Gå til innhold

BeKind har endelig baby i magen <3


Gjest BeKind

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Mine EL tester var også merkverdig stabile! Jeg også hadde fått det for meg at de steg fint og jevnt frem til EL, men jeg fikk en liten overaskelse. Det var litt som en lysbryter.

Jeg tok og kartla syklusen min grundig denne PPen, jeg begynte med EL-tester hver ettermiddag, til jeg nærmet meg det appen min trodde var EL, da testet jeg ettermiddag + kveld. Her kommer mine notater:

Dag 6: Veldig svak.
Dag 7: Veldig svak.
Dag 8: Veldig svak.
Dag 9: Veldig svak.
Dag 10: Svak, litt sterkere enn dagen før. 
Dag 11: Uendret, som dag 10
Dag 12: Uendret
Dag 13: Uendret
Dag 14: Uendret + uendret kveld
Dag 15: Uendret + litt sterkere kveld (men mye svakere enn kontrollstrek)
Dag 16: Positiv ettermiddag! Positiv kveld.
Dag 17: Positiv ettermiddag. Negativ (Svakere enn kontrollstrek) kveld.
Dag 18: Negativ ettermiddag (som dag 10-14). Samme kveld.

Slutter å teste etter dette. Tolket det som EL på syklusdag 17 eller 18. Som er greit. Jeg har 29-30 dager lange sykluser. :) De tre positive var skikkelig positive. Testtreken slo ut før kontrollstreken. Kvelden på Dag 15 kom det frem saaakte og jeg måtte sammenligne med ettermiddagens test for å se at den var en liten nyanse sterkere. Men endel av meg tenkte at det var ønsketenking også. Jeg kastet teststrimlene og tenkte ikke på at andre kunne ha nytte av bilder. Dag 6 -9 var de svake, svakere enn på bildet ditt. Bildet ditt ser ut som mine tester dag 10-14. 

 

Som regel er syklusen min på 28 dager med eggløsning på CD 15. Nå er jeg på CD 17 om jeg regner fra blødningsdag etter kjemisk. 

Bare å fortsette å teste hver dag da :)  Håpe på at testen plutselig går fra uendret til sterk!  Jeg tester som regel på morgenen, men kanskje bedre på ettermiddag? 

Når jeg synes testen er veeldig nære positiv på morgenen pleier jeg å ta en til på ettermiddag. Tror jeg skal kartlegge syklusen min etter neste runde med mensen jeg også. Lurt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk aldri positiv på morgnen. Leste som om LH-hormonet og at det begynner å stige når man våkner og er best å måle mellom 11 på formiddagen og 2 på ettermiddagen etter å ha drukket litt mindre en periode. Akkurat det blir for vanskelig med jobb, så jeg drikker lite etter 14, og tester i det jeg kommer fra jobb. Det var første måneden jeg fikk soleklart positiv test på billigstrimler! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23. februar 2016 at 12.51, Havrekjeksen skrev:

Jeg fikk aldri positiv på morgnen. Leste som om LH-hormonet og at det begynner å stige når man våkner og er best å måle mellom 11 på formiddagen og 2 på ettermiddagen etter å ha drukket litt mindre en periode. Akkurat det blir for vanskelig med jobb, så jeg drikker lite etter 14, og tester i det jeg kommer fra jobb. Det var første måneden jeg fikk soleklart positiv test på billigstrimler! :)

Vet det er store forskjeller på når folk får positive teste ja. Jeg skal ikke teste når jeg kommer inn i en normal syklus igjen. Er jo til å bli gal av :bond: 

Men jeg har tidligere testet på morgenen og deretter morgen og ettermiddag i dagene rett før EL. Testene har da pleid å blitt like sterke på morgenurin. Pleier også å kjenne EL, så ettersom jeg fortsatt ikke har fått positiv test eller kjent noe tegn, vet jeg at eggløsningen uteblir :( Er bare å vente på mensen og ta ny runde deretter. Men mensen kommer vell ikke om eggløsningen uteblir heller, så dette kan plutselig bli en lang syklus. 

Etter MA'n og utskrapninga kom faktisk første EL raskere enn nå. Lurer på om en kan gjøre noe for å pushe på eggløsning litt? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe::danse: Ååh, det var deilig! Hadde litt slim og smerter i gårkveld når jeg la meg, men tenkte liksom at det sikkert ikke var EL. Nå skjer det endelig noe her :nigo: 

Syklusdag 21 om jeg teller fra første blødningsdag. Dag 25 om jeg skal regne fra den dagen mensen egentlig burde ha kommet sist gang. Nå spørs det på lutealfasen da. Kan den bli for kort nå? :klo: Ut fra appen skal jeg ha mensen om 12 dager, men appen regner at syklusen min er på 32 dager nå. Hadde den regnet den som 28 dager skal IKM være om bare 7 dager. 

 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh my god! Nå er vi mange som ligger likt i løypa her! Håper for all del lutealfasen er lenger enn 7 dager!! For et nydelig smilefjes da gitt :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lutealfaser på 11-13 dager og er gravid fpr andre gang. Tror de regner 9 dager eller færre som lutealfasedefekt. At du har EL nå eller i morgen og IKM om 12 dager høres helt perfekt ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Weebs skrev:

Oh my god! Nå er vi mange som ligger likt i løypa her! Håper for all del lutealfasen er lenger enn 7 dager!! For et nydelig smilefjes da gitt :nigo:

Elsker det smilefjeset :nigo: Får satse på at alt er forskyvd i denne syklusen, slik at lutealfasen også blir lengre. Har progesteromkrem som jeg starter med i morgen da, sånn i tilfellet :fnise: Om mensen kommer i mars håper jeg eggløsninga deretter kommer litt tidligere igjen (CD 14-15), slik at syklusen i alle fall kommer på 28 dager igjen dersom jeg ikke blir gravid innen noen måneder. Liker stabile sykluser! 

Ja nå er jo vi likt i løypa :danse: PP6, here we go :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, A4-livet skrev:

Da er nok alt forskjøvet litt ja, så ikm om 12 dager er sikkert riktig. Bare å kjøre på nå :jepp:

Håper det :nigo: Er jo alltids håp når EL er her :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Jeg har lutealfaser på 11-13 dager og er gravid fpr andre gang. Tror de regner 9 dager eller færre som lutealfasedefekt. At du har EL nå eller i morgen og IKM om 12 dager høres helt perfekt ut! 

Mine pleier å være på 14 dager, men hører jo om de som blir gravide tross for veldig kort lutealfase også :) Alltids et håp uansett. Og så smører jeg på med progesteromkrem fra og med i morgen :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det er litt tidlig tegn? Kan jo være en annen grunn liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind
1 time siden, A4-livet skrev:

Er ikke det er litt tidlig tegn? Kan jo være en annen grunn liksom :)

2-3 DPO, så tenker det er for tidlig for et sånt tegn. Syklusdag 28 er på lørdag, så om syklusen ikke er forskyvd til tross for sen EL, stemmer det bra med hodepina:glare: Kastet opp nå også. Skikkelig influensafeeling sånn plutselig :fnise: Om jeg kommer meg ut av senga i morgen tror jeg at jeg safer med et bind :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men.... Lutealfasen er rimelig konsekvent altså.... Forskyvning i syklus skjer i første del, altså før EL. Skjønner at du blir forvirret men jeg har ikke lest noe sted at mensen kommer for tidlig i etter EL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:Har endelig oppdaget ny bok! 

Tror du virkelig at det er mulig at syklusen ikke er lenger selv om EL var sein altså? :klo: Det kan jeg ikke skjønne, da er lutealfasen din ekstremt kort i så fall. Jeg tipper nok at mensen ikke kommer før om et par uker altså - men satser jo på at den ikke kommer i det hele tatt! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind
9 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Men.... Lutealfasen er rimelig konsekvent altså.... Forskyvning i syklus skjer i første del, altså før EL. Skjønner at du blir forvirret men jeg har ikke lest noe sted at mensen kommer for tidlig i etter EL :)

:klo: Nå ramla jeg litt ut :hoho: Jeg tenker også at forskyvningen skjer i første del, slik at EL var for sen hos meg nå. Men vil ikke fortsatt mensen komme til samme tid, slik at lutealfasen blir for kort denne gangen? Eller vil mensen også bli senere :fnise: 

9 timer siden, juliane skrev:

:goodbye:Har endelig oppdaget ny bok! 

Tror du virkelig at det er mulig at syklusen ikke er lenger selv om EL var sein altså? :klo: Det kan jeg ikke skjønne, da er lutealfasen din ekstremt kort i så fall. Jeg tipper nok at mensen ikke kommer før om et par uker altså - men satser jo på at den ikke kommer i det hele tatt! :nigo: 

:hoppe: 

Det var det jeg ble veldig usikker på nå :fnise: Lutealfasen min pleier å være på 14-15 dager, men det er jo når eggløsning kommer på syklusdag 14-15. Sånn at syklusen er 28 dager. Nå som EL var sein er jeg usikker på om mensen også vil bli sein slik at lutealfasen blir lengre. Eller om den vil komme når den egentlig ville ha kommet om EL var tidsnok :klo::hoho: Vanskelig dette :ler: Får bare vente til jeg er 13 DPO og teste dersom TR ikke har dukket opp da :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er riktig som LilleMy sier. Det er dagene mellom mens og EL som kan bli forskjøvet, mens lengden mellom EL og IKM er ganske konsekvent med mindre det er snakk om en defekt lutealfase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind
4 timer siden, Sjela skrev:

Det er riktig som LilleMy sier. Det er dagene mellom mens og EL som kan bli forskjøvet, mens lengden mellom EL og IKM er ganske konsekvent med mindre det er snakk om en defekt lutealfase.

Så det vil da si at min lutealfase i denne syklusen sansynligvis vil bli ganske kort i og med at EL kom for sent? Eller vil den bli ca 14 dager fordi jeg normalt ikke har en defekt lutealfase? :klo: #måhainnmedtesje :fnise: 

Endret av BeKind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke den hodepinen er pga det vanlige. Tipper det er altfor tidlig! Kanskje det "bare" er influensa :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...