Targaryen
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 16. februar 2016 #47 Skrevet 16. februar 2016 2 minutter siden, Druid skrev: Jeg tror ikke du bør bekymre deg for 3. Verdenskrig. Hvis vi ser historisk på bildet, er forutsetningen for det vi kaller verdenskrig borte. I 1913 trodde man at forsteninger for krig mellom Europeiske makter var borte. Si meg hva skjedde i 1914 ?
WubWub Skrevet 16. februar 2016 #48 Skrevet 16. februar 2016 1 minutt siden, Aegon Targaryen skrev: Ja jorden og etterkommere vil bestå til år 2100. Jorden vil bestå fram til solen blir en rød kjempe om 4-5 milliarder år. Og menneskeheten vil nok også bestå i enda noen millioner år. Før den tilslutt blir utryddet Er du synsk? Et av verdens klokeste hoder vet ikke engang svaret som blir stilt her men du kan slå fast med 100% sikkerhet at mennesker kan overleve millioner av år. Hva baserer du dette på når selv de skarpeste forskerne er usikre på om vi overlever før vi har teknologien til å kolonisere verdensrommet. Stephen Hawkings er derimot veldig skeptisk : http://www.iflscience.com/space/stephen-hawking-warns-humanity-could-destroy-itself-next-100-years Stephen Hawking has warned that humanity is in danger of destroying itself in the next 100 years as we rapidly progress in the realms of science and technology. Speaking to the BBC, he said that while progress was good, it creates “new ways things can go wrong.” He highlighted nuclear war, global warming, and genetically-engineered viruses as possible harbingers of doom of our own creation. This is not the first time Hawking has warned that we face a self-made disaster; in 2014, he said that artificial intelligence could “spell the end of the human race.” Hawking pointed out that he is ultimately an optimist, and he believes we can overcome the problems that could face humanity. But if the worst were to happen, one way we could ensure the survival of the human race is to have a colony on another planet, such as Mars
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 16. februar 2016 #49 Skrevet 16. februar 2016 (endret) 1 minutt siden, WubWub skrev: Er du synsk? Et av verdens klokeste hoder vet ikke engang svaret som blir stilt her men du kan slå fast med 100% sikkerhet at mennesker kan overleve millioner av år. Hva baserer du dette på når selv de skarpeste forskerne er usikre på om vi overlever før vi har teknologien til å kolonisere verdensrommet. Stephen Hawkings er derimot veldig skeptisk : http://www.iflscience.com/space/stephen-hawking-warns-humanity-could-destroy-itself-next-100-years Stephen Hawking has warned that humanity is in danger of destroying itself in the next 100 years as we rapidly progress in the realms of science and technology. Speaking to the BBC, he said that while progress was good, it creates “new ways things can go wrong.” He highlighted nuclear war, global warming, and genetically-engineered viruses as possible harbingers of doom of our own creation. This is not the first time Hawking has warned that we face a self-made disaster; in 2014, he said that artificial intelligence could “spell the end of the human race.” Hawking pointed out that he is ultimately an optimist, and he believes we can overcome the problems that could face humanity. But if the worst were to happen, one way we could ensure the survival of the human race is to have a colony on another planet, such as Mars Jeg forstår du er en av de som ikke tåler at folk har en annen mening en deg. Men ja jeg kan si det med 100% sikkerhet at Jorden vil eksisterte i 4-5 milliarder år fordi det er da Solen vil bli en rød-kjempe og sluke jorden og de andre innerste planetene. Dette har ikke noe med å være synsk å gjøre. Det er vitenskapelig fakta Det at menneskeheten skal forsvinne i løpe av de neste 84 årene er også lite sannsynlig. Stephen Hawkins er utentvil smart langt smartere en både deg og meg. Men det betyr ikke at han har rett i alt han sier. Og det betyr ikke at jeg må være enig i alt han sier. Endret 16. februar 2016 av Aegon Targaryen
WubWub Skrevet 16. februar 2016 #50 Skrevet 16. februar 2016 Et øyeblikk siden, Aegon Targaryen skrev: Jeg forstår du er en av de som ikke tåler at folk har en annen mening en deg. Jeg tåler det fint. Men jeg lurer på hvordan du har muligheten til å fastslå med full sikkerhet at mennesker vil overleve millioner av år når selv de klokeste forskere er usikre på om vi engang overlever 100 år. Hva er det du vet som ikke Stephen Hawkings og andre forskere ikke vet? Det er det jeg lurer på.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #51 Skrevet 16. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg er livredd for 3 verdenskrig, jeg er ung og håper jeg vil få leve et fint liv :-( kan noen forklare hvorfor det blir/ hvorfor ikke? Anonymkode: fd06d...757 TS! Anbefaler deg å ta kontakt med folk som faktisk har peiling på tema, sånn type samfunnsvitereog historikere. iKKE søk råd her på KS da rådene er sånn type fordelte selvopplevde erfaringer og teorien dom ikke er en bra kombinasjon når du leter etter faktabaserte råd! Anonymkode: 0869f...96d 4
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 16. februar 2016 #52 Skrevet 16. februar 2016 Et øyeblikk siden, WubWub skrev: Jeg tåler det fint. Men jeg lurer på hvordan du har muligheten til å fastslå med full sikkerhet at mennesker vil overleve millioner av år når selv de klokeste forskere er usikre på om vi engang overlever 100 år. Hva er det du vet som ikke Stephen Hawkings og andre forskere ikke vet? Det er det jeg lurer på. jeg har ikke fastslått noe som helst. Jeg skrev bare hva jeg tror. Jeg tror ikke menneskeheten vil forsvinne i løpe av de neste 84 årene. Nei det er faktisk ganske tydelig at du ikke tåler at jeg har et annet syn på ting en hva du har.
WubWub Skrevet 16. februar 2016 #53 Skrevet 16. februar 2016 (endret) 7 minutter siden, Aegon Targaryen skrev: jeg har ikke fastslått noe som helst. Jeg skrev bare hva jeg tror. Jeg tror ikke menneskeheten vil forsvinne i løpe av de neste 84 årene. Nei det er faktisk ganske tydelig at du ikke tåler at jeg har et annet syn på ting en hva du har. "Ja jorden og etterkommere vil bestå til år 2100." Dette er en faktaopplysning, ikke en mening. Grunnen til at jeg spør om begrunnelsen til en slik påstand er fordi jeg ønsker lære, ikke fordi jeg "ikke tåler det du sier". Jeg er undrende til hvordan man kan spå fremtidige hendelser når de fleste er usikre, selv Stephen Hawkings. Da kan det være interessant å høre hva som ligger til grunne for en konkret påstand om fremtiden. Mye kan skje på selv 10 år. Hvem kunne i 2000 spå at USA som på den tiden var en uovervinnelig hypermakt i en unipolar verden ville om 10 år være svært svekket og utfordret av et land som tiden tilhørte den tredje verden (Kina) ? Endret 16. februar 2016 av WubWub
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 16. februar 2016 #54 Skrevet 16. februar 2016 (endret) 1 minutt siden, WubWub skrev: "Ja jorden og etterkommere vil bestå til år 2100." Dette er en faktaopplysning, ikke en mening. Grunnen til at jeg spør om begrunnelsen til en slik påstand er fordi jeg ønsker lære, ikke fordi jeg "ikke tåler det du sier". Jeg er undrende til hvordan man kan spå fremtidige hendelser når de fleste er usikre, selv Stephen Hawkings. Da kan det være interessant å høre hva som ligger til grunne for en konkret påstand om fremtiden. Mye kan skje på selv 10 år. Hvem kunne i 2000 spå at USA som på den tiden var en uovervinnelig hypermakt i en unipolar verden ville om 10 år være svært svekket og utfordret av et land som på den tiden tilhørte den tredje verden (Kina) ? Jeg ser ingen grunn til at jeg skal skrive hva jeg mener. Du vet tydeligvis bedre hva jeg mener en hva jeg selv gjør .Så fra nå av kan du jo bare svare for meg siden du vet jo allerede hva jeg mener. Jeg har en mening jeg sa den. Det at du ikke liker min mening er ikke mitt problem. De fleste med litt peiling ville vist at USA ville bli svekket i løpe av tiden. Rett og slett fordi det er noe som skjer med alle mektige land igjennom historien. Ingen stormakt\supermakt varer evig har man litt peiling på historie så er man klar over dette. Endret 16. februar 2016 av Aegon Targaryen
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 16. februar 2016 #55 Skrevet 16. februar 2016 3 minutter siden, WubWub skrev: "Ja jorden og etterkommere vil bestå til år 2100." Dette er en faktaopplysning, ikke en mening. Grunnen til at jeg spør om begrunnelsen til en slik påstand er fordi jeg ønsker lære, ikke fordi jeg "ikke tåler det du sier". Jeg er undrende til hvordan man kan spå fremtidige hendelser når de fleste er usikre, selv Stephen Hawkings. Da kan det være interessant å høre hva som ligger til grunne for en konkret påstand om fremtiden. Mye kan skje på selv 10 år. Hvem kunne i 2000 spå at USA som på den tiden var en uovervinnelig hypermakt i en unipolar verden ville om 10 år være svært svekket og utfordret av et land som på den tiden tilhørte den tredje verden (Kina) ? Men jeg merker meg at du bare leser litt og ignorerer alt det andre jeg har skrevet.
WubWub Skrevet 16. februar 2016 #56 Skrevet 16. februar 2016 Et øyeblikk siden, Aegon Targaryen skrev: Jeg ser ingen grunn til at jeg skal skrive hva jeg mener. Du vet tydeligvis bedre hva jeg mener en hva jeg selv gjør .Så fra nå av kan du jo bare svare for meg siden du vet jo allerede hva jeg mener. Jeg har en mening jeg sa den. Det at du ikke liker min mening er ikke mitt problem. Det handler ikke om å like eller ikke like. Folk har lov til å mene hva man vil. Men det kan være kjekt å høre begrunnelsen til påstandene man serverer. Om jeg leverer påstander så er det helt legitimt at folk spør meg hva jeg legger i påstanden og hva begrunnelsen er. Hvor får du det fra at jeg vet bedre enn deg hva du mener? Jeg har ikke snøring på hva du mener derfor spør jeg om du kan utdype påstandene dine slik at jeg kan lære hva du mener. Hadde jeg visst hva du mener så hadde jeg ikke spurt hvorfor du tror at mennesker vil overleve i millioner.
Druid Skrevet 16. februar 2016 #57 Skrevet 16. februar 2016 6 minutter siden, Aegon Targaryen skrev: I 1913 trodde man at forsteninger for krig mellom Europeiske makter var borte. Si meg hva skjedde i 1914 ? At mange trodde Europa var fredelig, er nok riktig, og at mange så for seg Europa som en enhet og at nasjonalstaten var svekket er nok også riktig, men de politiske spenningene og de nasjonalistiske faktorene var ikke ukjent. Så stor overraskelse var det ikke. Men det var en annen pressehverdag, og virkeligheten hadde flere nasjonale fasetter enn den har i dag. Dertil kom en veldig mekanisk krigsform som hadde stor betydning på hvordan krig påvirket samfunnet. Vi kommer aldri til å se den type krig igjen i ett verdenskrigscenario. Under andre verdenskrig og under den kalde krigen, var Norge regnet som strategisk viktig. I dag er vi topografi. Legg merke til at jeg ikke påstår at vi kommer til å ha verdensfred, jeg hevder at vi ikke kommer til å se den typen konflikter vi forbinder med verdenskrig.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #58 Skrevet 16. februar 2016 Russland som slavisk stormakt er snart en saga blott. Russland er det land i Europa med den største muslimske befolkningen og russiske kvinner har den laveste fødelsraten i verden. Om noen få ti år er er det slutt, dessverre på mange måter. Anonymkode: 37c08...b21 1
Cambria Skrevet 16. februar 2016 #59 Skrevet 16. februar 2016 3 timer siden, Aegon Targaryen skrev: Jeg forstår du er en av de som ikke tåler at folk har en annen mening en deg. Men ja jeg kan si det med 100% sikkerhet at Jorden vil eksisterte i 4-5 milliarder år fordi det er da Solen vil bli en rød-kjempe og sluke jorden og de andre innerste planetene. Dette har ikke noe med å være synsk å gjøre. Det er vitenskapelig fakta Det at menneskeheten skal forsvinne i løpe av de neste 84 årene er også lite sannsynlig. Stephen Hawkins er utentvil smart langt smartere en både deg og meg. Men det betyr ikke at han har rett i alt han sier. Og det betyr ikke at jeg må være enig i alt han sier. Du kan ikke si med 100% sikkerhet at jorden vil eksistere i 10 år til engang, så da kan du hvertfall ikke si n vil eksistere flere millioner år. Faktum er at vi har nok atombomber til å utslette jorden flere ganger, dermed kan jorden slutten å eksistere om menneskeheten er dumme nok. Sannsynligheten for det er jo svimlende liten, men det er mulig. 1
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 16. februar 2016 #60 Skrevet 16. februar 2016 (endret) 4 minutter siden, Cambria skrev: Du kan ikke si med 100% sikkerhet at jorden vil eksistere i 10 år til engang, så da kan du hvertfall ikke si n vil eksistere flere millioner år. Faktum er at vi har nok atombomber til å utslette jorden flere ganger, dermed kan jorden slutten å eksistere om menneskeheten er dumme nok. Sannsynligheten for det er jo svimlende liten, men det er mulig. Man kan si det med ganske stor sikkerhet at planten kalt jorden ikke vil forsvinne i løpe av de neste 10 årene. Det finnes ingen atombober som er kraftige nok til å sprenge jorden i filler slik at det bare bli steiner igjen som svever rundt solen. Nå er det forskjell på å utslette alt liv på jorden og sprenge planten i fillebiter. Det virker for meg som dere tror at om menneskeheten blir utryddet så betyr det at planten vil forsvinne. Planten vil leve helt fint uten oss den vil ikke forsvinne før solen blir en rød-kjempe om 4-5 milliarder år. Endret 16. februar 2016 av Aegon Targaryen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå