Gå til innhold

BeKind har endelig baby i magen <3


Gjest BeKind

Anbefalte innlegg

Har så mye rennede utflod når jeg er i aktivitet. Beklager detaljer :fnise: Hvordan vet jeg at jeg ikke lekker fostervann liksom? Blir mer rennend etter aktivitet. Nok til at trusa blir litt våt :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn hadde jeg det forrige gang, måtte bruke truseinnlegg hele svangerskapet. Og dagen før fødsel var jeg faktisk på sykehuset for å se om jeg lakk fostervann, da rant det skikkelig. Men det var nok bare vannete utflod for vannet gikk ved 8 cm. Fostervann lukter visst søtlig, jordmødrene lukter på det for å finne ut om det er fostervann. Så et du usikker kan du ta deg et snff :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, A4-livet skrev:

Sånn hadde jeg det forrige gang, måtte bruke truseinnlegg hele svangerskapet. Og dagen før fødsel var jeg faktisk på sykehuset for å se om jeg lakk fostervann, da rant det skikkelig. Men det var nok bare vannete utflod for vannet gikk ved 8 cm. Fostervann lukter visst søtlig, jordmødrene lukter på det for å finne ut om det er fostervann. Så et du usikker kan du ta deg et snff :fnise:

 

Hører det er normalt med økning der nede ja :fnise: Det lukta ingenting hvertfall, og jeg kjenner ikke så mye nå. Kjenner at jeg ikke helt kjenner min egen kropp som gravid. Merkelig følese, men det er så mange forandringer :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17+4 i dag

Starta dagen i går med å kaste opp før jeg fikk hodet opp fra puta.. Jeg er mye mindre kvalm enn i 1.trimester, men hadde håpet det ville være bedre enn hva det er nå altså. :overrasket: Lei av kvalme og oppkast. I tillegg går vekta oppover og jeg er allerede 5kg tyngre enn ved start :bond: Skal ikke stresse for det sier jordmor, men jeg liker det ikke. Starta med 15kg overvekt også, så det er ingen fare for å bli for tynn :fnise: Fokus på sunn mat og aktivitet da, så man får vell heller stålsette seg for å slanke bort 30 kg etter fødsel:pisk:

Ellers ser jeg fram til neste helg, for da vet vi forhåpentligvis hvilket kjønn som skjuler seg der inne :strix: Jeg er veeeeldig sikker på at det er en liten gutt :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg ble sinnsykt skuffet da trøttheten ikke gav seg på dagen jeg byttet over til 2. trimester :fnise: Håper du er som meg, kroppen har ikke helt forstått at den slipper å være kvalm lenger ;) Det er ikke noe gøy å starte dagen med oppkast på tom mage! Det er det verste altså :dry:

Slanking etter fødsel går nok greit, spesielt hvis vi ammer ;) Må bare ta det rolig og sakte nedover! Ekstremslanking er tull :Nikke:

Så spennende å få se kjønn! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på OUL som er rett rundt hjørnet :danse: 

Jeg tipper jente, så da blir det nok gutt :ler: Jeg tipper alltid feil :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.10.2016 den 9.30, Weebs skrev:

Jeg husker jeg ble sinnsykt skuffet da trøttheten ikke gav seg på dagen jeg byttet over til 2. trimester :fnise: Håper du er som meg, kroppen har ikke helt forstått at den slipper å være kvalm lenger ;) Det er ikke noe gøy å starte dagen med oppkast på tom mage! Det er det verste altså :dry:

Slanking etter fødsel går nok greit, spesielt hvis vi ammer ;) Må bare ta det rolig og sakte nedover! Ekstremslanking er tull :Nikke:

Så spennende å få se kjønn! :biggrin:

Lett å sovne i alle fall :ler:  Kastet opp i bilen i dag. Hadde heldigvis en pose tilgjengelig.. 

JA vi må jo få se kjønn! Kommer til å kreve at lege  leter heeelt til han/hun viser seg :fnise: 

22 timer siden, Kakaoen skrev:

Lykke til på OUL som er rett rundt hjørnet :danse: 

Jeg tipper jente, så da blir det nok gutt :ler: Jeg tipper alltid feil :lur: 

Tuuusen takk :strix: 

Gleder oss masse nå, men litt skummelt også. Hadde håpet å kjenne noe liv til nå, men tror ikke jeg har kjent noe :vetikke: Jeg tipper også gutt :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, A4-livet skrev:

Du kjenner henne nok i løpet av et par uker. Som du skjønner tipper jeg jente :jepp:

 

Det var mer som om noe boblet litt inne i magen i går, men vanskelig å si om det var tarmene eller baby :klo: Jeg blir bare letta hvis alt er normalt på UL i morgen :strix: Kan ikke skjønne hvorfor folk tror det er ei jente. Jeg kjenner jo tissemannen vokse :ler: Skummelt å være så skråsikker, men kommer til å bli supersjokka hvis det ikke er en gutt :fnise: 

så lenge h*n er frisk og rask kan det være akkurat hvilket kjønn det vil :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bobler kan fort være baby. Forrige gang kjente jeg det som leamus i magen før det kom tydelige spark samme kveld (kunne se det faktisk). Denne gangen tok det nesten en uke før jeg var helt sikker på at det var baby, var usikker på om det var hun eller luft. Men kom på samme sted hver gang så det var baby :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var skråsikker på jente! Tanken på gutt hadde ikke streif meg engang så du kan jo tenke deg for en omstilling det var :fnise: "Hæ!? Gutt? Nei, det stemmer nok ikke"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig på OUL :hjerte: Venter nok en liten guttebass ja :nigo: :rodmer::babygutt: Jeg er så fornøyd med at magefølelsen var rett, men ikke fornøyd med OUL opplevelsen. 

Har grått og vært sint, og er nå egentlig bare sykt skuffa over hele opplevelsen. Privat UL er bestilt til mandag :opplyser: Farken om jeg nøyer meg med UL uten bilde!

Ultralydfolk jobber vel ikke på føden sånn eller? Hun som så på kan vell ikke være jordmor? :fnise: krise i så fall hadde jeg fått hu!

Dama er flink til å forklare, og tydelig dyktig da hun ser nøye over hodet, hjerte, nyrer, mage, ganen, lepper, knær, føtter (ikke klumpfot), ja alt det viktige. Men så, spør dumme meg om baby har alle fingre og tær.   .. Dumt av meg, for hvem fader bryr seg om det når man vet at baby er frisk :rolleyes: Så dama himler meg øynene og rister på hodet. Jeg var jo dum nok til å spørre igjen, og hun var tydelig sur da hun "måtte" bruke tid på å se over tærne.. 

Og så sier jeg etterhvert som hun driver å ser at jeg trodde babyen ville være villere. Baby sparket og slo litt, men ingen salto liksom :ler: Så er jeg dum igjen da og spør om det er normal bevegelse, at jeg tenkte de kanskje tok salto ogsånn. Svar: tar du salto ofte kanskje?! - Ikke et smil eller et normalt svar på spørsmålet mitt der altså. Neeivell. Hold munn til det er over tenker jeg nå, og plutselig avslutter hun og triller stolen sin bort til kontorplassen for å skrive. 

Helt tiden sitter jeg og mannen og bare ser på hverandre helt til hun gir oss papirene og peker mot døra. - Da spør mannen om hun kunne se kjønnet, og dama ser litt snurt i mot oss og sier gutt. Hun hadde ikke tenkt å spørre om vi ville vite det altså :klo: Vi følte at hun synes det var rart at vi spurte. Vi burde kun bry oss om at baby var frisk liksom. Og selv om det er viktigst av alt vil vi jo selvfølgelig se kjønn og spørre mange teite spørsmål.. 

Så, ikke en god opplevelse, og vi fikk ingen bilder. Hun sa det var umulig å ta bilder, men vi hadde jo blitt glad uansett om han ikke lå rett fram. 

Håper å få noen bilder av gutten vår på mandag :hjerte: 

 

Endret av BeKind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager! Vet ikke dama hvor stort øyeblikk dette er for de kommende foreldrene? Snakk om å ødelegge gleden! 

Uff! Det blir sikkert en helt annen opplevelse privat, de kan jo ikke oppføre seg sånn. Da vil de jo ikke få kunder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

What the f... Sjokkert over den opplevelsen din :angry: Hos meg ble det telling av fingre og tær og jeg fikk tidlig spørsmål om vi ville vite kjønn så hun ikke skulle "drite på draget" og fortelle det hvis vi ville vente i spenning. Jeg hadde en jordmor på OUL, men jeg vet ikke om det er standard på alle sykehus. Nei, herregud. Ble helt irritert jeg nå.

Men gratulerer med gutt! Dette blir bra altså :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager! :sjokkert: Hun der ville jeg sendt inn en klage på!

Men bortsett fra det, hipp hurra for en frisk gutt! :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Marimba skrev:

I alle dager! Vet ikke dama hvor stort øyeblikk dette er for de kommende foreldrene? Snakk om å ødelegge gleden! 

Uff! Det blir sikkert en helt annen opplevelse privat, de kan jo ikke oppføre seg sånn. Da vil de jo ikke få kunder. 

Hun virket veldig dyktig sånn teknisk, men lite empati gitt .. Privat UL blir nok mye kosligere :) Husker jeg riktig om du fikk spådd størst sjanse for jente på UL du var på? :babyjente: Gode UL opplevelser har mye å si altså. Jeg skal nekte å møte denne dama igjen senere dersom det hadde blitt aktuelt. 

5 timer siden, Weebs skrev:

What the f... Sjokkert over den opplevelsen din :angry: Hos meg ble det telling av fingre og tær og jeg fikk tidlig spørsmål om vi ville vite kjønn så hun ikke skulle "drite på draget" og fortelle det hvis vi ville vente i spenning. Jeg hadde en jordmor på OUL, men jeg vet ikke om det er standard på alle sykehus. Nei, herregud. Ble helt irritert jeg nå.

Men gratulerer med gutt! Dette blir bra altså :strix:

Ja jeg ville gjerne vite om han hadde alle fingre og tær jeg da, selv om det ikke er viktig for legen.. Håper vi får sett litt bedre på mandag :hoppe: Håper virkelig ikke hun hær var jordmor, og har vanskelig for å tro at en jordmor kan være så .. kald. Men ellers var det fint å se lillegutt da :strix: 

3 timer siden, juliane skrev:

I alle dager! :sjokkert: Hun der ville jeg sendt inn en klage på!

Men bortsett fra det, hipp hurra for en frisk gutt! :hjerte: 

Jeg sa i fra til de bak ekspedisjonen at jeg ikke fikk bilde, og syntes det var rart. De syntes også det var rart, og gikk og spurte dama om det selv. Hun hadde sagt at det var umulig å ta bilder som ville vise noe :klo: Syns vi så baby helt fint flere ganger i mellom bevegelsene jeg. Mannen følte at de andre gynekologene var litt sånn 'åh, har du vært til henne ja', når vi fortalte at vi ikke fikk bilder. Kanskje hun er surkjerringa der :fnise: 

Jaa, det er det viktigste :strix: 

2 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Hurra :hoppendeglad::babygutt: 

For ei drittkjerring.  

:strix:  Dette blir gøy ja! 

Enig. 

30 minutter siden, A4-livet skrev:

For ei kjerring! Men hurra for frisk og fin liten gutt :strix:Ble terminen flyttet noe på da?

Ja, veldig :opplyser: 

Hurra til 1000 for frisk og fin gutt :strix: Gleder meg til å se mer av han på mandag! Og at det forhåpentligvis fortsatt er en han da :fnise: Vi fikk jo ikke sett skrittet selv akkurat.. 

Ble satt fram to dager, så det var ikke store forandringen :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutt! Uff, høres ut som om jordmor hadde en skikkelig dårlig dag på jobb -  får håpe du slipper å se henne igjen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeee, der knøvla jeg meg endelig til å finne dagboka di! :fnise:

Såååå gøy å lese alt sammen! Bortsett fra om hun sure kjerringa, da... Men det virket jo som at flere visste hvordan hun kunne være. Djiiis. Jeg hadde også nekta å sett henne igjen.

Jeg har forresten også masse jævlige mareritt :sprettoy: Har det gått over for deg? Våkner opp helt paranoid, jo! :bond:Som oftest drømmer jeg at det er noen som skal drepe meg... Har heller ikke drømt noe om bebi! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...