Gå til innhold

Er single asylsøkermenn aktuelle for deg som norsk kvinne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selv om kun en liten andel av norske kvinner skulle interessere seg for en asylsøker så vil innvandringen likevel føre til økt konkurranse for menn, både direkte og indirekte. Direkte ved at en del av asylsøkerne vil få permanent opphold etterhvert, og det blir da flere menn her i landet. Indirekte ved at det over tid vil bli større konkurranse om jobber og ressurser, og dette er som vi alle vet viktig for de fleste kvinner å finne i en mann.

Anonymkode: cf8e7...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, asylsøkere er uaktuelle. Jeg vil verken meg selv eller en partner så vondt som å innlede et forhold, for så å oppleve å bli skilt fordi vedkommende ikke får varig opphold. Så alle uten varig opphold er utelukket.

Om han har varig opphold, er det imidlertid uviktig hvor drømmemannen kommer fra, så lenge han er drømmemannen.

Anonymkode: 77e34...6be

Som jeg skulle sagt det selv!
Etnisitet har ingen betydning så lenge det er en mann jeg faller for, som har verdier som samstemmer med mine og som har en humor og en evne til kommunikasjon som er av min smak.
Derimot ville jeg aldri ha datet en som jeg ikke er sikker på vil kunne være her i fremtiden, slik status er på en asylSØKER.
En flyktning med varig opphold, derimot, kunne være aktuell på lik linje som alle andre som fyller kriteriene.

(Til info så er det ikke gitt at asylsøkeren fra Syria er muslim med et forkvaklet kvinnesyn, han kan gjerne være en kristen lege med verdier og tanker på lik linje som enhver norsk mann på samme alder. Jeg syns islam, kvinnesyn og kulturforskjeller altfor ofte blir trukket frem så snart man snakker om asylsøkere mens fakta er at asylsøkerne kommer i alle former, slik som nordmenn gjør.....)

Anonymkode: c16e5...c16

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det frister ikke, det må jeg innrømme. Men man skal jo aldri si aldri. Forskning viser vel at man vanligvis tiltrekkes av folk som ligner på en selv, både utseendemessig og verdimessig. Tror de mennene som kommer nå, kommer til å slite med å finne damer i Skandinavia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.2.2016 at 16.56, AnonymBruker skrev:

Som kjent er det er kommet, og vil fortsette å komme, en del enslige menn til Norge som asylsøkere. Dette er i teorien godt nytt for single norske kvinner, da markedet utvides og det blir flere single menn å velge mellom. 

Jeg lurer på hva dere single damer her inne tenker om å date f.eks. syriske eller afghanske asylsøkere? Er dere åpne for det, hvorfor/hvorfor ikke? Anser dere disse som en del av "singelmarkedet", eller velger dere kun norske menn.

Spent på meninger :)

Anonymkode: 9c223...73e

Nei,det er uaktuelt å inngå i et forhold med noen som kanskje ikke får lovlig opphold i landet.Skal jeg være sammen med en utlending blir det en som lever et stabilt liv her med jobb og lovlig opphold.Damer som inngår i forhold med asylsøkere er ofte de naive og desperate.

Anonymkode: f9f7a...81d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnfolk får det lettere og lettere ja på den fronten.

Det er nokså vanskelig å finne single kvinnfolk idag i det hele tatt som det er. 

Snart så sponser kommunene datingkurs for at de skal bli bedre integrert også. Slik som de har sponset lappen til mange allerede. 

Anonymkode: 3deda...8f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper de får et godt og verdifullt liv her i det norske samfunnet. 

Tenker med skrekk på hvordan det hadde vært hvis vi kom i en krigssituasjon og måtte flykte. Tanken på å miste det verdifulle livet vi har her. Alle planer og drømmer, knust. Grøss. 

Angående Ts spørsmål. Det som er viktig for meg er at man kan prate sammen (språk måtte ikke vært en barriere) og at man føler man er like på viktige områder som holdninger, intellektuelt og likeverdig i den forstand at den ene ikke prøver å oppnå noe hos den andre som gjør relasjonen ubalansert. 

 

Anonymkode: 62a54...f06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
Den 15.2.2016 at 21.04, Linaria skrev:

Nå har jeg ikke datet nordmenn på veldig lenge, men jeg har heller aldri prøvd å date en asylsøker, så vanskelig å si hva som er mest "aktuelt". Det er viktig for meg at personen jeg skal være med ikke er dømmende på noen som helst måte, overfor mennesker med annen hudfarge, seksualitet og kjønn, og jeg ser for meg en person som helst ikke er veldig religiøs. Han skal heller ikke være av den sjalu og overvåkende typen. Om jeg finner disse kvalitetene hos en asylsøker fra Syria eller Afghanistan, så gjerne! 

Merker nå at det virker som om det ligger en undertone i dette innlegget om at jeg ikke tror at syriske og afghanske asylsøkere kan ha disse egenskapene, men det tror jeg absolutt. Er ikke nødvendigvis så lett å finne en norsk mann uten rasistiske holdninger i dag heller, i hvert fall ikke ut fra inntrykket man får gjennom diskusjonsforumer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinnfolk får det lettere og lettere ja på den fronten.

Det er nokså vanskelig å finne single kvinnfolk idag i det hele tatt som det er. 

Snart så sponser kommunene datingkurs for at de skal bli bedre integrert også. Slik som de har sponset lappen til mange allerede. 

Anonymkode: 3deda...8f5

Hvorfor får man det lettere når man (jeg og mange andre) ikke finner de attraktive og derfor overhode ikke er interessert? Vi vil jo heller bare få det verre, når disse mannfolkene blir seksuelt frustrerte fordi norske kvinner ikke vil ha dem og de begynner å ta for seg uansett. 

Anonymkode: d93ae...fe8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fordommer ute og går. Spesielt ille at man blander sammen folk fra ulike land og kulturer, da det er store regionale forskjeller. Feks: Mange syrere er kristne. Og mange flyktninger er sekulære. 

Nå er jeg i forhold, men møtte jeg en smart mann med integritet og klokhet, ville ikke flyktningstatus endret noe. Men en praktiserende muslim eller konservativt kristen kunne jeg sannsynligvis ikke levd med, selv om han karakteriserte seg som moderat. 

Anonymkode: 8583e...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper de får et godt og verdifullt liv her i det norske samfunnet. 

Tenker med skrekk på hvordan det hadde vært hvis vi kom i en krigssituasjon og måtte flykte. Tanken på å miste det verdifulle livet vi har her. Alle planer og drømmer, knust. Grøss. 

Angående Ts spørsmål. Det som er viktig for meg er at man kan prate sammen (språk måtte ikke vært en barriere) og at man føler man er like på viktige områder som holdninger, intellektuelt og likeverdig i den forstand at den ene ikke prøver å oppnå noe hos den andre som gjør relasjonen ubalansert. 

 

Anonymkode: 62a54...f06

Vet ikke helt om du ikke har fulgt med siste året eller hva det er for noe MEN 90% er økonomiske flyktninger. 
Svært få har flyktet fra krig. Det sier seg selv at du stopper lenge du kommer til Norge om det var realiteten. 

På nærmeste asylmottak der jeg bor er det 47 nasjonaliteter for å gi deg et perspektiv. 
De som har flyktet fra krig og elendighet er ikke i Norge engang, men pga det koster oss så mye å hjelpe økonomiske flyktninger her i landet så er det lite penger igjen til de som faktisk har sprunget fra kulene.

Det er meget uheldig at du enda går rundt med en så begrensa total forståelse. Kunnskap om samfunnsorientering er viktig å ha fokus på nå. 

Anonymkode: 3deda...8f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2/15/2016 at 9.07, AnonymBruker skrev:

Nei. Fordi alle mine menn har vært, og kommer til å være fjellfolk. Men finner jeg en oppi fjellheimen, som er råere på ski og klatring enn meg, så skal jeg vurdere han, selv om jeg fortetrekker blonde menn ;)

Anonymkode: 352f9...aa2

Eh....du har ikke fått med deg at det er enorme fjell feks I Afghanistan?

Anonymkode: 95907...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh....du har ikke fått med deg at det er enorme fjell feks I Afghanistan?

Anonymkode: 95907...22c

http://stop-hate-crimes.com/2015/12/01/17-year-finnish-girl-burned-alive-by-illegal-alien-from-afghanistan/

http://10news.dk/?p=1207

http://ozziesaffa.blogspot.no/2013/11/elin-krantz-just-another-dead-white.html

http://www.liveleak.com/view?i=711_1452278603

 

8 timer siden, Linaria skrev:

Merker nå at det virker som om det ligger en undertone i dette innlegget om at jeg ikke tror at syriske og afghanske asylsøkere kan ha disse egenskapene, men det tror jeg absolutt. Er ikke nødvendigvis så lett å finne en norsk mann uten rasistiske holdninger i dag heller, i hvert fall ikke ut fra inntrykket man får gjennom diskusjonsforumer.

Å importere masse aggressive voldelige menn som vill ha norsk fitte kommer til å øke lysten for å beskytte våre norske jenter.
Att norske kvinner lar seg manipulere av de utenlandske mennene hjelper ikke saken.

Anonymkode: 8f30e...157

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke helt om du ikke har fulgt med siste året eller hva det er for noe MEN 90% er økonomiske flyktninger. 
Svært få har flyktet fra krig. Det sier seg selv at du stopper lenge du kommer til Norge om det var realiteten. 

På nærmeste asylmottak der jeg bor er det 47 nasjonaliteter for å gi deg et perspektiv. 
De som har flyktet fra krig og elendighet er ikke i Norge engang, men pga det koster oss så mye å hjelpe økonomiske flyktninger her i landet så er det lite penger igjen til de som faktisk har sprunget fra kulene.

Det er meget uheldig at du enda går rundt med en så begrensa total forståelse. Kunnskap om samfunnsorientering er viktig å ha fokus på nå. 

Anonymkode: 3deda...8f5

Alltid flott med folk som tror de vet alt om alle til enhver tid. Sjarmerende . Skjerp deg!

Anonymkode: 95907...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha, morsomt. Norkse kvinner vil hjelpe de, men når de kommer for nær så blir dører låst godt igjen.

Anonymkode: 1b332...48c

Ja, de liksom bare - jeg vil gjerne hjelpe så du ikke blir drept, men hva er dette 'pule' du snakker om?  Damer ass, luremus hele gjengen.

Endret av Elghund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, skjer ikke.

Kultur, utseende, evt religion, osv er ikke noe for meg.

Anonymkode: b96f1...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den ‎15‎.‎02‎.‎2016 at 17.56, AnonymBruker skrev:

Som kjent er det er kommet, og vil fortsette å komme, en del enslige menn til Norge som asylsøkere. Dette er i teorien godt nytt for single norske kvinner, da markedet utvides og det blir flere single menn å velge mellom. 

Jeg lurer på hva dere single damer her inne tenker om å date f.eks. syriske eller afghanske asylsøkere? Er dere åpne for det, hvorfor/hvorfor ikke? Anser dere disse som en del av "singelmarkedet", eller velger dere kun norske menn.

Spent på meninger :)

Anonymkode: 9c223...73e

Nå er det vel sånn at de norske damene som vil date en asylsøker er av de som ikke har draget på norske menn, samme som de norske menn som importerer damer fra Thailand gjør det fordi de ikke har draget på norske damer.

Deg ville jeg ikke datet fordi du fremstår som en bitterpikk som fint kunne importert ei thailandsk dame.

Anonymkode: 6864d...608

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg har akkurat avsluttet et forhold med en syrisk mann. 
Min erfaring er at menn fra Syria er helt ålrighte menn akkurat som norske. Du finner alt mulig. 
MEN, og dette er det store menn. Kultur er totalt forskjellig fra vår.
I mitt tilfelle ble det brudd etter nesten 1 år pga av familiens ønske. 
Ikke pga av at noe forandret seg mellom oss, men fordi familien ønsker en annen kone for han, og da i følge kultur må han etterkomme dette ønske. Rått og brutalt..

Anonymkode: a3eb2...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært singel, ville det vært usannsynlig at en flyktning ville vært aktuell. Men det hadde ikke vært totalt utenkelig. 

Anonymkode: a03a4...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...