Gå til innhold

BeKind har endelig baby i magen <3


Gjest BeKind

Anbefalte innlegg

Trykket på send før jeg var ferdig! Vet flere ikke anbefaler doppler for det kan være vanskelig å finne hjertelyd selv og da får mange panikk. Og hjertelyd er heller ikke et fasitsvar på om baby har det bra. Men jeg syntes det var fantastisk å bare høre at hun faktisk var der inne :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, Weebs skrev:

Trykket på send før jeg var ferdig! Vet flere ikke anbefaler doppler for det kan være vanskelig å finne hjertelyd selv og da får mange panikk. Og hjertelyd er heller ikke et fasitsvar på om baby har det bra. Men jeg syntes det var fantastisk å bare høre at hun faktisk var der inne :) 

Åh ja! Dette er en rar periode. Mer som at jeg plutselig ikke er gravid, selv om jeg spydde litt i mårrest :fnise: Jeg skal til jordmor neste onsdag, så håper hun finner hjertelyden da. Blir godt å kjenne liv :nigo: Når kjente du liv første gang? Vet ikke hva som er "normalt" for førstegangs gravide :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente han i uke 15 :opplyser: men man er ikke sikker før man er sikker :fnise: Så det tok litt tid før jeg visste! Men det var samme følelsen ;) 

Jeg tenkte også å skaffe doppler men så leste jeg at det kunne stresse bebi :klo: det er visst det samme som ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg inn i dagboken å søke. 18+3 kjente jeg tre dult for første gang! Det var en helt ny følelse, så jeg var rimelig sikker på at det var baby :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Jeg kjente han i uke 15 :opplyser: men man er ikke sikker før man er sikker :fnise: Så det tok litt tid før jeg visste! Men det var samme følelsen ;) 

Jeg tenkte også å skaffe doppler men så leste jeg at det kunne stresse bebi :klo: det er visst det samme som ultralyd.

Wæ, jeg er jo 15+2 :bond: Kom igjen å spark hardt da baby! :fnise: Kommer ikke til å kjøpe met doppler, for jeg hadde blitt stressa. Ville ha sjekket hele tiden, og det ekke bra.  

Skal roe meg ned litt hvis jordmor finner liv neste uke :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Weebs skrev:

Nå måtte jeg inn i dagboken å søke. 18+3 kjente jeg tre dult for første gang! Det var en helt ny følelse, så jeg var rimelig sikker på at det var baby :) 

Åh, godt å høre :) Da har jeg litt tid på meg enda :fnise: Rart å ikke føle seg gravid, så de første dultene må jo være helt fantastiske :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg kastet opp mye! Skal ikke kvalmen snart gi seg for godt? Fra uke 13-14 var den helt borte, men nå er den her igjen :( Var våken i hele natt og kastet opp galle :fnise: Sover sinnsykt dårlig også. Noen som vet hva som kan være grunnen til det? Har sovet dårlig i hele graviditeten så langt :klo: Mega trøtt på kvelden, sovner tidlig og veldig raskt (10tiden), men våkner i 2-3 tiden igjen fordi jeg må tisse. Etter dette er det veldig vanskelig å sovne igjen.. Trøtt..

Endret av BeKind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+0 i dag :hjerte: Gruer meg til jordmortimen på onsdag nå. Jeg føler meg ikke gavid. Magen er seriøst helt flat, og bare oppblåst utover dagen. Er det ikke rart å ikke ha fått noe mage nå? :klo: Håper så inderlig jeg får høre et hjerte på onsdagen :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei! Jeg fikk ikke mage før kjempeseint. Gledet meg masse. Det første "gravidbildet" jeg tok var i uke 19, og egentlig ser jeg ikke gravid ut i det hele tatt på det bildet ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Weebs skrev:

Nei, nei! Jeg fikk ikke mage før kjempeseint. Gledet meg masse. Det første "gravidbildet" jeg tok var i uke 19, og egentlig ser jeg ikke gravid ut i det hele tatt på det bildet ;) 

Phju! Å google gravidmage uke 16 er jo håpløst! Ser jo ut som om de fleste er gravid i uke 88 liksom! Jeg hadde jo mer mage i uke 13, men skjønner nå at det bare var mye fis :ler: Håper jeg har fått litt mage i uke 19 da vi røper det for familien :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et velkjent problem at magen som var der rundt uke 12 plutselig forsvinner. Men plutselig popper den ut. Kjenner forresten ei som ikke så gravid ut før hun var over 6 mnd på vei, veldig stor forskjell når den kommer :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26. september 2016 at 10.29, A4-livet skrev:

Et velkjent problem at magen som var der rundt uke 12 plutselig forsvinner. Men plutselig popper den ut. Kjenner forresten ei som ikke så gravid ut før hun var over 6 mnd på vei, veldig stor forskjell når den kommer :Nikke:

Var jo liksom så glad for den lille magen som var der :fnise: Gleder meg til å se skikkelig gravid ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så sykt mye mareritt for tiden:ohmy: Er det liksom en greie når man er gravid? Jeg pleier sjeldent å ha ekle drømmer, eller drømmer i det hele tatt, men jeg har hatt så mange siden uke 6. I natt ble jeg forsøkt spist av to ulver, midt på gata i Trondheim. De reiv av meg ansiktet, og det var så mye blod :haar: Halvveis svett når jeg våkna! Rart jeg ikke kan ha koslie drømmer om baby og sånn :nigo: Drømmer aldri om baby :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, mange får helt syke drømmer som gravide. Har stort sett sluppet unna det selv, men har lest om mange rare drømmer her inne på KG :fnise: Og aldri noen som drømmer noe hyggelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, A4-livet skrev:

Jepp, mange får helt syke drømmer som gravide. Har stort sett sluppet unna det selv, men har lest om mange rare drømmer her inne på KG :fnise: Og aldri noen som drømmer noe hyggelig....

Huff! Håper ikke det fortsetter sånn. Skikkelig ekkelt å drømme at man blir spist liksom :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+2 i dag og har hatt kontroll hos jordmor :hjerte:

 

Hun kjente livmoren midt i mellom skambenet og navlen, og lærte meg å på en måte "gripe" rundt den for å kjenne selv :) Nå greie jeg det ikke igjen da, men jeg tror det var livmoren jeg kjente hos henne, og det var fint. 

Fikk også høre hjertelyden til den lille i magen, og det er helt nydelig :hjerte: 130 slag i minuttet. 

Nå skal jeg slappe av litt mer fram til OUL om 14 dager igjen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fant aldri livmora mi forrige gang, men denne gangen har det vært kjempelett å finne den. Syns alltid det er stas å høre hjertelyden selv om jeg jo kjenner bevegelser hele tiden. Er liksom noe annet å høre den galopperende lyden. 

Har du noen følelse ang kjønn da? Det har jeg ikke hatt noen av gangene. Tipper jente på deg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke ordnet med tippeliste, men har veldig guttefølelse :babygutt: Vi var på ultralyd 13+4, og legen syntes da det kanskje så ut som en liten tiss :hjerter_rundt: Samtidig sa hun at guttetiss i uke 14 kan være veldig lik jente klitoris, så hun ville ikke si noe. 15 dager til vi finner ut av det, men jeg holder ser for meg en gutt da :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...